خرید کلاج برقی از اتاکو

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
حتما برای شما هم پیش آمده است که حین رانندگی در ترافیک، از گرفتن و رها کردن متوالی کلاچ کلافه و خسته شده‌­اید یا به دلیل رانندگی روزانه دچار بیماری­‌هایی نظیر کمردرد، زانودرد و... شده‌­اید.
تبلیغات

امروزه راه­‌حل­‌هایی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده و متخصصان و مهندسان شرکت اتاکو در حوزه مکانیک خودرو و الکترونیک سعی بر این داشته‌­اند تا جهت راحتی حال رانندگان به رفع این مشکل بپردازند.

کلاچ اتوماتیک چیست؟

در این مقاله ما سعی کردیم به‌صورت کامل کلاچ اتوماتیک را توضیح دهیم، موارد مورد بحث در این مقاله به شرح زیر است:

  • انواع جعبه‌دنده
  • بررسی کلاچ برقی
  • هزینه کلاچ برقی
  • آپشن های کلاچ برقی
  • مزایای کلاچ برقی

انواع جعبه‌دنده

مکانیزم جعبه‌دنده بدین صورت است که با استفاده از چرخ‌دنده­ها میزان مشخصی از دور موتور را به تمامی چرخ‌های وسیله نقلیه منتقل می‌­کند.

جعبه‌دنده ها بر دو نوع‌اند:

  • جعبه‌دنده دستی
  • جعبه‌دنده اتوماتیک

که به شرح مختصری از هر نوع در ادامه می‌پردازیم.

جعبه‌دنده دستی

در سیستم جعبه‌دنده دستی هر بار که در حین رانندگی نیاز به گرفتن کلاچ باشد، راننده باید با پای خود این کار را انجام دهد که این روش دارای معایب زیر است:

  • دشواری و خطرساز بودن برای رانندگان تازه‌کار و بی‌­تجربه
  • استهلاک بالا در ترافیک شهرها و جاده­های شلوغ و پرتردد
  • نیاز به آموزش و مهارت بیشتر در استفاده از جعبه‌دنده دستی
  • خستگی و بیماری­های ناشی از کلاچ­گیری متعدد مانند کمردرد و زانودرد

جعبه‌دنده اتوماتیک

در این نوع سیستم‌­ها هر دو عمل کلاچ‌­گیری و تعویض دنده به‌صورت خودکار و بدون دخالت راننده انجام می‌­شود. این نوع جعبه‌دنده­‌ها طرفداران زیادی در بین رانندگان دارد؛ اما به دلیل قیمت بالایی که دارند همه­‌ی رانندگان توانایی خرید این‌گونه خودرو­‌ها را ندارند و همچنین هزینه­‌ی تعمیر و نگه‌داری آن نیز نسبتا بالا است.

به همین دلیل متخصصان برای رفاه حال رانندگان محصولی را طراحی و به بازار ارائه کرده­‌اند که علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، جایگزین مناسبی برای جعبه‌دنده های اتوماتیک است و تقریبا قابل نصب روی هر نوع خودرویی است. این محصول عالی و کاربردی که شما را از شر فشردن کلاچ با پا خلاص می­کند، «کلاچ برقی» یا «کلاچ اتوماتیک» نام دارد.

در ادامه به توضیح این محصول می‌پردازیم.

کلاچ برقی یا همان کلاچ‌گیر هوشمند اتاکو دستگاهی مکاترونیک است که قابلیت نصب بدون دست‌کاری و تغییر در قطعات خودرو را دارد و در صورت تعویض خودرو نیز به‌راحتی قابل جابه‌جا شدن بین خودروهای متفاوت است

این نسل از کلاچ­ها در مقایسه با جعبه‌دنده اتوماتیک دارای قیمت پایین­تری بوده و در ترافیک و سربالایی نیازی به کلاچ­گیری یا نیم کلاچ با پا نیست.

مفتخریم که این محصول برای اولین بار توسط تیم فنی مهندسی شرکت اتاکو در ایران تولید شده و موفق به کسب گواهی ثبت اختراع نیز گردیده است. این محصول مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است.

شرکت ETACO

شرکت اتاکو با مدیریت مهندس محمد باقر محمدزاده فارغ‌التحصیل رشته مهندسی الکترونیک، دارای چندین سال سابقه فعالیت در زمینه محصولات خودرویی با بیش از ۲۰۰ نمایندگی فعال در سراسر ایران است. این شرکت با دارا بودن تیم مهندسی بسیار حرفه­‌ای و خبره در زمینه طراحی و تولید محصولات الکترونیکی و مکانیکی (مکاترونیک) فعالیت دارد و دارای محصولات مرتبط با خودرو از جمله کلاچ اتوماتیک HAC، ردیاب خودرو، دزدگیر ماهواره­ای، سوییچ کارت، فلاشر اضطراری و ... است.

کلاچ برقی اتاکو

همان‌طور که گفته شد با نصب این کلاچ روی خودرو خود، در ترافیک و سربالایی که نیاز به کلاچ­‌گیری و نیم کلاچ کردن است، کلاچ برقی به‌طور اتوماتیک وارد عمل شده و این کار را انجام می‌­دهد.

همچنین وجود یک کلید کلاچ گیری روی سردنده، این امکان را فراهم آورده تا هنگام تعویض دنده، راننده با فشردن این کلید، بتواند به‌راحتی و بدون استفاده از پای چپ دنده را عوض کند. این امکان برای مشتریان نیز فراهم گردیده تا بتوانند با استفاده از کلیدهای روی سردنده تنظیمات دلخواه کلاچ خود را انجام دهند.

از آپشن های مهم کلاچ برقی اتاکو، حداقل برگشت به عقب در سربالایی (قابلیت HAC) و دزدگیر PATTERN است.

هزینه نصب کلاچ برقی

قیمت کلاچ برقی در خودروها با هم متفاوت است. علت این تفاوت قیمت هم برای این است که کلاچ خودرو به دو دسته، سیمی و پمپی تقسیم می‌شوند که این مورد باعث تفاوت قیمت کلاچ برقی در خودرو‌های مختلف است.

اتاکو

قابلیت‌های کلاچ برقی اتاکو

۱- قابلیت HAC

آپشن HAC در کلاچ اتوماتیک اتاکو (Hill-start Assist Control) به منظور حفظ و نگه داشتن خودرو در سربالایی و حداقل برگشت به عقب خودرو در وضعیت شیب طراحی شده که کنترل خودرو را برای راننده راحت­تر می­‌کند؛ به عبارت دیگر راننده با فعال کردن وضعیت HAC در کلاچ برقی اتاکو تسلط بیشتری بر خودرو در وضعیت شیب خواهد داشت.

در حالت فعال بودن HAC حتی با گاز پر هم خودرو بدون تیک آف حرکتی نرم به بالا دارد و راننده احساس امنیت و تسلط بیشتری در کنترل خودرو خواهد داشت.

۲- آپشن ضد سرقت PATTERN

عملکرد آپشن ضد سرقت در کلاچ اتوماتیک اتاکو بدین گونه است که پس از نصب کلاچ برقی، مشتری می­‌تواند رمز دلخواه خود را تعریف کند تا در هنگام استارت خودرو تا رمز انتخابی به‌صورت صحیح وارد نگردد این آپشن همانند یک دزدگیر عمل کرده و خودرو به هیچ عنوان روشن نخواهد شد تا زمانی که رمز صحیح وارد گردد.

در این آپشن، سیستم کلاچ اتوماتیک اتاکو، فعال یا غیرفعال کردن و نوع عملکرد آن (پایین کشیدن پدال یا روشن نشدن خودرو) به دلخواه مشتری تعیین می­‌گردد.

اتاکو

۳- تنوع سردنده های اتاکو

این شرکت همواره در تلاش است تا بتواند نظر مشتریان با سلایق مختلف را جلب کند و به تمام علایق پاسخ دهد. از این‌رو با طراحی چندین مدل سر دنده انتخاب را برای مشتریان عزیز آسان‌تر کرده است که جدیدترین آن سردنده با کلید مغناطیسی است که دارای عملکرد بهتر و طول عمر بیشتری است.

نصب این سیستم روی ماشین می‌تواند محاسنی داشته باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم و علت این پیشنهاد ویژه را با هم بررسی می‌نماییم.

مزایای کلاچ برقی

  • توقف کردن خودرو بدون اینکه خودرو خاموش شود.
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش طول عمر صفحه کلاچ
  • قابلیت انتقال از یک خودرو به خودروی دیگر
  • قیمت مناسب
  • دارای تأییدیه پلیس راهور
  • دارای گارانتی ۶۰ ماهه الکترونیکی
  • پیشگیری از کمردرد و خستگی ناشی از رانندگی
  • کلاچ گیری خودکار در ترافیک و نیم کلاچ در سربالایی
  • عدم تغییر در سیستم جعبه‌دنده و دیفرانسیل خودرو
  • امکان خاموش کردن سیستم و رانندگی به‌صورت کلاچ گیری معمولی
  • رانندگی آسان
  • بیش از ۲۰۰ نمایندگی در سراسر کشور

مطمئنا تجربه‌ی رانندگی با این سیستم تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش خواهد بود و با کمترین هزینه قادر خواهید بود رانندگی آسوده‌خاطری داشته باشید و از بیماری‌های ناشی از رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های شلوغ و پرترافیک و خستگی و کلافگی آن در امان باشید. اتاکو با بیش از نمایندگی کلاچ برقی در سراسر کشور دارا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات