سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار ارز دیجیتال در اکس نوین

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
ما در اکس نوین حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال را به گونه‌ای تعیین کرده‌ایم که هر کسی امکان سرمایه‌گذاری را داشته باشد.
تبلیغات

با اکس نوین بهترین سرمایه را برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال تعیین کنید

تعیین بهترین میزان سرمایه برای ورود به بازار ارز دیجیتال کار دشواری است. این موضوع به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که هر کسی در ابتدای کار نمی تواند به همه آن‌ها توجه کند. به همین دلیل باید برای تعیین حداقل سرمایه برای ورود به ارز دیجیتال از یک مشاور خوب کمک بگیرید.

مشاوران ما در اکس نوین می‌توانند به شما برای تصمیم‌گیری در این بازار کمک زیادی کنند. برای خرید و فروش ارز دیجیتال در اکس نوین نیاز به سرمایه زیادی ندارید؛ زیرا می‌توانید با صرف اندکی از سرمایه خود، بیش از ۴۰ رمز ارز معتبر را معامله کنید. به‌علاوه امکان واریز و برداشت رمزارزها به صورت خودکار وجود دارد و می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته آن برای رفع ابهامات خود استفاده کنید.

اکس نوین

در صرافی آنلاین ما واریز و برداشت رمز ارزها به‌صورت کاملا خودکار انجام می‌شوند و نیازی به هیچ اقدامی از سمت شما نیست. به‌علاوه می‌توانید وجه مورد نظر خود را به تومان برداشت کرده یا اینکه آن را به‌صورت آنی و خودکار به همه بانک ها واریز کنید. به‌علاوه می‌توانید با معرفی ما به دوستان خود، پاداش دریافت کنید.

چرا دانستن حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال مهم است؟

سرمایه گذارانی که به‌تازگی وارد بازار می‌شوند؛ تلاش می‌کنند تا ریسک معاملات و از دست دادن پول خود را کاهش دهند؛ زیرا از این طریق فرصت کافی را در اختیار دارند تا بتوانند پیچ و خم های این مسیر را بشناسند و بهترین راه را برای فعالیت در بازار مالی انتخاب کنند.

با توجه به این مورد می‌توان گفت که بهترین روش برای ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال و فعالیت در این بازار مالی، شروع با کمترین میزان سرمایه است. به این ترتیب حتی اگر اشتباهی در این مسیر انجام دهید؛ باز هم ضرر زیادی متوجه شما نخواهد شد. به همین دلیل پیش از ورود به این بازار باید بدانید حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال چقدر است و شما برای ورود به این بازار به چه مقدار پول نیاز دارید؟

معیارهای تعیین حداقل سرمایه لازم برای ارز دیجیتال چه چیزهایی هستند؟

حداقل سرمایه لازم برای ارز دیجیتال بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که باید پیش از ورود به این دنیا از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

نوع ارز دیجیتال

امروزه تنها بیت کوین به‌عنوان ارز دیجیتال شناخته نمی‌شود؛ بلکه انواع مختلفی از این رمزارزها اختراع شده‌اند که فعالیت در برخی از آن‌ها نیاز به سرمایه اولیه چندانی ندارد. در حال حاضر بیت کوین و اتریوم به دلیل طرفداران زیادی که در بازار ارزهای دیجیتال دارند؛ با قیمت بالایی عرضه می‌شوند. به همین دلیل است که در بیشتر موارد توصیه می‌شود کار خود را در این بازار با ارزهای دیجیتال دیگری آغاز کنید.

البته این موضوع بدان معنا نیست که افرادی با سرمایه کم نمی‌توانند به خرید و فروش بیت کوین یا اتریوم بپردازند و وارد این بازار شوند. به عبارت دیگر، اگر قصد شما خرید یک واحد کامل بیت کوین باشد؛ بدون شک در ابتدای راه به مشکل خواهید خورد. اما برای حل این مشکل، بیت کوین به واحدهای کوچک‌تری تقسیم شده که به نام ساتوشی شناخته می‌شوند. به این ترتیب شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد، وارد این بازار شده و به معامله کردن در آن بپردازید. از دید علمی حداقل میزان سرمایه لازم برای خرید بیت کوین برابر یک ساتوشی است.

اما برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال حتما نیازی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین ندارید؛ بلکه می‌توانید از دیگر ارزهای دیجیتالی که به‌تازگی ساخته شده‌اند استفاده کنید. به این ترتیب برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیازی به پرداخت مبالغ نجومی نخواهید داشت و می‌توانید با کم‌ترین مبلغ فعالیت خود را در این بازار آغاز کنید.

کارمزد صرافی

یکی از نکاتی که در زمان ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید بدانید؛ کارمزدی است که صرافی های مختلف از شما دریافت می‌کنند. باید بدانید که شما برای کار با صرافی های مختلف باید مبلغی را به آن‌ها بپردازید. بنابراین در زمانی که دارید حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال را محاسبه می‌کنید؛ باید این هزینه ها را هم به هزینه اولیه خود اضافه کنید.

هزینه های مربوط به کیف پول

زمانی که کیف پولی را برای نگه‌داری از ارزهای دیجیتال خود انتخاب می‌کنید؛ باید بدانید که برخی از کیف پول‌ها در ازای ارائه خدمات، مبلغی را از شما دریافت می‌کنند. در نتیجه باید این هزینه ها را هم در حداقل سرمایه لازم برای ارز دیجیتال لحاظ کنید.

اکس نوین

حداقل سرمایه لازم برای ورود به ارز دیجیتال چقدر است؟

افرادی که این سؤال را می پرسند؛ به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که می‌خواهند به عنوان معامله گر وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. در پاسخ به این دسته از افراد باید بگوییم که ارزهای دیجیتال به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند:

  • ارزهایی که قیمت زیادی دارند اما قابل تقسیم به واحدهای کوچک‌تر هستند.
  • ارزهایی که قیمت آن‌ها کم است و می‌توان با صرف هزینه اندکی یک یا چند واحد از آن‌ها را خریداری کرد.

با توجه به این نکته باید بگوییم که هر فرد با هر میزان سرمایه ای می‌تواند در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده و متناسب با میزان سرمایه خود، ارزهایی را خرید و فروش کند.

دسته دوم افرادی هستند که سرمایه مشخصی دارند و می‌خواهند بدانند که آیا باید همه این سرمایه را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنند یا خیر؟ این سرمایه مشخص ممکن است از طریق گرفتن وام یا حتی فروش خانه یا ماشین به دست آمده باشد. به همین دلیل است که پاسخ این سؤال اهمیت پیدا می‌کند که آیا باید همه سرمایه را وارد بازار ارزهای دیجیتال کرد؟

این افراد باید پیش از هر اقدامی نکاتی را در نظر داشته باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر مالک سرمایه نیستید؛ به هیچ عنوان آن را وارد بازار ارزهای دیجیتال نکنید.

یکی از نکات مهم برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این است که از سرمایه‌ای استفاده کنید که به‌طور صد درصد به خودتان تعلق دارد. به عبارت بهتر سرمایه به‌دست آمده از طریق وام، قرض یا حتی رهن دادن منزل، نباید وارد این مارکت شوند. زیرا بازار ارز دیجیتال یک بازار بسیار پرریسک است و نوسانات زیادی دارد.

  • سرمایه خود را به صورت مرحله به مرحله وارد کنید

اگر به‌طور کامل صاحب سرمایه ای هستید که در بازار ارزهای دیجیتال وارد کرده‌اید؛ باید آن را به‌صورت مرحله یه مرحله وارد بازار کنید. باید در نظر داشته باشید که درهای بازارهای مالی همیشه به روی شما باز است؛ بنابراین نباید برای ورود به آن عجله کنید و این حس را داشته باشید که از بقیه عقب می افتید.

  • به خود فرصت آزمون و خطا را بدهید

شما در زمان ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید به خود فرصت بدهید که بتوانید با روش‌های کسب سود در این بازار مالی آشنا شوید. هر چقدر هم که دانش زیادی در این زمینه داشته و در دوره‌های مختلفی شرکت کرده باشید؛ باز هم نیاز به کسب مهارت عملی دارید. پس نباید همه سرمایه خود را در این بازار خرج کنید.

  • سرمایه اولیه شما باید با سرمایه کلی تناسب داشته باشد.

یکی از توصیه هایی که برای تعیین حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال به معامله گران می‌شود؛ این است که سرمایه اولیه خود را به‌صورتی انتخاب کنند که با سرمایه کلی آن‌ها تناسب داشته باشد. به عبارتی هر چقدر که قصد سرمایه‌گذاری بیشتری را در ارزهای دیجیتال داشته باشید؛ باید حداقل سرمایه خود را هم افزایش دهید.

برای مثال با یک یا دو میلیون تومان نمی‌توان تجربه کافی برای سرمایه‌گذاری میلیاردی را در این بازار به دست آورد؛ زیرا میزان ریسک و سود در معامله‌های میلیاردی با معامله‌های خرد چند میلیونی بسیار تفاوت دارد.

بهترین میزان سرمایه برای ورود به این بازار، سرمایه ای است که به شما تجربه کسب سود و زیان را بدهد و به شما کمک کند تا نگرانی ها و خوشحالی های این بازار را تجربه کنید.

  • پس از کسب تجربه سرمایه خود را وارد بازار کنید

زمانی می‌توانید سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال افزایش دهید که به‌طور کامل با زیر و بم این بازار آشنا شده باشید.

  • هرگز کل سرمایه خود را وارد ارزهای دیجیتال نکنید

به یاد داشته باشید که نباید کل سرمایه خود را وارد بازار ارز دیجیتال کنید؛ بلکه تنها بخشی از آن را وارد کنید که مهارت معامله با آن را در خود می بینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات