ویژگی‌های سرور مجازی ترید برای ورود به بازار سرمایه

دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
سرور مجازی ترید یکی از پیش‌نیازهای ورود به بازار ارز دیجیتال  و فارکس است که با هدف حفظ امنیت سرمایه کاربران فعالیت می‌کند.
تبلیغات

سرور مجازی ترید یکی از مهم‌ترین ملزومات ورود امن و مطمئن به بازارهای ارز دیجیتال و فارکس برای ترید کردن است. این کار به جهت حفظ امنیت سرمایه کاربران انجام می‌شود و لازم است تا تریدر (معامله‌گر)، تمام حالت‌های ممکن ایجاد مشکل را در نظر بگیرد.

در اینجا یک به یک به بررسی مشکلات احتمالی ورود و ترید در بازارهای مالی جهانی می‌پردازیم و راهکار هر یک را عنوان می‌کنیم.

آی پی ثابت برای ترید

تحریم، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تریدرهای ایرانی است؛ چرا که به دلیل وجود تحریم ایران، شما اجازه ورود به بازار مالی و سرمایه (صرافی یا بروکر) را با مشخصات ایرانی مستقیم ندارید و به همین دلیل با استفاده از یک آی پی (IP) ثابت مجبور به تغییر هویت خودتان برای ترید کردن در بایننس یا دیگر صرافی‌های برجسته خارجی هستید. این کار به این دلیل انجام می‌شود که IP شما هرروزه نباید دچار تغییر شود و در ادامه آن صرافی یا بروکر مورد نظر به اکانت شما مشکوک نگردد.

اهمیت سرعت در ترید کردن

برای همه افرادی که اقدام به ترید در هر صرافی می‌کنند بسیار مهم است که بتوانند با حداکثر سرعت و کمترین تأخیر زمانی معامله‌های بسیار سریع انجام دهد که مطمئناً با سرعت اینترنت ضعیف و تداخل‌های لحظه‌ای مداوم این امکان برای یک ترید سریع در بایننس امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه از خدمات سرور مجازی استفاده کند.

دیاکو وب

منابع اختصاصی در خدمات سرور مجازی

اختصاصی بودن منابعی که برای هر وی پی اس Virtual Private Server در نظر گرفته می‌شود بسیار اهمیت دارد. در واقع اگر منابع به‌صورت اشتراکی توزیع شود، زمانی که اکثر کاربران در حال استفاده از منابع سرور مجازی خود باشند، احتمال تکمیل ظرفیت کل منابع سرور بالا می‌رود و در چنین حالتی منابع اختصاص داده‌شده بین تمامی کاربران به‌صورت متناسب افت می‌کند تا تعادل بین ظرفیت دریافتی تمامی کاربران برقرار شود. این عارضه تنها در سرورهای مجازی با منابع اشتراکی به وجود می‌آید و گاهی افت محسوسی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل خدمات سرور مجازی در دیاکو وب کاملاً به‌صورت منابع اختصاصی ارائه می‌شود.

امنیت بالای سرور مجازی

مورد اول: امنیت در شبکه و سرور مجازی

رعایت نکات امنیتی و پیاده‌سازی استانداردها در تمام مباحث فناوری دارای اهمیت بالایی است. این مسئله در مورد سرویس‌های میزبانی وب و سرور مجازی چندین برابر اهمیت پیدا می‌کند. عمده تدابیر امنیتی مرتبط با سرورهای مجازی، توسط شرکت ارائه‌کننده این خدمات انجام می‌شود اما با توجه به این مسئله بخش کوچکی از این مسئله توسط خود کاربران باید رعایت شود.

به‌عنوان مثال، اولین مورد امنیت بخشی به سرورهای مجازی، «امنیت در شبکه» سرور مجازی است که از نفوذ سایر ماشین‌ها به شبکه یک ماشین دیگر جلوگیری می‌کند. در این حالت، هر ماشین، شبکه اختصاصی و ایزوله خود را دارد و این امر در تمامی شبکه ابری دیاکو وب رعایت شده است.

مورد دوم: فایروال قدرتمند برای جلوگیری نفوذ

دومین مورد تأمین امنیت سرورهای مجازی، ایجاد Firewall (دیوار آتش) قدرتمند برای جلوگیری از نفوذ و مقابله با هر نوع حمله یا اسکن در شبکه است. وظیفه فایروال‌ها، مانیتورینگ دقیق شبکه و جلوگیری از حملات احتمالی است. به‌عنوان مثال، یکی از حملات متداولی که معمولاً روی هر سروری توسط مهاجمین پیاده‌سازی می‌شود، حملات Brute Force است. در این نوع از حملات، مهاجم با تست مداوم پسوردهای مختلف، قصد نفوذ به سیستم را دارد و در این حالت وظیفه فایروال، تشخیص مهاجم و بلاک کردن آن است. شبکه ابری سرور مجازی دیاکو وب، از معدود شرکت‌های انگشت‌شمار ایرانی است که این فایروال حساس و دقیق را برای کاربران خود به رایگان پیاده‌سازی و فعال کرده است.

دیاکو وب

مورد سوم: سیستم عامل اورجینال

سومین مورد امنیتی مهم که باید توسط شرکت و کاربر رعایت شود استفاده از سیستم‌عامل‌های بدون دست‌کاری و اورجینال و به‌روزشده است.

به‌کارگیری و استفاده از سیستم‌عامل‌های بسیار قدیمی مانند ویندوز ۲۰۰۳ و ۲۰۰۲ یا حتی ویندوز 2008 که در واقع دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی و آپدیت امنیتی و نرم‌افزاری دریافت نمی‌کنند، متأسفانه اتفاق متداول و عجیبی است که مدتی است در بازار ایران مشاهده می‌شود. یادتان باشد که به‌هیچ‌عنوان نباید در شبکه و مباحث سرور مجازی، خصوصاً در مورد کاربردهایی همچون فارکس یا ترید که با سرمایه مالی کاربران مستقیماً در ارتباط است این‌گونه اهمال‌کاری‌ها را نادیده گرفت.

در دیاکو وب، تمام سیستم‌عامل‌های مورد استفاده به‌صورت دوره‌ای آپدیت می‌شوند و به‌صورت کاملاً اورجینال و بدون دست‌کاری، در آخرین نسخه آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این مسئله بسیار مهم است که کاربر از نصب نرم‌افزار کرک شده خودداری کند به این دلیل که ممکن است همان نرم‌افزار یا حتی آنتی‌ویروس کرک حاوی بدافزار «تروجان» باشد و به جای برقراری امنیت در سرور، در آن نفوذ کرده و در سرور مشکل ایجاد کند. تمام ماشین‌های مجازی دیاکووب دارای آنتی‌ویروس فعال هستند.

مورد چهارم: رمز عبور قدرتمند

چهارمین مورد در داشتن بهترین سرور مجازی ترید با امنیت بالا، استفاده از رمز عبوری (Password) است که حاوی حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و المان‌های اختصاری دیگر باشد. علاوه بر این موارد بسیار ارزشمند است که رمز عبور انتخابی شما بی‌معنا بوده و ترجیحاً به‌صورت تصادفی انتخاب شود؛ نه پسوردی که به‌صورت ضربدری یا با الگویی مشخص روی کیبورد تایپ می‌شود و همچنین نه پسوردی که در چندین سایت استفاده شده است.

  • روی سرور مجازی خودتان یک رمز عبور واحد (Unique) قرار دهید. معمولاً بهترین نوع پسوردها، آن‌هایی است که توسط ربات و به‌صورت کاملاً تصادفی تولید می‌شود و نه پسوردهای که در ذهن دارید.

مورد پنجم: امنیت سیستم مبدأ (کاربر)

پنجمین مورد مهم امنیت بخشی به سرورهای مجازی که متأسفانه عمدتاً به‌سادگی از کنار آن عبور می‌کنیم، امنیت سیستمی است که قرار است به سرور مجازی متصل شود. اگر شما یک سرور مجازی ترید با امنیت بالا و آی پی ثابت و با تمام شرایط خوب امنیتی داشته باشید اما سیستم عامل خودتان که قرار است به سرور متصل شود، آلوده باشد، به‌سادگی سرور را نیز آلوده خواهد کرد. این اتفاق در بعضی موارد می‌تواند به‌سادگی باعث لو رفتن اطلاعات سرور شما و افتادن به دست یک هکر شود. تنها به این دلیل که سیستم شما آلوده به ویروس بوده است. پس توجه داشته باشید که به‌غیراز تأمین امنیت در سمت سرور مجازی، شما نیز در امنیت بخشی به سیستمی که از آن استفاده می‌کنید مسئولید و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مورد ششم: هسته و سیستم عامل اختصاصی سرور مجازی

مورد منابع اختصاصی را به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های انتخاب سرور مجازی مناسب بیان کردیم اما در اینجا به‌عنوان یکی از سنجه‌های اساسی امنیت بخشی به سرور مجازی به آن می‌پردازیم. هسته و سیستم عامل کاملاً اختصاصی برای هر کاربر و عدم استفاده شیوه‌های مختلف سیستم عامل اشتراکی یکی از مؤلفه‌های مهم امنیت سرور مجازی است.

  • در واقع هر کاربری که اقدام به خرید سرور مجازی ترید می‌کند، یک سیستم عامل با هسته و هارد و منابع کاملاً اختصاصی و جداگانه تحویل بگیرد و به‌هیچ‌عنوان هیچ کاربر دیگری نباید امکان دسترسی به داخل سیستم عامل وی را به هر دلیلی داشته باشد. خواه تیم پشتیبانی سرویس میزبانی باشد و خواه کاربر مصرف‌کننده سرویس اشتراکی.

سؤالات متداول کاربران در مورد سرورهای مجازی

آیا موقعیت مکانی سرور مجازی ترید مهم است؟

همه سرورهای مخصوص ترید باید در کشورهایی باشد که در لیست تحریم صرافی‌ها قرار نداشته باشند. سرور مجازی بایننس عمدتاً از سرور مجازی هلند و سرور مجازی فنلاند و سرور مجازی فرانسه تهیه می‌شود که البته می‌توان سرور از کشورهای دیگری خارج از لیست تحریم استفاده کرد اما ممکن است به دلیل درخواست KYC، مناسب استفاده برای ترید در بایننس نباشد؛ مانند سرور مجازی آلمان که به دلیل قوانین آلمان بایننس درخواست KYC از کاربران خواهد کرد.

در همین راستا پر متقاضی‌ترین سرورهای مجازی عبارت است از:

  • سرور مجازی بایننس انگلیس
  • سرور مجازی بایننس ترکیه
  • سرور مجازی سنگاپور
  • سرور مجازی هلند
  • سرور مجازی فرانسه
  • سرور مجازی بایننس فنلاند

بهترین سرور مجازی برای ترید کدام کشور است؟

در حال حاضر در زمان نگارش این مقاله سرور مجازی هلند و سرور مجازی فنلاند بهترین سرور مجازی ترید هستند به دلیل اینکه صرافی بایننس به‌هیچ‌عنوان از شما درخواست KYC نخواهد کرد و در شبکه اینترنت ایران شبکه مناسب و باکیفیتی دارند و شما می‌توانید با سرعتی مناسب اقدام به معاملات ارزی در بازارهای فارکس و ارز دیجیتال کنید.

چه سایت‌هایی برای ترید کردن مناسب هستند؟

شما باید توجه داشته باشد در اکسچنج هایی (صرافی‌هایی) سرمایه خودتان را وارد کنید که بازار مناسبی داشته باشد که از اختلاف خریدوفروش‌ها متضرر نشوید و از طرف دیگر، وب‌سایت این صرافی نیز معتبر باشد تا در بلندمدت دچار مشکل با صرافی نشوید. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال عبارت است از:

  • بایننس
  • بیت‌فینکس
  • کوین بیس
  • بیترکس
  • Huobi Global
  • Kraken

از کجا می‌توانیم سرور مجازی ترید تهیه کنیم که تمام موارد ذکرشده رعایت شده باشد؟

سرور Trade مورد نیازتان را باید از شرکتی تهیه کنید که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت داشت باشد و دارای سابقه کاری عالی باشد. یکی از این برندهای ایرانی تأمین‌کننده سرورهای میزبانی ترید، به نام ایرانی دیاکو وب است که بیش از ۸ سال در زمینه میزبانی وب و ارائه خدمات ابری بر پایه استانداردهای جهانی فعالیت کرده و تاکنون توانسته بالاترین سطح امنیت و کیفیت را به کاربران خود ارائه کند.

در سرورهای ارائه‌شده دیاکو وب، تمام موارد امنیتی گفته‌شده در این مقاله رعایت شده است و علاوه بر این موارد چندین مورد مهم دیگر که مربوط به لایه‌های زیرساختی است هم به بهترین شکل پیاده‌سازی گردیده است.

شما با مراجعه به وب‌سایت دیاکو وب و انتخاب کشور مورد نظر و زدن دکمه سفارش سرویس و انجام مراحل خرید، در ۳ مرحله و به آسان‌ترین شکل ممکن سرور خودتان را راه‌اندازی کنید. بلافاصله بعد از خرید آن، اطلاعات سرور مجازی برای شما ایمیل خواهد شد و اطمینان داشته باشید که حتی لحظه‌ای از زمان ارزشمندتان را در انتظار نخواهید بود.

پشتیبانی در خدمات میزبانی وب

در فروش هر نوع کالای یا در ارائه هر نوع خدمتی، بعد از حفظ حداکثر کیفیت باید بهترین پشتیبانی و خدمات پس از فروش به خریدار ارائه شود. هیچ نوع قصوری برای ارائه خدمات پشتیبانی مورد قبول نیست و باید حداکثر توان برای ارائه پشتیبانی به کاربران جهت راهنمایی و حل مشکلات آن‌ها در هر شرکت و مجموعه‌ای به کار گرفته شود. در مجموعه میزبانی دیاکو وب علاوه بر اینکه تمام سرورها و سرویس‌های میزبانی وب دارای «کنترل پنل خودکار» برای هر عملیاتی هستند و مشتریان می‌تواند بدون نیاز به پشتیبانی، همه عملیات‌ مورد نیازشان را، از نصب سیستم عامل گرفته تا خاموش و روشن یا ریستارت سرور انجام دهند، اما بااین‌حال پشتیبانی دیاکو وب به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و خدمت‌رسانی به کاربران است.

به‌صورت خلاصه اگر بخواهیم تمام ویژگی‌های یک سرور مجازی ترید که به‌طور اختصاصی برای ترید تنظیم (Setup) شده است شرح دهیم، باید به این موارد اشاره کنیم:

  • آی پی ثابت سرور
  • سیستم عامل بدون دست‌کاری و اورجینال مایکروسافت
  • شبکه پایدار و با امنیت بالا
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته شرکت ارائه‌کننده خدمات سرور مجازی
  • متعهد بودن و شرایط منصفانه قیمت VPS برای کاربران
  • در نهایت ارائه منابع اختصاصی به هر سرور مجازی

نام‌های دیگر سرور مجازی ترید:

  • Forex VPS
  • VPS Forex Trader
  • Trade Virtual Server

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید سرور مجازی مناسب ترید به وب‌سایت دیاکو وب به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.diakoweb.com/vps/trade  

همچنین برای تماس با واحد مشاوره می‌توانید با شماره زیر به‌صورت مستقیم در ارتباط باشید:

دیاکو وب:021-91301515

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات