خرید مودم تی پی لینک یا دی لینک از راف نت

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
این روزها پیوستن به اینترنت، کم‌وبیش بایدی برای زندگی همه ما شده است. به همین دلیل رقابت میان تجهیزات شبکه و ابزارهایی که برای این پیوستن نیاز است، روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
تبلیغات

راف نت rafnet در این مقاله به یکی از موضوعات مطرح روز در این حوزه می‌پردازد: مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک. پرسشی که از سوی بیشتر کاربران مطرح می‌شود این است که مودم دی لینک راف نت بهتر است یا تی پی لینک. ببینیم کدام یک از این دو مودم پیشنهاد راف نت است.

چرا مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک؟

اساسا مقایسه میان دو محصول زمانی معنادار است که تقریبا در یک سطح و در جایگاه رقابت با یکدیگر باشند. به این معنا که دو محصول با وجود تفاوت‌هایی که دارند، شباهت‌هایی نیز داشته باشند. همچنین گاه یکی از آن‌ها در برخی ویژگی‌ها بر دیگری پیشی می‌گیرد و گاه نوبت دیگری است که گوی سبقت را از این یک برباید.

در مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک باید به معرفی و بیان ویژگی‌های هریک بپردازیم. در پایان این مقایسه شما می‌توانید با توجه به نیاز و اولویت‌های خود مودمی را تهیه کنید که بیشترین کارایی و بهره‌وری را برای شما داشته باشد.

هم دی لینک و هم تی پی لینک کمپانی‌های باسابقه و خوش‌نامی هستند. با بررسی نظرسنجی‌ها چه در داخل و چه در خارج کشور می‌بینیم وزنه‌ طرفداران‌ هریک تقریبا به میزانی برابر سنگینی می‌کند. این یعنی دو برند کاملا در جایگاه مقایسه و رقابت با یکدیگر قرار دارند.

بررسی مقایسه‌ای شرکت‌های تی پی لینک و دی لینک

شناخت کمپانی‌های تولیدکننده در شناخت محصولات آن‌ها بی‌تأثیر نیست. دیدگاهی که نسبت به مؤسسان یک شرکت تولیدکننده، ایده‌ها و سیاست‌های راهبری‌شان می‌یابیم، ما را یاری می‌کند تا دیدگاهی زمینه‌ای از محصولات ساخت آن‌ها پیدا کنیم که معمولا دور از واقعیت نیست.

درباره شرکت دی لینک

جان لی شرکت دی لینک را در سال 1986 بنا نهاد. محل استقرار این شرکت در تایپه است و در ابتدا با نام داتکس سیستم آغاز به کار کرد. نخستین محصولات دی لینک، آداپتور اترنت، سیستم عامل شبکه LAN، هاب و تراشه کنترل اترنت بودند. هشت سال بعد از تأسیس، یعنی در سال 1994، نام شرکت به دی لینک تغییر کرد. فعالیت دی لینک در زمینه تجهیزات مخابراتی و اینترنتی است و سخت افزار شبکه را تولید می‌کند.

دی لینک در سال ۲۰۰۷ در فهرست بهترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات (IT) معرفی شد. همچنین از سوی نشریه بیزنس‌ویک (BusinessWeek) در لیست شرکت‌های برتر حوزه آی‌تی، جایگاه نهم را از آن خود کرد.

از دیگر افتخارات دی لینک در اختیار داشتن 22 درصد سهم بازار جهانی در سال ۲۰۰۷ است. همچنین نخستین رتبه را در صادرات محصولات وای فای در سال 2008 از آن خود کرده است.

در حال حاضر دی لینک در 64 کشور جهان، بیش از 120 نماینده فروش دارد.

درباره شرکت تی پی لینک

شرکت TP (Twiisted Pair) در سال 1996 توسط برادران جائو در چین تأسیس شده است و اکنون مدیرعامل آن جفری جائو است. محصولات این شرکت نیز سخت افزار شبکه است و شامل تجهیزات مخابراتی، مسیریاب، مودم‌، کارت شبکه و ... است. این شرکت دارنده‌ی بیشترین سهام در بازار سوهو است و سومین برند تجهیزات شبکه در جهان به شمار می‌رود. این برند از سال 2008 رسما فعالیت خود را در آمریکا نیز آغاز کرده است.

اکنون محصولات تی پی لینک در 120 کشور جهان به فروش می‌رسد و جوایز متعددی را از سوی بسیاری از نهادها و کارشناسان آن خود کرده است.

امروز هردوی این شرکت‌ها از خوش‌نامی، اعتبار و افتخارات فراوانی برخوردارند و نام‌هایی درخشان در تجهیزات شبکه به شمار می‌روند. از نظر اعتماد به شرکت‌های سازنده وکیفیت محصولات، تفاوت میان تی پی لینک و دی لینک چندان قابل توجه نیست. هدف از این مقایسه، بیان جزئیات بیشتر هرکدام است تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. اکنون به مقایسه دقیق‌تر مودم های تی پی لینک و دی لینک می‌پردازیم.

مقایسه مودم تی پی لینک و دی لینک در سرعت

طبیعی است که مقایسه در سرعت، نخستین پرسشی باشد که در ذهن کاربران پدید می‌آید. سرعت در انتقال، دانلود و آپلود اطلاعات و فایل‌ها، نقش تعیین کننده‌ای در انگیزه‌ کاربران برای انتخاب یک مودم دارد. کندی می‌تواند در انجام بسیاری از امور مهم و حیاتی اختلال ایجاد کند. طبق تجربیاتی که در زندگی روزمره پیدا کرده‌ایم، گاهی کندی سرعت اینترنت، با عدم اتصال به اینترنت برابر است. مثلا پس از شیوع ویروس کرونا و با گسترش آموزش مجازی، کند بودن سرعت اینترنت سبب می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان هیچ دریافتی از جلسات آموزشی نداشته باشند. همچنین کارمندان دورکار که برای پیشبرد اهداف کاری باید در جلسات کاری آنلاین شرکت کنند، با مشکل مواجه می‌شوند. در چنین مواردی همه توافق دارند که اینترنت کند مانند اینترنتی است که از اساس وجود ندارد!

نخستین موضوع مورد بررسی در مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک سرعت است. این سرعت است که در درجه اول میزان کارایی مودم را برای ما روشن می‌کند. مودم تی پی لینک یک مودم پر سرعت است که بر قدرت سیگنال و قابلیت اطمینان آن تأثیر نمی‌گذارد. برای مثال یکی از مدل‌های تی پی لینک (AC1750) از سرعت 1750 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در این مودم فرکانس اول 4/2 گیگاهرتز تا 450 مگابایت و فرکانس دوم 5 گیگاهرتز تا 1300 مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این مودم با چنین سرعتی در کارهای منبع محور کم‌ترین تأخیر و بافرینگ را ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر مودم دی لینک نیز در سرعت HD/3D خوب است. در این مودم باند 4/2 گیگاهرتز به سرعت 500 مگابیت و باند 5 گیگاهرتز به 867 مگابایت بر ثانیه می‌رسد. یعنی در کل 1367 مگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. این سرعت برای اطمینان از انتقال هم‌زمان جریان‌های وای فای در زمانی که چندین دستگاه به‌طور هم‌زمان به آن متصل هستند، کارآمدی است. در انتخاب مودم و میزان سرعتی که مورد نیازتان است، می‌توانید با مشاوران راف نت rafnet مشورت کنید.

مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک در پوشش

منظور از پوشش مودم مقدار و وضعیت اتصالی است که در واحد مساحت ایجاد می‌کند. برخی مودم‌ها چنان ضعیف‌اند که حتی اتصال کامل را در سراسر بخش‌های یک خانه به‌طور کامل فراهم نمی‌کنند. با وجود اینکه فضاهای امروزی به دلیل تراکم جمعیت چندان هم بزرگ نیستند، بازهم می‌بینیم برخی از مودم‌ها حتی در این فضاهای نه چندان بزرگ توان پوشش‌دهی کافی ندارند. در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که افراد باید مودم را در وضعیت خاصی قرار دهند یا دستگاه‌ها را تا حد امکان به آن نزدیک کنند تا اتصال فراهم شود. این موضوع، مشکلات و دشواری‌های فراوانی در استفاده از اینترنت ایجاد می‌کند. به همین دلیل کاربران و خریداران غالبا به اندازه‌ای که به سرعت اهمیت می‌‌دهند، دغدغه‌ پوشش را نیز دارند. پس دومین نکته‌ای که در مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک به آن می‌پردازیم، گسترش پوشش است.

مودم دی لینک از نظر گسترش پوشش مورد تحسین کاربران است و از سوی آنان توصیه می‌شود. شرکت دی لینک این اطمینان را به کاربران داده است که مودم‌هایش در خانه‌هایی با متراژ متوسط پوشش‌دهی خوبی داشته باشند. بنابراین در اکثر خانه‌های امروز که متراژ متوسط یا کم‌تر دارند، مفید خواهند بود. با توجه به فناوری MU-MIMO به کار رفته در مودم دی لینک، پوشش و اتصال با کمترین میزان تأخیر و تضعیف سیگنال رخ خواهد داد.

مودم تی پی لینک نیز پوشش بالایی دارد و بسته به متراژ مکان می‌تواند اتصالاتی پایدار ارائه دهد. برخی از مدل‌های آن (مانند AC1750 که مثال زدیم)، تا 2500 فوت مربع (کمی بیشتر از 230 متر مربع) را پوشش می‌دهد و با داشتن سه آنتن با کیفیت می‌تواند اتصالات را تا طبقات دیگر پوشش دهد. برای اینکه چند دستگاه به‌راحتی به مودم اتصال یابند، می‌توان با استفاده از یک تقویت‌کننده اضافه این امر را محقق کرد.

راف نت

مقایسه ظرفیت مودم تی پی لینک و دی لینک

منظور از ظرفیت مودم تعداد دستگاه‌هایی است که یک مودم می‌تواند پوشش دهد. یعنی تعداد دستگاه‌هایی که به برای اتصال به اینترنت به مودم متصل می‌شوند و شامل گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها، تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی و ... هستند. معمولا در منازل یا به‌ویژه در محیط‌های شغلی نیاز است دستگاه‌های متعددی به‌وسیله مودم به اینترنت متصل شوند. گاه می‌بینیم برای اتصال بهتر یک دستگاه به اینترنت لازم است اتصال سایر دستگاه‌ها قطع شود. تفاوت پوشش با ظرفیت در این است که پوشش در رابطه با مساحت فضا مطرح می‌شود درحالی‌که ظرفیت با تعداد دستگاه‌ها سروکار دارد.

یک محیط شغلی را تصور کنید که تمام کارمندان برای انجام وظایف خود نیاز به اینترنت دارند. قطعا اگر ظرفیت مودم به حد کافی نباشد، کار تعطیل می‌شود. در کل این وضعیت مطلوب نیست. اگر اتصال چند دستگاه به مودم سبب می‌شود اینترنت برخی قطع یا ضعیف شود و در کل اختلالی در اتصال پدید می‌آید، باید در انتخاب تجهیزات شبکه تجدید نظر کرد.

آنچه از مقایسه مودم تی پی لینک و دی لینک برمی‌آید این است که هردو از نظر ظرفیت، مودم‌های خوبی شناخته می‌شوند. بسته به نوع و مدل مودم میزان قوت آنان نیز متفاوت است. مثلا برخی از مدل‌های تی پی لینک ظرفیت 50 دستگاه را دارند و این فوق‌العاده است. پردازنده‌ چهارهسته‌ای موجود در چنین مودم‌هایی کمک می‌کند ظرفیت بالایی پیدا کنند. علاوه‌براین، مودم با عملکرد خوب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌تواند سرعت بالا را حین اتصال دستگاه‌های پرشمار، تضمین کند.

مودم دی لینک نیز ظرفیتی عالی دارد و بسیاری از نیازها را به خوبی پاسخ می‌دهد. سرعت این مودم به قدر کافی بالا است و افزودن یک پورت اترنت آن را تکمیل می‌کند. به این ترتیب در دستگاه‌های متصل سیمی اتصال پایداری خواهیم داشت. پس می‌توانید انواع دستگاه‌ها از جمله تلویزیون هوشمند، کنسول بازی، رایانه‌ها و گوشی‌ها را بدون تأخیر یا تضعیف اتصال، به آن متصل کنید. اگر درباره فضایی که می‌خواهید در آن از مودم استفاده کنید و تعداد دستگاه‌هایی که قرار است به آن وصل باشند، با مشاوران راف نت rafnet مشورت کنید شما را بهتر به سمت خریدی خوب راهنمایی خواهند کرد.

برخورداری از لوازم و امکانات جانبی اضافه

موضوع دیگری که در مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک آن را بررسی می‌کنیم، میزان برخوداری هریک از امکانات جانبی است. منظور امکاناتی است که هر مودم علاوه بر کارکرد اصلی و ضروری که برای آن طراحی و تولید شده، به کاربران ارائه می‌دهد. این امکانات جانبی مودم را بسیار کاربردی‌تر می‌کند و میزان بهره‌وری آن را افزایش می‌دهد. این بستگی به نیاز کاربران دارد که کدام امکانات جانبی را ترجیح دهند.

مودم دی لینک که همراه با اپلیکیشن دی لینک ارائه می‌شود، طیفی گسترده از تنظیمات سفارشی و شخصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مثلا با استفاده از اپلیکیشن این مودم می‌توانید در فضای ابری مراحل نصب آن را از راه دور انجام دهید و آن را مدیریت و راهبری کنید. گزینه‌هایی چون کنترل والدین احتمالا بسیار مورد نیاز خانواده‌ها است و برای آنان اهمیت دارد که بتوانند در شرایط نبودن در منزل میزان استفاده فرزندان خود را از اینترنت بررسی و مدیریت کنند. با استفاده از دیگر امکانات جانبی مودم دی لینک می‌توان محتواهای ناخواسته را محدود یا مسدود کرد. همچنین می‌توان وقفه‌هایی را در کارکرد روتر به صورت ارادی برنامه‌ریزی کرد. با استفاده از چنین امکاناتی والدین می‌توانند فرزندان خود را از محتواهای نامناسب مصون بدارند.

در مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک، امکانات جانبی تفاوت چندانی باهم ندارند.نمونه‌ همین فرایند‌ها در تی پی لینک نیز وجود دارد. این مودم با برنامه Tether کار می‌کند. با مودم تی پی لینک می‌توانید شبکه وای فای را از راه دور روی دستگاه‌ها مدیریت کنید. این فرایندها شامل کنترل والدین و دسترسی میهمان نیز می‌شود. می‌توانید فعالیت‌های اینترنتی فرزندان خود را کنترل کنید و در موارد لازم قطع دسترسی یا محدودیت آن را ایجاد کنید.

راف نت

مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک در امنیت

در طراحی و تولید هر یک از مودم‌ها مسئله امنیت به نحوی مورد توجه قرار می‌گیرد. امنیت مودم هم از لحاظ استفاده انحصاری و هم ایمنی دستگاه‌های مرتبط با آن مطرح است. برای آن‌که کاربران اینترنت مطمئن باشند که استفاده از سرویس خریداری شده‌شان برای سایر افراد غیر مجاز در دسترس نیست، لازم است تجهیزات شبکه امنیت کامل و کافی داشته باشند. به همین دلیل یکی از مواردی که در مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک مورد توجه کاربران است، امنیت است.

امنیت مودم دی لینک از ظریق اپلیکیشن مدیریت و بررسی می‌شود. یکی از امکانات امنیتی که این مودم با اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان ایجاد یک شبکه میهمان به‌طور خاص است. به این ترتیب می‌توانید دسترسی‌های افزوده را در فضای خاصی ایجاد کنید. چنین امکانی علاوه بر مدیریت و کنترل بهتر، به کاربر اجازه می‌دهد از تهدیدات گوناگون سایبری که می‌تواند در دراز‌مدت رخ دهد، در امان باشند.

در مودم تی پی لینک نیز امکاناتی برای افزایش ایمنی وجود دارد. شرکت تی پی لینک همانند دی لینک امنیت را یک اولویت اصلی و ضروری می‌داند. استانداردهای پیشرفته‌ در رمزگذاری بی‌سیم WPA/WPA2 اطمینان لازم از امنیت را به کاربران می‌دهد.

سیستم عامل و سایر جزئیات در تی پی لینک و دی لینک

دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه روی یک نرم‌افزار پایه‌ی خاص قابل اجرا هستند. در محصولات تی پی لینک از سیستم عامل تی پی لینک در تمام دستگاه‌ها (شامل هاب و روتر) استفاده می‌کنند. سیستم عامل تمام مسئولیت‌ها را بر عهده دارد و بدون آن هیچ کاری امکان‌پذیر نیست. البته مدل و نسخه‌ سیستم عامل هر دستگاه می‌تواند متفاوت باشد.

دی لینک نیز از سیستم عامل مخصوص خود استفاده می‌کند. سیستم عاملی با نام DD-WRT OS در دی لینک مسئولیت همه چیز را بر عهده دارد. یکی از نکاتی که در دی لینک مورد توجه است، سازگاری آن با الکسا است که متعلق به آمازون است. البته این قابلیت در تعدادی از مدل‌های تی پی لینک نیز وجود دارد.

مقایسه دی لینک و تی پی لینک در قیمت‌گذاری

این طبیعی است که هر شرکتی که شناخته می‌شود، تمایل دارد محصولات خود را با قیمتی بالاتر نسبت به سایر شرکت‌ها به فروش برساند. سوای این مسئله پای‌بندی به تولید محصولات با کیفیت و مرغوب هزینه‌های بیشتری برای شرکت‌های سازنده دارد که طبعا سبب افزایش قیمت فروش محصولات خواهد شد.

مودم دی لینک و تی پی لینک نیز به واسطه‌ی اینکه هردو از برندهای برتر جهانی هستند، انتظار یک سطح قیمت می‌رود که تا حد زیادی نیز حقیقت دارد. البته این مودم‌ها نسبت به برخی برندهای دیگر از نظر قیمت مناسب‌تر و به‌صرفه‌تر شناخته می‌شوند. در مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک به لحاظ قیمت، طبق گزارش‌ها موجود، تی پی لینک قیمت بالاتری داشته است.

معرفی دو مدل از مودم‌های دی لینک

اگر قصد خرید مودم خوب، باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را دارید، راف نت rafnet در این بخش به شما دو مودم عالی را پیشنهاد می‌دهد. مودم d link 2750u و d link 2740u از نمونه‌ محصولات پرفروش دی لینک هستند. با مشخصات این دو مودم آشنا شوید.

مودم d link 2750u

این مودم از نظر قیمت، متوسط است و مناسب محسوب می‌شود. مودمی بسیار محبوب و پرطرفدار که با وزن 630 گرم و ابعاد حدودی 3*16*11 سانتی‌متری محصولی ظریف شناخته می‌شود. این مودم مناسب استفاده هم در منازل و هم در ادارات است. کاربران می‌توانند با استفاده از این مودم فایل‌ها را با سرعت 24 Mbps دانلود کنند. سیستم وایرلس این مودم با داشتن دو آنتن داخلی بسیار نیرومند است و سرعت بالایی را (300 Mbps) برای اتصال بی‌سیم به شبکه داخلی امکان‌پذیر می‌کند. همچنین ظرفیت و پوشش آن با 4 پورت اترنت بسیار بالا است و امکان اتصال بدون مشکل دستگاه‌های متعدد را حتی در فضایی وسیع فراهم می‌کند.

برای خرید مودم d link 2750u لازم است بدانید که: دارای یک پورت یو‌اس‌بی است که اتصال فلش را ممکن می‌سازد و از همین طریق اینترنت 2G و 3G را پشتیبانی می‌کند.

d link 2740u

برای خرید مودم d link 2740u می‌توانید مشخصات مدل 2750u را ببینید چرا که تا حد زیادی به هم شبیه هستند. البته تفاوتی مهم نیز دارد و آن نداشتن پورت USB است. سرعت دانلود این مودم نیز 24 مگابایت بر ثانیه است. همچنین در آپلود، سرعت 1 مگ بر ثانیه را فراهم می‌کند. این مودم نیز دارای 4 پورت اترنت است که امکان اتصال دستگاه‌های متعدد شامل رایانه‌ها، سرورهای چاپگر و ... را به ما می‌دهد. با به‌کارگیری فایروال و سرویس QoS بستری امن برای کاربران با این مودم فراهم می‌شود.

سخن پایانی

مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک به فاکتورهای گوناگون چون سرعت، پوشش، امنیت، امکانات جانبی و ... پرداختیم. اساسا دلیل رقابت این دو مودم هم‌پایه بودن تقریبی آن‌ها است. جزئیات است که تعیین می‌کند کدام مودم برای چه استفاده‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخابی ساده‌تر توصیه می‌کنیم پیش از خرید با کارشناسان راف نت rafnet مشورت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات