آیتول؛ یکی از سریع‌ترین راه‌های دریافت و پرداخت خلافی

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر به دنبال روشی بدون دردسر برای استعلام خلافی خودرو هستید و می‌خواهید به پاسخ پرسش «چطور خلافی ماشین را بگیریم» برسید؛ با ما همراه باشید تا سریع‌ترین راه دریافت و پرداخت خلافی را بدانید.
تبلیغات

در سال‌های نه‌چندان دور باید برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو، به مرکز پلیس+۱۰ مراجعه می‌کردید؛ اما اکنون راه‌های زیادی، برای پرداخت لیست جریمه رانندگی وجود دارد؛ که به شما امکان می‌دهد، بدون مراجعه حضوری و صرف وقت و انرژی، ریز خلافی خودرو را بگیرید.

چگونه ریز خلافی خودرو را بگیریم؟ تلفنی!

با اینکه هنوز هم برخی از کاربران، برای گرفتن ریز خلافی خودرو به پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنند؛ اما با توجه به اوضاع کرونایی، گسترده شدن خدمات اینترنتی و آسان‌تر شدن شرایط، محبوبیت این روش در حال کم شدن است. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای استعلام خلافی خودرو، روش تلفنی است.

کافی است از طریق شماره 88288888 با سامانه تلفنی گویای راهور ناجا تماس گرفته و ریز خلافی خودرو را دریافت کنید. برای استعلام ریز خلافی خودرو، کافی است عدد یک را انتخاب و سپس با دادن شماره پلاک به اپراتور، بعد از کمی انتظار از لیست جریمه‌ها آگاه شوید. در روش تلفنی استعلام خلافی خودرو، امکان صفر کردن خلافی وجود ندارد.

دریافت سریع خلافی خودرو، غیر حضوری و پیامکی

برای دریافت سریع خلافی خودرو، می‌توانید از طریق پیامک نیز اقدام کنید. شماره کد VIN را به 1101202020 پیامک کنید. کد VIN در پشت کارت خودروی شما قرار گرفته و ۱۷ رقم است. کد VIN مانند شناسنامه دستگاه بوده و تمام اطلاعات خودرو را در خود ذخیره می‌کند.

بعد از ارسال کد به این شماره، لیست جریمه خودرو با چند پیامک به شما ارسال خواهد شد. در این روش شما تنها لیست خلافی خودرو را مشاهده می‌کنید و امکان پرداخت آن‌ها را ندارید. ضمن اینکه، هزینه هر پیامک هم در حدود ۳۵۰ تومان خواهد شد.

آیتول

مطمئن‌ترین راه استعلام خلافی خودرو؛ وب‌سایت راهور

به وب‌سایت پلیس راهور مراجعه و در منوی وب‌سایت، گزینه استعلام تخلفات رانندگی را بزنید. بعد از وارد شدن به صفحه استعلام خلافی خودرو، باید شماره بارکد کارت خودرو را وارد کنید. این کد هشت‌رقمی است و در پشت کارت خودرو، کنار بارکد پستی قرار گرفته.

بعد از وارد کردن بارکد و کلیک روی جست‌وجو، فهرستی از تخلفات و جریمه‌های پرداخت‌نشده خودرو به شما نشان داده خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید برای پرداخت جریمه‌ها اقدام کنید.

اما به این موضوع توجه کنید که اطلاعات سایت راهور دائما در حال به‌روزرسانی نیست؛ به عبارتی لیست جریمه‌ها و تخلفات خودرو، بعد از یک هفته بروز می‌شود. پس باید هفت روز بعد از ارتکاب تخلف، آن را در سایت و در قسمت استعلام تخلفات رانندگی رهگیری کنید. نکته دیگر اینکه تمام استعلام خلافی و پرداختی در سایت راهور، ممکن است با تأخیر ۷۲ ساعته همراه باشد.

با کد #110* استعلام خلافی خودرو بگیرید

ابتدا کد ستاره، ۱۱۰، مربع را وارد کنید، دو گزینه به شما نشان داده خواهد شد؛ خدمات در دست اقدام و خدمات قابل ارائه. شما باید گزینه خدمات قابل ارائه را انتخاب کنید. در منو بعدی می‌توانید، گزینه استعلام خلافی خودرو را مشاهده کنید. برای دریافت استعلام باید، عدد یک را انتخاب و ارسال کنید. اکنون باید کد VIN خودرو را در کادر وارد کرده تا لیست جریمه‌های پرداخت‌نشده را مشاهده کنید. این روش نیز تنها لیست را به شما نشان داده و اجازه پرداخت به شما را نمی‌دهد. 

آیتول

چگونه خلافی خودرو را از اینترنت بگیریم؟ سریع‌ترین راه را انتخاب کنید!

روش‌های زیادی برای رسیدن به پاسخ چطور خلافی ماشین را بگیریم وجود دارد و شما می‌توانید، هر یک از آن‌ها را بسته به شرایط خود انتخاب کنید؛ اما سریع‌ترین راه دریافت و پرداخت خلافی، استفاده از سامانه خودروی من یعنی آیتول است.

برای استعلام خلافی خودرو با آیتول، کافی است به سایت این سامانه مراجعه و شماره پلاک، شماره موبایل و بارکد خودرو را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات، به‌سرعت استعلام خلافی انجام و فهرست ریز خلافی به شما نشان داده خواهد شد. البته آیتول مانند روش‌های گفته‌شده، تنها لیست تخلفات و جریمه‌ها را به شما نشان نخواهد داد؛ بلکه امکان پرداخت فوری و سریع آن‌ها را نیز فراهم کرده است.

با آیتول علاوه بر استعلام و پرداخت عوارض خودرو، می‌توانید استعلام، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث را هم انجام دهید. در حال حاضر آیتول تخصصی‌ترین سایت خدمات خودرو است و شما می‌توانید برای خرید و فروش خودرو هم از این سایت استفاده کنید.

برای دسترسی بهتر و بیشتر به خدمات آیتول، می‌توانید اپلیکیشن این سامانه را دریافت و نصب کنید. با نصب اپلیکیشن آیتول روی گوشی، علاوه بر مکانی برای پرداخت عوارض همیشه یک تعمیرگاه و کارواش هم کنار خود خواهید داشت؛ زیرا آیتول، کارواش و حتی تعویض روغن در محل را نیز در کمترین زمان و بهترین کیفیت انجام می‌دهد. همین حالا به سایت آیتول مراجعه و اپلیکیشن را دانلود کنید؛ تا عوارض بعدی خود را مهمان ما باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات