خدمات پشتیبانی طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت با شرکت نرم افزاری نوژن

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در شرکت نرم‌افزاری نوژن به این باور رسیده‌ایم که توسعه محصولات همراه با زیرساخت استاندارد که گسترش‌پذیری و تاب‌آوری محصول را تضمین کند، همراه با ارائه خدمات پشتیبانی به صورتی که راهبری، پشتیبانی فنی و گسترش‌پذیری را پوشش بدهد، ضروری و بااهمیت است.
تبلیغات

اهمیت خدمات پشتیبانی در طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت

اگر مالک کسب‌وکارید و در جستجوی یک شرکت نرم‌افزاری برای توسعه اپلیکیشن یا سایت هستید، یک نکته را فراموش نکنید: امکان ندارد محصولی بدون نیاز به پشتیبانی توسعه داده شود. حداقل امروزه در سال ۱۴۰۰، هنوز هوشمندی سیستم‌ها به حدی نرسیده که خود باگ‌هایشان را دیباگ کنند! پس به قیمت‌هایی که به شما ارائه می‌شود و قراردادی که برای امضا تحویل می‌گیرد دقت کنید: آیا پشتیبانی لحاظ شده؟ آیا تنها پشتیبانی کافی است؟

در این مقاله به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری که تخصص خود را طراحی اپلیکیشن، طراحی سایت و توسعه پلتفرم اختصاصی می‌دانیم، قصد مطرح کردن یک دغدغه را داریم.

روزانه با مشتریان احتمالی زیادی رو‌به‌رو هستیم که سایت یا اپلیکیشنشان را تحویل گرفته‌اند و حتی مدتی در بازار در حال فعالیت هم بوده است ولی حال سامانه با ایرادات جدی رو‌به‌روست…کاربران ناراضی و تجربه مشتری ضعیف کسب‌و‌کار را با چنان ضرری رو‌به‌رو کرده که به شرکتی دیگر روی آورده است.

یک سؤال در پرانتز: اگر کسی ساختمانی سی طبقه را به شما نشان دهد و بگوید فوندانسیونش اشکال دارد، از یک جای این ساختمان نشتی آب داریم و نمی‌دانیم کجاست، شب‌ها ساختمان می‌لرزد و هر بار که آسانسور حرکت می‌کند همه ساکنین شاکی‌ می‌شوند، ساختمان به فاضلاب شهری وصل نیست و حس می‌کنیم در حال کج شدن است، راستی، اگر زلزله بیاید نمی‌دانیم تکلیف ساختمان چه خواهد شد، می‌خواهم ساختمان را برای من بهتر کنید…

شما چه می‌کنید؟

شاید تشبیه سامانه به ساختمان ملموس نباشد، اجازه دهید سامانه آنلاین را به یک نوزاد تازه متولدشده تشبیه کنیم. این نوزاد در ابتدای ورود به این دنیا به چه نیاز دارد؟ اگر این نوزاد را بدون حامی یا مراقب در یک دشت رها کنید، آیا نوزاد توان بقا دارد؟ جواب واضح است: نوزاد نیاز به غذا، مراقبت و حمایت دارد. او رشد می‌کند، نیازهایش تغییر می‌کند، مریض می‌شود و دوادرمان می‌خواهد…به سنی می‌رسد که باید در جامعه، زندگی را تجربه کند و باز هم در بسیاری موارد نیازمند پشتیبانی برای امرار معاش و گذران زندگی است…آیا شما این کودک تازه متولدشده را در حیات وحش بی‌پشتیبان رها می‌کنید؟

به این نکته مهم می‌پردازیم: اهمیت پشتیبانی در طراحی سامانه‌های آنلاین

درخواست خدمات پشتیبانی از شرکت نرم‌افزاری (البته که خود شرکت باید این خدمت را به‌صورت پیش‌فرض پیشنهاد دهد) با چند سؤال مهم مطرح می‌شود:

۱- خدمات پشتیبانی شرکت چه مواردی را پوشش می‌دهد؟ (مشابه این سؤال که مایکروویو می‌خرید و از فروشنده می‌پرسید اگر دکمه‌هایش خراب شوند گارانتی دارد؟)

۲- این خدمات در چه سطوحی ارائه می‌شود؟ آیا SLA یا توافق‌نامه سطح خدمات در قرارداد ذکر شده است؟ (مشابه اینکه ماشینی می‌خرید با کارت طلایی و نمایندگی می‌گوید ماشین آتش بگیرد هم برایتان نویش را می‌فرستیم.)

۳- زیرساخت توسعه داده‌شده سیستم در چه وضعیتی هستند؟ (مشابه اینکه می‌خواهید ماشین کارکرده بخرید و می‌بینید در ۳ سال سی‌ صد هزار کیلومتر کار کرده، شاسی ماشین آسیب‌دیده و خردگی روی کاپوت شدیداً مشکوک است، در اینجا به خودتان می‌گویید عوضش ماشین آلمانی است.)

بعد از پرسیدن تمام این سؤال‌ها با مبحث چالش‌برانگیز هزینه مواجه می‌شوید: اگر کالایی با ارزش ذاتی یک میلیون تومان را به قیمت ده هزار تومان به شما پیشنهاد دهند، آیا لحظه‌ای مکث نمی‌کنید؟ آیا سلامت کالا یا کارایی بلندمدت آن‌ را زیر سؤال نمی‌برید؟ آیا اولین سؤال شما این نیست که: (فیکه؟)

در خدمات طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی سایت گاهی برخی شرکت‌ها هزینه اولیه را پایین می‌گیرند و در این صورت به طبع، خدمات پشتیبانی رقمی به‌مراتب بالاتر را خواهند داشت. گاهی اوقات این اتفاق هم دیده می‌شود که بعد از توسعه و تحویل نهایی، درست در زمانی که پشتیبانی نیاز است (به فرض کاربران هنگامی که قصد ثبت سفارش و پرداخت را دارند، ناگهان با سبد خالی مواجه می‌شوند و دوباره باید مسیر را طی کنند و با راهبران سامانه تماس می‌گیرند تا مشکل را گزارش کنند) شرکت‌ها مسائلی را به کارفرما می‌گویند که در طول مدت پیاده‌سازی پروژه باید اطلاع‌رسانی می‌شد و در این زمان حیاتی کارفرما چاره‌ای جز تن دادن به خواسته‌های شرکت را ندارد و باید هزینه اضافی بپردازد.

تمام این مسائل به یک نکته بسیار مهم اشاره دارد: زیرساخت استاندارد

نوژن

در شرکت نرم‌افزاری نوژن، اولویت ما در ابتدا توسعه یک زیرساخت استاندارد است. زمانی که شرکتی بر زیرساخت تمرکز دارد ممکن است که هزینه‌های اولیه در برخی موارد بیشتر از سایرین باشد ولی نمود چنین زیرساختی، کاهش محسوس هزینه‌های پشتیبانی و نگه‌داری محصول است. هنگامی که زیرساخت استاندارد است، رفع ایرادات ساده‌تر می‌شود، زیربنای محصول استوار بوده و گسترش آن نیز اصولی خواهد بود و بهبود مستمر آن فرایند محور پیش می‌رود. پس طبیعتا هزینه‌های پشتیبانی هم کاهش خواهد یافت.

هزینه ابتدایی بالاتر، به‌مراتب کمتر از هزینه‌های مستمر و ناتمام آینده است!

خدمات پشتیبانی در نوژن چه مواردی را شامل می‌شوند؟

در فرایند توسعه و طراحی سامانه آنلاین، تیم ‌نوژن بر اساس درخواست‌های کارفرما که در فرم RFP از او دریافت شده، سامانه را با زیرساختی استاندارد و توسعه‌پذیر طراحی می‌کنند. زمانی که محصول آماده ورود به بازار شد، قرارداد پشتیبانی آغاز می‌شود. در این قرارداد نقطه نظرات کارفرما از جهات مختلف اعمال می‌گردد.

در مرحله پشتیبانی، تیم پشتیبانی تمامی موارد شامل رفع باگ که در حین استفاده کاربر پیش آمده، بهبود مستمر، تست‌های دوره‌ای، بررسی امنیت سامانه و به‌روزرسانی مستندات را بر عهده دارد.

خدمات پشتیبانی نرم‌افزاری نوژن شامل ۳ مورد می‌شوند:

۱- راهبری سامانه: تیم نوژن به راهبران معرفی‌شده از سوی کارفرما آموزش‌های لازم‌، اطلاعات و تجربه تعامل با سامانه و مدیریت آن را انتقال می‌دهند. درصورتی‌که راهبر در سیستم دچار مشکلی شود یا مشکلاتی باشد که رفع آن از توان راهبر خارج باشد، تیم پشتیبانی نوژن وارد عمل خواهند شد.

۲- پشتیبانی فنی: پشتیبانی فنی شامل رفع ایرادات و باگ‌های اعلامی، بهینه‌سازی، به‌روزآوری ماژول‌ها و بهبود مستمر سامانه است. در این بخش، نگه‌داری و به‌روز‌رسانی مستندات سیستم، تست‌های دوره‌ای مانند Stress Test و بررسی موارد امنیتی سیستم اهمیت ویژه دارد.

۳- گسترش‌پذیری: گسترش‌پذیری پاسخی در برابر نیازهای مختلف بازار و خواسته‌های جدید کاربران سیستم‌ است. این مفهوم رشد سامانه در مسیر حیاتش را پشتیبانی می‌کند. در نوژن باور داریم که قرارداد‌های پشتیبانی و گسترش محصول، موجب اطمینان خاطر کارفرما نسبت به سلامت سامانه در تمام مراحل فعالیتش است. به همین دلیل در پروپوزال‌های نوژن، بخشی به‌عنوان گسترش‌پذیری سامانه و احتمالات توسعه آن در آینده وجود دارد. زمانی که سامانه به مرحله‌ای از فعالیت رسید که نیاز به افزوده شدن فیچر جدید یا زیر‌سامانه‌ای برای تکمیل فرایند‌ها باشد، قابلیت پیشبرد پروژه بر اساس قرارداد گسترش وجود دارد.

سخن آخر: به زیرساخت استاندارد اعتماد کنید و پشتیبانی باکیفیت از شرکت‌های نرم‌افزاری بخواهید

شرکت نرم‌افزاری نوژن، ارائه‌دهنده راهکار‌های اختصاصی وب و اپلیکیشن است. سابقه، تجربه و تخصص این امر را بر ما ثابت کرده است که محصولاتی با زیرساخت استاندارد، در برابر اتفاقات غیر‌ قابل پیش‌بینی تاب‌آوری بیشتری دارند. به همین دلیل در فرایند طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی سایت علاوه بر در نظر داشتن توسعه اختصاصی، زیرساخت را در اولویت بالایی قرار می‌دهیم. درصورتی‌که نیاز به مشاوره تخصصی در مورد طراحی سامانه آنلاین خود یا پشتیبانی محصولات نرم‌افزاری دارید با کارشناسان ما از طریق شماره 021-88510548 در تماس باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات