نحوه ساخت درگاه پرداخت زیبال برای فروشگاه اینترنتی

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید و به سراسر ایران، خدمات یا محصول ارائه می‌دهید، داشتن درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکارتان ضروری است.
تبلیغات

اگر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، احتمالا به دنبال یک روش ساده و سریع برای دریافت وجه از مشتریانتان هستید. در شرایطی که صاحب یک فروشگاه اینترنتی بوده که به سراسر ایران، خدمات یا محصولی ارائه می‌دهید، مسلما امکان دریافت وجه در محل، برای همه شهرهای ایران برایتان وجود ندارد. در این شرایط است که اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه‌های اینترنتی به میان می‌آید؛ چرا که با درگاه پرداخت اینترنتی دیگر نیازی به جابه‌جایی پول ندارید. درصورتی‌که شما هم قصد راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌و‌کار آنلاین خود دارید، در ادامه نحوه ساخت درگاه پرداخت زیبال برای فروشگاه اینترنتی را خواهیم گفت. 

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ شیوه پرداخت در بستر اینترنت

در ابتدا به معرفی پرداخت اینترنتی می‌پردازیم. هرگونه پرداخت در بستر اینترنت به ازای دریافت خدمت یا محصول را پرداخت اینترنتی می‌گویند. پرداخت اینترنتی در بستر اینترنت، به کمک درگاه پرداخت انجام می‌شود؛ بنابراین با نگاهی ساده‌تر به تعریف درگاه پرداخت اینترنتی می‌توان گفت درگاه پرداخت، نوعی سرویس مالی برای تجارت الکترونیک است که امکان انجام تراکنش آنلاین را به وجود می‌آورد. کسب‌وکاری که از شیوه اتصال به درگاه پرداخت استفاده می‌کند، پذیرنده نام دارد. درگاه پرداخت مناسب این امکان را برای پذیرنده یا کسب‌و‌کار فراهم می‌کند تا از امکانات مختلفی برخوردار شود.

 انواع درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی

 قبل از هر چیز باید بدانید که درگاه‌های پرداخت اینترنتی در دو نوع وجود دارند: درگاه پرداخت واسط، درگاه پرداخت مستقیم. در ادامه هر کدام را به‌طور دقیق بررسی کنیم تا انتخاب مطمئن‌تری برای درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. 

درگاه پرداخت مستقیم

 برای دریافت این نوع درگاه پرداخت شما نیاز به اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) دارید. در درگاه پرداخت مستقیم طرف حساب شما شرکتی است که به‌طور مستقیم با بانک، در ارتباط است. برای داشتن این نوع درگاه علاوه بر اینماد، بایستی شرکت حقوقی ثبت کرده باشید. دریافت این نوع درگاه پرداخت انرژی زیادی از شما می‌گیرد. چرا که طی مراحل قانونی آن مدت‌زمان زیادی طول خواهد کشید که اگر یک کسب‌و‌کار نوپا و تازه‌نفس باشید، فرصت‌ فروش زیادی را از دست خواهید داد. از جمله چالش‌هایی که برای دریافت این نوع درگاه پیش رو دارید، شامل:

  •  نیاز به مجوزهای پیچیده و دریافت اینماد
  • نیاز به طی روال طاقت‌فرسای اداری
  • بدون پشتیبانی آنی برای پیگیری تراکنش‌های مالی
زیبال

درگاه پرداخت واسط

 درگاه پرداخت واسط، کاربردی‌تر و ساده‌تر است که برای دریافت آن‌ها نیازی به مجوزهای پیچیده و اینماد ندارید و نهایتا طی یک روز کاری درگاه روی سایتتان فعال می‌شود. از جمله فواید این نوع درگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  بدون نیاز به دریافت مجوز پیچیده و اینماد
  • قابلیت نمایش لوگو و نام اختصاصی
  • قابلیت فعال‌سازی در  کمتر از یک روز کاری
  • امکان تقسیم و واریز مبالغ به چند حساب در زمان دلخواه (تسهیم)
  • دسترسی به سرویس‌های پرداختی جانبی کاربردی و متنوع
  • دارای پلاگین‌های آماده و مستندات فنی برای اتصال به انواع سیستم‌های مدیریت محتوا
  • بدون نیاز به دانش فنی برای اتصال
  • پشتیبانی آنی از طریق روش‌های متنوع (چت آنلاین سایت، تیکت، اپلیکیشن، ایمیل، پیامک و پشتیبانی تلفنی)

 نحوه ساخت درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن 

اگر کسب‌و‌کار آنلاینتان را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، بهترین روش پرداختی که برای فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید استفاده کنید، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی واسط است. درگاه پرداخت اینترنتی زیبال این امکان را فراهم کرده است تا در کمتر از یک روز کاری بتوانید درگاه پرداخت اینترنتی با تمامی امکانات و سرویس‌های پرداختی مورد نیاز کسب‌وکارتان را به‌راحتی دریافت کنید.  برای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی زیبال نیازی به مجوزهای پیچیده و اینماد ندارید و علاوه بر امکان گزارش‌گیری لحظه‌ای و آنلاین می‎‌توانید مدل تسویه‌ای دلخواه خود را نیز دریافت کنید.  

پس از ثبت نام در سایت زیبال، کارشناسان این درگاه پرداخت واسط، برای احراز هویت با شما تماس می‌گیرند تا روال آماده‌سازی درگاه پرداخت در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. پس از احراز هویت و تأیید دامنه یک کد اختصاصی برای فعال‌سازی درگاه (مرچنت کد) دریافت و به‌راحتی می‌توانید درگاه را فعال کنید.

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی امن زیبال و کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیبال مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات