با خرید آرام‌بند از آسیادر خانه و محل کارتان را ایمن‌تر کنید

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مقاله آموزشی، آسیا دُر شما را با بهترین آرام بند در آشنا می‌کند که به کمک آن می‌توان تردد از در ورودی ساختمان یا واحد آپارتمان را آسان‌تر و ایمن‌تر کرد.
تبلیغات

بسته شدن در ورودی ساختمان همیشه مهم بوده و بعد از افزایش مشکلات اقتصادی و تبعات ناشی از آن مانند سرقت و ناراحتی‌ها روحی و روانی  روزمره هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که هم بتواند محل زندگی و کار شما را ایمن نگه دارد و هم در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی کند، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه این مقاله از سری مقالات «شرکت فنی و مهندسی آسیا دُر» قصد داریم شما را با دلایل استفاده از آرام بند آشنا کنیم تا بتوانید مناسب‌ترین آرام بند را با توجه به نوع در و کاربری خود انتخاب کنید.

چرا به یک آرام بند احتیاج دارید؟

آسیا در

باید در ابتدای خرید آرام بند برای در ساختمان یا در محل کار خود، هدف از بستن آن را مشخص کرد و با توجه به آن نوع کاربرد آن آرامبند مناسب با نوع کاربری را انتخاب نمود.

یک آرام بند در باید به گونه‌ای نصب شده باشد که علاوه بر اطمینان از بسته شدن در، صدای ناشی از آن بسیار کم باشد و به‌صورت آرام و آسان صورت بگیرد.

در ورودی ساختمان‌های مسکونی باید همیشه در وضعیت بسته قرار گرفته باشد تا از ورود اشخاص غیر مجاز جلوگیری شود و به غیر از بحث بسته شدن در بعد از تردد افراد مجاز، باید این عمل با سروصدای بسیار کمی صورت بپذیرد تا افراد ساکن در آن ساختمان در کنار حس امنیت کافی از آرامش روحی و روانی زیادی برخوردار شوند.

در ورودی ساختمان اداری یا تجاری با توجه به تردد زیاد اشخاص گوناگون در طی ساعت کاری از نظر بسته شدن از اهمیت ویژهای برخوردار هستند و اولویت این گونه مکان‌ها بیشتر بر بسته شدن حتمی در است.

برای در ورودی واحد آپاراتمان یا درهای داخلی آن که اصولاً از جنس چوب ساخته میشوند بیشتر آرام‌بندهایی مورد استفاده قرار میگیرند که مناسب سایز و وزن در باشند.

درهای ضد حریق  پله‌های فرار و درهای لابی ساختمان باید همیشه در وضعیت بسته باشند و نصب آرام بند برای این منظور که همیشه در به‌صورت خودکار بسته شوند ضرورت بسیاری دارند.

چرا باید از آرام بند برای درهای ورودی استفاده کنیم؟

آسیا در

جک‌های پشت در یا همان آرام‌بندها  امروزه از تنوع بسیاری برخوردار هستند. این موضوع لزوم آگاهی کافی هنگام انتخاب آنها برای خرید را افزایش میدهد.

خرید  آرام بند به دلیل تعدد مدلهای آن  از نظر نوع عملکرد و نام تجاری شرکتهای تولیدکننده در بازار میتواند یکی از سختترین خریدها باشد؛ اما اگر نیازهای اساسی و هدف خود را از خرید این وسیله بدانیم و مشخص کنید که به دنبال  چه نوع امکاناتی هستید، کار سادهتری را پیش رو خواهید داشت. در زیر دلایلی مهم برای اینکه چرا باید برای در‌ها به جک آرامبند نصب کنیم و امکانات آنها  چه باشد را شرح خواهیم داد تا انتخاب سادهتر و درستتری داشته باشید.

۱- محافظت در برابر آتش (ضد حریق)

در  ساختمانی مسکونی و اداری امروزی  با توجه به وجود مواد آتش‌زا و قابل اشتعال، باید بتوان برای جلوگیری از آسیب و صدمه دیدن غیر قابل جبران جانی و مالی افراد از سرعت شعله‌ور شدن و گسترش آتش و در نهایت سوختن کل ساختمان جلوگیری کرد.

از  زمان شعلهور  شدن آتش  تا زمانی که نیروهای آتشنشانی  در محل حادثه مستقر شوند تا بتوانند افراد حاضر در محل آتش‌سوزی را نجات دهند چنددقیقه‌ای زمان نیاز است تا بتوان از افراد محافظت کرد.

بنابراین میتوان گفت شاید در نگاه اولیه این دستگاه آرام بند در هیچ کاربردی نداشته باشد اما این سیستم میتواند از دو طریق در هنگام آتش‌سوزی به افراد حاضر در محل وقوع حادثه کمک کند. اولین مورد اینکه با بسته شدن در به‌صورت خودکار مسیر ورود اکسیژن به داخل فضای آتش‌گرفته مسدود میشود و باعث کاهش شعله‌های آتش  میشود و دومین مورد هم  این است که آتش به بقیه فضاهای موجود در محیط ساختمان نفوذ نمی‌کنند.

۲- ذخیره و جلوگیری از  مصرف انرژی

ذخیره انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی یکی از مهمترین مبحث‌های جهان امروزی است، به دلیل اینکه قیمت حامل‌های انرژی هر روز در حال افزایش هستند بنابراین بسته شدن درهای داخلی پس از رفتوآمد افراد توسط جک پشت در تا حد بسیار زیادی میتواند به ما در این زمینه کمک کند. به همین دلیل نصب جکآرام‌بند برای دراتاقها و دفاتر، مخصوصاً برای ساختمان‌های اداری و تجاری، به کاهش هزینه انرژی‌های نظیر برق و گاز کمک قابل توجهی خواهد کرد که این صرفهجویی به مرور زمان هزینه خرید این دستگاه رو در آینده پوشش خواهد داد.

۳- افزایش امنیت  و حفاظت

بسته شدن درها به‌صورت خودکار و اتوماتیک در بعضی از مکان‌های حساس باعث افزایش امنیت میشود که این خود به حس افراد امنیت خاطر خاصی خواهد داد. از جمله این مکان‌هایی که میتوان به آنها اشاره داشت که نیاز هست حتماً در بعد از رفت و  آمد مشتریان بسته شود اماکنی نظیر بانک‌ها و مؤسسات مالی، طلافروشی‌ها و صرافی‌ها و ... نام برد.

۴- حریم خصوصی

در بعضی از محیط‌های اداری و تجاری که مراجعه‌کننده‌های زیادی در حال تردد هستند، برای  داشتن آرامش در محیط کار و محافظت از اسرار کاری نیاز است تا درها همواره بسته باشند و تنها وسیله‌ای که ما را در این امر یاری میکند تهیه جک آرام بند در است.

 چه عوامل و فاکتورهایی را برای انتخاب جک ‌آرام ‌بند در باید در نظر بگیریم؟

اولین فاکتور و نکته اساسی در انتخاب جک آرامبند مناسب برای درها، نوع جنس بکار رفته در ساخت در استاگر جنس در چوبی باشد اصولاً وزن در کم است و اگر جنس در فلزی باشد طبعاً وزن در بیشتر است بنابراین باید بر اساس جنس در انتخاب درست و صحیحی داشته باشیم.

دومین نکته مهم در انتخاب جک برای آهسته بسته شدن در، در نظر گرفتن ابعاد و وزن آن  است که باید متناسب با سایز و وزن در باشد.

سومین نکته مهم  که باید برای انتخاب جک پشت در نظر داشته باشیم  تعداد دفعات باز و بسته شدن در  است که باید دقت کرد تا از نظر تردد مشکلی به وجود نیاید و مناسب با آن را انتخاب نمود.

از دیگر مواردی مهمی در این قسمت به آن اشاره میکنیم عواملی نظیر بادگیر بودن محیط در مورد نظر و داشتن یراق‌آلات خاص نظیر قفل برقی کله‌گاوی یا قفل مدیریتی روی درها هستند که در انتخاب جک آهسته بند در تأثیرگذار هستند.

آخرین نکته مهم در انتخاب جک آرام بند مناسب درها باید در نظر گرفت این است از شرکتها و برندهای معتبر تهیه کنیم.

این نکته مهم را باید مدنظر داشته باشید که اگر در مورد نظر سبک بود نباید از دستگاهی  با قدرت بیشتر استفاده شود، به این دلیل که قدرت و توان  خیلی زیاد نیز می‌تواند کارکرد مناسب آرامبند را مختل سازد، چرا که باید فشار بسیار زیادی برای باز کردن در به آن وارد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات