تولد ۷ سالگی ژاکت، مرجع وردپرس ایران

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ژاکت با اشراف به نیاز بازار به وردپرس فارسی و فراهم‌ کردن زمینه مناسب برای دسترسی به آن و ارائه آموزش‌های لازم، کار طراحان سایت داخل کشور را آسان می‌کند.
تبلیغات

سال ۱۳۹۳ بود که شرکت ژاکت به‌عنوان دومین محصول مجموعه همیار وردپرس آغاز به کار کرد. دو سال ابتدایی فعالیتش با نام marketwp به معنی مارکت وردپرس شناخته می‌شد تا اینکه به نام ژاکت تغییر نام داد.

حالا به تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ژاکت ۷ سالگی خود را جشن می‌گیرد.

طراحی سایت بدون کد نویسی

وردپرس به‌عنوان سایت‌سازی که نیازی به کدنویسی ندارد و طراحی سایت با آن آسان و کم‌هزینه است، در ایران و جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. از‌این‌رو، بنیان‌گذاران ژاکت با اشراف به نیاز بازار موجود به وردپرس فارسی و با فراهم کردن زمینه مناسب برای دسترسی به آن و ارائه آموزش‌های لازم، کار طراحان سایت داخل کشور را آسان کردند.

فروش محصولات با مارکت پلِیس ژاکت

ایده ابتدایی شکل‌گیری ژاکت از آموزش و ساخت محصولات وردپرسی مانند قالب وردپرس آغاز شد. رفته‌رفته که نیاز کاربران به محصولات فارسی‌سازی‌شده رو به افزایش رفت، ژاکت نیز روند خرید دلاری محصولات و فارسی‌سازی و درنهایت فروششان را پیش گرفت. اکنون کمتر کسی در حوزه سایت و طراحی سایت وجود دارد که ژاکت را نشناسد. به‌مرورزمان، دیگر تنها ژاکت محصولات وردپرسی را معرفی و ارائه نمی‌کرد؛ بلکه توسعه‌دهندگانی از اقصی نقاط ایران به جمع فروشندگان ژاکت پیوستند و از این مارکت پلِیس برای معرفی و فروش محصولاتشان استفاده کردند.

خدمات ویژه ژاکت

امروز ژاکت افتخار می‌کند که طراحان و توسعه‌دهندگان محصولات وردپرسی با اعتماد و اطمینان خاطر محصول خود را در ژاکت می‌فروشند. روند آن نیز این‌گونه است که فروشنده در سایت ژاکت ثبت‌نام و مشخص می‌کند محصولش در کدام‌یک از دسته‌های قالب یا افزونه یا اسکریپت قرار دارد و درنهایت با ارائه اطلاعات، از جامعه بزرگ مشتریان ژاکت برای فروش محصولاتش استفاده می‌کند.

علاوه بر توسعه‌دهندگان، کاربران و طراحان سایت نیز به ژاکت اعتماد دارند. ازجمله مهم‌ترین امکاناتی که ژاکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد، خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و به‌روزرسانی محصولات است. این کمک می‌کند کاربر بدون اینکه با مشکلی در روند نصب و به‌روزرسانی محصولات مواجه شود، به‌راحتی و با کمترین هزینه سایت وردپرسی خود را مدیریت کند.

ژاکت به مشتریان اطمینان می‌دهد برای حل همه مشکلات و پاسخ‌گویی به سؤالات کاربران در دسترس است؛ بنابراین کاربر علاوه بر تهیه محصول اورجینال و تضمین‌شده، از خدمات پشتیبانی نیز بهره می‌گیرد. ژاکت خدمات سرویس دیگری است که در ۷ سالگی ژاکت رونمایی شد. ژاکت خدمات یا همان ژاکت استودیو مرجع فریلنسرهای ایران است.

در طول هفت سال گذشته با تلاش تیم حرفه‌ای ژاکت، افتخارات بزرگی حاصل شد؛ از جمله منتخب ۳ دوره جشنواره وب ایران به‌عنوان برترین مارکت اینترنتی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، جذب بیش از ۱۲۰ هزار کاربر عضو (فروشنده و خریدار)، برخورداری از ۹۰۰ توسعه‌دهنده فعال، کسب رتبه زیر ۲۰ الکسا در میان سایت‌های ایرانی و رتبه زیر ۸۰۰ الکسا در میان وب سایت‌های جهانی.

ژاکت؛ اولین پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران

ژاکت به‌عنوان مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائهدهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران، مانند هر بیزنسی کارش را از مقیاس کوچک آغاز کرد؛ اما خیلی زود توسعه کسب‌و‌کار و توسعه محصولات و جذب فروشنده‌های بیشتر، به بزرگ‌تر و البته پخته‌تر و باتجربه‌تر شدن آن کمک کرد. تا جایی که امروز ژاکت بیش از ۳۰ نفر کارمند دارد که تمام‌وقت برای حفظ رضایت مشتریان خود تلاش می‌کنند. تیم محصول، برنامه‌نویسان، شبکه‌های اجتماعی، سئو و دیجیتال مارکتینگ و پشتیبانی به‌طور مستمر تلاش می‌کنند ضمن رفع مشکلات و نیازهای مشتریان کنونی، محصولات جدید و به‌روز را نیز به بازار معرفی و کاربران بیشتری جذب این بازار کنند.

کارنامه ۷ ساله فروشگاه وردپرسی ژاکت

ژاکت عملکرد در خور توجهی در کارنامه ۷ ساله خود دارد که می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • ۲,۲۵۰,۰۰۰ تیکت پاسخگویی به مشکلات کاربران
  • ۷۰۰,۰۰۰ دقیقه پاسخگویی تلفنی به کاربران
  • راه‌اندازی ۲۵۰,۰۰۰ کسب‌و‌کار با محصولات ژاکت
  • ۱۳۰,۰۰۰ نفر طراح سایت حرفه‌ای و کاربلد
  • ۲۱۰,۰۰۰ بازخورد ثبت‌شده برای محصولات ژاکت
  • ۵۰۰ تیم حرفه‌ای برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده

ژاکت در تلاش برای تبدیل شدن به بازار بزرگی برای طراحان و برنامه‌نویسان و پل ارتباطی بین توسعه‌دهندگان و مشتریان، شرایط و امکانات ویژه‌ای فراهم کرده تا در این بازار رقابت، پیشی گرفته و مزیت رقابتی قابل توجهی را به مخاطبان خود ارائه دهد. از جمله ۶ ماه گارانتی بازگشت وجه، بهروزرسانی خودکار محصولات و تضمین کیفیت و اصالت محصولات؛ در واقع کلیه محصولات ژاکت پس از تأیید کیفیت و اصالت تیم تخصصی بررسی محصول، در ژاکت قرار می‌گیرند.

درآمدزایی راحت و کم‌هزینه با ژاکت

تیم حرفه‌ای ژاکت به مدیریت آقای علی حاجی محمدی در صدد است تا ژاکت را به مکانی برای درآمدزایی متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ و حتی گرافیست‌ها تبدیل کند. کما اینکه تاکنون نیز تأثیر بسزایی در درآمدزایی طراحان سایت داشته است و به این موضوع می‌بالد. از این‌رو است که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا که بسیاری از کسب‌وکارها دچار افول شدند، کسب‌وکارهای بسیاری توسط ژاکت توانستند درآمدزایی خود را داشته باشند و به حیاتشان ادامه دهند. از جمله اقدامات ژاکت برای رسیدن به این هدف، راه‌اندازی ژاکت استودیو بوده. ژاکت استودیو با هدف ایجاد امکانی برای درآمدزایی متخصصانی که به‌صورت فریلنسری کار می‌کنند، در سال گذشته کار خود را آغاز کرد. در این پلتفرم کارفرما پروژه‌های خود را تعریف می‌کند و متخصصان فریلنسر نیز با ذکر تخصص و مهارت خود، پروژه مرتبط و مناسب خود را دریافت می‌کنند. این همان شیوه درآمدزایی راحت و کم‌هزینه است که به فریلنسرها کمک می‌کند در خانه یا هر جا که هستند با کمترین هزینه و مشکل، پروژه کاری بگیرند و حقوق مناسب دریافت کنند. با نگاهی به گذشته، ژاکت هفت سال پرفرازونشیب و البته پرافتخاری را پشت سر گذاشته، بااین‌حال آینده پیش روست و تیم جوان و پرانرژی ژاکت انگیزه‌های بسیاری برای پیشرفت و توسعه ژاکت دارند. چشم‌انداز آینده ژاکت به گفته علی حاجی محمدی، تبدیل آن به تنها مرجع market place دیجیتال ایران خواهد بود که در آن آموزش متخصصان و درآمدزایی برای آنان در کنار هم محقق خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات