لوکس ویلا؛ راهی ارزان برای اجاره ویلا استخردار در دماوند

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
لوکس ویلا پلتفرم اجاره روزانه ویلا، سوئیت و آپارتمان در سراسر ایران است. در سایت لوکس ویلا می‌توانید انواع اقامتگاه در دماوند و سایر شهرهای توریستی ایران را با قیمت‌ مناسب و بدون واسطه مشاهده کنید.
تبلیغات

دماوند یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. با اینکه نام این شهر، با قله دماوند پیوند عمیقی دارد، اما دیگر جاذبه‌های طبیعی این شهر نیز بسیار دلربا و حیرت‌انگیزند. از این‌رو دماوند به بهشت چشمه‌ها و آبشارهای ایران مشهور شده. برای ساکنان تهران، دماوند یکی از قدیمی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مناطق ییلاقی محسوب می‌شود که تنها با یک ساعت و نیم رانندگی می‌توان به آن رسید. همین موضوع، این شهر را برای سفرهای یک‌روزه بسیار مناسب می‌کند. بااین‌حال، بسیاری از افراد خواهان اقامتی طولانی‌تر در این شهر بوده و برای این کار به جستجوی اجاره ویلا در دماوند برمی‌آیند.

علاوه بر خود شهر دماوند، روستاهای اطراف آن نیز، ویلانشین بوده و برای پذیرایی و استقرار گردشگران بسیار مناسب هستند. یکی از این روستاهای توریستی، جابان است که در اصل محل سکونت کردهای کرمانج بوده. جابان با دماوند ۲۵ کیلومتر فاصله داشته و با سه روستای باغات، سربندان و آینه ورزان همسایه است. آب و هوای این روستا، در تابستان‌ها بسیار معتدل و ملایم است. از این‌رو در ماه‌های گرم سال، بسیاری به جستجوی اجاره ویلا در جابان دماوند برمی‌آیند.

دیدنی‌های دماوند

جاهای دیدنی دماوند بسیار متنوع و پرشمارند. از جاذبه‌های تاریخی چون برج شیخ شبلی و مسجد جامع عتیق این شهر گرفته تا دیدنی‌های طبیعی مانند دشت لار و دریاچه‌های تار و هویر، همگی در این شهر بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد قرار گرفته‌اند. بااین‌حال بعضی از این جاذبه‌ها کمتر شناخته شده‌اند که در اینجا سه تا از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

دژ گل خندان

این دژ یکی از آثار تاریخی دماوند است که در روستای گل خندان، در بالای تپه‌ای بزرگ و روبه‌رو به نقطه برخورد دو رودخانه بومهن و رودهن واقع شده. این بنا از نظر معماری به ساختمان‌های دوره ساسانی شبیه است. در چهار طرف حصار این قلعه، چهار برج تو پر، قرار گرفته‌اند که باعث می‌شوند این دژ از نظر دفاعی در مقابل دشمنان، استحکام و توانمندی بیشتری داشته باشد. همچنین حصار بزرگ این دژ، از قلوه‌سنگ‌های درشت ساخته شده که در اطراف آن به شکل مستطیل قرار گرفته‌اند. دژ گل خندان از جمله آثار ملی ایران به ثبت رسیده و مصالح آن از سنگ، ساروج و گچ است.

لوکس ویلا

آبشار تیزاب

این آبشار در ۵۳ کیلومتری تهران، در کنار جاده آبعلی و در فاصله پنج کیلومتری دماوند قرار گرفته. آبشار تیزاب همچنین در همسایگی دشتمزار دماوند واقع گردیده. از آنجا که آب این چشمه گس و تند است، نام آن را آبشار تیزاب گذاشته‌اند. ولی همین خاصیت آب این آبشار باعث شده که برای درمان بیماری‌های گوارشی و پوستی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. مزه ویژه این آب و طعم گس آن، موجب آن شده که جویبارهایی که از آن جریان پیدا می‌کند، شکلی گل مانند داشته باشند و خاص و متفاوت باشند. برای بازدید از این آبشار باید مجهز به ابزار صخره‌نوردی و کوهنوردی بود.

این موضوع به این دلیل است که دسترسی به این آبشار، از طریق گذر از صخره‌ها و مناطق کوهستانی امکان دارد. این مسیر مستقیم به این آبشار، به شمار می‌رود. بااین‌حال برای دسترسی به آبشار تیزاب، مسیر دیگری نیز وجود دارد که البته پیاده‌روی آن بیشتر و در حد چندین کیلومتر است. ارتفاع آبشار تیزاب ۱۰ متر بوده و در بلندای ۲۴۰۰ متری سطح دریا قرار گرفته.

در زمستان‌ها آب اطراف آبشار یخ می‌زند، درحالی‌که آب آبشار تیزاب در جریان است و این منظره‌ای بسیار زیبا برای گردشگران ایجاد می‌کند. در پایین آبشار، حوضچه‌ای طبیعی به ژرفای یک متر ایجاد شده که بازدیدکنندگان برای استفاده از خواص درمانی‌اش، در تابستان در آن آبتنی می‌کنند. کمپینگ در اطراف ناحیه آبشار، گزینه جذاب اقامت شبانه در آن است.

دشت مشا

این دشت در دهستان تارود دماوند قرار گرفته و به دلیل آن‌که به روستای مشای این منطقه نزدیک است نام آن را مشا گذاشته‌اند. مشا نیز در ۶ کیلومتری شمال غربی دماوند در کنار جاده هراز پیش از تونل امامزاده هاشم و بعد از آبعلی، قرار گرفته. پیست اسکی آبعلی نیز در نزدیکی این دشت واقع شده. مردمان روستای مشا به زبان طبری دماوندی که گویشی از مازندرانی است، سخن می‌گویند. بهترین زمان سفر به دشت مشا، به دلیل آب و هوای خوب و ییلاقی آن، فصل‌های بهار و تابستان است. در اطراف این دشت، دیدنی‌های دیگری همچون امامزاده دو برادر و چشمه اعلا قرار دارند که می‌توان در زمان اندکی به آن‌ها رسیده و از آن‌ها نیز بازدید کنید.

لوکس ویلا

اجاره ویلا گیلاوند

یکی دیگر از مناطق اطراف دماوند که طرفداران بسیاری دارد، گیلاوند است. بسیاری از تهرانی‌ها در سفرهای کوتاه یک‌روزه، به این منطقه خوش آب‌و‌هوا سفر می‌کنند. گیلاوند به خاطر ویلاهایش در منطقه ویلانشین دمادشت معروف بوده و بسیاری در سفر به دماوند، ویلاهای این منطقه را به‌صورت روزانه اجاره می‌کنند. این منطقه چشم‌انداز بسیار خوبی به روستای زیبای ولیران دارد. البته در گیلاوند به غیر از ویلا، اقامتگاه‌های دیگری با قیمت مناسب همچون سوئیت یافت می‌شود که همان چشم‌انداز و دورنمای عالی را به مسافران هدیه می‌دهند. اجاره سوئیت گیلاوند دماوند برای بسیاری انتخابی ایده عالی در سفر به دماوند محسوب می‌شود.

اجاره ویلا در جذاب‌ترین مناطق کشور

بسیاری از هم‌وطنان برای اقامتگاه سفری خود ترجیح می‌دهند به جای هتل به دنبال ویلا بگردند. ویلاها فضای بزرگ‌تری در اختیار آن‌ها قرار داده و افراد می‌توانند فضای خصوصی‌تر و آزادتری را در اختیار داشته باشند. از این‌رو پلتفرم‌های پیشرویی چون لوکس ویلا، در فضای اینترنت مشغول به کار شده‌اند که هدف آن‌ها تسهیل فرایندهای اجاره ویلا برای گردشگران ایرانی است. شما در وب‌سایت لوکس ویلا می‌توانید، انواع ویلاها را دیده، انتخاب کرده و رزرو کنید. همچنین در تمام طول سفر نیز، مشاوران ما همراه شما خواهند بود تا پاسخگوی هر مشکل یا پرسش شما باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات