خرید هاست از صبا هاست

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
با توجه به نفوذ چشم‌گیر و عجیب‌وغریب اینترنت در زندگی تک‌تک ما، قطعاً همه به این فکر افتاده‌ایم که چرا کسب‌و‌کار آنلاین راه اندازی نکنیم.
تبلیغات

همان‌طور که همه می‌دانیم، هر نوع محصول یا خدمتی را که امروزه در نظرمان آید، در اینترنت به روش‌های مختلفی ارائه شده است؛ یعنی یا به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسد یا هم آنجا مصرف می‌شود (مثل تماشای آنلاین فیلم)، یا درصورتی‌که امکان ارائه آنلاین آن محصول یا خدمت وجود نداشته باشد، یک کسب‌و‌کار محلی، راه‌های ارتباطی‌اش را برای هماهنگی در اختیار ما می‌گذارد، مثل طراحی دکوراسیون.

در چنین شرایطی، دو حالت وجود دارد، یکی اینکه تابه‌حال سایتی را برای خودمان طراحی نکرده و قصد داریم هرچه سریع‌تر چنین کاری را انجام دهیم؛ اما شاید دانش فنی یا کدنویسی نداشته باشیم.

پس در همین حالت اول هم باز صاحبان سایت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • کسانی که دانش کدنویسی دارند و با زبان‌های PHP،.NET و غیره آشنا هستند.
  • و کسانی که هیچ دانش کدنویسی ندارند.

بنابراین در این مقاله طوری مطالب را پیش خواهیم برد که به هر دو گروه از افراد، در انتخاب کمک کند.

حالت دومی هم وجود دارد و آن این است که احتمالاً خیلی زودتر از این‌ها یک کسب‌و‌کار آنلاین راه اندازی کرده باشیم و در حال حاضر با مشکلات مختلفی در زمینه هاست، فضای دیسک، پهنای باند و سایر منابع یا حتی شرکت ارائه‌دهنده، دست‌وپنجه نرم کنیم.

مسلماً اولین قدم برای داشتن یک سایت، ثبت دامنه است؛ که اگر در گروهی قرار داریم که برای اولین بار قصد راه اندازی یک وب‌سایت داریم، می‌توانیم به‌راحتی اولین قدم را برداشته و اقدام به ثبت دامنه کنیم.

بعد از در اختیار گرفتن یک دامنه، همه ما، صرف نظر از گروه‌هایی که در بالا اشاره کردیم، به این سؤال خواهیم رسید که حال کدام میزبان برای سایت ما بهترین گزینه است و ما را با هیچ مشکلی رو‌به‌رو نخواهد کرد.

صباهاست

درصورتی‌که میزبان درستی برای سایتمان انتخاب نکرده باشیم، با چنین مشکلاتی رو‌به‌رو خواهیم شد:

  • کمبود فضای دیسک جهت بارگذاری محتوا یا محصولات
  • پر شدن میزان ترافیک ماهانه به علت بالا رفتن ترافیک سایت یا لود محتوای سنگین
  • آپ تایم پایین
  • کاهش سرعت و سنگین شدن سایت
  • از دست دادن مخاطبان سایت
  • نمایش نگرفتن سایت در گوگل و ...

پس چه میزبانی انتخاب کنیم؟

خرید هاست یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی یک وب سایت است. برای اینکه بدانیم کدام نوع میزبانی برایمان مناسب است، بهتر است ابتدا یک ارائه‌دهنده خوب انتخاب کنیم که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • امنیت: امنیت وب سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید از ابتدا مورد توجه قرار گیرد، چراکه هیچ کدام از صاحبان وب‌سایت، نمی‌خواهند سایتشان هک شود. با توجه به اینکه مشتریان به ما اعتماد کرده و اطلاعات شخصی و کارت‌های اعتباری خود را در سایت ما وارد می‌کنند، پس این موضوع باید اولین اولویت ما باشد.
  • گواهی ssl: امروزه گوگل به‌طور بسیار جدی‌تری درصدد این موضوع است که آیا سایت مورد نظر امن است یا نه؛ بنابراین در این راستا سایت‌هایی امن به‌حساب می‌آیند که گواهی ssl داشته باشند و داده‌های آن سایت رمزنگاری شوند. این موضوع را می‌توان با در دسترس بودن آدرس https یک وب‌سایت چک کرد.
  • هزینه: هزینه یک سرویس میزبانی، مثل هاست اشتراکی، عموماً باید مقرون‌به‌صرفه تر باشد، به عبارت دیگر، نه خیلی پایین و نه خیلی بالا. در طرف مقابل سرور مجازی و سرور اختصاصی قرار دارد که با توجه به منابعی که در اختیار کاربر می‌گذارند، هزینه بیشتری طلب می‌کنند.
  • بک آپ گیری: این موضوع بسیار مهم است که به‌صورت منظم روزانه یا حداکثر هفتگی از سایتمان بک آپ تهیه کنیم. پس حتماً هنگام انتخاب این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • خدمات مشتریان: پشتیبانی از مشتریان یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید هنگام انتخاب ارائه‌دهنده در نظر بگیریم؛ چراکه اگر هر زمان از شبانه‌روز، سایت ما به‌اصطلاح down شود و کاربران قادر به اتصال به سایت ما نباشند، باید بتوانیم با پشتیبانان میزبانمان ارتباط گرفته و مشکل را حل کنیم.
  • ایمیل: مطمئناً یکی از مواردی که هنگام راه اندازی کسب‌و‌کار آنلاین به کارمان می‌آید، استفاده از ایمیل‌های سازمانی یا ایمیل‌هایی است که با نام سایت ما تمام می‌شوند؛ اما تعداد ایجاد این اکانت‌های ایمیل اغلب محدود بوده و به شرکت ارائه‌دهنده و پلن انتخابی ما بستگی دارد.
  • قابلیت اطمینان: بحث آپ تایم یکی دیگر از فاکتورهای مهم است، اکثراً قابلیت اطمینان یک ارائه‌دهنده را با میزان آپ تایمی که ارائه می‌دهد، می‌سنجند؛ اگر آپ تایم سایت ما ۱۰۰% باشد یعنی هیچ‌وقت سایت ما down نمی‌شود.

اما پس از اینکه شرکت هاستینگ مناسب را پیدا کردیم، باید یک سرویس متناسب با سایتمان را انتخاب کنیم.

هاست اشتراکی

این سرویس زمانی بهترین گزینه است که هزینه برایمان مهم باشد و ترافیک زیادی نداشته باشیم. در واقع برای شروع راهکار خوبی است؛ این سرویس به این معنا است که سایت ما روی یک سرور مشترک با صدها سایت دیگر، میزبانی می‌شود. به همین دلیل است که این نوع از میزبانی ارزان‌تر است.

هاست اشتراکی به اشکال مختلفی در بازار ارائه می‌شود که البته انتخاب بین آن‌ها به سیستم عامل، کنترل پنل و منابع مورد نیاز ما بستگی دارد. برای مثال، هاست لینوکس یعنی هاست اشتراکی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند؛ یا هاست ویندوز که سیستم عامل ویندوز روی سرور نصب است.

سرور مجازی

صباهاست

خرید سرور مجازی یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی ماست. همان‌طور که در بالا اشاره شد، هاست اشتراکی بیشتر برای سایت‌های نوپا و سایت‌های کم بازدید، مناسب است؛ اما چنانچه سایت ما رشد کرده و ترافیک ما به حدی بالا رود که سرویس‌های اشتراکی توانایی تحمل چنین حجم از ترافیکی را نداشته باشند، مسلماً به میزبان قوی‌تری نیاز خواهیم داشت.

سرور مجازی کاربردهای زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها، میزبانی از سایت‌های بزرگ است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ یا برخی از سازمان‌ها، از این سرویس برای میزبانی سایت خود استفاده می‌کنند، چراکه در این سرویس، منابع سرور بین چند صد سایت تقسیم نمی‌شوند، بلکه نهایتاً به سه یا چهار بخش مجزا از هم تقسیم شده (به‌اصطلاح مجازی‌سازی شده) و هر بخش با منابع اختصاصی به یک سایت اجاره داده می‌شود.

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی، برخلاف هاست اشتراکی که صدها یا هزاران نفر از یک سرور استفاده می‌کردند، یک سرور فیزیکی را تنها به یک کاربر اجاره می‌دهد، یعنی حتی مثل سرور مجازی به سه چهار بخش نیز تقسیم نشده و ما تنها سایت مستقر بر آن سرور خواهیم بود.

این موضوع باعث افزایش قدرت و بالا رفتن کیفیت عملکرد سایت ما خواهد شد که در نتیجه بالاترین سرعت و بیشترین فضای میزبانی را تجربه خواهیم کرد.

 خرید سرور اختصاصی بیشتر مناسب سایت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ است و بیشتر توسط سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملاً تمام منابع یک سرور فیزیکی در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد، به همین دلیل از هر نظر مخصوصاً از لحاظ امنیت از سایر گزینه‌ها بهتر است.

در این بین، انتخاب بین لوکیشن‌های ایران یا خارج، به مخاطبان سایت ما بستگی دارد، به‌طوری‌که اگر بازدیدکنندگان سایت ما اکثراً از موقعیت ایران به سایت ما متصل می‌شوند، بهتر است سرور ما نیز در لوکیشن ایران باشد تا میزبان پینگ تایم را کاهش دهیم که این کار باعث بالا رفتن سرعت لود سایت ما خواهد شد؛ اما درصورتی‌که قصد هدف‌گیری افراد در سراسر جهان را داریم، می‌توانیم از لوکیشن‌های غیر از ایران استفاده کنیم.

در نهایت، بهترین هاست برای میزبانی از سایت ما، به حجم ترافیک ماهانه و نیاز ما به منابعی مثل فضای دیسک، قدرت پردازنده و غیره بستگی دارد؛ اما انتخاب ارائه‌دهنده درست، به فاکتورهای دیگری بستگی دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شد. برای مشاهده بهترین سرویس هاستینگ می‌توانید به سایت صباهاست مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات