خرید مبل راحتی مدرن و کلاسیک از دیجی کالا

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
هنگام چیدمان منزل باید به موضوع چیدن صحیح وسایل دقت بسیاری داشته باشیم. در واقع چیدمان دارای اصول استانداردی است که باید رعایت و با سلیقه فردی ترکیب شود.
تبلیغات

طراحی دکوراسیون داخلی هنری است که گاهی اوقات بی‌توجهی به استانداردهای آن موجب می‌شود تا کل فضای منزل نادرست چیده شود. چیدن لوازم مختلف اعم از مبلمان، صندلی‌ها، میز، کمد و... باید به صورتی باشد که هماهنگی و هارمونی خانه بر هم نریزد. ما در ادامه این مقاله به ۱۰ اشتباه رایج در ارتباط با چیدمان مبلمان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چیدن مبل‌ها به صورت خطی

زمانی که شما مبل‌ها و میزهای جلو عسلی را به صورت خطی و در کنار هم می‌چینید، جلوه پذیرایی شما کمتر می‌شود. بهتر است مبلمان پذیرایی در اطراف یک میز جلو مبلی و میز عسلی چیده شود و مبلمان را به صورت مربعی بچینید و از قرار دادن آن‌ها در امتداد یکدیگر خودداری کنید. این نوع از چیدمان نه‌تنها فضای پذیرایی را بد جلوه می‌دهد، بلکه کاربردی هم نبوده و دسترسی شما و مهمانان‎‌تان را به میز جلو مبلی و میز عسلی کم می‌کند.

استفاده از میز عسلی به عنوان تزیین

این نکته را به خاطر داشته باشید که میز عسلی علاوه بر تزیین خانه دارای کارایی زیادی است و بهتر است آن را در نزدیکی مبلمان قرار دهید. زمانی که دسترسی به میز جلو مبلی کم باشد و در فاصله دورتری از مبل قرار داشته باشد، پذیرایی هم سخت خواهد شد. بهتر است میز عسلی را در نزدیکی مبلمان قرار دهید تا مهمانان شما بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. بنابراین کاربرد میز عسلی مهم‌تر از جنبه زیبایی آن است.

مبلمان دیجی کالا ۳

رعایت نکردن فاصله میان میز و مبلمان

یکی دیگر از اشتباهاتی که در چیدمان مبلمان عمدتا انجام می‌شود، آن است که فاصله میان مبل راحتی و میز جلو مبلی خیلی زیاد یا خیلی کم است که هر دو اینها اشتباه بوده و موجب جلوه بد دکوراسیون منزل شما می‌شود. زمانی که اقدام به خرید یک مدل مبل راحتی شیک مدرن یا کلاسیک می‌کنید، باید به اندازه آن‌ها و فضایی که در اختیار دارید، توجه کنید تا بتوانید فاصله گذاری میان این وسایل را به درستی مدیریت کنید. مبلمان طرح ال و چستر معمولا مناسب فضاهای خاصی هستند که باید به آن فکر کنید.

فاصله کم میان میز و مبلمان موجب می‌شود تا مسیر رفت‌و‌آمد برای شما و مهمانان‌تان مسدود شود. فاصله زیاد میان مبلمان و میزها نیز باعث ایجاد بی‌نظمی شده و ظاهر پذیرایی شما را بد جلوه می‌دهد.

چسباندن مبلمان و میزها به دیوار

بهتر است در چیدمان پذیرایی، صندلی، میزها  و مبلمان را به دیوار نچسبانید. چسباندن میز عسلی به دیوار موجب از بین رفتن زیبایی دکوراسیون منزل می‌شود. علاوه بر این چسباندن لوازم به دیوار موجب آسیب دیدن دیوار و مبلمان نیز می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این کار اگر فضای کوچکی هم دارید، بهتر است به سراغ استفاده از کاور لوازم خانگی بروید. استفاده از کاور مبل راحتی به شما کمک می‌کند تا مبلمان به صورت مستقیم با دیوار در ارتباط نباشد. شما می‌توانید مدل‌های مختلف کاور مبل آماده را در قیمت‌های مختلف خریداری کنید.

عدم هماهنگی سبک میزها با مبلمان

سعی کنید سبک میز جلو مبلی، عسلی و میز کنسول را متناسب با سبک مبلمان خود انتخاب کنید تا زیبایی فضای شما بیشتر شود. برای مثال اگر سبک مبلمان منزل شما مدرن یا کلاسیک است بهتر است میز کنسول را هم در همین سبک انتخاب کنید تا هارمونی و هماهنگی میان آن‌ها بیشتر به چشم بخورد. این موضوع موجب زیبایی محیط پذیرایی می‌شود.

شلوغ کردن روی میز جلو مبلی و کنسول

برای آنکه دکوراسیون منزل شما زیباتر شود، بهتر است فضای میز جلو مبلی و کنسول و حتی عسلی‌ها را شلوغ نکنید. بهتر است تا حدی که می‌توانید روی میز کنسول و میز جلو مبلی را خلوت کنید یا حداقل از یک وسیله تزیینی و دکوری خاص و زیبا استفاده کنید. استفاده از یک تزیینی زیبا و منحصر‌به‌فرد، بهتر از چندین وسیله کوچک و نه چندان خاص است. برای این کار وجود کشو در میز جلو مبلی به‌ویژه برای فضاهای کوچک ایده‌آل بوده و شما می‌توانید وسایل اضافی خود را در کشوهای میز جا دهید.

عدم هماهنگی رنگ‌ها

اشتباه دیگری که در ارتباط با چیدمان مبلمان وجود دارد، آن است که رنگ‌هایی که برای مبلمان، میز کنسول، میز جلو مبلی و دیگر وسایل انتخاب می‌شود، با رنگ دیگر لوازم منزل همخوانی نداشته و در یک طیف رنگی نباشد. برای آنکه جلوه بهتری به فضای خانه خود بدهید، بهتر است از یک طیف رنگی استفاده کنید. همچنین با قوانین انتخاب رنگ برای دکوراسیون خانه آشنا شوید.

مبلمان دیجی کالا ۲

عدم انتخاب صحیح میز و مبلمان بر اساس متراژ منزل

موضوع دیگری که در هنگام خرید مبلمان، میز جلو مبلی و میز کنسول باید به آن توجه کنید، تناسب آن‌ها با فضای منزل و متراژ خانه شما است. استفاده از مبلمان و میز جلو مبلی بزرگ برای خانه‌هایی با متراژ کوچک مناسب نخواهد بود و خانه شما را شلوغ و پر نشان می‌دهد. در حالت برعکس هم اگر برای یک فضای بزرگ مبلمان و لوازم کوچکی انتخاب شود، زیبایی فضای شما کم خواهد شد. بنابراین سعی کنید بین اندازه وسایل و فضا تناسب به وجود آورید.

عدم توجه به ارتفاع مبلمان و میز جلو مبلی

از دیگر اشتباهات در چیدمان مبلمان خانه آن است که ارتفاع میز جلو مبلی، میز عسلی و مبلمان متفاوت در نظر گرفته می‌شود. شما باید ارتفاع این موارد را متناسب با یکدیگر در نظر بگیرید. درواقع میز عسلی و میز جلو مبلی نباید ارتفاعی پایین‌تر یا بالاتر از مبلمان خانه شما داشته باشد.

عدم تناسب میز کنسول با فضای دکوراسیون

بهتر است میز کنسول خود را نیز که معمولا در کنار مبلمان از آن استفاده می‌شود، متناسب با فضایی که در اختیار دارید، تهیه کنید. میز کنسول در صورتی که با سایز مناسبی خریداری نشود، موجب از بین رفتن فضای مفید شما شده و مسیر را برای رفت‌و‌آمد مسدود می‌کند. با این کار محیط خانه شما کوچک و به هم ریخته نشان داده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات