پرو تهویه؛ تولیدکننده انواع دریچه هوا و مجری نصب کانال تهویه مطبوع

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هواکش دستگاهی مخصوص تهویه هوا است که سبب ورود هوای تازه به درون ساختمان می‌شود و هوای داخل ساختمان را هم به بیرون منتقل می‌کند.
تبلیغات

باید عنوان کنیم که هواکش ها نیز در محیط‌های متفاوت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و هر یک دارای اندازه متفاوتی هستند هر میزان محیط‌ بزرگ باشد و نیز به تهویه بیشتری نیاز داشته باشد از دستگاه هواکش های بزرگ‌تر استفاده خواهد شد و دریچه‌ای که برای هواکش مورد بهره‌برداری واقع می‌شود با توجه به اندازه این وسیله است. این مورد را به خاطر داشته باشید که هواکش ها در محل‌های متفاوتی نصب می‌شوند و با توجه به آن دریچه هوا با ویژگی نصب متفاوت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

دریچه ورود هوا تنظیم‌کننده جریان هوا در محیط

مدل‌های مختلفی از دریچه تهویه هوا که برای هواکش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد به شکل دیواری است و ویژگی تنظیم نیز خواهد داشت. امکان دارد این دریچه‌ها مسطح باشند یا مقداری دارای قوس باشد. انواع مختلفی به لحاظ جنس از این دریچه‌ها در خط تولید قرار می‌گیرند که بنا به محیط از انواع متفاوت آن استفاده خواهد شد. چنانچه هواکش در سقف پیاده‌سازی شود می‌شود از دریچه هوا در سقف استفاده کرد که در رنگ‌ها و شکل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. معمولا به شکل چهارگوش است که دارای دمپر و بدون دمپر هستند. از انواع دیگر دریچه هوا می‌شود به انواع مشبک اشاره کرد که برای وسایلی که جریان هوای رفت‌وبرگشت دارند کارایی خواهند داشت. بهتر است از این دریچه هوا در محلی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که ارتفاع بیشتر از سه متر است.

کاربردهای کلاهک‌ های ساختمانی

همان‌طور که می‌دانیم کاربرد اصلی این کلاهک های ساختمانی در تهویه و تأمین هوای تازه در ساختمان‌های مسکونی و صنعتی است. در کلیه نقاط ساختمان بخصوص در موتورخانه‌ها برای تأمین هوای مورد نیاز تجهیزات نصب‌شده‌ی درون این قسمت‌ها به نصب کلاهک‌های استاندارد نیاز است. تا روند و عملکرد این تجهیزات مشکلی پیش نیاید. کاربرد دیگری که در مورد این وسایل می‌توان ذکر کرد؛ تخلیه دود و گاز دی‌اکسید کربن ناشی از روشن شدن بخاری و شومینه است.

دریچه هوا چیست؟

زمانی که در مورد سیستم‌های هوارسانی یا هواسازها صحبت به میان می‌آید حتما با یکی از قطعات مهم آن‌ها یعنی دریچه هوا نیز آشنا خواهید شد. دریچه هوا در پایان سیستم و به انتهای انشعاب کانال‌ها متصل می‌شود. دریچه هوا دارای جنس‌ها و شکل‌های متنوعی است و اگر برخی از دریچه‌ها به انتهای انشعاب‌ها شبیه نباشد یا به‌خوبی به هم متصل نشوند از طریق مبدل این کار انجام خواهد شد. دریچه‌ها دارای کارایی مختلفی هستند و به همین دلیل با شکل‌‌ها و طراحی گوناگونی تولید می‌گردند. دریچه هوا می‌تواند برای هوای رفت یا برای هوا برگشت نصب گردد. تنظیم هوا نیز از طریق این دریچه انجام می‌شود.

در واقع زمانی که از یک سیستم هواساز صحبت می‌شود بخش‌های مختلفی مد نظر است ولی قسمت نهایی آن یعنی دریچه هوا تازه یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها به شمار می‌رود. شکل پره‌های روی دریچه و تعداد خطوط آن میزان ورود و خروج را تنظیم می‌کند و می‌توان به‌صورت دستی یا برقی ورود و خروج هوا را کم یا زیاد کرد. برای مثال می‌توان برای دریچه ورود هوا به دریچه کولر اشاره کرد و برای دریچه خروجی به دریچه خروجی هوای هود و دریچه هواکش اشاره نمود.

پرو تهویه

چرا باید پرو تهویه را انتخاب کنیم؟

چنانچه تصمیم داشته باشیم نگاه ویژه‌ای به شرکت پرو تهویه بیاندازیم و درباره آن سخن بگوییم، باید عنوان کنیم که این شرکت همیشه تلاش می‌کند تا از اشخاص و کارمندهای متخصص و با تخصص زیاد در عرصه فروش محصولات و عرضه خدمات مرتبط به تهویه مطبوع استفاده کند.

پرو تهویه

این موضوع سبب می‌شود تا شما توانایی آن را داشته باشید تا به بهترین حالت ممکن فرآیندهای متفاوتی مانند نصب دریچه تهویه هوا، استفاده از کلاهک های ساختمانی، نصب و استفاده از کانال تهویه مطبوع و... را به این شرکت بسپارید و شاهد کارایی بسیار عالی این مجموعه قرار بگیرید.

همین موضوع سبب شده تا اشخاصی که در عرصه تجهیزات مرتبط به تهویه مطبوع و صنایع تهویه هوا در پی کالاهای باکیفیت و حرفه‌ای، در کنار خدمات کامل هستند، از میان شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه، به طرف شرکت پرو تهویه آمده و پروژه خود را به ما بسپارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات