اولین قدم برای ورود به ارزهای دیجیتال، آموزش با علیرضا محرابی

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اولین قدم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، کسب آگاهی و اطلاعات جامع و کامل از این بازار است.
تبلیغات

بازار ارزهای دیجیتال، یک بازار نوین، ناشناخته، گسترده و پیچیده است. بنابراین اگر افراد قبل از ورود به آن، شناخت درست و کافی نداشته باشند، نه‌تنها نمی‌توانند سود کسب کنند بلکه ممکن است اصل سرمایه خود را از دست بدهند، لذا آموزش قدم اول برای ورود به این بازار است. در این راستا مجموعه استاد علیرضا محرابی، دوره‌های آموزشی کاملی از جمله: دوره ارز دیجیتال، دوره آموزشی بورس و دوره پرایس اکشن تولید کرده است.

بهتر است سرمایه‌گذاران برای ورود در این بازار، آن بخش از سرمایه خود را وارد کنند که مازاد است، چون برای کسب یادگیری در این بازار ممکن است بهایی که می پردازند کل سرمایه اولیه باشد اما در نهایت این شروعی برای ورود آگاهانه به این بازار است.

اگر افراد قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، یک اطلاعات دقیق و کلی راجع به انواع ارزهای دیجیتال، اهداف آن‌ها و همچنین بررسی نوسانات ارزهای دیجیتال کسب کنند و درباره توکن ها، بهترین و مطمئن ترین کیف پول‌ها تحقیق کنند، می‌توانند به صورت کاملا هوشمندانه وارد بازار شوند بدون این که احساس پشیمانی به سراغ آن‌ها بیاید.

روانشناسی بازار

علاوه بر شناخت بازار، هر فرد باید شناخت درستی از خصوصیات شخصی خود داشته باشد و بداند که این بازار بسیار پر ریسک است و اگر تحمل ریسک بالا برای آن‌ها دشوار است، به این بازار ورود پیدا نکنند.

احساس نیاز برای داشتن یک پشتوانه مالی بزرگ که بتواند برای یک عمر تأمین‌کننده نیازهای مالی افراد باشد و همچنین به دست آوردن پول زیاد به عنوان یه عنصر حیاتی و ضروری برای زندگی باعث می‌شود افراد برای برداشتن اولین قدم خود به سمت بازار ارزهای دیجیتال که همان آگاهی است، اقدام کنند.

در صورتی که افراد با شناخت قبلی و کافی از ارزهای دیجیتال و کیف پول های آن، داشتن توانایی در انجام تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال، انتخاب روش هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری و انتخاب صرافی های معتبر وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند، می‌توانند خیلی سریع ضمن حفظ اصل دارایی خود، به سودهای قابل توجهی دست پیدا کنند.

عوامل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود که افراد برای ورود به این بازار علاقه‌مند شوند و به دنبال شناخت آن بروند. از جمله این عوامل می‌توان به تقاضای جهانی برای ارزهای دیجیتال اشاره کرد که توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است و می‌توان گفت حرکت گسترده به سمت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و مشاهده کسب سودهای بسیار زیاد توسط سرمایه‌گذاران، ورود به ارزهای دیجیتال را سرعت بخشید.

همچنین مزایای بسیار زیادی که ارزهای دیجیتال دارند مثل: عدم کنترل و دخالت دولت ها، امنیت بسیار بالا، هزینه بسیار پایین مبادلات، سرعت زیاد مراحل انجام مبادلات، بی اثر شدن تحریم ها، شفافیت، عدم محدودیت زمانی و مکانی و جایگزینی پول های سنتی. این مزایا و بسیاری مزایای دیگر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران علاقه زیادی به این بازار پیدا کنند.

ورود افراد ثروتمند و تأثیرگذار به این بازار باعث شده که میزان تحقیق و بررسی سایر افراد جامعه برای سنجیدن شرایط و تصمیم‌گیری نهایی برای ورود به آن رشد چشمگیری داشته باشد. البته گاهی افراد به صرف این که شخص معتبری این بازار را تأیید کرده و اعلام کرده داخل آن در حال سرمایه‌گذاری است، بدون در نظر گرفتن شرایط مالی خود، شناخت بازار و ویژگی های شخصیتی خود، وارد این بازار می‌شوند و به صورت احساسی و تحت تأثیر نظر دیگران اقدام به مبادله می‌کند که این کار اصلا به آن‌ها توصیه نمی‌شود و اصلا به صلاح آن‌ها نیست.

ارزهای دیجیتال پرسود، اما خطرناک

گاهی برخی از جنبه های منفی ارزهای دیجیتال مانع از این می‌شود که افراد به این حوزه علاقه‌مند شوند و به دنبال شناخت آن بروند بنابراین از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال صرف نظر می‌کنند. برخی از این موارد عبارت‌اند از: ناشناخته بودن ارزهای دیجیتال. از آنجایی که این بازار نوین است هنوز برای بسیاری از افراد ناشناخته باقی مانده است. همین عدم شناخت سبب شده که ترس و عدم اطمینان در افراد نسبت به ارزهای دیجیتال ایجاد شود و در نهایت آن‌ها را از ورود به بازار ارزهای دیجیتال منصرف کند. عامل مهم دیگر ریسک بسیار بالاتر نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری است که مانند یک سد بزرگ بر سر راه افراد با تحمل ریسک کم است.

دوره علیرضا محرابی برای آموزش ارز دیجیتال

مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد غیر قابل برگشت بودن معاملات در این بازار است که باعث شده افراد نسبت به ورود به آن دچار تردید شوند. نکته بسیار مهم و اساسی در این رابطه این است که با وجود تمام این چالش‌ها و ضعف ها می‌توان از بازار ارزهای دیجیتال سود بسیار بالایی به دست آورد به شرط این که آگاهی خود را نسبت به آن بالا ببرید، هرچه میزان آگاهی افراد بالاتر برود، رفتارهای هیجانی، غیرمنطقی و اشتباه کاهش می یابد. افرادی که بدون آگهی یا با آگاهی کم سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌کنند، نه‌تنها به سرمایه خود آسیب می زنند بلکه باعث می‌شوند در اثر ورود و خروج در نقطه اشتباه، تأثیر منفی روی روند قیمتی ارزهای دیجیتال بگذارند و نوسانات شدیدی به بازار وارد کنند.

آمارها نشان می‌دهد که افرادی که شناخت کامل از بازار ارزهای دیجیتال دارند و می‌توانند به خوبی تمام موقعیت‌ها را با کمک روش‌های تکنیکال و فاندامنتال بررسی کنند، نسبت به سایر افراد کمتر دچار ضرر می‌شوند و سودهای بیشتری نسبت به آن‌ها به دست آورند. همین امر، اهمیت آگاهی و شناخت نسبت به بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان اولین و مهم ترین قدم برای ورود به این بازار، بیش از پیش می‌کند.

افراد می‌توانند برای کسب آگاهی درباره ارزهای دیجیتال از موارد زیر کمک بگیرند تا در نهایت بتوانند تصمیم عاقلانه تری بگیرند:

منابع آموزش ارز دیجیتال

دوره علیرضا محرابی برای آموزش ارز دیجیتال

از جمله معتبرترین منابع برای کسب آگاهی جهت ورود به بازار ارزهای دیجیتال می‌توان به وب سایت‌های تخصصی در این حوزه اشاره کرد.

وب سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

CoinMarketCap مواردی که در این وب سایت می‌توان مشاهده کرد شامل این موارد است: اطلاعات بسیار جزئی درباره رمز ارزها، وایت پیپر آن‌ها، نمودارهای هر ارز دیجیتال و همچنین بررسی صرافی های غیرمتمرکز و NFTها.

در ادامه نام برخی وب سایت‌های معتبر دیگر که منبع خوبی برای کسب آگاهی از این بازار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

وب سایت تریدینگ ویو (TradingViewTradingView)

سایت (worldcoinindex)

دوره ارز دیجیتال، دوره پرایس اکشن

بجز این سایت‌های معتبر، برخی منابع داخلی بسیار حرفه ای و تخصصی مثل سایت آموزشی علیرضا محرابی تمام اطلاعات لازم برای آگاهی از بازار ارزهای دیجیتال را به صورت کاملای تخصصی و در عین حال با زبانی ساده و روان و کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند با شناختی کامل و دقیق پا به عرصه ارزهای دیجیتال بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات