هواوی میت بوک D15 نسخه 2021 راهی بازار ایران شد

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هواوی پس از رونمایی از نسخه‌ی ۲۰۲۱ لپ‌تاپ D15 آن را به بازار کشورمان نیز عرضه کرده است. از جمله تغییرات در نسخه‌ی ۲۰۲۱ باید به استفاده از پردازنده نسل یازدهم اینتل (تایگر لیک) اشاره کرد.
تبلیغات

هواوی در اولین روزهای سال ۲۰۲۱ لپ تاپ Matebook D15 2021 را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ جانشین نسخه قبلی به‌حساب می‌آید که با همین نام راهی بازار شده بود. هواوی نسخه‌ی ۲۰۲۱ میت‌بوک خود را پس از معرفی در ابتدای سال جاری میلادی که با تغیراتی نظیر استفاده از پردازنده‌ی نسل یازدهمی تایگرلیک همراه بوده، راهی بازار کشور کرده است.

میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۱ با بهره‌گیری از سخت‌افزار جدید، درمقایسه‌با نسخه قبل شاهد بهبود عملکرد بوده است. همان‌طور که اشاره کردیم، در میت‌بوک D15 2021 پردازنده نسل‌یازدهمی Core i5-1135G7 اینتل استفاده شده است. این پردازنده با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید شده است و به ۴ هسته و ۸ رشته پردازشی مجهز است. حداکثر فرکانس Core i5-1135G7 می‌تواند به ۴/۲ گیگاهرتز برسد.

ارتقای پردازنده موجب شده عملکرد این لپ‌تاپ در بنچمارک‌ CineBench R15 تا حدود ۳۸/۵ درصد بهبود یابد. همچنین، کارایی GPU لپ‌تاپ جدید میت بوک D15 (از نوع گرافیک مجتمع Iris Xe) در بنچمارک 3DMark11 تا ۱۶۴ درصد بهتر شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

هوآوی موبایل فارسی

در بخش حافظه رم نیز ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرد. فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ میت‌بوک دی15 در نسخه جدید شامل SSD پرسرعت NVMe PCle با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است که به‌خوبی به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد.

بر‌خلاف نسخه قبلی که به ارتباط بی‌سیم از نوع Wi-Fi 5 مجهز بود، هواوی در نسخه‌ی ۲۰۲۱ از وای‌فای نسخه ۶ و بلوتوث ۵/۱ در لپ تاپ D15 2021 استفاده کرده است. سیستم ارتباط بی‌سیم از نوع وای‌فای ۶ در حالت اسمی می‌تواند تا سرعتی معادل ۲/۴ گیگابیت‌‌بر‌ثانیه را برای کامپیوتر شما فراهم کند که ۲/۷ برابر بیشتر از نسخه قبلی است.

همچنین، استفاده از آنتن دوگانه از نوع 2X2 MIMO به شما کمک می‌کند ضمن بهره‌مندی از استاندارد ارتباطی 802.11ax، بتوانید سرعت شبکه و اینترنت خود را همواره در سطحی عالی نگه دارید و از پایداری ارتباط لذت ببرید.

هواوی در نسخه‌ی ۲۰۲۱ میت‌بوک D15 از فن موسوم به Shark Fin و لوله‌های حرارتی دوگانه استفاده کرده که منجر به بهبود عملکرد حرارتی این لپ‌تاپ شده است، همچنین سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ دی15 نسخه ۲۰۲۱ از فن‌هایی بهره می‌‌برد که از تیغه‌هایی با ضخامت فقط ۰/۲ میلی‌متر در آن استفاده شده است.

این امر درکنار بهره‌گیری از هیت‌پایپ‌های ۶ و ۸ میلی‌متری سبب شده نه‌تنها عملکرد خنک‌سازی ارتقا پیدا کند؛ بلکه سروصدای ایجادشده نیز به کمتر از ۵ دسی‌بل برسد که عددی کاملا رضایت‌بخش است. بنابراین، شما می‌توانید در آرامش و سکوت با لپ‌تاپ جدید هواوی کار کنید.

هوآوی موبایل فارسی

بهبود امکانات نرم‌افزاری؛ Huawei Share در خدمت شما است!

به‌لطف قابلیت Huawei Share 3 امکان اتصال گوشی‌های هواوی به این لپ‌تاپ فراهم شده است. برای این کار تنها کافی است NFC گوشی را روشن کنید و آن را روی گوشه سمت راست صفحه‌کلید لپ‌تاپ بگذارید تا محتوای گوشی روی نمایشگر لپ‌تاپ ظاهر شود.

هواوی در نسخه‌های پیشین میت‌بوک از Huawei Share 2 پشتیبانی می‌کرد که امکان اجرای برنامه‌های گوشی روی آن میسر نبود؛ اما در نسخه جدید Huawei Share 3 این امکان برای کاربران فراهم شده تا هم‌زمان حداکثر سه برنامه گوشی هوشمندشان را روی لپ‌تاپ اجرا کنند.

لپ تاپ هواوی میت بوک D15 2021 هم‌اکنون در بازار کشورمان نیز موجود است. شما می‌توانید این لپ‌تاپ هواوی را از طریق این لینک با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات