گنجینه پک؛ جدیدترین بسته‌بندی برای کالاهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
همیشه برای تولید‌کنندگان و فروشندگان کالای دیجیتال، بسته‌بندی یک دغدغه بوده است. امروزه خریداران به بسته‌بندی بیشتر از گذشته اهمیت می‌دهند که شاید دلیل آن، وجود رقابت در بازار کالاهای دیجیتال است.
تبلیغات

در گذشته در بازاری مثل موبایل شاید ۲ یا ۳ تولیدکننده بزرگ وجود داشت و مسئله بسته‌بندی چندان جدی گرفته نمی‌شد. ولی امروز رقابت جدی‌تر شده و مسئله بسته‌بندی و دغدغه آن بزرگ‌تر. با توجه به تحقیقات به‌عمل‌آمده توسط مجموعه چاپ و بستهبندی گنجینه پک، در ادامه به بررسی بهترین بسته‌بندی‌ها برای کالاهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

چرا کالاهای دیجیتال به بسته‌بندی نیاز دارند؟

بسته‌بندی برای کالای دیجیتال نه‌تنها لازم بلکه ضروری نیز است. با استفاده از بسته‌بندی، کالا از ضربات مختلف در حین حمل و نقل تا رسیدن به مقصد، حفظ شده و سالم به دست مشتریان می‌رسد و مانع از ایجاد خسارت می‌شود.

بسته‌بندی کالای دیجیتال در فروش آن مؤثر بوده و می‌تواند به میزان زیادی فروش آن را بالا ببرد.

هزینه‌های بسته‌بندی مانند یک سرمایه‌گذاری است که نتایج آن حاصل شرکت تولیدکننده و فروشنده می‌شود، بنابراین این کار برای شرکت‌ها کاملا مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.

بهترین بسته‌بندی کالای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چه خصوصیاتی دارد؟

بسته‌بندی‌های برتر برای سال ۲۰۲۱ عبارت‌اند از بسته‌بندی‌هایی که از مواد اولیه سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند؛ زیرا توجه به محیط زیست و زمینی که در خطر است، امروزه بیشتر مورد توجه دولت‌ها است و در بسیاری از کشورها قوانین محکمی نیز در حفاظت از محیط زیست حاکم است.

مزایای بسته‌بندی برای کالای دیجیتال کدام است؟

بسته‌بندی کالای دیجیتال در درواقع یک ضرورت است که مزایای زیادی نیز به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته‌بندی کالای دیجیتال از آن محافظت کرده و مانع آسیب رساندن به آن می‌شود. در نتیجه از وارد آمدن خسارت به شرکت‌ها و فروشندگان و حتی مصرف‌کننده جلوگیری می‌کند.
  • بسته‌بندی باعث جذابیت بیشتر برای کالای دیجیتال می‌شود.
  • با استفاده از بسته‌بندی باکیفیت برای کالای دیجیتال می‌توان کیفیت محصول را به مشتریان نشان داد.
  • تصاویر مربوط به محصول توسط بسته‌بندی قابل مشاهده است.
  • با استفاده از بسته‌بندی می‌توان اطلاعات مربوط به کالای دیجیتال، توصیه‌های لازم و مشخصات کلی و مهم آن را که برای تصمیم‌گیری در خرید لازم است، نشان داد.
  • بسته‌بندی فروش کالا را افزایش می‌دهد.
  • بسته‌بندی جابجایی و حمل و نقل کالای دیجیتال را ساده و راحت می‌کند.

چگونه در سال ۲۰۲۱ برند خود را با استفاده از چاپ بسته‌بندی تبلیغ کنید؟

در سال ۲۰۲۱ اغلب شرکت‌ها و برندهای بزرگ، با استفاده از چاپ برند خود روی بسته‌بندی، فروش خود را به طرز عجیبی افزایش داده‌اند؛ به این صورت که اغلب خریداران پس از خرید آن محصول و آگاهی از کیفیت بالای آن، به دنبال دیگر محصولات آن برند می‌گردند و آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند. استفاده از چاپ باکیفیت برند روی بسته‌بندی و ارائه محصول خوب و پشتیبانی، می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی فروش محصولات شما را بالا ببرد.

کدام کالاها و محصولات دیجیتال در سال ۲۰۲۱ نیاز به بسته‌بندی دارند؟

با توجه به اینکه کالاهای دیجیتال اغلب حساس هستند، بسته‌بندی برای همه‌ی آن‌ها لازم بوده و یک نیاز به‌حساب می‌آید.

انواع تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، کیبورد و ... ممکن است با افتادن در هنگام بار زدن یا هر نوع جابجایی، دچار خرابی و از دست رفتن کارایی خود شوند. بخصوص محافظت از کالاهایی که دارای صفحه‌های نمایش LCD یا ال ای دی هستند، بسیار مهم است؛ زیرا قیمت بسیار بالایی دارند و خسارت زیادی را ناشی می‌شوند. در واقع هر نوع آسیب در صورت عدم استفاده از بسته‌بندی مناسب به دلیل بالا بودن قیمت قطعات دیجیتال، باعث ایجاد خسارت‌های فراوان می‌شود.

به‌علاوه برای نشان دادن زیبایی و کیفیت محصول دیجیتال باید بسته‌بندی مناسب داشت تا مشتریان بتوانند اطلاعات لازم را کسب کرده و خرید خود را انجام دهند. به‌عنوان مثال روی جعبه یک تلفن همراه می‌توان اطلاعاتی مانند کیفیت دوربین، حافظه تلفن و ... که اطلاعات بسیار ضروری جهت تصمیم‌گیری در خرید هستند، درج می‌شود.

بهترین بسته‌بندی برای کالای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ کدام است؟

گنجینه پک

در سال ۲۰۲۱ بهترین بسته‌بندی‌ها برای کالاهای دیجیتال اغلب بسته‌بندی‌هایی هستند که بتوانند به بهترین نحوه ممکن از محصولات محافظت کرده و چاپ پذیری خوبی نیز داشته باشند. در ادامه به دو نوع از بسته‌بندی‌هایی که اغلب برای بسته‌بندی کالاهای دیجیتال بیشترین کاربرد را دارند به شما معرفی می‌کنیم.

چاپ جعبه کاربردهای بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید به‌راحتی چاپ جعبه در تعداد کم برای محصولات دیجیتال انجام دهید: چاپ جعبه موبایل، چاپ جعبه لمینتی، چاپ جعبه ایندربرد، چاپ جعبه لپ تاپ، چاپ جعبه کیس، چاپ جعبه موس و کیبورد، چاپ جعبه گلس موبایل و ... . برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کار در زمینه تولید و چاپ جعبه مقوایی در تعداد کم و مشاوره در زمینه چاپ جعبه می‌توانید اینجا کلیک کنید.

چاپ کارتن نیز برای بسته‌بندی کالاهای دیجیتال کاربرد زیادی دارد. کارتن از مقاومت بیشتری نسبت به جعبه برخوردار است. از انواع کارتن می‌توان به کارتن لمینتی، کارتن پستی، چاپ و تولید کارتن دوربین دیجیتال، کارتن پردازنده، چاپ و تولید کارتن کیس، چاپ و تولید کارتن اسپیکر، کارتن مانیتور، کارتن کامپیوترهای All-in-One و ... اشاره کرد. برای مشاهده نمونه کارهای تولید و چاپ کارتن خصوصاً چاپ و تولید کارتن برای کالای دیجیتال و مشاوره در زمینه کارتن سازی می‌توانید اینجا کلیک کنید.

هدف از بسته‌بندی برای کالای دیجیتال چیست؟

کالاهای دیجیتال وسایل بسیار حساسی هستند و در صورت ضربه یا پرت شدن آسیب می‌بینند و ممکن است کارایی اولیه را نداشته یا از دست بدهند؛ بنابراین مهم‌ترین هدف بسته‌بندی کالای دیجیتال ایمنی محصول و محافظت از آن است؛ زیرا یک کالای دیجیتال در درجه‌ی اول باید از کارخانه تا زمانی که در فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها به دست مصرف‌کننده می‌رسد، باید صحیح و سالم باشد.

بسته‌بندی کالای دیجیتال، محصول را در برابر رطوبت، نور، گرما و سایر عوامل خارجی محافظت می‌کند.

هدف دیگر بسته‌بندی فروش کالای دیجیتال است. نوع بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری افراد برای خرید یک موبایل، تبلت و غیره است.

قیمت بسته‌بندی برای کالای دیجیتال چگونه است؟

قیمت بسته‌بندی برای کالای دیجیتال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. با توجه به نوع کالا، اندازه آن، کیفیت و جنس بسته‌بندی، نوع چاپ و طراحی و غیره قیمت‌ها متفاوت است.

البته قیمت بسته‌بندی برای کالای دیجیتال را نباید به چشم یک هزینه نگاه کرد. بلکه باید آن را به چشم یک سرمایه‌گذاری ارزشمند دید که سود ناشی از آن به شرکت بازمی‌گردد.

کاربرد بسته‌بندی برای کالای دیجیتال چیست؟

  • بسته‌بندی برای کالای دیجیتال دارای کاربردهای مختلفی است. از جمله: حفاظتی، حمل آسان، فروش. بسته به نوع کاربرد و اولویت آن، ویژگی‌های لازم جهت انتخاب بسته‌بندی مناسب در نظر گرفته می‌شود.
  • جهت حفاظت از کالا جعبه‌های بسته‌بندی باید محکم بوده و کیفیت لازم را داشته باشند.
  • جعبه‌ای که وزن سبک و استحکام خوبی داشته باشد، برای حمل‌ونقل و جابجایی راحت‌تر است.
  • جهت فروش بهتر باید از جعبه‌هایی استفاده نمود که کیفیت چاپ روی آن‌ها بالا بوده و بتوان خدمات بعد از چاپ را به‌خوبی روی آن‌ها اعمال نمود.

چرا کالای دیجیتال باید با بسته‌بندی به فروش برسد؟

گنجینه پک

کالاهای دیجیتال حاشیه سود بالایی را ارائه می‌دهند. این محصولات مانند موبایل، تبلت، دوربین‌های حرفه‌ای امروزه به یکی از نیازهای ضروری زندگی مردم تبدیل شده‌اند؛ زیرا بدون وجود آن‌ها بسیاری از کارها قابل انجام نیست. از آنجایی که این محصولات هر چند وقت یک‌بار باید به‌روز شوند و مدل‌های جدیدتر که نیازهای بیشتری را تأمین می‌کنند، به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین تقاضا بری خرید کالاهای دیجیتال همیشه وجود دارد.

بدون بسته‌بندی یا بدون بسته‌بندی مناسب، باکیفیت و جذاب برای کالای دیجیتال فروش این محصولات در این بازار بسیار رقابتی بسیار سخت است. پیش‌تر در مورد مزایای بسته‌بندی صحبت شد. بسته‌بندی اولین عامل در تصمیم‌گیری افراد برای خرید است؛ زیرا بسته‌بندی باکیفیت به مشتری محصول باکیفیت را نشان می‌دهد و هرچه این بسته‌بندی جذاب‌تر بوده و اطلاعات بهتری را نشان دهد، در فروش آن تأثیر بیشتری می‌گذارد.

  • در واقع بسته‌بندی کالای دیجیتال یک ابزار تبلیغاتی مؤثر و عالی است که تأثیر بالای در فروش آن دارد.
  • امروزه مردم به ظاهر کالا توجه زیادی دارند و هرچه بسته‌بندی شیک‌تر و لوکس‌تر باشد تمایل بیشتری برای خرید آن از خود نشان می‌دهند.

بسته‌بندی در فروش کالای دیجیتال چه تأثیری دارد؟

از زمانی که بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد و به دلیل انتقال این بیماری اغلب کسب‌وکارها و نیز مراکز آموزشی به‌صورت غیرحضوری و آنلاین کار خود را انجام می‌دهند. در نتیجه فروش کالاهای دیجیتال به دلیل تقاضای بیشتر افزایش یافت و رقابت برای فروش نیز در این بازار، بیشتر شد.

از آنجایی که بسته‌بندی عامل مهمی در فروش محصولات است و بسته‌بندی باکیفیت در نظر مشتری نسبت به آن تأثیر می‌گذارد، توجه به بسته‌بندی زیباتر و جذاب‌تر و نیز باکیفیت‌تر بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

چگونه بهترین شرکت برای بسته‌بندی کالای دیجیتال را پیدا کنید؟

همان‌طور که گفته شد، چهار هدف و مزیت اصلی برای بسته‌بندی کالای دیجیتال وجود دارد: حفاظت، راحتی، نمایش تصویر (کیفیت طراحی و چاپ و در واقع زیبایی‌شناسی) و پایداری یا سازگاری با محیط زیست.

همچنین یک بسته‌بندی خوب دارای وزن مناسب و نه‌چندان سنگین است؛ بنابراین، راحتی یک ویژگی بسته‌بندی خوب است.

بسته‌بندی ایده‌آل تا آنجا که ممکن است از این مزایا استفاده می‌کند و در صورت امکان هر چهار مورد را نشان می‌دهد؛ بنابراین در انتخاب شرکت برای بسته‌بندی کالای دیجیتال سعی کنید این موارد ذکرشده را مد نظر گرفته و به ترتیب اولویت تصمیم‌گیری کنید.

اغلب شرکت‌هایی که دارای پرسنل متخصص در زمینه چاپ و بسته‌بندی هستند و دستگاه‌های چاپ بروز دارند، می‌توانند مشاورین و مجریان خوبی در زمینه تولید و چاپ بسته‌بندی برای کالاهای دیجیتال باشند. حالا اگر نظر کارشناسی ما را بخواهید؛ اگر بخواهیم یکی از مجموعه‌های متخصص در زمینه تولید و چاپ بسته‌بندی برای کالاهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم که سابقه فعالیت بیش از ۱۰ سال در این زمینه را دارند، می‌توانیم به مجموعه چاپ و بسته‌بندی گنجینه پک www.ganjpack.com اشاره کنیم. این مجموعه به‌صورت تخصصی خدمات چاپ جعبه، چاپ کارتن، چاپ بسته‌بندی خاص (چاپ جعبه لوکس و لاکچریچاپ جعبه هارد باکس، چاپ لیبل و چاپ کارت ویزیت های خاص و لاکچری را انجام می‌دهد. برای گرفتن مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 09123015734 تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات