ای دیتا دومین تولید کننده بزرگ ماژول‌های حافظه

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمتر کسی است که از تأثیر عمیق و گاهی غیر قابل جبران پاندمی کووید-۱۹ روی چرخه‌ عرضه و تقاضا بی‌خبر باشد.
تبلیغات

سایت TrendForce حال می‌گوید سال گذشته میلادی به همین دلیل سال خوبی برای بازار SSD نبوده است. با وجود کاهش عرضه، شرکت‌های کینگستون، ای دیتا و Kimtigo از رقیبان بهتر عمل کرده و به ترتیب، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازار در این سال لقب گرفته‌اند.

شرکت‌های تولید کننده SSD سال گذشته ۱۱۱/۵ میلیون واحد به بازار عرضه کردند که از کاهش ۱۵ درصدی آمار عرضه سالانه این محصولات به بازار حکایت دارد. با نگاهی به این بازار، متوجه می‌شویم که شرکت‌های تولید کننده حافظه‌های NAND و در صدر آن‌ها سامسونگ، حدود ۳۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، درحالی‌که ماژول‌های SSD حدود ۶۵ درصد بازار را تشکیل می‌دهند.

TrendForce حال بازار NAND و ماژول‌های SSD را از هم جدا کرده و ۱۰ شرکت برتر در عرضه ماژول‌های SSD به بازار را معرفی کرده است. باید به این نکته اشاره کنیم که ناآرامی‌های سال گذشته بازار موجب حذف بسیاری از عرضه کننده‌های کوچک شده و به همین دلیل، با وجود کم شدن عرضه، سهم ده شرکت برتر از بازار عمدتاً افزایش یافته است.

ای دیتا

شرکت کینگستون استراتژی موفقی برای مقابله با معضل کرونا داشت و سعی کرد با تهیه قطعات اولیه خود از سازندگان مختلف، مشکلات چرخه عرضه را به حداقل برساند. کینگستون سال ۲۰۲۰ را با افزایش یک درصدی سهم خود از بازار، در رتبه اول تولیدکنندگان ماژول‌های SSD به پایان رساند.

شرکت ای دیتا در این بین موفقیت‌های زیادی کسب کرد. این شرکت که پیش از این اعلام کرده بود بیشتر تمرکز و کار تحقیق و توسعه خود را روی SSDها خواهد گذاشت، سال گذشته بهترین محصولات از لحاظ کیفیت و توان فنی را به بازار فرستاد و توانست به لطف افزایش تقاضا برای محصولات گیمینگ، سهم خود از بازار را افزایش داده و رتبه دوم تولیدکنندگان برتر ماژول‌های SSD را به خود اختصاص دهد.

رتبه سوم این جدول نیز به کمپانی Kimtigo اختصاص یافته که به لطف سیاست‌های دولت چین برای حمایت از شرکت‌های نیمه‌هادی داخلی و ارائه محصولات میان‌رده و بالارده به بازار، در داخل و خارج این کشور به موفقیت دست یافته است.

باید به این نکته اشاره کنیم که سال گذشته شرکت گیگابایت که در بازار مادربرد و کارت گرافیک حضور خوبی دارد، موفق شد در عرضه SSD نیز موفق عمل کرده و رشد سالانه ۳۰ درصدی را تجربه کند. البته این شرکت هنوز نتوانسته به لیست ۱۰ عرضه کننده برتر ماژول‌های SSD وارد شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات