گردشگری مجازی؛ امکان سفری بدون محدودیت با جاباما

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گردشگری مجازی صنعتی نوپا است که برای آشنایی با گزینه‌های سفر و همین‌طور لذت بصری گردشگران به کمک آن‌ها می‌شتابد.
تبلیغات

در کشور ما صنعت گردشگری از صنایع رو به رشد محسوب میشود. با توجه به اقلیمهای متنوع، فرهنگ و قومیتهای مختلف، آثار متعدد ثبت‌شده در میراث جهانی همچنین بناهای تاریخی باشکوه در ایران، گردشگران خارجی و داخلی گزینههای زیادی را به منظور سفرهای مجازی، پیش روی خود دارند. برای آشنایی بیشتر با گردشگری آنلاین با جاباما همراه باشید.

با کمک گردشگری مجازی سفر کنیم

گردشگری مجازی صنعتی نوپاست که برای آشنایی با گزینه‌های سفر و همین‌طور لذت بصری گردشگران به کمک آن‌ها شتافته است. مفهوم گردشگری مجازی بر پایه توسعه ابزارهای فناوری اطلاعات شکل گرفته است. این ابزارها کمک می‌کنند که گردشگران انتخاب راحت‌تری را برای سفرهای خود داشته باشند. غیر از این، با توجه به محدودیت‌های که دوران کرونا برای سفر کردن پدید آورده، گردشگری مجازی می‌تواند بخشی از لذت سفر کردن برای افرادی که در خانه مانده‌اند را فراهم کند. به‌عنوان مثال اگر هوای سفر به شمال ایران را در سر خود دارید ولی بنا به دلایل موجود، امکان این سفر برای شما فراهم نیست، می‌توانید با یک تور مجازی به جنگل‌های شمال سر بزنید و با دیدن تصاویر پانوراما (۳۶۰ درجه) و سه‌بعدی، تخیل خود را به کار گرفته و روحیه‌تان را عوض کنید. همچنین با استفاده از همین تورهای مجازی می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری، اقامتگاه بوم گردی، جاده‌های منتهی به دیدنی‌های طبیعت و حتی تصویر واقعی غذاهای محلی یک رستوران یا غذاخوری آشنا شوید. این‌ها همه از مزایای گردشگری مجازی به شمار می‌آیند تا بتوانند به‌نوعی شما را به سفری مجازی ولی برخاسته از واقعیت ببرند. روزگاری که ما امروزه در دوران کرونا سپری می‌کنیم نیازهای تازه‌ای را برای ما پدید آورده که گردشگری مجازی امکانی برای کاستن از رنج در خانه ماندن است.

جاباما

یکی دیگر از مزایای گردشگری مجازی این است که تصویر ذهنی افراد را نسبت به یک منطقه یا فرهنگ، به واقعیت نزدیک میکند. به‌عنوان مثال بسیاری از گردشگران خارجی با توجه به موضع سیاسی دنیا نسبت به ایران، ذهنیت بسیار دور از واقعیتی را در مورد ایران داشتهاند که با وجود میل باطنی که به دیدن از ایران داشتند، مانع سفر آنها به کشور ما میشد؛ اما گردشگری مجازی توانست به آنها کمک کند که قبل از اقدام به یک سفر فیزیکی، بهطور مجازی به ایران سفر کنند و متوجه این امر شوند که سفر به نقاط مختلف ایران با تنوع، آرامش و امنیت همراه است. بسیاری از گردشگران داخلی نیز به همین طریق با فرهنگهای بومی نقاط دورافتاده ایران آشنا شده و برای سفر واقعی به استانهای مرزی ایران ترغیب شدند.

با این امکان، گردشگران حتی میتوانند و امکانات و موقعیت مکانی ویلا، اقامتگاه بوم گردی و هتلهای هر منطقه به‌صورت تصویری آشنا شوند. تفاوتی که این مفهوم با دیدن ویدیوها و کلیپها دارد این است که گردشگران میتوانند در آشنایی با محل سفر و اقامت خود، تعاملی زنده داشته باشند. این موضوع هم به مجموعه میزبان و هم به مسافران کمک میکند علاوه بر آشنایی با یکدیگر، با مسافران دیگر نیز آشنا شده و هم‌سفران آینده خود را انتخاب کنند. درصورتی‌که محل اقامت خود را از طریق گردشگری مجازی انتخاب کردید، برای رزرو آنلاین آن تنها کافی است تا به سایت جاباما مراجعه کنید. در این سایت اقامتگاههای متنوع و مناسب با هر سلیقه و بودجهای پیش روی شما است.

انجمن‌ها و گروه‌های فعال در گردشگری

یکی دیگر از فواید استفاده از تورهای مجازی، آشنایی با انجمن‌ها و گروه‌های فعال در حوزه گردشگری است. این آشنایی به افراد کمک می‌کند که نه‌تنها با دیدگاه‌های واقعی افراد در مورد جاذبه‌های گردشگری یک منطقه آشنا شوند، بلکه دوستانی پیدا کنند که در شهرهای مختلف ایران میزبان آن‌ها باشند. بسیاری از سایت‌های گردشگری با این شیوه افراد را به هم معرفی می‌کنند تا بتوانند علاوه بر داشتن یک راهنمای صمیمی در سفر، میزبانی داشته باشند که بعدها مهمان آن‌ها شود. با این روش دوستانه و میزبانی دوطرفه، گردشگران امکان سفرهای بسیار کم‌هزینه را نیز پیدا می‌کنند. تورهای مجازی زیادی در ایران راه اندازه شده‌اند که روزبه‌روز بر طرفداران آن‌ها افزوده می‌شود. شرکت در بسیاری از تورهای مجازی رایگان است که قصد اصلی آن‌ها آشنا کردن افراد با منطقه و با دیگر گردشگران است.

جاباما

ابزارهایی که به گردشگری مجازی کمک می‌کنند

علاوه بر تورهای مجازی و استفاده از تصاویر پانوراما و سه‌بعدی، گردشگران می‌توانند از فایل‌های شنیداری نیز برای سفر مجازی خود استفاده کنند. هدست‌های واقعیت مجازی می‌تواند در القای احساسات واقعی و لذت حضور فیزیکی به افراد کمک قابل توجهی کند. اگر تجربه حضور در سینماهای چند بعدی را داشته باشید به‌راحتی متوجه منظور از القای احساسات واقعی خواهید شد. شما با دیدن تصاویری که به صورت سه‌بعدی بازسازی و مدل‌سازی شده‌اند، همینطور با شنیدن صداهای محیطی با هدست‌های واقعیت مجازی، تجربه بسیار متفاوتی از سفر مجازی خود خواهید داشت. از دیگر ابزارهای موجود در گردشگری مجازی، امکان رزرو و اجاره محل اقامت به صورت آنلاین، استفاده از بازخوردهای گردشگران قبلی، استفاده از ابزارهای مسیریابی آنلاین و ... است. در سفرهای واقعی اقامت و شب‌مانی یک موضوع بسیار مهم است که روی کیفیت آن تأثیر بسیار زیادی دارد. در صورتی که قصد سفر واقعی داشتید با اجاره ویلا در یک منطقه زیبا و خوش‌ آب‌و‌هوا می‌توانید سفر خود را ماندگار و فراموش‌نشدنی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات