انتخاب سرور ابری و آشنایی با نسل جدید سرور ابری آروان

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 6 دقیقه
سرور ابری (Cloud server)، امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شبکه‌ است.
تبلیغات

استفاده از سرورهای سنتی به همراه اشغال فضای ذخیره‌سازی زیاد، برای دنیای پیشرفته امروز چندان کاربردی نیست. محلی برای پشتیبانی از برنامه‌ها و سیستم عامل‌ها لازم است، تا با سرعت و ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و هزینه‌ی پایین نیاز کاربران را رفع کند. کلاد سرورها بخش مهمی از تکنولوژی رایانش ابری هستند. به کارگیری سرورهای مجازی به شکل گسترده، به افزایش و تداوم رشد محاسبات ابری کمک می‌کند. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برنامه‌ها و سخت‌افزار‌هایی که استفاده می‌کنیم روی چه سرور و با چه امکاناتی اجرا می‌شوند؟

سرور ابری چیست؟

سرور ابری یک سرور مجازی (به جای سرور فیزیکی)، است که در محیط محاسبات ابری اجرا می‌شود. در یک کلاد سرور نیازی به خرید و نگه‌داری هیچ سخت‌افزاری ندارید، زیرا همه چیز توسط ارایه‌دهنده خدمات، مانند «سرور ابری آروان» اداره می‌شود. سرور‌های ابری که به سرور مجازی نیز معروف هستند، برای ارایه‌ی خدمات مشابه با سرورهای سنتی به وجود آمده‌اند. در ابر آروان خرید سرور ابری با امکان پشتیبانی از زیرساخت رایانش ابری شامل سرور، سوییچ، روتر و فایروال برای کاربران فراهم شده است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات سرورهای مجازی، با سرعت بالا و بدون هرگونه مشکلات و دغدغه‌های جانبی، پاسخ‌گوی نیاز‌های کاربران خود باشید. کلاد سرور‌ها یکی از بهترین فناوری‌های برتر در سراسر جهان به شمار می‌آیند و بیشتر شرکت‌های بزرگ از آن، برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. برای خرید سرور ابری با زیرساخت رایانش ابری قوی می‌توانید یکی از بهترین شرکت‌های ارایه‌دهنده این تکنولوژی با نام سرور ابری آروان را انتخاب کنید. سرورهای ابری از انواع مدل‌های ارایه‌ی رایانش ابری، از زیرساخت ابری به عنوان سرویس (IaaS) گرفته تا پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) و نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS)، قدرت می‌گیرند.

سرورهای ابری چگونه کار می‌کنند؟

سرورهای ابری، سرور‌های سنتی را تبدیل به یک فضای مجازی و آنلاین می‌کنند تا از هر مکانی در دسترس کاربران قرار گیرند. اغلب برای مجازی‌سازی سرورهای فیزیکی، از سرویس «Hypervisor» استفاده می‌شود. منابع محاسباتی سرورهای فیزیکی برای ایجاد و تغذیه سرور‌های مجازی به کار می‌روند. به سرور‌های مجازی اغلب عناوین مختلفی از جمله سرورهای ابری، کلاد سرور و ... اطلاق می‌شود. امروزه خدمات سرور مجازی برای استفاده‌های شخصی، سازمانی و شرکتی تنها از طریق اتصال به اینترنت از هر مکان فیزیکی قابل استفاده است. تنها تفاوت کلاد ابری با سرور مجازی (vps) در این است که در سرور ابری اطلاعات از راه دور و به شکل شخصی پردازش و کنترل می‌شود.

مزایای سرور ابری چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کلاد سرور را می‌توان امنیت و ثبات استفاده از آن، برای کاربران تجاری نام برد. کامپیوترهایی که در موقعیت مکانی دور از هم قرار گرفته‌اند به‌راحتی می‌توانند با استفاده از محیط ابری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگر یک کاربر از سرور ابری خود بیش از حد استفاده کند، بر خلاف سرورهای فیزیکی، هیچ تأثیری بر سرور ابری شما نخواهد داشت. زیرساخت تکنولوژی ابری پایدار، سریع و امن است و از مشکلاتی که در سرورهای سنتی وجود دارد، در امان می‌ماند. این نوع سرور‌ها خدمات باکیفیت‌تری را در قبال هزینه و زمان صرف شده پایین ارایه می‌دهند و به تلاش زیادی برای استفاده از آن نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید، یک سایت معتبر با زیرساخت ابری قوی را برای خدمات خود انتخاب کنید. ابرآروان یکی از بهترین گزینه‌ها برای این امر است. مقیاس‌پذیری بسیار خوب کلاد سرور‌ها، با ارتقای فضای ذخیره‌سازی (Disk Space) و حافظه (Memory)، با صرف هزینه کم می‌توانید کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید. مقیاس‌پذیری آنی سرور ابری آروان به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به نیازتان، منابع سرور خود را افزایش دهید.

آشنایی با موتور محاسباتی گوگل (Google Compute Engine)

رایانش ابری امروزه به یک تکنولوژی بی‌چون و چرا تبدیل شده است، مقیاس‌پذیری و قیمت بالای برق یکی از مهم‌ترین علل استفاده از فضای ابری (آنلاین) است. ابتدا آمازون و Salesforce از فضای ابری استفاده می‌کردند، اما با راه اندازی پلتفرم ابری گوگل (GCP)، این شرکت بین 5 استفاده‌کننده بزرگ از فضای محاسبات ابری است. موتور محاسباتی گوگل (Google Compute Engine)، یکی از بهترین اجزای پلتفرم ابری گوگل (Google Cloud Platform) است. این سرور ابری عمومی از سرویس‌های قدرتمندی مانند موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، سرویس جیمیل و ... پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این سرویس کاربران می‌توانند از سرویس‌های مجازی استفاده می‌کنند. این مثال قدرت بالای زیرساخت تکنولوژی ابری را نشان می‌دهد.

ویژگی‌های کلاد سرور چیست؟

کلاد سرور‌ها دارای ویژگی‌های بالقوه‌ای هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها فضا و منابع مورد نیاز را افزایش یا کاهش داد. از جمله ویژگی‌ سرورهای ابری ارایه شده به‌وسیله‌ی ابر آروان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقیاس‌پذیری آنی و ساعتی

منابع مورد نیاز شما هر زمان که بخواهید در اختیارتان قرار خواهد گرفت و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن‌ها نخواهید داشت. همچنین اگر سرویس‌ها (وب، سیستم عامل و ...) یا برنامه‌ها به دلیل ترافیک بالا نیازمند منابع بیش‌تری باشند و درخواست پیاده‌سازی قابلیت جدیدی را بدهند، موارد خواسته شده به شکل یکپارچه در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

دارای پکیج‌ها و بسته‌های متنوع از منابع سرور

با ابر آروان می‌توانید در هر لحظه یک زیرساخت ابری شامل سرور، سوییچ، روتر و فایروال را در قالب یک سرور ابری بسازید و از آن استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های بهترین ارایه‌دهنده سرور ابری ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان انتخاب سیستم عامل، موقعیت جغرافیایی و منابع دلخواه
  • برخورداری از شبکه‌ی خصوصی
  • امکان گرفتن اسنپ شات (بازگردانی اطلاعات سرور)
  • مانیتورینگ کامل سیستم به همراه دریافت گزارش
  • محدودیت سطوح دسترسی به سرور با استفاده از فایروال
  • مدیریت منابع با استفاده از API
  • ایجاد یکپارچگی با سرور از طریق CDN

نحوه انتخاب بهترین سرور ابری

رایانش ابری در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین بازار‌های دیجیتالی را در دست دارد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تحول دیجیتالی و تغییر رویه سنتی و ساختار‌های فیزیکی خود هستند. در سال 2008 ارزش بازار تکنولوژی ابری کمتر از 6 میلیارد دلار بود، اما با رسیدن به سال 2020 ارزش آن به 371.4 میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ به 832.1 میلیارد دلار برسد. بنابراین این بازار نه‌تنها بسیار سودآور است، بلکه طیف گسترده‌ای از شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی خدمات سرور ابری وجود دارد که باید براساس ویژگی‌های بالقوه هر کدام، یکی از آن‌ها را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید. اگر تصمیم به تغییر سرورهای سنتی کسب و کارتان به سرورهای ابری گرفته‌اید، دنبال چه چیزی هستید؟ چه عواملی بر تصمیم شما تأثیر می‌گذارد؟ کدام سرور مناسب‌ترین گزینه است؟

نکات مهم برای خرید سرور ابری

پیش از خرید کلاد سرور باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین ارایه‌دهنده خدمات سرور ابری با زیرساخت‌های اصولی را انتخاب کنید.

مرکز داده با قابلیت حفظ اطلاعات

هنگام خرید سرور ابری باید به مرکز ارایه‌دهنده آن در داخل یا خارج از کشور توجه کنید. بسیاری از کشورهای خارجی به دلیل تحریم‌ها امکان ارایه‌ی خدمات ابری را ندارند، به همین دلیل با خرید از آن‌ها، امکان سلب دسترسی و بسته شدن حساب شما وجود دارد.

قدرت محاسباتی بالا

در تجارت مدرن هیچ کس نمی‌خواهد وقت خود را صرف انتظار کشیدن برای تکمیل کار‌ها تلف کند. این موضوع زمانی نمایان می‌شود که چندین کاربر به شکل هم‌زمان در سرور کار کرده و سرعت آن کاهش یابد. این‌جاست که کارایی محاسباتی بالای سرورهای ابری وارد عمل می‌شوند. اگر ارایه‌دهنده‌ی خدمات سرور ابری شما از این ویژگی استفاده کند، اطمینان خواهید داشت که با افزایش کاربر و محاسبات سیستم، سرعت آن کاهش پیدا نمی‌کند.

قیمت‌گذاری رقابتی و به صرفه

قیمت‌گذاری برای همه شرکت‌ها و سازمان و افراد در هر حوزه و شرایطی بسیار حایز اهمیت است. درحالی‌که ارزان بودن به معنای کیفیت بالای خدمات ارایه شده نیست، به‌ویژه هنگامی که با یکپارچگی و امنیت اطلاعات و داده‌های مهم سروکار دارید. اما به همان اندازه، گران‌ بودن لزومن به معنی بهترین گزینه بودن نیست. ابتدا نیازمندی‌های خود را لیست کنید، سپس شرکت‌های ارایه‌دهنده را از لحاظ انعطاف‌پذیری در قیمت‌گذاری، کیفیت و ویژگی‌های خدمات ارایه شده بررسی کنید. خرید سرور ابری از ابر آروان، به عنوان یکی از ارایه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه، انتخاب خوبی خواهد بود.

سرور ابری را از کجا بخریم؟

اکنون که با ویژگی‌ها، مزایا و به شکل کلی زیرساخت ابری کلاد سرور آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده تا جای مناسبی را برای خرید انتخاب کنید. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یکی از ارایه‌دهندگان خدمات رایانش ابری در ایران با بهترین دیتاسنترهای داخلی و خارجی، شرکت ابر آروان است. شاید دلایل این انتخاب را بتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • به دلیل یکپارچگی با CDN سرعت ارتباط با سرور را کاهش میدهد.
  • می‌توانید بنا بر نیازتان به شکل آنی منابع را افزایش دهید.
  • سرور مجازی ابری شما با فایروال قوی ایمن خواهد شد.
  • به‌راحتی می‌توان یک شبکه‌ی خصوصی ایجاد کرد.
  • در انتخاب منابع و مکان سرور آزادی عمل خواهید داشت.
  • از بهترین دیتاسنترهای ایران و اروپا بهره‌مند می‌شوید.

حال اگر به دنبال کلاد سرور با امکانات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و باکیفیت هستید، پیشنهاد ما خدمات سرور ابری ابر آروان است. برای خرید می‌توانید به صفحه‌ی سرور ابری این سایت مراجعه کرده و تنها با یک کلیک به‌راحتی کلاد سرور خود را در ۳۰ ثانیه بسازید و حس خوب خرید سرور ابری باکیفیت و کارآمد را برای کسب‌وکارتان تجربه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات