دوربین مارکت، پیشتاز عرضه محصولات مبتنی بر اینترنت اشیاء

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سرعت پیشرفت در جهان بسیار زیاد است و تکامل اشیاء روزبه‌روز چشمگیرتر از قبل می‌شوند. اینترنت اشیاء (Internet of Things) در حوزه ارتباطات پیشرفت و نقش بسیاری دارد.
تبلیغات

این نوع اینترنت بیشتر در سیستم‌های بیسیم مورد استفاده است و ارتباط بین اشیاء بدون دخالت انسان را برقرار می‌کند. در این برهه از زمان که اکثر افراد فعالیت‌های اینترنتی دارند و برای صرفه‌جویی در وقت به اینترنت روی آورده‌اند؛ استفاده از چنین سیستمی به‌صرفه خواهد بود، در این بین شرکت‌هایی نظیر دوربین مارکت، با عرضه محصولاتی که از اینترنت اشیاء بهره می‌برند، سعی در گسترش این تکنولوژی در کشورمان دارند. کمپانی دوربین داهوا یکی از تولیدکنندگانی است که از اینترنت اشیاء بهره‌برداری کرده و در برخی سیستم‌های داهوا شاهد استفاده از تکنولوژی‌های اینترنت اشیا هستیم که در این مقاله به توضیحی مختصر در رابطه با آن می‌پردازیم.

اینترنت اشیاء مقوله‌ای است که سال‌ها پیش مطرح شده اما به‌تازگی از آن در اشیاء مختلف استفاده می‌شود. IoT در حوزه‌های بسیاری کاربرد دارد؛ مدیریت انرژی، امنیت و حفاظت، امور مربوط به خانه یا اداره و سازمان، وسایل نقلیه و همه اموری که با سیستم‌های بیسیم سروکار دارند، به‌نوعی با اینترنت اشیاء در ارتباط هستند. در بیمارستان‌ها برای بررسی سوابق بیماران به‌صورت الکترونیکی، بررسی میزان دمای محیط به‌صورت خودکار و دیگر لوازم جانبی از اینترنت اشیاء استفاده می‌شود. در خانه‌های هوشمند، بررسی دمای آب‌وهوای داخلی، دسترسی به دوربین مداربسته، هشدارهای دزدگیرها و کنترل لوازم برقی از راه دور بدون دخالت دست به وسیله سیستم IoT امکان‌پذیر است. در محیط‌های دیگر از جمله کارخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، مدارس و وسایل نقلیه هم به همین صورت و در شرایط وجود سیستم‌های هوشمند از اینترنت اشیاء استفاده می‌شود.

 ضرورت وجود اینترنت برای دوربین‌های مداربسته

اینکه شما با استفاده از اینترنت اشیاء یا IoT، سیستم‌های حفاظتی داخل خانه خود را راه‌اندازی کنید بسیار پیشرفته و به‌صرفه است. علاوه بر این شما در دنیایی که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، خانه‌ای هوشمند خواهید داشت.

اما اینترنت اشیاء برای یک دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟ در واقع دوربین مداربسته بیسیم به وسیله اینترنت و اتصال به شبکه می‌تواند تصاویر را به موبایل یا رایانه شما ارسال کند و موبایل و کامپیوتر هم با اتصال به اینترنت می‌توانند تصاویر را دریافت کنند. این ارتباط همان ارتباط بین اشیاء است که در قسمت بالا در رابطه با آن به‌صورت کوتاه توضیح دادیم. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این تکنولوژی، سادگی نظارت بر محیط است و دیگر نیازی به مانیتورهای بزرگ برای کنترل و نظارت نیست و با ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری و مشاهده تصاویر در گوشی در هر نقطه از دنیا این مشکل قدیمی حل شده است.

دوربین مارکت

تکنولوژی IoT در دوربین داهوا

سیستم‌هایی که در کمپانی داهوا تولید شده‌اند از تکنولوژی اینترنت اشیاء بهره می‌برند و به‌راحتی با قرارگیری تراشه مخصوص در داخل دستگاه می‌توان بدون اتصالات خارجی مانند سیم‌کشی، دوربین مداربسته یا دستگاه‌های ضبط را به اینترنت متصل کرد؛ با گسترش روزبه‌روز استفاده از اینترنت و همچنین نقشی که تجارت بر آن دارد، راهکارهای بسیاری برای تکامل ارتباطات ایجاد شده؛ و دوربین‌های هوشمند نیز با استفاده از این تکنولوژی حسگرهای مختلفی را فعال می‌کنند مانند فعالسازی حسگرهای  بررسی دما، کنترل حرکت دوربین‌ها از راه دور، تشخیص حرکت و چهره و در نهایت ارسال آن به گیرنده اطلاعات.

کاربرد دیگری که دوربین مداربسته با استفاده از اینترنت اشیاء دارد، ارسال داده‌ها بدون ذخیره‌سازی است و این باعث می‌شود فضای کمتری برای ذخیره اطلاعات اشغال شود. اگر سارقی قصد از بین بردن دوربین داهوا را داشته باشد، با وجود سیستم IoT و استفاده از فضای ابری به‌هیچ‌وجه اطلاعات شما پاک نمی‌شود و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را در دست داشته باشید.

آینده سیستم‌ها بر پایه IoT

تکنولوژی IoT نه‌تنها در زمان حال بلکه برای آینده نیز کاربرد فراوانی خواهد داشت و پیش‌بینی شده که زمانی به یک نیاز اساسی در زندگی تبدیل خواهد شد. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این سیستم، استفاده زیاد و میلیاردی از آن در سال ۲۰۲۱ است که به احتمال زیاد این آمار در سال‌های آینده نیز بیشتر خواهد شد.

دوربین مارکت

حل مشکلات سایبری در اینترنت اشیا

همیشه در استفاده از تکنولوژی‌های جدید مخصوصاً دفعات اول به شک می‌افتیم که امکان هک این سیستم‌ها وجود دارد یا خیر؟

اگر وجود دارد چگونه می‌توان جلوی آن را گرفت و امنیت را برقرار کرد؟ اینکه کاربران اینترنت اشیاء بتوانند هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ سایبری امنیت آن را تأمین کنند، راه‌های مختلفی دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. تلاش‌های بسیاری به منظور جلوگیری از این آسیب‌ها انجام شده است؛ زیرا به‌راحتی می‌توان با یک کاربری ناشناس با اتصال از یک شبکه دیگر سیستم را هک کرد. شما می‌توانید با قابلیت احراز هویت این مشکل را حل کنید. کار دیگری که می‌توانید برای مقابله با این مشکل انجام دهید، رمزگذاری است و شما باید استفاده از اینترنت را به‌نوعی محدود کنید. دوربین داهوا با استفاده از اینترنت اشیاء توانسته این مشکلات را حل کند به لحاظ امنیتی رتبه بالایی دارد.

برای آشنایی فنی بیشتر با این تکنولوژی بهتر است مقالات بیشتری بخوانید و به سایت‌های معتبر خرید دوربین مداربسته و سیستم‌های امنیتی مراجعه فرمایید. یکی از سایت‌های معتبر در ایران در این زمینه، دوربین مارکت است و شما با ورود به سایت دوربین مارکت که کاربران بسیاری آن را تأیید کرده‌اند، می‌توانید از مطالب مرتبط بهره‌مند شوید و در صورت خرید یکی از محصولات این سایت با نشانی https://www.doorbinmarket.com می‌توانید به‌صورت آنلاین و گذاشتن پیغام یا از طریق تماس، از کارشناسان مشاوره کامل بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات