با خرید دستگاه فشار خون سخنگو از جانیتا استور دیگر نگران سلامت افراد سالمند خانواده نباشید

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
سالمندان تنها بدترین‌ها را تصور می‌کنند و بیشتر نگران نیاز به کمک برنامه‌های بهداشتی و سلامت با افزایش سن هستند. یکی از این نگرانی‌ها کنترل فشار خون به‌تنهایی است. جانیتا استور یک برنامه مدیریت فشار خون برای سالمندان ارائه داده است.
تبلیغات

آیا شما در مورد فشار خون بالا نگران هستید؟ یا آیا شما در مورد یک نسل مسن‌تر نگران یک حمله سکته مغزی یا قلبی هستید؟ شما تنها نیستید که این نگرانی‌ها را تجربه می‌کنید. پرفشاری خون شایع‌ترین بیماری مزمن در میان افراد مسن است؛ و یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین علل مرگ و ناتوانی در بزرگسالان سالمند است؛ بنابراین مطمئناً برای بزرگسالان مسن‌تر و برای کسانی که به والدین پیرشان کمک می‌کنند، لازم است تا در مورد اندازه‌گیری و کنترل فشار خون نیز تفکر کنند.

هنگامی که شما شروع به فکر کردن به فشار خون بالا می‌کنید، احتمالا سؤالاتی برایتان پیش خواهد آمد. آیا فشار خون شما در سطح نرمال است. آیا برای کنترل فشار خونتان دارو مصرف می‌کنید؟ یا باید شما و پزشکتان روی تغییرات فشار خون خود تمرکز کنید؟ این سؤالات برای پرسیدن عالی است؛ بنابراین ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم. به آن‌ها پاسخ دهید؛ و یک برنامه مدیریت فشار خون را در اختیار شما قرار می‌دهیم. انجام این برنامه کار سختی نیست فقط کافی است یک فشارسنج در اختیار داشته باشید.

اگر شما یک بزرگسال مسن‌تر هستید، می‌توانید از این رویکرد برای ارزیابی برنامه مدیریت فشار خون خود استفاده کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا با پزشکان خود در مورد ارزیابی و مدیریت فشار خون خود کار کنید؛ و اگر شما به سلامت یک فرد سالخورده کمک می‌کنید، می‌توانید این مراحل را از طرف نسل خود دنبال کنید.

چگونه فشار خون را بهتر اندازه‌گیری کنیم؟

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، یک جزء کلیدی بهینه‌سازی مدیریت فشار خون، اندازه‌گیری آن و پالس فرد سالمند است.

اندازه‌گیری فشار خون به ما اجازه می‌دهد:

  • افراد مبتلا به فشار خون بالا را تشخیص دهیم.
  • تعیین کنیم که چقدر شدید است (که به ما کمک می‌کند تصمیم بگیریم که چقدر مداخله لازم است).
  • ارزیابی کنیم که چگونه مردم به یک برنامه درمان پاسخ می‌دهند، چه این طرح شامل تغییرات شیوه زندگی یا دارو یا هر دو باشد.

اندازه‌گیری BP معمولاً به نظر می‌رسد ساده است

مردم تصور می‌کنند این فقط به اندازه‌گیری در مطب دکتر یا خوانش در خانه از طریق دستگاه فشار خون یا شاید حتی خواندن در مراکز بهداشت محدود می‌شود؛ اما در واقع، تحقیقات نشان داده است که خواندن فشار خون مبتنی بر مطب پزشک اغلب فشار خون معمولی شخص را نشان نمی‌دهد. به این دلیل است که مردم اغلب در دفتر دکتر مضطرب هستند که می‌تواند به‌طور موقت BP را افزایش دهد. این موضوع بر ۱۰ تا ۲۰ درصد از مردم تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این،BP  به‌طور مداوم در حال تغییر کمی و لحظه‌به‌لحظه‌ای است؛ بنابراین کارشناسان موافق‌اند که برای به دست آوردن چندین قرائت و میانگین آن‌ها، بسیار بهتر است که آن‌ها را خودتان به دست آورید. همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، این نحوه اندازه‌گیری فشار خون مردم توسط پزشکان آن‌ها نیست.

فرایند ۶ مرحله‌ای برنامه‌ی مدیریت فشار خون

۱- یک دستگاه فشار خون با کیفیت بالا و سخنگو در خانه تهیه کنید

استفاده از فشارسنج سخنگو، استقلال افراد میانسال را در کنترل فشار خون خود افزایش می‌دهد؛ و میزان وابستگی آن‌ها را به دیگران کاهش می‌دهد. ولی این برنامه همواره پشتیبانی شما را به‌عنوان فرزندشان می‌طلبد.

چرا: مطالعات نشان داده‌اند که اندازه‌گیری‌های خانگی بهتر از اندازه‌گیری فشار خون در مطب است. آن‌ها بهتر می‌توانند فشار خون فرد را در ۲۴ ساعت منعکس کنند.

۲- فشار خون را دو بار در روز و هر روز به مدت یک هفته کنترل کنید

چرا: از آنجا که فشار خون به‌طور مداوم کمی - یا گاهی اوقات بسیار - در بدن تغییر می‌کند، بررسی چند روز متوالی به این معنی است که شما چندین قرائت را می‌توانید انجام دهید. سعی کنید هر روز در ساعات مشخصی بررسی کنید. به‌طور متوسط ​​چندین بار مطالعه روزانه تصویر دقیق‌تری از فشار خون فرد ارائه می‌دهد.

بررسی صبح و عصر توسط بسیاری از متخصصان توصیه می‌شود. این به این دلیل است که فشار خون می‌تواند در طول روز متفاوت باشد. به‌ویژه در افرادی که داروهای فشار خون مصرف می‌کنند؛ اما اگر بررسی دو بار در روز بسیار سخت به نظر می‌رسد، فقط یک‌بار در روز آن را بررسی کنید. در صورت امکان از تکنیک «سه اندازه‌گیری متوالی» استفاده کنید. مانیتورهای فشار خون خانگی پانگائو دارای ویژگی‌ای هستند که انجام این کار را آسان می‌کند.

جانیتا استور

۳- فهرستی به‌روز از تمام داروهای فعلی تهیه کنید

چرا: پزشکان شما باید دقیقاً بدانند چه داروهایی را مصرف می‌کنید تا برنامه درمان فشار خون شما را ارزیابی کنند.

  • با لیست موارد مربوط به قلب یا فشار خون شروع کنید.
  • اما همه موارد دیگر را ذکر کنید، زیرا برخی از داروهایی که برای BP تجویز نشده‌اند هنوز می‌توانند بر BP تأثیر بگذارند؛ مانند فلومکس که می‌تواند برای بهبود ادرار در صورت بزرگ شدن پروستات در مردان استفاده شود.
  • همچنین همه مکمل‌ها، ویتامین‌ها، گیاهان دارویی و داروهای بدون نسخه را لیست کنید.
  • در صورت عدم مصرف دقیق داروها طبق دستورالعمل، حتماً توجه داشته باشید. برای پزشکان بسیار مهم است که بدانند آیا یک فرد مسن از مصرف داروهای مؤثر بر فشار خون خودداری کرده است یا خیر.
  • به هرگونه نگرانی در مورد عوارض جانبی، هزینه یا سایر نگرانی‌های مربوط به ادامه دارو توجه کنید.

۴- رویکردهای سبک زندگی برای کاهش فشار خون را که دنبال می‌کنید (یا به آن علاقه دارید) لیست کنید

چرا: اگرچه داروهای تجویزی اصلی‌ترین روشی است که پزشکان اغلب برای درمان فشار خون بالا انجام می‌دهند، اما بسیاری از تغییرات در شیوه زندگی به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.

شما لازم است به پزشک خود اطلاع دهید که از کدام یک از این موارد استفاده می‌کنید. همچنین در صورت تمایل به استفاده از هر یک از این موارد در برنامه مدیریت فشار خون، به پزشک خود اطلاع دهید. بسیاری از این تغییرات شیوه زندگی برای افراد مسن بسیار مفید است؛ زیرا از جهات مختلف برای سلامتی مفید است اما خطرات کمتری نسبت به مصرف داروهای تجویزی دارد.

روش‌های اثبات‌شده برای کاهش فشار خون بالا عبارت‌اند از:

  • کاهش وزن
  • ورزش
  • رژیم غذایی
  • کاهش مصرف سدیم (نمک)، به‌ویژه در افرادی که به نظر می‌رسد به نمک حساس هستند
  • سیگار نکشیدن

۵- با پزشک خانوادگی خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد مدیریت فشار خون صحبت کنید

چرا: پزشک شما می‌تواند به شما در شناسایی یک هدف مناسب برای فشار خون کمک کند؛ و می‌تواند به شما در تهیه برنامه‌ای برای رسیدن به این هدف کمک کند. اطمینان حاصل کنید که هرگونه نگرانی در مورد سقوط یا سایر عوارض جانبی احتمالی درمان را مطرح کنید.

فراموش نکنید:

  • قرائت فشار خون و لیست داروهای به‌روز خود را با خود به همراه داشته باشید.
  • از پزشک خود در مورد مصرف بیشتر (یا شاید حتی همه) داروهای فشار خون در شب بپرسید.
  • از پزشک خود سؤال کنید که تا چه زمانی باید این نظارت خانگی را انجام دهید.
  • زمان ملاقات بعدی را برای بحث در مورد نتایج نظارت بر فشار خون مشخص نمایید.
  • چه سطحی از فشار خون بالا (یا پایین) باید باعث ارتباط بعدی شما با پزشک شود.

۶- برای پیگیری هرگونه تغییر در برنامه؛ برنامه‌ریزی کنید.

چرا: هر کاری که شما و پزشکتان تصمیم می‌گیرید انجام دهید؛ و برای انجام آن تغییرات را در برنامه ایجاد کنید و همچنین برای مشاهده برنامه‌ای داشته باشید.

جانیتا استور

تلاش کن

در حال حاضر، این رویکرد بیشتر از حد معمول کار می‌کند. کمی زمان و تلاش بیشتری صرف می‌شود تا اینکه فقط به پزشک مراجعه کنید و فشار خون خود را چک کنید؛ اما مزایای آن باعث می‌شود این زمان به‌خوبی سپری شود. فکرش را کنید.

  • شما و پزشکتان تصویر دقیق‌تری از آنچه در بدن شما می‌گذرد دریافت می‌کنید.
  • شما می‌توانید به ایجاد یک برنامه مدیریت فشار خون کمک کنید که مناسب شما باشد.
  • حتی ممکن است از برخی مشکلات جدی سلامتی جلوگیری کنید؛ مانند حمله قلبی یا سکته مغزی، یا سقوط جدی به دلیل داروهای نادرست.

برای مدیریت فشار خون این روند را دنبال کنید و مطمئن باشید که مناسب شما یا پدر و مادر بزرگ‌تر شما خواهد بود. باعث افتخار است که با خرید دستگاه فشارسنج بازویی پانگائو، فروشگاه تجهیزات پزشکی جانیتا استور را نیز در این مسیر همراه خود بدانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات