حضور برنامه نویسان php در همایش بزرگ ژاکت دی

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
روز ژاکت یا Zhaket day گردهمایی دوستانه برنامه‌نویسان بود که با هدف به اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان وردپرس و php و شبکه سازی بین برنامه‌نویسان، به همت شرکت ژاکت (مرجع وردپرس فارسی) برگزار شد.
تبلیغات

گردهمایی Zhaket day در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در محل همایش‌های هتل قلب تهران از ساعت ۱۵ الی ۱۹ برگزار شد. علاقه‌مندان به برنامه نویسی PHP و Java Script که از مدت‌ها قبل برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده بودند، از تجربیات اساتید و متخصصان بهره گرفتند و با جدیدترین اطلاعات و دانش این حوزه آشنا شدند. سخنرانی‌ها حول موضوع بررسی فریم‌ورک‌ها و مدل درآمدی مرتبط با php انجام شد و در این خصوص سخنرانان و صاحب‌نظران حوزه، تجربیات ارزشمندی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دادند.

کسب درآمد با برنامه نویسی

همایش روز ژاکت با اجرای آقای آرش سروری، برنامه‌ساز حوزه فناوری و مشاور رسانه‌ای کسب‌وکارها در حالی برگزار شد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله حفظ فاصله بین میهمانان رعایت شد. سخنرانان این برنامه به ترتیب زیر بودند

  • آقای علی حاج محمدی (بنیان‌گذار همیار وردپرس و ژاکت)
  • آقای احسان ملکی (مؤسس باشگاه اپلیکیشن)
  • آقای پیمان گلدسته (مهندس ارشد نرم‌افزار اسنپ)
  • آقای لقمان آوند (هم‌بنیان‌گذار سون لرن)
  • آقای حسام موسوی (بنیان‌گذار راکت)

آقای حاج محمدی در سخنرانی خود به ابعاد سبک زندگی برنامه‌نویسان پرداخت و به اهمیت نگاه مولد و چندبعدی برای برنامه‌نویسان اشاره کرد؛ وی در خصوص اهمیت مدل درآمدی مولد برای شیوه کاری و حرفه‌ای برنامه‌نویسان صحبت کرد، مدلی که کمک می‌کند «حتی وقتی خوابید» برایتان پول بسازد.

ژاکت

بررسی انواع فریم‌ورک‌ها

آقای احسان ملکی با تجربه توسعه صدها اپلیکیشن برای برندهای مختلف، از به‌کارگیری وردپرس به‌عنوان یک فریم‌ورک headless برای توسعه اپلیکیشن سخن گفت و تجربیات بسیار ارزشمند خود را با شرکت‌کنندگان همایش به اشتراک گذاشت. آقای پیمان گلدسته نیز به بررسی زبان برنامه‌نویسی php برای پروژه‌های مختلف پرداخت و به مزایا و محدودیت‌های آن برای پروژه‌ها اشاره کرد. محوریت سخنان آقای لقمان آوند نیز در خصوص مدل‌های مختلف درآمدی زبان php بود. آقای حسام موسوی نیز با اشاره به نقش مهم فریم‌ورک‌ها در دنیای برنامه‌نویسان، به بررسی امکاناتی که فریم‌ورک‌های مختلف در اختیار برنامه‌نویسان گذاشته‌اند، پرداخت.

روش‌های کسب درآمد با برنامه نویسی

که پنل گفتگوی این رویداد با مدیریت آقای حاج محمدی و با حضور آقایان علی اقدم (بنیان‌گذار استودیو بهتر)، مسعود محمدجعفر (بنیان‌گذار وردپرس من) و احسان ملکی شکل گرفت. موضوع این پنل، راههای درآمدی از زبان برنامه نویسی php و وردپرس بود و اعضای پنل به‌عنوان متخصصان حوزه برنامه نویسی، از تجربیات خود درباره کسب درآمد از php صحبت کردند و بهترین و کم‌دردسرترین روش را فروش از طریق market place-ها خواندند. از جمله موضوعاتی که در این پنل مورد تأکید قرار گرفت، اهمیت و نقش شبکه سازی در فروش محصولات بود. آقای حاج محمدی ضمن اشاره به این موضوع که صرف تولید محصول کافی نیست و باید برای آن تبلیغات انجام شود و اقدامات لازم برای جذب مشتری صورت گیرد، به نقش مؤثر شبکه سازی پرداخت و اذعان داشت رسانه در این راه بسیار مهم است؛ برای موفقیت در این حوزه یا باید خودتان رسانه داشته باشید یا از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

در انتهای پنل، پرسش و پاسخ انجام شد و بسیاری از علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان سؤالات خود را از اساتید این حوزه پرسیدند.

معرفی توسعه‌دهندگان برتر سال ۹۹

همایش روز ژاکت با اهدای جوایز به توسعه‌دهندگان برتر ژاکت در سال ۹۹ پایان یافت. آقایان رضا صالحی، مصطفی دهقان و مسعود محمدجعفر، توسعه‌دهندگان اول تا سوم بودند که تندیس توسعه‌دهنده برتر ژاکت به آن‌ها تعلق گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات