پارتیشن اداری در انواع فریم لس و فریم دار شیشکس

شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
حتماً می‌دانید که انجام عملیات ساختمانی و بازسازی بنا برای جبران کمبود فضا یا بهینه‌سازی فضای موجود در دفاتر اداری تا چه اندازه پرهزینه و زمان‌بر است.
تبلیغات

مدیران و صاحبان مشاغل به دنبال روشهایی هستند تا به کمک آن فضای تحت اختیارشان را بهینهسازی کرده و هزینههایشان را تا حدودی کاهش دهند. استفاده از پارتیشن اداری روشی است که در چنین شرایطی به صاحبان کسبوکار پیشنهاد میشود.

بعضی از صاحبان مشاغل تصورشان بر این است که جابجایی به یک دفتر کار بزرگتر میتواند آنها را از پرداخت هزینههای بازسازی پارتیشنبندی معاف کند، غافل از اینکه هزینههای اجارهبها سالانه و نقلوانتقال به دفاتر بزرگتر بسیار بالاتر از هزینههای بهینهسازی بنا است. پارتیشنهای شیشهای یکی از انواع پارتیشنهای اداری جهت فضاسازی در محیطهای کاری هستند که از آنها به‌عنوان یکی از به‌صرفه‌ترین و مقاومترین نوع پارتیشن اداری یاد میشود. این نوع دیوار جداکننده علاوه بر بهینهسازی فضای کار شما در طراحی دکوراسیون دفترتان هم دستی دارد و با توجه به نوع متریالی که در ساخت آن به کار میرود، میتواند در زیباسازی محیط هم کارآمد باشد.

اما یکی از اولین سؤالاتی که هنگام نصب پارتیشن اداری در دفتر کار پیش می‌آید این است که در میان انواع پارتیشن شیشه‌ای انواع فریم لیس بهتر است یا فریم دار؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مقایسه این دو مدل از پارتیشن اداری شیشه ای به شما بگوییم هرکدام برای اجرا در چه محیطی مناسب هستند.

بررسی کلی ویژگی‌های پارتیشن اداری فریم لیس

شیشکس
  • پارتیشن‌های فریم لس فاقد فریم هستند یا کاربرد فریم در تولید این پارتیشن شیشه‌ای به اندازه‌ای محدودشده که می‌توان از آن صرف‌نظر کرد.
  • این نوع از پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل حذف فریم مقاومت کمتری به نسبت انواع پارتیشن‌های فریم دار دارند.
  • پارتیشن شیشه‌ای فریم لس به دلیل نداشتن فریم‌های عمودی، زیبا، شفاف با دید وسیع‌تر به نسبت پارتیشن‌های فریم دار هستند.
  • پارتیشن‌های فریم لس جای کمتری برای نصب اشغال می‌کنند درنتیجه برای اجرا در دفاتر کوچک پیشنهاد می‌شوند.
  • پارتیشن فریم لس به نسبت انواع فریم دار زودتر آماده شده و هزینه کمتری دارد درنتیجه می‌توان از آن به عنوان یک پیشنهاد سریع و مقرون‌به‌صرفه برای دفتر کار شما یاد کرد.
  • این نوع پارتیشن اداری با انواع شیشه‌های تک جداره و دوجداره قابل اجراست.
  • پارتیشن شیشه‌ای فریم لس ظاهر زیبایی دارد و به دلیل نداشتن قاب فلزی با دکوراسیون مدرن دفاتر اداری همخوانی زیادی پیدا کرده است.

بررسی کلی ویژگی‌های پارتیشن اداری فریم دار

شیشکس
  • انواع پارتیشن‌های فریم دار در اطراف شیشه‌ها دارای قاب بوده و از هر طرف توسط یک پروفیل آلومینیومی محدود می‌شود.
  • به دلیل وجود قاب‌بندی در تولید این نوع پارتیشن تنوع در ساخت بالا رفته و دستتان در انتخاب مدل‌های بیشتر باز است.
  • انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره و دوجداره می‌توانند به این شیوه طراحی و تولید شوند.
  • پارتیشن شیشه‌ای فریم دار به دلیل محافظت توسط یک فریم ضخیم از مقاومت بهتری به نسبت پارتیشن‌های فریم لس برخوردار است.
  • پارتیشن‌های فریم دار عایق بهتری در برابر صدا هستند که این خاصیت در انواع دوجداره آن‌ها تقویت شده است.
  • پارتیشن‌های دوجداره فریم دار به علت استفاده از فریم بسته در دورتادور خود، داشتن شیشه دوجداره و استفاده از متریال بیشتر به نسبت انواع فریم لس به زمان بیشتری برای ساخت نیاز داشته و گران‌تر است.
  • پارتیشن‌های فریم دار از لحاظ سبک کاری به سبک کلاسیک دفاتر اداری شباهت بیشتری دارند.

کدام را انتخاب کنیم؟ فریم لیس یا فریم دار؟

با توجه به خصوصیات این دو نوع پارتیشن اداری که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم هردو این پارتیشن‌ها از نظر کیفیتی در یک رده قرار می‌گیرند و نمی‌توان هیچ‌کدام را به‌طور حتم از دیگری برتر دانست. در حقیقت به‌کارگیری هرکدام از این دو نوع پارتیشن اداری به نیاز، سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی دفتر کار شما بستگی دارد.

پارتیشن فریم لس و فریم دار هردو از مقاومت خوبی برخوردار هستند، دید وسیع و خوبی ایجاد می‌کنند، نور طبیعی را افزایش می‌دهند، در برابر صدا عایق هستند و در دو نوع تک جداره و دوجداره تولید می‌شوند. با این تفاوت که پارتیشن‌های فریم لس بسیار مناسب اجرا در فضاهای محدود و کوچک اداری هستند و در مقابل پارتیشن‌های فریم دار برای نصب در دفاتر بزرگ‌تر با فضای کافی مناسب‌اند. همچنین از پارتیشن‌های فریم دار برای جداسازی اتاق‌هایی که به تمرکز و سکوت بالاتری نیاز دارند استفاده می‌شود چراکه این نوع پارتیشن اداری به‌خصوص در انواع دوجداره قدرت بالاتری در جلوگیری از ورود سروصدا به داخل اتاق کار شما دارد. اگر همچنان برای انتخاب میان از دو مورد تردید دارید می‌توانید به‌صورت آنلاین یا تلفنی با مشاوران متخصص شیشکس گفتگو کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات