خرید هارددیسک های گیمینگ وسترن دیجیتال بلک (P10 & D10) از مهرگان آی تی

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گاهی اوقات پیش می‌آید که یک گیمر تصمیم بگیرد بدون اینکه هارد دیسک اینترنال فعلی خود را ارتقا دهد، یک فضای ذخیره‌سازی به دستگاه خود اضافه کند.
تبلیغات

امروزه با توجه به تنوع مدل‌های هارد اکسترنال در بازار و نیاز روزافزون کاربران به این نوع محصول، انتخاب بهترین هارد اکسترنال به کاری نسبتا دشوار تبدیل شده است. در این راهنما سعی می‌شود با مقایسه دو هارد دیسک وسترن دیجیتال سری بلک یک انتخاب مناسب را پیش رو شما قرار دهیم.

اگر بخواهیم دو هارد را از نظر کیفیت و کارایی با یکدیگر مقایسه کنیم تا دریابیم کدام یک برای کار مورد نظر ما مناسب است، باید چند فاکتور اصلی را در نظر بگیریم. نخست دور گردش دیسک، سپس سرعت خواندن و نوشتن متوالی و تصادفی و در نهایت حافظه کش. بدیهی است هرچه سرعت گردش دیسک و انتقال اطلاعات بالاتر باشد، هارد دیسک اینترنال یا اکسترنال ما کارایی بالاتری دارد و برای پردازش‌های سنگین مناسب‌تر است. همچنین حافظه کش هارد کمک می‌کند تا هنگام انتقال داده، تأخیر کمتر و درنتیجه سرعت انتقال بالاتری داشته باشیم.

مهرگان آی تی

هارد دیسک اکسترنال 2.5 اینچی وسترن دیجیتال سری P10:

این هارد دیسک اکسترنال 4 ترابایتی، ویژه گیمرهایی ساخته شده است که می‌خواهند با افزایش فضای ذخیره درایو بازی‌های خود، پتانسیل کنسول یا رایانه خود را افزایش دهند.

WD_BLACK P10 Game Drive می‌تواند حداکثر ۱۲۵ بازی را ذخیره کند. سرعت گردش دیسک این هارد ۵۴۰۰ دور در دقیقه بوده و سرعت خواندن و نوشتن متوالی آن، ۱۳۰ مگابیت بر ثانیه است. همچنین این سرعت در حالت تصادفی یا همان رندوم به ۱۲۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد.

در هارد دیسک اکسترنال سری P10 وسترن دیجیتال وقتی نوبت به انتقال پرونده‌ها از درایو می‌رسد، ۱۲ ثانیه طول می‌کشد تا یک پوشه ۱/۲ گیگابایتی را منتقل کنید. این هارد دیسک در آزمون ذخیره‌سازی PCMark 7 دارای نمره بالایی بوده به‌طوری‌که می‌تواند انتظارات یک گیمر نسبتا حرفه‌ای را براورده سازد. فروشگاه مهرگان آی‌تی هاردهای اکسترنال بلک سری p10 را با گارانتی ۲۴ ماهه مهرگان تجارت نصر ارائه می‌دهد.

مهرگان آی تی

هارد دیسک اکسترنال ۳/۵ اینچی وسترن دیجیتال سری D10:

این یک هارد دیسک اکسترنال ۸ ترابایتی، مانند سری P10 ویژه گیمرهایی ساخته شده است که می‌خواهند با افزایش فضای ذخیره درایو بازی‌های خود، پتانسیل کنسول یا رایانه خود را افزایش دهند. سرعت گردش دیسک این هارد دیسک ۳/۵ اینچی ۷۲۰۰ دور در دقیقه است. هارد دیسک اکسترنال D10 وسترن دیجیتال دارای سرعت خواندن و نوشتن متوالی ۶۲۵ مگابایت در ثانیه است. همچنین سرعت خواندن و نوشتن تصادفی آن به ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

این هارد دیسک با فناوری خنک‌کننده داخلی، به عملکرد بالایی رسیده و سبب می‌شود بتوانید بدون محدودیت بازی کنید و بازی خود را همان‌طور که انتخاب می‌کنید بدون وقفه هدایت کنید. لازم به یاد آوری است که ذخیره‌سازی خارجی در این هارد دیسک می‌تواند به صورت افقی یا عمودی انجام می‌شود. فروشگاه مهرگان آی‌تی هاردهای اکسترنال بلک سری P10 را با گارانتی ۲۴ ماهه مهرگان تجارت نصر ارائه می‌دهد.

کدام را انتخاب کنیم؟

اگر بخواهیم به یک جمع بندی نهایی برسیم و دریابیم کدام یک از دو هارد فوق برای یک گیمر حرفه‌ای بهتر است؛ باید بگوییم هارد اکسترنال D10 پیروز این مسابقه است. با توجه به سرعت گردش بالای دیسک و همچنین سرعت خواندن و نوشتن متوالی و تصادفی بالاتر و از همه مهم‌تر مجهز بودن این سری از هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال به فناوری خنک کنندگی داخلی؛ هارد اکسترنال Black D10 کارایی بهتر، وقفه و ارور کمتری نسبت به هارد اکسترنال وسترن Black P10 بوده و برای یک گیمر حرفه‌ای مناسب‌تر است.

اما اگر به دنبال یک هارد اکسترنال مقرون به صرف تر هستید یا یک گیمر نیمه حرفه‌ای، پیشنهاد ما به شما، هارد اکسترنال بلک وسترن دیجیتال سری P10 است؛ که علاوه‌بر قیمت مناسب، می‌تواند نیازهای شما را به عنوان یک گیمر مبتدی تا نیمه حرفه‌ای را رفع کند.

لازم به یادآوری است که هردو این سری از هارددیسک های اکسترنال وسترن دیجیتال علاوه‌بر کامپیوتر قابلیت اتصال به تمامی کنسول را دارا است.

شرکت مهرگان تجارت نصر واردات کننده رسمی قطعات رایانه‌ای، پشتیبانی و خدمات پس از فروش با گارانتی مهرگان تجارت نصر (MTN) آماده خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز است. شما می‌توانید از طریق سایت این شرکت (مهرگان آی‌تی) با محصولات و خدمات ما آشنا شده و نسبت به خرید این دو کالا اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات