کابل اعلام حریق یاقوت

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بسیاری از وسایلی که امروزه به خدمت بشر درآمده‌اند، به وسیله‌ی انرژی برق کار می‌کنند و نیازمند سیم و کابل هستند؛ اما خطر آتش‌سوزی‌ احتمالی در کمین این وسایل است؛ بنابراین اهمیت کابل ضد حریق نمایان می‌شود.
تبلیغات

با نگاهی به اطراف خود متوجه میشویم که بسیاری از وسایلی که امروزه به خدمت بشر درآمده‌اند، به وسیله‌ی انرژی برق کار میکنند و نیازمند سیم و کابل هستند؛ اما خطراتی نیز در کمین این وسایل است. از شایع‌ترین این خطرات، آتش‌سوزی‌های احتمالی هستند؛ بنابراین اهمیت کابل ضد حریق نمایان میشود.

گرچه سیم و کابل‌های زیادی در اطراف ما با نام‌های متفاوت وجود دارند، اما کابل اعلام حریق یاقوت دارای ویژگیهایی است که هم چون نامش ناب و کمیاب است. با نگاهی به محیط پیرامون خود، متوجه خواهید شد که چگونه دنیای اطراف ما را وسایلی فرا گرفتهاند که همگی با انرژی برق کار میکنند. انتقال انرژی برق از نیروگاه به سمت مراکز مصرف مانند منازل و مغازه‌ها یا کارخانه‌های صنعتی از طریق سیم و کابل‌ها میسر میگردد. پس مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین اجزای صنعت برق همین سیم و کابل‌ها هستند؛ اما نکته‌ی مهمی وجود دارد که توجه کارشناسان را به آن جلب میکند. رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از خطرات احتمالی به منظور کاهش تلفات و نجات جان انسانها از اهمیت بالایی برخوردار است. با ما همراه باشید تا بدانید برند یاقوت در این راستا چه چاره‌ای اندیشیده است.

ضرورت استفاده از کابل ضد حریق

از جمله خطراتی که همواره در کمین انسان است، آتش‌سوزی است. متأسفانه باید گفت که وجود انرژی برق و جرقههای ناشی از آن در اثر بالا رفتن حرارت به حریق‌های احتمالی دامن می‌زند. با توجه به اینکه امروزه همه‌ی محیط‌های مسکونی و کاری مجهز به سیستم برق‌رسانی هستند باید چاره‌ای اندیشید تا تلفات و خسارات ناشی از آتش‌سوزی را کاهش دهیم. بدین منظور در آییننامهها و استانداردهای تمامی ساختمان‌ها وجود سیستم اعلام و حتی اطفا حریق در نظر گرفته شده است. ازآنجایی‌که این سیستمها قرار است در زمان وقوع حریق مورد استفاده قرار گیرند، لازم است تا توانایی مقاومت در برابر حرارت و آتش را داشته باشند لذا در ساخت آنها از کابل ضد حریق استفاده میشود. برند یاقوت نیز در همین راستا اقدام به طراحی و تولید انواع کابل مقاوم در برابر حریق کرده است که کابل اعلام حریق و کابل اطفا حریق از جمله‌ی آنها است.

خصوصیات کابل ضد حریق یاقوت

کابل اعلام و اطفا حریق برند یاقوت دارای مقاومت در برابر شدت جریان حاصل از ولتاژ بالا است. این نوع کابل ضد حریق توانایی تحمل دمای ۶۰ درجه‌ی سانتیگراد زیر صفر و ۲۵۰ درجه‌ی سانتیگراد بالای صفر را دارد. این نوع کابل را میتوان در انواع شرایط آب و هوایی مانند آب‌وهوای مرطوب و گرم و خشک به کار گرفت. این کابل‌ها با حفظ پایداری جریان الکتریسیته قابلیت انعطاف‌پذیری نیز دارند. مزایای دیگر استفاده از آنها میتوان به کم دود بودن، کم اشتعال بودن، برخورداری از نارسایی الکتریسیته، مقاومت در برابر اشعه‌ی مادون قرمز، ماورا بنفش و گاما اشاره کرد.

خصوصیات بسیار مناسب و مفید تولیدات برند یاقوت باعث شده تا علاوه بر اینکه در صنعت ساخت‌وساز مورد توجه مصرفکنندگان قرار میگیرد، در صنایع بسیار حساس نظیر واگن سازی و راه‌آهن، پتروشیمی و پالایشگاهی، هواپیمایی، کشتی‌سازی، حتی صنایع نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

شما با انتخاب محصولات برند یاقوت نه‌تنها خود از مزایای آن بهره‌مند می‌شوید بلکه با حمایت از تولید ملی همه‌ی هم‌میهنان خود را از مزایای استفاده از کالای ایرانی بهره‌مند می‌سازید.

کابل یاقوت

خصوصیات کابل ابزار دقیق یاقوت

شرکت یاقوت علاوه بر کابل ضد حریق به تولید کابل ابزار دقیق سیلیکونی نیز می‌پردازد. از نام این نوع کابل‌ها مشخص میشود که کاربرد آنها، کنترل و افزایش دقت عملکرد سیستم است. البته این نوع کابل‌ها نیز دارای تنوع هستند. از جمله‌ی آنها میتوان به انواع شیلددار، آرموردار، اسکرین دار، افشان، نیمه افشان و مفتول اشاره کرد. کابل ابزار دقیق در سطح پایین ولتاژ و جریان مورد استفاده قرار میگیرد. همین امر سبب میشود تا با سطح مقطع پایین نیز تولید شود. تعداد رشته سیم‌های به‌کاررفته در این نوع کابل‌ها از ۲ تا ۶۱ و تعداد زوج آنها بین ۲ تا ۵۰ متغیر است.

روکش کابل ابزار دقیق یاقوت از جنس سیلیکون HTV است. همین امر باعث شده تا ویژگی‌های مفید و بسیار ارزشمندی را برای این نوع کابل به ارمغان آورد. این ویژگی‌ها عبارتاند از: مقاومت در برابر حرارت و آتش، انعطاف‌پذیری زیاد، قابلیت استفاده در داخل آب و دفن در زمین. به همین دلیل میتوان از آنها به‌آسانی در کانال‌کشی‌ها، سیستمهای حفاظتی و اتاق‌های فرمان، پل‌های هوایی صنعتی، اتصال اجزای ماشین‌آلات، تابلو برق‌ها، تسمه‌نقاله‌ها، خطوط تولید جهت انتقال سیگنال و آسانسورها استفاده کرد.

نوع شیلد دار این کابل‌ها به دو صورت زوجی یا کلی است. شیلد زوجی باعث تضعیف هم شنوایی بین زوج رشتهها و شیلد کلی دارای قابلیت حفاظت در برابر نویزهای خارجی را دارد. نوع اسکرین دار نیز به همین ترتیب دارای دو نوع زوجی و کلی است.

با توجه به مواردی که ذکر، برند یاقوت در زمینه‌ی کابل‌های ابزار دقیق نیز می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای مصرف‌کنندگان باشد.

کابل یاقوت

کاربرد کابل یاقوت در لوازم خانگی

اتو یکی از وسایل خانگی است که نیاز به آن در هر خانه‌ای احساس میشود. با توجه به اینکه آراستگی لباس یکی از مواردی است که در تعاملات اجتماعی انسانها مورد توجه قرار میگیرد نیاز به اتو نیز به همان اندازه در منازل مورد توجه قرار میگیرد؛ اما روش کار این وسیله به این صورت است که با استفاده از انرژی برق، گرمای زیادی تولید کرده و با کمک بخار آب چروک‌های لباس را از بین میبرد. بدیهی است که کابل اتو نیز باید دارای مقاومت در برابر حرارت و شعله باشد. به همین دلیل علاوه بر رعایت استانداردهای مورد نیاز در ساختمان داخلی این کابل‌ها، دور آن را لایهای عایق نسبت به حرارت و شعله می‌پوشاند. البته نکات گفته در مورد اتو را میتوان به سایر لوازم خانگی مانند آون ها، پلوپزها و بخاری‌های برقی تعمیم داد.

برند یاقوت با تولید کابل‌های سیلیکونی خود در زمینه‌ی وسایل خانگی نیز انتخابی مناسب برای مصرف‌کنندگان و مشتریان عزیز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات