تحصیل در آلمان با موسسه حقوقی اصطهباناتی

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اعتبار بالای دانشگاه‌ها و استاندار‌دهای بالای آموزشی آلمان باعث اعتبار مدارک تحصیلی آلمان در سراسر دنیا شده است.
تبلیغات

آلمان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشور‌های اروپایی است که به دلیل کیفیت بالای آموزشی و دانشگاه‌های معتبر و از همه مهم‌تر شرایط تحصیل در آلمان به‌شدت مورد استقبال دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفته است.

چرا تحصیل در آلمان مناسب است؟

آلمان کشوری مناسب برای ادامه تحصیل است، ۵ دلیلی که موجب استقبال دانشجویان از تحصیل در آلمان می‌شود عبارت‌اند از:

  • کیفیت بالای آموزشی: دانشگاه‌های آلمان به جهت استاندارد‌های آموزشی بالای جهانی در لیست برترین رتبه‌های دانشگاه‌های جهان قرار دارند.
  • انواع رشته‌های تحصیلی در آلمان: تنوع زیاد رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه‌های آلمان این امکان را برای دانشجویان به وجود آورده تا به‌راحتی در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.
  • تحصیل رایگان در آلمان: تحصیل رایگان از جمله مزیت‌های فوق‌العاده این کشور است که به دلیل دیدگاه مردم این کشور که تحصیل، فعالیتی اقتصادی نیست، برای همه دانشجویان تحصیل رایگان است.
  • اشتغال پس از تحصیل: در کشور آلمان به‌راحتی می‌توانید از مهارت‌های خود را استفاده کنید و به دلیل همکاری دانشگاه‌ها با شرکت‌ها روند کاریابی و اشتغال راحت‌تر شده است.
  • امنیت کشور: کشور آلمان یک کشور امن است که این امنیت و ثبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این کشور برای تحصیل منحصر‌به‌فرد کرده است.

شرایط تحصیل در آلمان

تمامی دانشجویان بین‌المللی در آلمان جهت دریافت جهت دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور باید در آزمون‌های TestAS و TestDaF شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در آلمان به ویزای تحصیلی و گواهی تمکن مالی و بیمه درمانی به‌طور ضروری نیاز دارند.

موسسه حقوقی اصطهباناتی

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی

تحصیل در تمام مقاطع مختلف تحصیلی آلمان رایگان است که به ترتیب مقاطع تحصیلی در آلمان را بررسی می‌کنیم.

تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان

بنا بر قوانین این کشور تحصیل در مقطع دبیرستان برای تمام دانش آموزان اعم از آلمانی و غیر آلمانی اجباری و رایگان است.

تحصیل لیسانس در آلمان

دانشجویان سراسر دنیا می‌توانند با مدرک دیپلم به آلمان مهاجرت کرده و مشغول تحصیل شوند. دوره لیسانس در آلمان ۴ سال است و دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع را دارند باید در یک دوره یک‌ساله کالج شرکت کنند و نمره قبولی آزمون‌های کالج را دریافت کنند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی آلمان به‌طور مجزا برای پذیرش دانشجویان خود آزمون‌های ورودی برگزار می‌کنند. این آزمون‌ها که در هر دانشگاه‌ به گونه‌ای متفاوت برگزار می‌شود تا مشخص شود متقاضیان شرایط تحصیل پزشکی در آلمان، داروسازی در آلمان و دندانپزشکی در آلمان را بر اساس استعداد و میزان دانش فردی دارند یا اینکه ندارند.

تحصیل فوق لیسانس در آلمان

مدت‌زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان ۲ سال است و دانشجویان در حال تحصیل در این مقطع می‌توانند مشغول به کار شوند. رزومه و مدارک تحصیلی مقطع لیسانس و سطح زبان دانشجویان جهت پذیرش آن‌ها در این مقطع تحصیلی بسیار مؤثر است. در مقطع فوق لیسانس اکثر رشته‌ها به دو زبان آلمانی و زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

تحصیل دکترا در آلمان

با وجود اخذ پذیرش دشوار در مقطع دکترا در آلمان، تحصیل این مقطع در کشور آلمان بسیار محبوب است. تحصیل دکترا در آلمان حدود ۳ الی ۴ سال زمان می‌برد؛ اما دانشجویان مقطع دکترا می‌توانند هنگام تحصیل در آلمان بدون هیچ‌گونه محدودیتی کار کنند. تحصیل در این مقطع تحصیلی در آلمان در تمام دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان است.

هزینه زندگی در کشور اروپایی آلمان

بر‌خلاف عدم نیاز به هزینه جهت تحصیل در آلمان هزینه‌های زندگی اعم از خوراک، پوشاک، اجاره خانه و رفت‌و‌آمد در هر کجای دنیا اجتناب‌ناپذیر است. بیشترین هزینه در کشور آلمان بابت اجاره‌بها خانه است؛ البته دانشجویان با استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی که ارزان‌ترین محل اقامت است، می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

هزینه زندگی ماهانه یک دانشجو

هزینه زندگی ماهانه یک دانشجو حدود ۸۵۰ الی ۹۰۰ یورو است که بنا بر داده‌های DAAD عبارت‌اند از:

  • ۱. اجاره مسکن: ۳۲۳ یورو
  • ۲. خوراک: ۱۶۸ یورو
  • ۳. لباس: ۴۲ یورو
  • ۴. نیاز‌های آموزشی: ۲۰ یورو
  • ۵. رفت‌و‌آمد: ۹۴ یورو
  • ۶. تلفن و اینترنت: ۳۰ یورو
  • ۷. تفریح و ورزش: ۶۱ یورو

در پایان باید این نکته را ذکر کرد که جهت مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان با مؤسسه حقوقی اصطهباناتی که در طول سابقه فعالیت مهاجرتی خود، پرونده‌های موفق زیادی را داشته است همراه باشید و از مشاوره ‌رایگانی که توسط کارشناسان مجرب این مؤسسه ارائه می‌شود جهت دریافت مشاوره و اطلاعات دقیق مهاجرتی استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات