ویژگی‌های یک کاشی مرغوب و نگاهی به برند تبریز

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر می‌خواهید کاشی یا سرامیک خانه‌تان سالیان سال عمر کند و دچار گرفتاری‌های ناخواسته بنّایی نشوید، باید حواستان به چندتا نکته مهم باشد. در این مطلب ویژگی‌‌های یک کاشی خوب را در کنار 5 طرح از کاشی تبریز بررسی کردیم.
تبلیغات

معمولا تا چند سال، امکان تعویض کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حمام، سالن پذیرایی و ... وجود ندارد؛ چراکه ممکن است از نظر اقتصادی مقرون­‌به‌­صرفه نباشد یا دردسرهای فراوانی را برای ساکنین خانه به همراه بیاورد. برای اینکه هر سال مجبور به تعویض کاشی و سرامیک خانه خودتان نشوید، بهترین راه‌حل، انتخاب و خرید کاشی و سرامیک مرغوب و مناسب است. پس بهتر است قبل از خرید به جزئیاتی مانند رنگ، ابعاد، طرح، میزان مقاومت دمایی و ... حسابی دقت کنید تا تجربه خوبی را از خرید خودتان داشته باشید.

کارخانه­‌های مختلفی در زمینه تولید کاشی و سرامیک مشغول به فعالیت هستند. برند کاشی تبریز به‌عنوان یکی از بهترین برند‌ها، محصولات متعددی را به مشتریانش ارائه کرده است. در ادامه نگاهی به چند نمونه از کارهای کاشی تبریز می‌اندازیم؛ اما بهتر است قبل از آن با ویژگی‌های مهم کاشی و سرامیک خوب آشنا شویم.

ویژگی­‌های کاشی و سرامیک خوب

حتما تا‌به‌حال برایتان پیش آمده است که با تغییرات محسوس آب‌وهوا یا برخورد یک جسم سنگین با کف اتاقتان، سرامیک و کاشی خانه ترک می‌خورد یا حتی می‌شکند! کارخانه‌های معتبر تولید کاشی برای پیشگیری از این مشکلات راهکارهایی را در نظر گرفته‌اند که این راهکارها در قالب ویژگی­‌های منحصربه‌­فردی به شما ارائه می‌شوند.

مقاومت دربرابر گرما و سرما

کاشی و سرامیک‌های تبریز طی فرایند دوپخت دربرابر انبساط حرارتی، شوک حرارتی، انبساط رطوبتی و ... مقاوم هستند. همچنین محصولات پرسلانی که درادامه بیشتر درموردشان توضیح می‌دهیم، با جذب آب زیر ۰/۵ درصد (گروه BIa) علاوه‌بر استحکام دربرابر گرما و سرما دربرابر یخ‌زدگی هم مقاومت بالایی از خودشان نشان می‌دهند و برای پوشش کفِ مکان‌های روبازی مثل حیاط، بالکن، تراس و... کاملا مناسب هستند.

مقاومت دربرابر ساییدگی

میزان یا درجه ساییدگی کاشی و سرامیک به‌اختصار PEI نامیده می‌شود. PEI روی بسته­‌بندی­‌های محصولات نوشته می‌شود که هرچقدر عدد آن بزرگ‌تر باشد، کاشی و سرامیک کیفیت بالاتری دارد و مقاوم‌­تر است. البته اگر روی بسته‌­بندی همه کاشی ­ها نبود، اصلا تعجب نکنید؛ چراکه تنها روی بسته‌بندی کاشی­ و سرامیک­‌هایی نوشته می‌شود که به­‌عنوان پوشش برای دیواره و کف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میزان جذب آب پایین

میزان جذب آب در کاشی یکی از شاخص‌های مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. هرچه این عدد کمتر باشد، استحکام و استقامت کاشی دربرابر آب بالاتر می‌رود و شما می‌توانید با خیال راحت آن را برای مکان‌هایی مثل سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید.

ضریب اصطکاک بالا

ضریب اصطکاک یا Coefficient Of Friction مستقیما به امکان لیزخوردن شما روی کاشی و سرامیک اشاره دارد. به این‌ صورت که هرچه عدد آن بزرگ‌تر باشد، ضریب اطمینان هم بالاتر می‌رود و احتمال کمتری دارد که افراد لیز بخورند.

حالا که ویژگی‌‌های یک کاشی خوب را بررسی کردیم، برویم تا نگاهی به چند تا طرح از کاشی‌های تبریز بیندازیم. فقط بد نیست که اول یک بیوگرافی کوتاه و مختصر هم از این کارخانه بخوانیم.

معرفی کاشی و سرامیک تبریز

کارخانه تولید کاشی و سرامیک تبریز واقع در شمال‌غرب ایران از سال ۱۳۷۴ فعالیت خودش را شروع کرده است. کاشی تبریز با سرمایه­‌گذاری در بخش فنی و تحقیق و توسعه کارخانه خیلی زود توانست ماشین‌آلاتش را به‌روز کند و طرح‌ها و ابعاد متنوعی را به بازار ایران و جهان عرضه کند.

کارخانه تبریز در تولید سرامیک پرسلانی که با عنوان کاشی پرسلانی شناخته می‌شود هم پیشرو است. کاشی پرسلان بسیار سخت‌تر از کاشی و سرامیک‌‌های سنتی و معمولی است و معمولا به‌دلیل مقاومت بالا و نفوذناپذیر بودن بسیار موردتوجه مشتریان قرار می‌گیرد.

معرفی چند نمونه از کاشی و سرامیک تبریز

گروه کاشی تبریز با‌‌‌توجه‌‌‌‌به سلیقه افراد مختلف، محصولات متنوعی را به بازار عرضه کرده است که در‌ادامه بعضی از آن‌ها را باهم می‌بینیم.

مدل نوا (Nova)

کاشی تبریز

این کاشی که جز محصولات مدرن کارخانه تبریز محسوب می‌شود، در ابعاد ۴۰ در ۴۰ و ۱۲۰ در ۴۰ سانتی‌­متر ارائه شده است. رنگ‌بندی این محصول در دسته بژ و خاکستری قرار دارد و معمولا به‌عنوان کاشی دیوار، کاشی سرویس­‌های بهداشتی، نمای دیوار آشپزخانه، کاشی بین‌کابینتی، نمای دیوار سالن و... استفاده می‌شود.

مدل آرت دکو (Art Deco)

شما می‌توانید از مدل آرت دکو برای نمای خارجی، بین کابینت، دیوار آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کنید تا ظاهری کلاسیک و شیک را به محیط زندگی‌تان ببخشید. برای دیدن رنگ‌بندی و سایر اطلاعات، لطفا به صفحه این محصول در سایت گروه تبریز بروید.

مدل دیاموند (Diamond)

این کاشی که محصولی با نمای سنگ طبیعی‌ است، در ابعاد ۴۰ در ۴۰ و ۱۲۰ در ۴۰ سانتی‌­متر توسط کارخانه تبریز ارائه می‌شود. رنگ‌بندی این محصول تناژ طلایی دارد و معمولا برای سرویس بهداشتی، نمای دیوار آشپزخانه، نمای دیوار سالن و راه‌پله و راهرو استفاده می‌شود.

مدل آکوا (Aqua)

آکوا یک کاشی کلاسیک است که در ابعاد ۴۰ در ۴۰ و ۱۲۰ در ۴۰ سانتی‌­متر در‌دسترس شما قرار دارد. رنگ‌بندی این محصول در محدوده قهوه‌­ای و بژ تغییر می‌کند. مدل آکوا برای دیوار آشپزخانه، نمای دیوار سالن، نمای خارجی، راه پله و راهرو بسیار مناسب است و زیبایی محیط زندگی‌تان را دوچندان می‌کند.

مدل زبرینو (Zebrino)

کاشی تبریز

مدل زبرینوی تبریز نمای سنگ طبیعی دارد و در ابعاد ۴۰ در ۴۰ و ۱۲۰ در ۴۰ سانتی‌­متر قابل‌خریداری است. این نوع از کاشی و سرامیک به‌دلیل رنگ‌بندی و مقاومت بالایی که دارد به‌شدت برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام، دیوار لابی و دیوار محوطه استخر کاربرد دارد.

درصورتی‌که از بین محصولات بالا مدل خاصی چشم شما را گرفته است، می‌­توانید از‌طریق یکی از نمایندگی‌های کاشی تبریز در شهر یا استان خودتان برای خرید اقدام کنید.

نمایندگی کاشی تبریز

کارخانه کاشی و سرامیک تبریز فعالیت خودش را به شهر تبریز محدود نکرده است و حدود ۴۲ نمایندگی هم در سراسر ایران دارد. بنابراین، شما خیلی راحت می‌توانید با یک کلیک صفحه مربوط به نمایندگان در سایت گروه تبریز را باز کنید و به‌صورت حضوری به مراکزی که در نقشه شهرتان علامت زده شده، مراجعه و محصولات موردنظرتان را تهیه کنید.

البته اگر هنوز کاشی یا سرامیک باب میلتان را انتخاب نکردید، می‌توانید اول سری به صفحه محصولات گروه صنعتی تبریز بزنید. با وجود تنوع بالای محصولات این گروه، به‌عنوان برند برتر کاشی ایران، به احتمال زیاد در یک چشم به‌هم‌زدن می‌توانید کاشی یا سرامیک دلخواه‌تان را پیدا کرده و سفارش‌تان را نهایی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات