با خرید اندروید باکس ( تی وی باکس ) تلویزیون خود را هوشمند کنید!

یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
این روزها که با افزایش هزینه‌های زندگی، خرید یک تلویزیون جدید دیگر اولویت خیلی‌ها نیست، خرید اندروید باکس می‌تواند اقدام هوشمندانه‌ای باشد.
تبلیغات

اندروید باکس می‌تواند با هزینه اندکی، امکانات زیادی را به تلویزیون شما اضافه کند. اگر نمی‌دانید که اندروید باکس چیست یا چه کاربردی دارد، در این مطلب آن را توضیح می‌دهیم. همین‌طور اگر قصد خرید آن را دارید، خوب است که تا انتها با ما همراه باشید، چرا که معایب اندروید باکس را نیز بررسی می‌کنیم.

اندروید باکس چیست؟ چرا خرید تی وی باکس به‌صرفه است؟

اندروید باکس وسیله‌ای کوچک و کاربردی است که با استفاده از HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شود. این وسیله که بر پایه سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند، تلویزیون شما را هوشمند می‌کند؛ یعنی می‌توانید از تلویزیون خود برای اتصال به اینترنت و وبگردی استفاده کنید یا حتی به بازی‌هایی که دوست دارید بپردازید. کوچک بودن، کم‌هزینه بودن، امکانات و قابلیت‌ّهای زیاد از دلایلی هستند که خرید تی وی باکس (اندروید باکس) را به‌صرفه می‌کنند. چرا که نسبت به خرید تلویزیون، خیلی ارزان‌تر تمام می‌شود اما امکانات زیادی را در اختیارتان می‌گذارد.

اندروید باکس یا تی وی باکس؟ کدام صحیح است؟

از آن‌جایی که این وسیله جدید است و تازه چند سالی است که در بازار گجت‌ها جایی باز کرده، نام‌های مختلفی دارد. به‌صورت کلی اندروید باکس، همان تی وی باکس است که سیستم‌عامل اندروید دارد. تی وی باکس‌هایی با سیستم‌عامل IOS یا ویندوز هم تولید شده‌اند. البته هیچ‌کدام به اندازه اندروید مورد استقبال قرار نگرفتند! به همین علت، عموماً منظور از خرید اندروید باکس و تی وی باکس یک وسیله مشخص است. وسیله‌ای که با اتصال به تلویزیون شما، قرار است دوباره آن را به جعبه جادو تبدیل کند!

خرید تی وی باکس چه امکاناتی را به تلویزیون ما اضافه می‌کند؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که خرید تی وی باکس چه تفاوتی در تلویزیون شما ایجاد می‌کند؟ تهیه اندروید باکس می‌تواند قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما بگذارد. اگر با آن‌ها آشنا باشید، بهتر می‌توانید درباره خریدن یا نخریدن آن تصمیم بگیرید.

کمکس

تلویزیون خود را به یک مرورگر وب تبدیل کنید!

حتی با استفاده از یک اندروید باکس ارزان می‌توانید دنیای وب را به تلویزیون خود بیاورید. با وجود این وسیله، می‌توانید در صفحات وب بگردید و مطالبی که دوست دارید را بخوانید. کلیپ ببینید یا دستور پخت غذای موردعلاقه خود را جستجو کنید. می‌توانید از برنامه‌های فوتبال باخبر شوید یا در سایت‌های تخصصی تحلیل‌های اقتصادی را مطالعه کنید. خلاصه هر کاری که در دنیای وب می‌توان انجام داد را در تلویزیون خود خواهید داشت.

امکان استفاده از موس و کیبورد

با وجود پورت‌های مختلف در اندروید باکس، شما می‌توانید وسایلی مانند موس و کیبورد را به آن متصل کنید. این موضوع وبگردی و استفاده از رابط کاربری را در بسیاری از برنامه‌ها لذت‌بخش می‌کند.

استفاده از اپ‌های متنوع و کاربردی

همان‌طور که گفتیم، تی وی باکس از سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. بسیاری از برنامه‌های اندرویدی نیز روی آن نصب می‌شوند. به همین خاطر، می‌توانید بسیاری از برنامه‌های موردعلاقه خود را روی تلویزیون مشاهده کنید. برنامه‌هایی مانند تلگرام و واتساپ نیز امکان نصب دارند. این یعنی می‌توانید با دوستان خود به مکالمه بپردازید. حتی با نصب یک وبکم می‌توانید مکالمه تصویری را در تلویزیون خود تجربه کنید.

دنیایی از فیلم و کتاب

همچنین با وجود برنامه‌هایی مانند طاقچه و فیدیبو، می‌توانید کتابخانه الکترونیکی خود را به تلویزیون بیاورید. شما هم با من موافق هستید که مطالعه کتاب و شنیدن کتاب‌های صوتی از طریق تلویزیون، تجربه جذابی است؟ یا اگر میانه‌تان با فیلم بهتر از کتاب‌ها باشد، امکان نصب فیلیمو و نماوا را نیز دارید. با استفاده از این برنامه‌ها، به دنیایی از فیلم‌های ایرانی و خارجی دسترسی دارید. این‌گونه دیگر حوصله‌تان از برنامه‌ّهای تکراری شبکه‌های تلویزیون سر نمی‌رود و هر وقت که بخواهید، فیلم یا سریال جدیدی برای تماشا دارید.

تبدیل تلویزیون به کنسول بازی!

بازی‌های اندرویدی از دیگر برنامه‌های موردعلاقه کاربران است. با استفاده از تی وی باکس می‌توانید در تلویزیون خود بازی کنید. بی‌شک بازی در صفحه‌نمایش بزرگ تلویزیون، لذت متفاوتی دارد!

 خرید تی وی باکس دیگر چه مزایایی دارد؟

بالاتر امکاناتی را نام بردیم که تی وی باکس می‌توانست به تلویزیون شما بیفزاید؛ اما در ادامه برخی دیگر از مزایای پنهان اندروید باکس را نام می‌بریم. این موارد می‌تواند در کنار موارد بالا، باعث رضایت شما از خرید اندروید باکس (تی وی باکس) شود.

قیمت مناسب و متنوع اندروید باکس

اندروید باکس می‌تواند با هزینه اندکی، امکانات زیادی را به تلویزیون شما هدیه کند! بنابراین اگر حوصله‌تان از شبکه‌های تلویزیونی سر رفته باشد یا بخواهید تنوعی به تلویزیون قدیمی خود بدهید، خرید اندروید باکس می‌تواند وسوسه‌کننده باشد. چرا که می‌توانید کاملاً متناسب با نیاز خود دست به انتخاب اندروید باکس مناسب بزنید. خرید اندروید باکس در قیمت‌های مختلف امکان‌پذیر است؛ بنابراین تنها باید نیاز خود را بشناسید و متناسب با آن دست به انتخاب بزنید.

امکانات جانبی و قابلیت‌ّهای مخصوص

با استفاده از این وسیله، می‌توانید هارد یا فلش خود را به تلویزیون وصل کنید. این موضوع مخصوصاً برای تلویزیون‌های قدیمی‌تر که از پورت‌های کمی پشتیبانی می‌کنند، بسیار کارآمد است. همچنین بیشتر انواع تی وی باکس از پورت LAN پشتیبانی می‌کنند که این قابلیت می‌تواند اتصال پایدار به اینترنت را برای تلویزیون شما فراهم کند. پشتیبانی از HDMI نیز باعث انتقال تصویر با بهترین کیفیت به تلویزیون می‌شود. همچنین می‌توانید با نصب کارت حافظه، مانند گوشی همراه، حافظه آن را افزایش دهید و به‌راحتی به استفاده از آن بپردازید.

ریموت کنترل

جالب است بدانید که اندروید باکس به همراه خود یک ریموت کنترل نیز دارد. وجود این ریموت کنترل، خرید تی وی باکس را به خرید تلویزیون نو شبیه می‌کند. با استفاده از این ریموت می‌توانید در بین صفحات بچرخید، فایل موردنظرتان را باز کنید یا دستگاه را خاموش/روشن کنید. حتی در بعضی مدل‌ها روی ریموت کنترل یک عدد میکروفون نیز تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به مکالمه یا ارسال ویس بپردازید.

از معایب اندروید باکس آگاهی دارید؟

اندروید باکس یک وسیله تکنولوژیک است. مثل تمام وسایل دیگر، در کنار مزایا و امکاناتی که دارد، دارای معایب و مشکلاتی نیز هست. وجود این مشکلات تا جایی قابل پذیرش است؛ اما اگر از آن‌ها خبر نداشته باشید، ممکن است که دچار مشکل شوید یا از خرید خود ناراضی باشید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در این بخش با ما همراه شوید.

مشکلات نرم‌افزار و اندروید

همان‌طور که اشاره کردیم، تی وی باکس وسیله‌ای تازه‌وارد است؛ بنابراین شرکت‌های مختلف در حال آزمون و خطا در تولید آن هستند. طبیعی است که در این مرحله، برخی موارد مشکلات نرم‌افزاری در این گجت دیده شود. یا ممکن است که تمامی برنامه‌های اندروید دلخواه شما، هنوز برای استفاده در تلویزیون بهینه نشده باشند. به همین خاطر باید بدانید که اندروید باکس هرچند امکانات زیادی را بر بستر اندروید فراهم می‌کند، اما همچنان مسیر زیادی برای پیشرفت دارد.

برندهای نامعتبر؛ اشتباه راهبردی در خرید اندروید باکس

اگر قصد خرید اندروید باکس دارید، باید دقت کنید که محصول معتبری را تهیه کرده باشید. شرکت‌های زیادی هستند که دست به تولید تی وی باکس زده‌اند؛ اما برخی از آن‌ها نامعتبر و ناشناس هستند. دستگاه‌هایی که استاندارد نباشند، می‌توانند در آینده مشکلاتی را به همراه بیاورند. برای مثال اگر سؤالی برایتان پیش بیاید، پشتیبان یا گارانتی در کار نخواهد بود؛ بنابراین باید هنگام خرید دقت کنید که دستگاهی معتبر تهیه کرده باشید.

تقابل میان سخت‌افزار مناسب و قیمت

اندروید باکس انواع متنوعی دارد؛ بنابراین شما می‌توانید بر حسب نیاز خود دست به خرید آن بزنید؛ اما باید توجه داشته باشید که اگر اندروید باکسی بخرید که ارزان‌قیمت باشد، ممکن است به دردسر بیافتید. چرا که برخی از آن‌ها سخت‌افزاری ضعیف دارند که در اجرای برنامه‌ها دچار هنگ و تأخیر می‌شوند. به همین علت حتماً دقت کنید که دستگاه موردنظر شما، از سخت‌افزار معتبر و مناسبی برخوردار باشد.

کمکس

از کجا و چطوری اندروید باکس بخریم؟

یکی از دغدغه‌های کاربران در هنگام خرید اندروید باکس، اطمینان از سلامت و معتبر بودن آن است. گفتیم که برندهای نامعتبر و خرید از فروشندگان ناشناس، می‌تواند باعث دردسر شود. چرا که نه پشتیبانی مناسبی دارند و نه نام آشنایی که پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین از کیفیت محصول خریداری‌شده نیز نمی‌توانید مطمئن باشید. به همین خاطر خیلی مهم است که در هنگام خرید اندروید باکس، به اصالت کالا و فروشنده دقت کنید. سرزمین هوشمند کمکس وان همان‌جایی است که به‌صورت تخصصی در بازار گجت‌های هوشمند فعالیت می‌کند و با فروش اندروید باکس ارزان و مناسب، راهنمای شما در مسیر خرید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات