لپ‌تاپ‌های هواوی در بازار ایران شامل چه مدل‌هایی می‌شوند؟

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
چند وقتی است شرکت هواوی لپ‌تاپ‌های سری میت بوک خود را در بازار ایران عرضه کرده است. این لپ‌تاپ‌ها در چه مدل‌ها و مشخصات فنی متفاوت راهی بازار کشور شده‌اند؟
تبلیغات

هواوی سه لپ‌تاپ MateBook 13 و MateBook D14 و MateBook X Pro را هم‌اکنون در بازار ایران دردسترس خریداران قرار داده است که هرکدام مشخصات منحصر‌به‌فردی دارند. در این مطلب، هر سه مدل را معرفی خواهیم کرد.

هواوی میت بوک 13؛ لپ‌تاپ مناسب برای افراد پرسفر

دسته‌ای از کاربران وجود دارند که بنابر نیازهای کاری و حرفه‌ای‌شان، دائما در حال سفر یا جابه‌جایی از مکانی به مکان دیگر هستند. این کاربران علاوه‌بر حمل‌پذیری زیاد لپ‌تاپ، باید به دستگاهی دسترسی داشته باشند که بتوانند در طول روز شارژدهی مناسبی داشته باشد و نمایشگر باکیفیتی نیز دراختیارشان قرار دهد.

 هواوی میت بوک 13

میت‌بوک ۱۳ لپ‌تاپی است که تنها ۱.۳۲ کیلوگرم وزن دارد و ابعادش برابر با ۲۸۶ در ۲۱۱ در ۱۴.۹ میلی‌متر است. این لپ‌تاپ با داشتن مشخصات فیزیکی ذکرشده محصولی بسیار نازک و سبک است و می‌تواند به‌راحتی در کیف و کوله‌پشتی‌های با ابعاد مختلف جا شود و شما را از خرید کیف و کوله مخصوص حمل لپ‌تاپ بی‌نیاز کند.

مبت‌بوک ۱۳ درکنار بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم، از نمایشگر جذاب و باکیفیت ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر با نور پس‌زمینه مناسب و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگ sRGB می‌تواند گزینه‌ای عالی برای طراحان و مهندسان باشد.

هواوی میت بوک

همچنین، استفاده از پردازنده نسل 10 اینتل Core i5 که با گرافیک مجزای GeForce MX250 همراه شده، نشان‌دهنده قدرت فراوان برای اجرای برنامه‌های سنگین و حتی بازی‌ها (در گرافیک متوسط) است. هواوی ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 و ۵۱۲ گیگابایت SSD را نیز درون این لپ‌تاپ جای داده که ویژگی‌های سخت‌افزاری‌اش را کامل می‌کنند.

در بخش باتری نیز، یکی از بهترین اتفاقات برای این لپ‌تاپ افتاده و باتری ۴۱.۷ وات‌ساعتی آن می‌تواند تا ۱۱.۶ ساعت برای پخش پیوسته ویدئو استفاده شود و به‌هیچ‌عنوان کاربر را در استفاده‌های معمول روزانه نیازمند شارژ مجدد نمی‌کند.

هواوی میت بوک D14؛ تعریف مفهوم تعادل

محصول دوم میت بوک دی 14 است؛ لپ‌تاپی که درواقع همه ویژگی‌های محصولی عالی را در‌کنار‌هم جمع کرده است. میت بوک دی 14 نیز مانند مدل کوچک‌تر، از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده کرده و ضخامتش ۱۵.۹ میلی‌متر و وزنش ۱.۳۸ کیلوگرم است. نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ رزولوشن استاندارد FullHD دارد.

هواوی در بخش سخت‌افزاری این لپ‌تاپ از همان پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-10210U استفاده و مجددا کارت گرافیک مجزای GeForce MX250 انویدیا را با آن همراه کرده است. هنگامی‌که حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم را در‌کنار این ترکیب قرار دهید، محصولی بسیار سریع و قدرتمند در‌اختیار خواهید داشت که در همه سناریوهای روزمره و حتی اموری مانند طراحی، استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و بازی‌های با گرافیک متوسط، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

وظیفه تأمین انرپی میت بوک دی ۱۴ برعهده باتری ۵۶ وات‌ساعتی است که به‌راحتی یک روز کامل کاربر را همراهی و او را از احتیاج به شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. البته هواوی در بسته‌بندی این لپ‌تاپ، شارژر ۶۵ واتی را نیز قرار داده و حتی این امکان را میسر کرده که بتوان میت بوک D14 را با شارژرهای مرسوم گوشی‌های هوشمند نیز شارژ کرد. ناگفته نماند لپ‌تاپ دی ۱۴ از وجود نسخه‌ Home ویندوز ۱۰ نیز بهره می‌برد. 

هواوی میت بوک ایکس پرو؛ لپ تاپ پرچم‌دار و مخصوص حرفه‌ای‌ها

وزن ۱.۳۳ کیلوگرمی و ضخامت بسیار کم ۱۴.۶ میلی‌متری این لپ‌تاپ درکنار بدنه آلومینیومی و سه رنگ سبز زمردین و نقره‌ای و خاکستری فضایی، نشان‌دهنده توجه ویژه هواوی به بخش طراحی و ساخت این لپ‌تاپ است. در بخش نمایشگر نیز، هواوی از حاشیه‌های بسیار اندک و نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصدی بهره برده که زیبایی این لپ‌تاپ را دوچندان کرده است. این نمایشگر با رزولوشن چشمگیر ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی و نور زمینه ۴۵۰ نیت که به‌واسطه وجود سنسور نور، متناسب با شدت نور محیط تنظیم می‌شود، یکی از نمایشگرهای برتر برای امور دقیق مهندسی و طراحی خواهد بود.

درکنار ویژگی‌های مذکور، هواوی بخش پردازشی را هم به بهترین‌ها مجهز کرده و پردازنده اینتل Core i7-10510U را درکنار گرافیک مجزای انویدیا GeForce MX250 جای داده است. ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر یک ترابایت حافظه SSD نیز نشان‌دهنده این است که لپ‌تاپ مذکور عملکردی بسیار سریع در انتقال فایل و اجرای برنامه‌ها خواهد داشت و می‌تواند پردازش‌های سنگین را به‌راحتی انجام دهد. گفتنی است باتری این لپ‌تاپ ۵۶ وات‌ساعتی است که ازطریق شارژر ۶۵ واتی USB-C شارژ می‌شود.

چنانچه به انتخاب لپ‌تاپ‌های هواوی سری میت بوک هواوی به‌عنوان گزینه‌هایی کارآمد و خوش‌قیمت علاقه‌مند هستید، می‌توانید آن‌ها را با بهترین قیمت از طریق این لینک بخرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات