ADATA از اس اس دی های سری PROSPECTOR رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ADATA از اس اس دی های مخصوص ماینینگ چیا سری PROSPECTOR  با دوام باورنکردنی تا ۴۰ برابر رونمایی کرد.
تبلیغات

احتمالاً می‌دانید که استخراج رمزارز چیا (Chia) باعث افت شدید و مرگ زودرس SSD-ها می‌شود. خوشبختانه شرکت ای دیتا از درایوهای SSD با نام  PROSPECTOR 970 و PROSPECTOR 950 با فناوری PCIe رونمایی کرد. میزان TBW یا Total Bytes Written در اس اس دی PROSPECTOR 970 به ۵۶,۰۰۰ ترابایت و در PROSPECTOR 950 به ۲۸,۰۰۰ ترابایت می‌رسد که حدود ۴۰ برابر بیشتر از SSD-های PCIe معمولی است.

آونگ

برای درک بهتر دوام خارق‌العاده این اس اس دی بد نیست اشاره کنیم دوام Samsung 980 Pro 1TB تنها ۶۰۰ ترابایت نوشتن در طول عمر است

میزان TBW به‌صورت مستقیم مشخص می‌کند که یک  دستگاه ذخیره‌سازی چه مقدار فایل جدید می‌تواند در طول عمر خود بنویسد.

عملکرد فوق‌العاده در ذخیره‌سازی

علاوه بر استقامت و دوام بالا، سری PROSPECTOR عملکرد مورد نیاز برای استخراج Chia را فراهم می‌کند. PROSPECTOR 970 از فناوری PCIe Gen۴۴ استفاده می‌کند که با NVMe 1.4 سازگار است و سرعت فوق‌العاده ۷۴۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. PROSPECTOR 950 نیز با فناوری PCIe 3x4 و NVMe 1.3  همراه بوده که سرعت خواندن و نوشتن ۳۵۰۰/۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

آونگ

ظاهراً دوام بالای این اس اس دی ها از طریق به‌کارگیری تراشه‌های حافظه TLC در حالت SLC Mode ممکن شده است. برای این کار باید از تراشه‌هایی با ظرفیت دست کم ۳ ترابایت استفاده کرد؛ بنابراین بعید به نظر می‌رسد قیمت این محصول پایین باشد.

این محصولات با گارانتی تعویض ۵ ساله روانه بازار خواهد شد و فاصله تقریبی خرابی آن دو میلیون ساعت برآورد شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات