خرید طلق پلکسی گلاس از شرکت پامنار

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
طلق پلکسی گلاس چیست؟ چه کاربرد و چه مصارفی دارد؟ این‌ها همان پرسش‌های است که قصد داریم به کمک شرکت پامنار به آن پاسخ جامع بدهیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات

احتمالا بارها و بارها طلق پلکسی گلاس را در جای‌جای شهر و حتی منزل خود دیده‌اید؛ متریالی خاص و منحصربه‌فرد که به دلیل داشتن ویژگی‌های جذاب و کاربردی مصارف مختلفی در صنایع کشور پیدا کرده است.

طلق پلکسی گلاس چیست؟

طلق پلکسی گلاس یک ترموپلاستیک متشکل از پلیمرهای متیل متاکریلات، استر اسید متاکریلیک است که با نام فنی و علمی PMMA شناخته می‌شود. این ورق به دلیل وجود ویژگی‌های فراوان و کاربردی، به‌عنوان جایگزینی عالی به جای شیشه و همچنین در دکوراسیون داخلی به کار می‌رود.

این ماده شفاف دارای جنس خشک و کمی منعطف بوده و در برابر شکستگی و ضربه بسیار مقاوم و محکم است و به همین دلیل در صنعت به‌طور متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معمولا طلق  پلکسی در صفحاتی با ابعاد استاندارد ۱۲۲ میلی‌متر در ۱۸۲ میلی‌متر در دو نوع شفاف و مات در بازار عرضه و توزیع می‌شود. ضخامت‌های این ورق بین ۱ تا ۴۰ میلی‌متر بوده که بیشترین کاربرد در ضخامت‌های  پایین آن به دلیل آسانی در حمل و نقل، وزن سبک و برش آسان است. ضخامت‌های بالا به دلیل استفاده کمتر و صنعتی بودن، به‌طور کمتری در بازار پیدا می‌شود. البته می‌توان ابعاد مورد نظر خود را نیز تهیه کنید و به شکل دلخواه خود تبدیل کنید.

در اطراف ورق‌های طلق پلکسی گلاس به‌طور معمول برچسبی مقوایی  می‌چسبانند تا از هرگونه ضربه احتمالی یا گردوخاک جلوگیری نمایند. برای برش این ورق‌ها دو روش معمول وجود داشته که یکی از آن‌ها استفاده از کاتر مخصوص برش و دیگری استفاده از برش لیزری است. روش دوم طرفداران بیشتری دارد زیرا کار تمیزتر و ظریف‌تر شده و در نتیجه کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد.

سایت معروف و بزرگ Plexi Shop یک مرجع بین‌المللی برای خرید محصول بوده و اطلاعات جامع مفیدی در این زمینه را اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم سری به این سایت بزنید. 

ویژگی طلق پلکسی گلاس

  • پاکیزگی: این ورق‌ها به گونه‌ای طراحی شده که گرد و غبار را می‌توان به‌راحتی از روی سطح آن بدون ماندن اثر آن بر پاک نمود. برای پاک کردن حتما از دستمال نم‌دار و نرم استفاده کنید تا در برابر خط و خش‌های احتمالی مصون بماند
  • جایگزین به جای شیشه: پلکسی در برابر سرما و گرما از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهند که همین دلایل سبب شده تا این ورق را بتوان جایگزین مناسبی به جای شیشه دانست.
  • عایق: از این نوع ورق می‌توان به‌عنوان عایق نور، حرارت و صدا نیز استفاده کرد و در برابر اشعه مضر خورشید از شما محافظت می‌کند. در صورت آتش گرفتن این ورق خطرناک نبوده و به‌آرامی سوخته و ذوب می‌شود. عایق خوبی در برابر صدا بوده و میزان زیادی از صدا را نیز منتقل نمی‌کنند.
  • انعطاف‌پذیری: این ورق با اینکه دارای جنسی خشک بوده اما قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی نسبت به شیشه دارد و با استفاده از دستگاه خم یا سشوار می‌توانید این ورق را به فرم‌های منحنی نیز تبدیل کنید. در صورت شکستن به تکه‌های بزرگ تبدیل شده که خطرناک نیست و لبه تیز و برنده ندارد.
  • قابلیت برش آسان: شما با داشتن کاتر ساده می‌توانید این ورق را برش داده و به تکه‌های کوچک‌تر تبدیل کنید؛ اما اگر نیاز به برش با دقت بالاتر دارید ما به شما برش لیزری را پیشنهاد می‌کنیم.
  • وزن سبک: این ورق‌ها بسیار سبک بوده و به همین دلیل به‌راحتی قابل حمل و نقل است
  • مقاومت در برابر آب‌و‌هوا: در مقابل عوامل جوی مانند تگرگ، برف، سرما و گرما از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند.
  • نصب آسان: به‌راحتی و بدون نیاز به تبحر خاص و نصاب می‌توان آن‌ها را نصب کرد.

ورق‌های طلق پلکسی در برابر تغییرات آب و هوایی مانند باران، تگرگ و سرد و گرم شدن زیاد، مقاومت بیشتری نسبت به شیشه‌های معمولی از خود نشان خواهند داد و از درصد جذب رطوبت و حرارت کمتری برخوردار هستند. در صورت شکستن این ورق‌ها به سطح تیز و برنده تبدیل نشده و در نتیجه سبب ایجاد جراحت نمی‌شوند. یک سمت این ورق‌ها دارای خاصیت UV بوده و از شما در برابر اثرات مضر نور خورشید جلوگیری خواهد کرد.

شفافیت این ورق‌ها در حدود ۹۲ درصد و شیشه‌ها حدود ۹۰ درصد بوده که در کل طلق‌های  پلکسی بسیار بهتر هستند.

کاربرد طلق پلکسی در فناوری روز

بدون اغراق می‌توان گفت که این ورق‌های پلکسی با این ویژگی‌ها در بسیاری از صنایع کاربرد فراوان دارند؛ اما اگر قرار باشد در خصوص کاربرد آن‌ها در فناوری صحبت کنیم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کاور و ضربه‌گیر بسیاری از تلویزیون‌ها و مانیتورها LED و LCD
  • ساخت انواع قطعات کامپیوتر مانند قاب کیس و قطعات بورد
  • طراحی انواع قاب موبایل (شفافیت و مقاومت بالا دلیل استفاده در این صنعت است)
  • طراحی و ساخت انواع کلاه‌های ایمنی
  • ساخت تلسکوپ‌های زیر دریایی
  • طراحی و ساخت ساعت‌های لوکس
  • انواع تجهیزات پیشرفته پزشکی
  • ساخت انواع محصولات دندان‌پزشکی
  • سقف کاذب در بسیاری از مراکز علمی و صنعتی
  • طراحی و ساخت قطعات مختلف ربات‌ها 

کاربرد طلق پلکسی در صنایع دیگر

این ورق‌ها در صنایع متنوع دارای کاربردهای فراوانی هستند که در زیر به چند مورد از آن خواهیم پرداخت:

  • سقف‌های کاذب: با پیشرفت علم و برای زیبایی بیشتر مناطق مختلف از این ورق در ساخت سقف برای مکان‌های اداری یا منازل استفاده می‌شود.
  • دکوراتیوها: بیشترین کاربرد پلکسی در ساخت دکوراتیوها و دکوراسیون‌های داخلی و تزیینات است همانند اُرسی، تابلوها و ...
  • جایگزین شیشه: در صنعت ساختمان‌سازی به دلیل خطرناک بودن شیشه تمایل به پلکسی بیشتر شده است
  • ساخت جعبه‌های گل و گیفت باکس
  • آکواریوم‌ها
  • کاربرد در پزشکی
  • ساخت استندهای تبلیغاتی
  • و هزاران کاربرد دیگر 

انواع طلق پلکسی گلاس

ورق‌های طلق پلکسی در انواع مختلف رنگی، شفاف، آینه‌ای و ترنسپرنت در بازار موجود است که در ادامه به‌اختصار به آن خواهیم پرداخت.

پلکسی رنگی: این نوع پلکسی‌ها در رنگ‌های مختلف و تالیته رنگی بالا آماده و موجود بوده که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. از رنگ‌های پرکاربرد مانند سفید، دوغی، استخوانی، طوسی، مشکی گرفته تا رنگ‌هایی مانند بنفش و زرد در چند مدل مختلف گزینه‌های پیش روی شما است.

پلکسی گلاس شفافاین ورق‌های پلکسی  سیار شبیه به شیشه‌های پنجره بوده و به جای آن استفاده می‌شود. نور از این ورق عبور کرده و بسیار شفاف است.

پلکسی ترنسپرنت: به تلفیقی از پلکسی شفاف و رنگی با هم پلکسی ترنسپرنت می‌گویند. ترانسپارنت قابلیت انتقال نور از خود را داشته در عین حال به هر رنگ که شما سفارش داده‌اید قابلیت سفارش دارد.

پلکسی آینه‌ای: پشت این مدل پلکسی به جیوه آغشته شده که همین ویژگی سبب ایجاد حالت آینه‌ای گشته است. این ورق همانند آینه‌های معمولی در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای موجود است.

در میان تمامی این مدل‌ها پلکسی شفاف بیشترین کاربرد را دارد. 

قیمت طلق پلکسی گلاس

برای محاسبه قیمت حدودی طلق پلکسی کافی است که قیمت واحد ضخامت یک میلی‌متری آن را بدانید و سپس در ضخامت ورق مورد نظر خود ضرب کنید. البته قیمت این ورق به مدل، ضخامت و برند آن مربوط است.

به عنوان مثال برند چوچن و یرلانگ به دلیل اینکه در کشور تایوان ساخته شده‌اند بسیار گران‌تر از انواع دیگر آن است که بالطبع دارای کیفیت بسیار بالاتری نیز است 

ورق پلکسی از کجا بخریم؟

پیش‌تر گفتیم یک وب‌سایت بین‌المللی برای خرید پلکسی پیشنهاد دادیم اما برای داخل ایران آیا وب‌سایتی هست که در این زمینه فعالیت داشته باشد و بتوان با اطمینان از آن خرید داشت؟ بر اساس تحقیقی که در این زمینه به عمل آوردیم می‌توان گفت که تنها شرکت حقوقی و واردکننده این ورق‌ها در سطح کشور شرکت پامنار است. کافی است عبارت‌هایی مانند پلکسی شرکت پامنار را در گوگل جستجو کنید تا به‌راحتی صفحه مورد نظر برای شما ظاهر شده و بتوانید قیمت روز ورق پلکسی به همراه خرید آنلاین را از این وب‌سایت تجربه کنید.

نکته مهم اینکه این شرکت دارای اینماد است و مشاوره رایگان آن‌ها می‌تواند یک امتیاز مثبت و جذاب برای این مجموعه باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات