خرید سرور hp از آوا فناوری ماندگار

جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شرکت آوا فناوری ماندگار در زمینه آموزش تخصصی رایانش ابری و خرید سرور شما را راهنمایی می‌کند.
تبلیغات

معنی سرور از جنبه لغوی به معنی سرویس دهنده است. سرور در واقع از کلمه سرو serve که به معنی خدمت کردن است گرفته شده است. البته علاوه بر این معنی لغوی که برای کلمه سرور وجود دارد، تعاریف تخصصی بسیاری نیز برای آن ارائه شده است که اکثر آن‌ها کمابیش دارای معانی مشابه هستند.

کاربرد سرور چیست؟

هدف اصلی از تولید سرورها ارائه سرویس به مشتریان یا کاربران در شبکه‌های دیجیتال بوده است. در واقع سرورها محیطی را فراهم می‌کنند تا بتوان سیستم‌های مختلف یا کاربران را در فضای مجازی به هم وصل کرد. البته این تجهیزات کاربردهای دیگری هم دارند که از جمله آن‌ها ذخیره اطلاعات کاربران است.

به‌طور کلی سرورها شرایطی را در شبکه‌های دیجیتال فراهم می‌کنند تا بتوان با ایمنی بسیار بیشتری به اهداف خود در برقراری ارتباط و تبادل یا ذخیره داده رسید.

بسیاری از سرورها هستند که امکان استفاده از آن‌ها به‌طور دائم وجود دارد و بر خلاف سیستم‌های کامپیوتری خانگی و لپ‌تاپ‌ها که ممکن است برای ساعت ها در طول روز یا شب خاموش باشند، این سرورها بی‌وقفه به سرویس دهی به کاربران ادامه می‌دهند.

علاوه بر این پیکربندی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرورها به گونه ای است که در اکثر موارد اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها دارای امنیت بالایی است و به این سادگی قابل خراب شدن یا هک شدن نخواهد بود.

تمایز سرور با کامپیوترهای شخصی

در بخش‌های قبل توضیحاتی داده شد که ممکن است با استفاده از آن‌ها تا حدودی به تفاوت های سرور و کامپیوترهای شخصی پی برده باشید. اما این سیستم‌ها می‌توانند تفاوت های بسیار بیشتری داشته باشند.

کاربردهای سنگین که از آن‌ها به ورک لودهای بالا یا heavy workloads یاد می‌شود تنها از عهده سرورهای پیشرفته بر خواهد آمد و تقریبا همه کامپیوترهای شخصی امکان استفاده در این کاربردها را نخواهند داشت و هرچه یک سرور ظرفیت بیشتری داشته باشد یا توان محاسباتی آن بیشتر باشد امکان استفاده از آن در کاربردهای سنگین تری فراهم خواهد بود.

چند نکته است که با زبانی ساده شما را با تفاوت های سرور و سیستم‌های خانگی آشنا خواهد کرد و در ادامه برای شما لیست شده است:

  • سیستم‌های خانگی ظرفیت محدود چند صد گیگابایتی یا حداکثر چند ترابایتی برای ذخیره اطلاعات دارند. این در حالی است که سرورهای پیشرفته که برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند صدها ترابایت حافظه دارند که با استفاده از آرایه ای از درایوهای ذخیره داده در پیکربندی سرور ممکن شده است.
  • پردازنده‌های مورد استفاده در سرورها از پر قدرت ترین سی پی یوهای ساخته شده با استفاده از فناوری‌های روز دنیا هستند که ده ها هسته محاسباتی و گاهی بیش از صد نخ دارند.
  • سرورهای تحت شبکه دارای چندین پورت پر سرعت برای تبادل اطلاعات در شبکه‌های انتقال داده هستند که امکان ارسال و دریافت داده را با سرعت چند گیگابایت بر ثانیه و بالاتر فراهم خواهد نمود. در سرورها حتی ممکن است پورت فیبر نوری وجود داشته باشد.

علاوه بر موارد بالا توجه داشته باشید که رم سرور، منابع تغذیه مورد استفاده در سرور یا سایر تجهیزات سخت‌افزاری در سرورها تفاوت های زیادی با قطعات مورد استفاده در کامپیوترهای خانگی دارند.

تفاوت سرور LAN و سرور تحت شبکه WAN چیست؟

در صورتی که از سرو تحت شبکه استفاده شود، می‌توان با توجه به شبکه محلی یا شبکه گسترده ای که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان سرورها را به دو دسته سرورهای شبکه LAN و سرورهای WAN تقسیم‌بندی نمود.

سرورهای LAN در داخل یک شبکه محلی (که ممکن است شبکه متعلق به یک مؤسسه یا شرکت باشد)، برای انجام عملیات محاسباتی و ذخیره اطلاعات و سایر کاربردها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اما سرورهای WAN متصل به شبکه جهانی اینترنت هستند و از طریق تجهیزاتی مانند روتر router و انواع سوئیچ به هم متصل شده‌اند (بسیاری از خدماتی که ما از طریق اینترنت به آن‌ها دسترسی داریم توسط این سرورها در اختیار ما قرار می‌گیرند).

سرور آوا ماندگار

کاربری سرور چیست؟

مانند سیستم‌های شخصی که ممکن است از آن‌ها برای مقاصد مختلفی مانند ذخیره داده، اجرای نرم‌افزارهای مختلف، انجام محاسبات کامپیوتری، گیمینگ و ... استفاده کنید، از سرورها نیز می‌توان برای کاربری های مختلفی استفاده نمود.

به عنوان مثال سرورهای گیمینگ یا game server ها برای کاربرانی که قصد انجام بازی‌های کامپیوتری (بین چندین کاربر) را دارند برنامه‌ریزی شده‌اند. این در حالی است که برای میزبانی صفحات سایت‌های مختلف که ما به‌طور روزمره به آن‌ها مراجعه می‌کنیم از سرورهای اختصاصی وب یا web servers استفاده می‌شود.

سرورهای مورد استفاده در پایگاه های داده یا دیتاسنترها که با نام database server شناخته می‌شوند نیز از سرورهای پرکاربرد در دنیای فناوری اطلاعات هستند. در نهایت ما file server ها را داریم که برای ذخیره اطلاعات از آن‌ها استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که ممکن است بتوان با پیکربندی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک سرور از آن برای کلیه کاربردهای بالا استفاده نمود (مانند یک لپ تاپ که شاید بتوان از آن برای مقاصد متعددی استفاده کرد).

حال که با کاربری ها و انواع سرور آشنا شدید، به نظر شما بهترین سرور برای استفاده در هر یک از این کاربردها کدام هستند؟

بهترین برند سازنده سرور چیست

با کمی جستجو در فضای مجازی متوجه خواهید شد که سرورهای برند اچ‌پی جزو بهترین سرورهای عرضه شده به بازارهای جهانی هستند.

اچ‌پی یکی از شرکت‌های بزرگ عرضه کننده تجهیزات کامپیوتری است که از سازندگان بزرگ انواع لپ تاپ، و انواع سرورهای کامپیوتری است و همه محصولات این شرکت در زمره بهترین محصولات سخت‌افزاری عرضه شده به بازارهای جهانی بوده و برای بسیاری از ما در داخل ایران شناخته شده هستند. به گونه ای که بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل کوچک و بزرگ و موسسات مالی از سرورهای ساخته شده توسط شرکت اچ‌پی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود استفاده می‌کنند.

در ساخت سرورهای hp از به روزترین فناوری‌های دنیا استفاده شده است و شما می‌توانید شاهد استفاده از بهترین پردازنده‌های سرور، درایوهای ذخیره داده تجاری و به روزترین و پر سرعت ترین رم ها در پیکربندی سرورهای نسل های جدید hp باشید.

سرورهای hp جزو بهترین سرورهای موجود در دنیا هستند که بنا به دلایل متعددی توانسته اند در مقایسه با سرورهای برندهای دیگر مانند انواع سرور dell سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

پیدا کردن بهترین سرور می‌تواند یکی از کارهای سختی باشد که نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد و در مواقعی می‌تواند باعث سردرگمی بسیاری از خریداران شود.

این مشخصات منحصر‌به‌فرد باعث شده‌اند که تقاضا برای خرید سرور hp  بسیار بالا باشد و بر اساس آمارهای منتشر شده تعدادی از مدل‌های عرضه شده به بازار رتبه های نخست را در فروش سرورهای کامپیوتری داشته باشند.

سرور آوا ماندگار

به‌خصوص سرورهای hpe ProLiant DL 380 G10 و HPE ProLiant DL 360 Gen 10 جزو بهترین سرورهایی هستند که در بازار برای خرید یافت می‌شوند.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این سرورها و خرید سرور hp با شرکت آوا فناوری ماندگار که یکی از عرضه کننده‌های به روزترین سرورهای hp در داخل کشور است تماس بگیرید تا کارشناسان این شرکت اطلاعات جامع تری را در ارتباط با تجهیزات سخت‌افزاری مورد استفاده در آن‌ها در اختیار شما قرار دهند.

جهت اطلاعات بیشتر از سایت شرکت آوا فناوری ماندگار (avafanavari.com) در تماس باشید.

آدرس، شماره ها و اطلاعات بیشتر جهت هماهنگی : تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 1 شماره تماس : 42452000 - 021

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات