خرید لوازم برقی از دیجی کالا

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مقاله دیجی‌کالا شما را با  نحوه نگه‌داری صحیح و استفاده از وسایل برقی آشنا می‌کند که می‌تواند عمر محصول را افزایش بدهد.
تبلیغات

لوازم برقی، بخش مهمی از وسایل هر خانه‌ای را تشکیل می‌دهند و به دلیل آنکه قیمت چندان کمی هم ندارند، برای همه ما مهم است در حد توان، محصولات باکیفیت بخریم؛ اما همه چیز به داشتن محصولات باکیفیت برنمی‌گردد، باید خودمان هم در نگه‌داری صحیح این وسایل حساس و مهم تلاش کنیم؛ مواردی که در دسته نکات مهم نگه‌داری برای افزایش طول عمر وسایل برقی در نظر گرفته می‌شوند. با این مقدمه احتمالا متوجه شده‌اید که در این مقاله قصد داریم به سراغ یادگیری این نکات مهم برویم. اگر این مسئله برای شما هم مهم است، خوشحال می‌شویم در این مسیر یادگیری همراه ما باشید.

کندانسور یخچال را تمیز کنید

یخچال، وسیله برقی ضروری هر خانه‌ای در انواع یخچال، یخچال و فریزر و یخچال فریزر در بازار یافت می‌شود. می‌توانید مدل‌های ایرانی نسبتا مرغوب مانند یخچال و فریزر امرسان در مدلهای متنوع، سپهر الکترونیک یا مدل‌های خارجی مانند سامسونگ و ال‌ جی را خریداری کنید و مطمئن باشید کارایی و عملکرد مناسبی دارند و برای مدت طولانی یار وفادار آشپزخانه شما خواهند بود؛ اما اجازه بدهید این نکته را به شما آموزش دهیم:

در طول زمان، گرد و خاک، غذا، مو و سایر مواد این‌چنینی در ناحیه سیم‌پیچ کندانسور پشت یخچال جمع می‌شود و مانع از تردد مناسب هوا در این بخش می‌شود. اگر هوا به‌خوبی در سیم‌پیچ یخچال جریان پیدا نکند، به‌مرور به کندانسور فشار وارد می‌شود و به تعمیر نیاز خواهد داشت؛ بنابراین سعی کنید حداقل دو بار در سال این سیم‌پیچ‌ها را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از برس‌های تمیزکننده استفاده کنید یا زمانی که یخچال خاموش است با کمک لوله جاروبرقی، این گردوخاک‌ها را جارو کنید.

همچنین در تمیزکاری یخچال، سقف یخچال را فراموش نکنید. چه یخچال‌های طرح اسمگ خریداری کرده باشید و چه از انواع کلاسیک، سقف یخچال احتمالا به علت فلزی بودن، مکان بسیار مناسبی برای جمع شدن گردوخاک‌هاست که به‌مرور مانع از گردش هوا در این قسمت می‌شود، پس هر بار که به سراغ گردگیری آشپزخانه رفتید، این بخش از یخچال را فراموش نکنید.

فیلتر ماشین ظرفشویی نیاز به تمیز کردن دارد

یکی از بخش‌هایی که احتمال دارد تمیز کردنش را به فراموشی بسپارید یا در انجام این کار سهل‌انگاری کنید، فیلترهای ماشین ظرفشویی هستند که به‌طور معمول در کف این دستگاه‌ها تعبیه شده‌اند و وظیفه جمع کردن ذرات کثیف و جامد را دارند تا پمپ دستگاه بتواند به‌درستی و بدون مزاحمت کارش را انجام دهد. این کار را باید حداقل بعد از دو بار استفاده از ماشین ظرفشویی انجام دهید. برای تمیز کردن بهتر ماشین ظرفشویی این قدمها را به خاطر بسپارید.

همچنین سعی کنید از قرص شوینده مناسب ماشین ظرفشویی استفاده کنید، برخی از صابون‌ها و قرص‌های ماشین ظرفشویی ممکن است موجب ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی و خراب شدن آن شوند.

حواستان به ماشین‌های لباسشویی باشد

دیجی کالا

به‌طور معمول هر ماشین لباسشویی ظرفیت شستشوی مقدار مشخصی از لباس‌ها را دارد، بنابراین سعی کنید نه‌تنها بیش از ظرفیت از آن‌ها کار نکشید، بلکه فقط تا ¾ یا ½ ظرفیت آن، ماشین لباسشویی را از لباس پر کنید.

همچنین اگر قصد دارید تعداد زیادی پتو را در ماشین لباسشویی بشویید، بسته به ظرفیت آن، سعی کنید فقط هر بار یک پتو را بشویید. همچنین می‌توانید به جای شستن پتوها از خشک‌شویی‌ها کمک بگیرید. هزینه‌ای که به این مراکز پرداخت خواهید کرد، به‌مراتب کمتر از هزینه تعمیر احتمالی این وسایل گران‌بها و ارزشمند خواهد بود.

همچنین بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، فیلتر آن را خارج کرده و تمیز کنید. حتی می‌توانید بخشی که مایع نرم‌کننده ریخته می‌شود را تمیز کنید.

تلویزیونتان را خاموش کنید

ما معمولا در هنگام خرید تلویزیون تلاش می‌کنیم بهترین برند را که با تکنولوژی‌های روز ارتقا یافته است خریداری کنیم. برای مثال تا همین اواخر که دلار قیمت نجومی پیدا نکرده بود، تلاش می‌کردیم تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی را خریداری کنیم، اما در حال حاضر تلویزیون ‌های تی سی ال با اندازه ۴۳، ۵۰ یا ۵۵ اینچ این نیاز و خواسته ما را تا حدی زیادی برآورده می‌کنند و قیمت مناسبی در بازار دارند.

اما جدا از کیفیت ساخت، این نکات را در نگه‌داری تلویزیون به خاطر داشته باشید:

  • زمان‌هایی که تلویزیون تماشا نمی‌کنید، آن را خاموش کنید؛ اما چرا؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید عمر مفید هر تلویزیونی بسته به میزان استفاده‌ای که دارید بین ۴ تا ۱۰ سال است (بین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار ساعت). پس زمانی که برنامه خاصی را تماشا نمی‌کنید، آن را خاموش کنید تا این عمر مفید افزایش پیدا کند.
  • تلویزیون را هیچ‌گاه در حالت standby قرار ندهید.
  • شب‌ها، وقتی تلویزیون را خاموش می‌کنید، به‌طور کامل آن را از برق بکشید تا انرژی اضافی مصرف نشود.
  • تلویزیون را نزدیک پنجره نگذارید، آفتاب روی اجزای آن تأثیرات منفی دارد. همین‌طور تلویزیون نباید در کنار اجاق گاز قرار بگیرد.

جرم‌گیری مایکروفر را انجام بدهید

مایکروفر دستگاهی برای گرم کردن غذاست و به‌راحتی می‌تواند کثیف شود، دیواره‌های آن با روغن و قطعات غذا گرفته شود و با توجه به اینکه سرعت نقش مهمی در زندگی ما پیدا کرده، ممکن است حواسمان به تمیز کردن این ذرات و جرم‌ها نباشد؛ اما باید بدانید این جرم‌ها در مدت کمی ر وی عملکرد مایکروفر تأثیر منفی دارند؛ بنابراین سعی کنید به‌طور منظم این آلودگی‌ها را با دستمال مرطوب و شوینده مناسب تمیز کنید.

اجاق گاز را تمیز کنید

دیجی کالا

اجاق‌گازها مانند یخچال‌ها عمر مفیدی حدود ۱۵ سال دارند و اگر بتوانید به‌طور مرتب روی اجاق گاز را تمیز کنید، مانع از ریختن مایعات و گاز روی شعله‌های آن شوید، شما می‌توانید عمر مفید آن را بالا ببرید.

سرویس‌های وسایل برقی را جدی بگیرید

برای اینکه وسایل برقی شما دیربه‌دیر به تعمیر نیاز پیدا کنند، سرویس آن‌ها را جدی بگیرید. برای مثال کولرهای آبی و گازی به‌صورت سالانه باید سرویس شوند تا در طول استفاده کمتر دچار مشکل شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند.

قهوه جوش را با سرکه و آب بشویید

شما می‌توانید دستگاه قهوه جوش و چای‌ساز خود را با این روش جرم‌گیری کنید: نصف پیمانه آب را با نصف پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید و در دستگاه بریزید و اجازه دهید مانند قهوه یا آب، به جوش بیاید. سپس به مدت نیم تا یک ساعت اجازه دهید سرکه کار جرم‌گیری را انجام دهد. پس از شستشو خواهید دید تمام رسوباتی که در نتیجه استفاده از آب با درجه سختی زیاد و چای و قهوه بوده است، پاک شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات