جذب سرمایه دادیاب؛ فصل جدیدی در ارائه برخط خدمات حقوقی

پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کارهایی در زندگی وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را بدون کمک مشاوره حقوقی و وکیل پیش برد
تبلیغات

 پیدا کردن وکیل یا مشاور حقوقی مناسب در انبوهی از تبلیغات که این روز‌ها با آن‌ها روبه‌رو هستیم کاری خسته‌کننده است، به‌علاوه، گاهی هم پیش می‌آید که یک سؤال ساده حقوقی به دلیل ناآشنا بودن ما به فرایند‌های حقوقی با هزینه‌ای بسیار بیشتر از چیزی که باید باشد برایمان آب می‌خورد.

تحول زندگی آنلاین و دسترسی ساده‌تر به خدمات حقوقی

اگر در دهه‌های گذشته، انتخاب وکیل یا مشاوره حقوقی خوب به‌عنوان دغدغه مطرح می‌شد، جای تعجب نداشت؛ اما امروزه با گسترش اینترنت و آنلاین شدن هر نوع خدمتی، کمی عجیب است که همچنان بخواهیم به‌صورت حضوری به دفاتر وکلای مختلف مراجعه کنیم تا وکیل موردنظرمان را پیدا کنیم.

نقش مثبت اینترنت در زندگی‌مان بر کسی پوشیده نیست؛ مخصوصاً با اپیدمی ویروس کرونا و تأثیر آن بر کسب‌وکارهای سنتی و آسیبی که به این کسب‌وکارها وارد شد، اهمیت اینترنت پررنگ‌تر از قبل شد. همین امر باعث شد افرادی که روزی از مخالفان سرسخت اینترنت و تکنولوژی بودند، حالا به نقش مهم این تکنولوژی پی ببرند و امروز در دسته موافقان اینترنت قرار بگیرند.

با ظهور اینترنت و نفوذ سریع آن به زندگی مردم عادی، بسیاری از مدیران نیز تلاش کردند کسب‌وکارشان را از حالت سنتی خارج کرده و حداقل بخشی از آن را آنلاین کنند تا از قافله عقب نمانند. با این وجود، حوزه حقوق و وکالت از آن مواردی است که کمتر کسی به آن توجه کرده است.

دادیاب

دادیاب و آغاز تحول در خدمات حقوقی آنلاین

چند سال پیش، جوانانی متخصص در حوزه حقوقی متوجه شدند کمبودها و ضعف‌هایی مانند، عدم دسترسی به وکلای متخصص در حوزه‌های مختلف و عدم ارائه خدمات کیفی، در عرصه خدمات حقوقی وجود دارد. مهم‌تر از همه، عدم وجود نرخ شفاف ارائه خدمات حقوقی در ایران یک چالش اساسی است. از این‌رو، این جوانان تصمیم گرفتند تکنولوژی‌های روز دنیا را وارد عرصه خدمات حقوقی کنند تا بتوانند با ایجاد یک بازار آنلاین خدمات حقوقی، تنظیم‌کننده بازار عرضه و تقاضا باشند.

دادیاب سامانه‌ای هوشمند است که هدف آن ارائه خدمات حقوقی اعم از مشاوره حقوقی حضوری، تلفنی و آنلاین، وکالت پرونده‌های داخلی و بین‌المللی و ارائه بسته‌های خدمات ویژه است. در واقع، دادیاب به‌عنوان واسط میان ارائه‌کننده خدمات حقوقی نظیر وکلا و مشاوران حقوقی و متقاضیان عمل می‌کند. با این تفاسیر کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که نیاز به مشاوره حقوقی یا انتخاب وکیل دارند، مخاطبان دادیاب محسوب می‌شوند.

مؤسسان دادیاب پس از انجام فاز تحقیقات به‌صورت جامع و کامل، بالاخره توانستند در سال ۹۸ نسخه اولیه سامانه دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب را عرضه کنند و پس از آن‌که سامانه آمادگی کامل برای ورود به بازار را کسب کرد، شرکت سرمایه‌گذاری ستارگان نوآوری داوین که از سرمایه‌گذاران خطرپذیر کشور و از زیرمجموعه‌های مؤسسه دانش‌بنیان برکت است در یک همکاری مشترک زمینه حضوری قدرتمند‌تر در بازار را برای دادیاب تسهیل کرد.

همکاری دو «دال» در اکوسیستم استارتاپی ایران که شناخت نسبتا جامعی به حوزه خدمات حقوقی دارند، نویدبخش عرصه‌ای روشن در نحوه ارائه خدمات برخط حقوقی در آینده‌ای نه‌چندان دور است که ذینفعان نهایی آن شهروندانی خواهند بود که مدت‌ها از این خدمات محروم بوده یا مجبور به استفاده از خدمات حداقلی، بعضاً بی‌کیفیت و حتی غیرقانونی بوده که حاضرین در این بازار عرضه کرده‌اند.

دادیاب

دسترسی آسان‌تر به خدمات حقوقی با دادیاب

هدف دادیاب دسترس‌پذیر کردن خدمات حقوقی برای تمام شهروندان است، حتی شهروندانی که در مناطق غیرقابل دسترس هستند. این سامانه طیف وسیعی از خدمات حقوقی را توسط وکلای متعدد ارائه کرده تا با تنوع قیمتی امکان بهره‌مندی از خدمات حقوقی را برای تمام اقشار جامعه با هر نوع سطح درآمدی فراهم کند.

شفافیت از دیگر ویژگی‌های دادیاب است؛ دادیاب تلاش می‌کند تا امکان تعامل، ارتباط مستقیم و بی‌واسطه دادجویان و دادگران یا همان موکلین و وکلا را فراهم کند و برای اینکه کاربران انتخاب بهتری داشته باشند، سوابق شغلی و تحصیلی وکلا و قیمت ارائه خدمات به‌صورت شفاف توسط وکلا در سامانه دادیاب قرار داده شده است. از این طریق، افراد می‌توانند بر مبنای مدت‌زمان تکمیل فرایند حقوقی خود، برنامه‌ریزی کرده و حتی با قابلیت پرداخت مرحله‌ای در دادیاب، نسبت به مدیریت نقدینگی خود تا پایان دادرسی اقدام کنند.

دادیاب از وکلا به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات مشاوره و وکالت استفاده می‌کند، پروانه وکالت وکلای عضو را کنترل کرده و صحت و راستی آنان نیز احراز شده است. وکلای مزبور به‌ویژه در قسمت مشاوره حقوقی مکلف به فعالیت تخصصی هستند؛ زیرا امکان کسب تخصص در تمامی حوزه‌های علم حقوق توسط یک نفر امکان‌پذیر نیست و وکلا بر مبنای تحصیلات تکمیلی، مطالعات، انتخاب حوزه‌های فعالیت اصولاً می‌توانند در حوزه‌های محدودی تخصص و دانش لازم را به دست آورند؛ بنابراین، دادیاب نیز با اشراف کامل به این موضوع، محدودیت‌هایی را برای وکلا قرار داده تا هر وکیل بتواند فقط در حوزه‌هایی که تخصص دارد خدمات مشاوره تخصصی ارائه کند.

تجربه‌ای شیرین از همکاری با یک وکیل

دادیاب در حوزه خدمات وکالت نیز فعال است و با طبقه‌بندی اغلب دعاوی و شکایات پرکاربرد و پیشنهاد وکلای متعدد در هر حوزه با حق‌الوکاله‌های متفاوت، این امکان را برای شهروندان فراهم کرده که از میان کارآموزان وکالت، وکلای پایه یک و حتی قضات بازنشسته، وکیل موردنظر خود را انتخاب کنند و موضوع خود را به ایشان ارجاع دهند.

از دیگر ویژگی‌های دادیاب این است که شهروندان می‌توانند فقط برای مرحله خاصی از دادرسی وکیل انتخاب کنند. به‌عنوان مثال، کاربر می‌تواند فقط برای مرحله تجدید نظر وکیل انتخاب کرده و تنها هزینه همان مرحله را بپردازد.

مشاوره آنلاین رایگان از دیگر خدمات دادیاب است که برای شهروندانی در نظر گرفته شده که توانایی پرداخت هزینه خدمات حقوقی را ندارند یا سؤالاتی جزئی دارند. این افراد می‌توانند در قسمت مشاوره آنلاین رایگان سؤال خود را مطرح کنند تا وکلای سامانه به‌صورت رایگان پاسخشان را بدهند و کاربر با مقایسه پاسخ‌های موجود بهترین تصمیم را بگیرد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده خدمات دادیاب و انتخاب وکیل به نشانی www.daadyab.com مراجعه کنید. شایان ذکر است، دادیاب سامانه‌ای جامع برای یافتن پاسخ مناسب به معضلات، پرسش‌ها و سؤالات حقوقی است که در آن قادر خواهید بود تا نسبت به اخذ مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی رایگان، انتخاب وکیل و خدمات متعدد دیگر اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات