قبولی در رشته‌های پزشکی اروپا با گلوکال کالج

جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
انتخاب بسیاری از نوجوانان برای پاسخ به سؤال شغل رؤیایی و آینده، بدون شک پزشکی بوده و است. پزشکی روز به‌روز در میان ایرانیان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند‌ و خب می‌توان مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن را میزان درآمد و همچنین جایگاه این رشته در سطح داخلی و بین‌الملل دانست.
تبلیغات

اما رویای پزشکی در ایران همیشه با سدی به نام کنکور مواجه است که تقریبا می‌توان اعلام کرد که پذیرش را برای افراد مشتاق بسیار سخت و حتی نشدنی کرده است. نکته تأمل‌برانگیز در مورد کنکور و قبول شدن در رشته‌های پزشکی، این است که تنها دو درصد از افراد شانس قبول شدن و نشستن روی صندلی دانشگاه‌های پزشکی را دارند و خود این موضوع می‌تواند بسیاری را از تحصیل در این رشته‌ها در ایران ناامید کند.

ازاین‌رو، افرادی که برای تحصیل پزشکی مهاجرت را انتخاب می‌کنند، بسیار زیاد شده است و امروزه شاهد هستیم که کشورهای عالی در رشته پزشکی میزبان بسیاری از ایرانیان هستند. اما، این مسیر نیز مانند هر مسیر تحصیلی و شغلی فراز و نشیب‌هایی دارد که اگر با کمک متخصصان و کارشناسان این حوزه انجام بپذیرد، میزان ریسک و هدررفت هزینه و زمان به صفر می‌رسد. هدف ما از این مقاله معرفی گلوکال کالج، اولین و تنها کالج معتبر بین‎‌المللی و دارای مجوز رسمی در ایران است که می‌تواند رویای پزشک شدن را برای شما به حقیقت تبدیل کند.

گلوکال کالج

گلوکال ‌کالج، اولین و تنها کالج معتبر بین‎‌المللی و دارای مجوز رسمی در ایران است که کار خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و تا به امروز مسیر راه‌یابی بسیاری از علاقه‌مندان رشته‌های پزشکی به بهترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا را هموار کرده است. این کالج جمعی از اعضای نظام‌پزشکی، اساتید برجسته و همچنین متخصصان حوزه آموزش در رشته‌های پیش‌نیاز پزشکی را کنار هم جمع کرده است تا بتواند محصلان امروز را به پزشکان آینده تبدیل کند.

گلوکال کالج دوره‌های مقدماتی تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی را برگزار می‌کند که این دوره‌ها برای دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستند که تمام این دانشگاه‌ها، مورد تأیید وزارت‌بهداشت ایران هستند. این دوره‌ها تماما براساس استانداردها و تاییده دانشگاه‌های اروپایی هستند و مباحث تدریس‌شده در این دوره‌ها، محصلان را برای شرکت در آزمون‌های رشته‎‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آماده می‌کند.

خدمات گلوکال کالج برای مهاجرت پزشکی به اروپا

گلوکال کالج

گلوکال کالج در ابتدای مسیر فعالیت خود، هدف را توانمندسازی دانش‎‌آموزان بومی برای قبولی و تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های معتبر اروپا قرار داد. گلوکال کالج با برگزاری دوره‌های پیش‌نیاز پزشکی براساس برنامه درسی اروپا، آموزش زبان انگلیسی و ارائه مشاوره تخصصی تحصیلی، مسیر قبولی در رشته پزشکی را برای دانشجویان ایرانی هموار می‌کند و همچنین به عنوان راهنما برای مهاجرت تحصیلی به اروپا، انتخاب رشته و دانشگاه عمل می‌کند. حضور در کلاس‌ها و دوره‌های گلوکال کالج تضمین قبولی و قطعی ورود به دانشگاه‌های پزشکی اروپا خواهد بود.

خدمات و دوره‌های گلوکال کالج به بخش‌های متعدد تقسیم می‌شوند که در ادامه قصد داریم تا آن‌ها را بررسی و معرفی کنیم.

کلاس‌های قبولی آیمت

آزمون آیمت یا (IMAT)، آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا است که هر ساله در کشور ایتالیا و بسیاری از نقاط دیگر جهان، برگزار می‌شود. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و برای آن دسته از متقاضیان پزشکی است که قصد دارند تا به‌عنوان دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌های معتبر ایتالیا تحصیل کنند.

دوره آزمون ‎IMAT گلوکال کالج مناسب گروه‌های بسیاری، از جمله دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان، دارندگان مدرک دیپلم تجربی و ریاضی و همچنین دانشجویان و فارغ‎‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در ایتالیا است. در این دوره، دانش محصلان در بخش‌های مختلف این آزمون افزایش پیدا می‌کند که این بخش‌ها عبارت‌اند از:

  • استدلال منطقی و دانش عمومی
  • زیست شناسی
  • شیمی
  • ریاضی و فیزیک

طول این دوره یکسال است و دانش‌پذیر طبق برنامه‌ای منحصر‌به‌فرد و خاص خود آموزش خواهد دید. از این رو، گلوکال کالج برای هر دانش‌پذیر یک برنامه مطالعاتی مخصوص را طراحی می‌کند و متناسب با نیازهایی که دارد، او را برای رسیدن به هدف هدایت و راهنمایی می‌کند.

دوره MFP

گلوکال کالج

یکی دیگر از دوره‌هایی که در گلوکال کالج برگزار می‌شود، دوره‌های پیش‌نیاز یا پری‌مدیکال است. بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی آزمون برگزار نمی‌کنند، اما شرط پذیرش آن‌ها داشتن سطح دانش مورد قبول آن‌ها در برخی از دروس پیش‌نیاز است. دوره MFP، دوره‌ی آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی دانشگاه‌های اروپا و انگلستان است که کاری که برای دانش‌پذیر انجام می‌دهد این است، که او را به سطح مورد قبول دانشگاه‌های معتبر اروپایی می‌رساند.

در دوره MFP گلوکال کالج، سه واحد درسی اجباری، برای به‌وجود آوردن آمادگی و به منظور حضور در دانشگاه‌ها و شرکت در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه‌های اروپا، تدریس می‌شود. این واحدها شامل موارد زیر می‌شود:

  • زیست‌شناسی
  • شیمی
  • فیزیک

این دروس تماما زیر نظر سیستم نظارتی خلاق ECCS گلوکال کالج تدریس می‌شوند که با کمک آن،‌ فرایند آموزش و یادگیری دانشجویان همراه با برنامه‌ریزی، آموزش گروهی، نظارت فردی و ارزیابی استاندارد انجام می‌شود. دوره پیش‌نیاز یا پری‌مدیکال گلوکال کالج، همچنین آموزش‌های تئوری و فعالیت‌های آزمایشگاهی برای دانش‌پذیران دارد که هدف نهایی از این تمرینات، توسعه مهارت‌های تحقیقاتی، تحلیلی و حل مسئله است.

کلاس‌های IELTS

یکی از مؤلفه‌های اصلی حضور در دانشگاه‌های بین‌الملل، داشتن سطح زبان مورد نیاز آن‌ها است. از این رو، گلوکال کالج با همان سیستم نظارتی خلاق ECCS خود، دوره‌های آیلتس را نیز برگزار می‌کند و در این دوره‌ها سطح دانش دانش‌پذیران در زبان انگلیسی را به سطح مطلوب می‌رساند. رویکرد اصلی گلوکال کالج در دوره‌های IELTS ارتقا سطح زبان عمومی متقاضیان جهت تقویت مهارت‌های چهار گانه Speaking / Reading / Writing و Listening است.

دوره آیلتس گلوکال کالج در 8 ترم برگزار می‌شود که طول مدت هر ترم یک ماه و نیم است و در قالب 90 جلسه صورت می‌پذیرد. دروه‌های مختلف آیلتس در گلوکال کالج به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • دوره A2 (نمره آیلتس 4 - 3)
  • دوره B1 (نمره آیلتس 5 - 4)
  • دوره B2 (نمره آیلتس 6 - 5)
  • دوره C1 (نمره آیلتس 7 - 6)

در طول دوره‌های آیلتس در گلوکال کالج مانند دیگر دوره‌ها، دانش‌پذیر برنامه‌های اختصاصی درسی دارد که به‌طور منحصر‌به‌فرد و تنها برای او برنامه‌ریزی شده است، به صورت مداوم توسط اساتید ارزیابی می‌شود، به صورت Face to Face و همچنین فردی مصاحبه و تمرین‌ها را انجام می‌دهد و در نهایت به منابع بی‌پایان آنلاین و آفلاین دسترسی دارد.

سخن پایانی

اروپا به یکی از مقاصد بسیار پرطرفدار میان ایرانیان برای تحصیل پزشکی تبدیل شده است و دلایل این محبوبیت نیز کلاس‌های کاربردی و مفید، آموزش‌های استاندارد، رشته‌های دانشگاهی متنوع، منابع تحصیلی عالی، استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید در آموزش، هزینه پایین‌تر نسبت به آمریکا و کانادا، بازار کار مطمئن و موارد بسیار دیگر است که همگی این موارد باعث شده‌اند که متقاضیان پزشکی و والدین آن‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

گلوکال کالج در کنار متقاضیان پزشکی است که بتواند مسیر راه‌یابی آن‌ها به دانشگاه‌های پزشکی اروپا را هموار کند و آن‌ها را یک قدم به قبولی در دانشگاه‌ها و آزمون‌های آن‌ها نزدیک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی پزشکی و داروسازی به اروپا به وب سایت گلوکال کالج به آدرس www.glocalcollege.com مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات