خرید کلید لمسی پارمیس از خانه هوشمند هایکا

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
خانه هوشمند هایکا یکی از مراجع اصلی درزمینه کلید‌های لمسی است که توانسته با تولید یکی از کلید‌های لمسی باکیفیت بازار داخلی سهم بزرگی از این بازار را دراختیار بگیرد.
تبلیغات

خانه هوشمند هایکا علاوه‌بر حفظ و ارتقای سطح کیفی محصولات، همواره درصدد افزایش امکانات و کارایی کلید‌های لمسی است. احتمالا تاکنون درباره کلید‌های لمسی شنیده‌اید یا در فکر استفاده از این کلیدها هستید. در این مقاله، قصد داریم شما را با کلید‌های لمسی، انواع، مزایا و معایب آن‌ها اشنا کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کلید لمسی چند سالی است که وارد بازار ایران شده. این کلید‌ها درواقع جایگزین کلید و پریز‌های سنتی (مکانیکی) برق ساختمان می‌شوند و چراغ‌ها را می‌توانند روشن و خاموش کنند.

تفاوت کلید لمسی با کلید مکانیکی

کلید لمسی درعین‌حال که همانند کلید مکانیکی وظیفه روشن‌کردن چراغ را برعهده دارد، تفاوت‌های زیادی در ظاهر و عملکرد با کلید مکانیکی دارد. ازجمله :

  • ظاهر: کلید‌های لمسی ظاهری بسیار شیک و مدرن دارند و بسیار زیباتر از کلید‌های مکانیکی هستند.
  • تعداد پل: اکثر کلید‌های مکانیکی حداکثر دوپل هستند؛ البته در برخی برند‌ها سه‌پل نیز موجود است. درمقابل، کلید‌های لمسی چهارپل و برخی حتی شش‌پل هستند که باعث می‌شود تعداد کلید‌ها استفاده‌شده کمتر شود.
  • عملکرد: کلید‌های مکانیکی با چسبیدن پلاتین عمل می‌کند؛ اما در کلید‌های لمسی رله‌ها این کار را انجام می‌دهند و با لمس پل مرتبط رله فعال می‌شود و جریان برق را وصل می‌کند.
  • ریموت و هوشمند: مهم‌ترین تفاوت میان کلید لمسی با کلید مکانیکی این است که برخی از کلید‌های لمسی را می‌توان با ریموت کنترل یا موبایل کنترل کرد که به آن‌ها کلید لمسی هوشمند نیز گفته می‌شود.
هایکا

کلید لمسی را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

در همه‌جا به‌جز محل‌هایی که آب و باران و آفتاب مستقیم وجود دارد، می‌توان کلید‌های لمسی را نصب کرد (مثلا حیاط، تراس، حمام و پشت بام). البته در بقیه مکان‌ها نیز می‌توان از این کلید‌ها بهره برد، مانند خانه‌های مسکونی، اداره‌ها، دفاتر کار، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آموزشگاه‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها، باغ‌ها و ویلاها. درمجموع، این کلیدها را می‌توان در هر جایی که کلید‌های مکانیکی نصب بوده‌اند، جایگزین کرد؛ فقط نباید درمعرض آب و آفتاب باشند.

نکات مهم در انتخاب کلید‌های لمسی

در‌ادامه، به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که هنگام خرید کلید لمسی به آن‌ها باید دقت کنید.

۱. نصب کلید

یکی از نکات مهم در انتخاب کلید‌های لمسی این است ابعاد کلید به‌گونه‌ای باشد که در قوطی‌های معمولی و قدیمی نصب‌شدنی باشد و به قوطی مخصوص نیازی نباشد. همچنین، نحوه نصب کلید ساده باشد و فرد غیر‌متخصص نیز بتواند کلید را باز یا نصب کند. این ویژگی در مواقعی بسیار مفید خواهد بود که کلید دچار خرابی شود؛ پس از فروشنده کلید لمسی درباره قوطی موردنیاز کلید و نحوه نصب کلید بپرسید.

هایکا

آموزش تصویری و نصب گام‌به‌گام کلید لمسی را در سایت خانه هوشمند هایکا مشاهده کنید.

۲. ظاهر کلید

کلید لمسی علاوه‌بر داشتن ظاهر شیک و جذاب، از مواداولیه‌ای باید ساخته شده باشد که سالیان سال این ظاهر را حفظ کند؛ چرا‌که یکی از دلایل استقبال چشمگیر از کلید‌های لمسی ظاهر مدرن و شیک آن‌ها است؛ بنابر‌این، ظاهر باید چندین سال باقی بماند.

۳. نوع تاچ

نوع تاچ یا لمس در کلید‌های لمسی متفاوت است. نوع بهینه و عالی تاچ خازنی است؛ زیرا این نوع تاچ بسیار حساس و کم‌استهلاک است. این نوع تاچ به تاچ حرارتی نیز معروف است و درواقع، تنها با لمس پوست دست یا دست‌کش نازک عمل می‌کند و عمر بسیار زیادی دارد.

۴. توان خروجی

هر پل کلید لمسی یک توان خروجی دارد و باید این توان خروجی با توان چراغ‌های متصل به آن متناسب باشد. برای مثال، اکثر کلید‌های لمسی خروجی پنج تا ده‌رله‌ای دارند که می‌تواند حدود ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ وات از آن‌ها جریان کشید که جریان نسبتا مناسب و زیادی دارند. نکته مهم این است که چراغ‌های امروزی عموما از نوع LED هستند و این نوع چراغ‌ها جریان اولیه بسیار شدیدی می‌کشند و همین جریان اولیه می‌تواند رله را معیوب کند. پس بهتر است کلید لمسی استفاده‌شده رله با خاصیت خازنی یا تشخیص جریان صفر داشته باشد تا رله آن آسیب نبیند (در سایت خانه هوشمند هایکا، درباره کلیدهای لمسی‌ اطلاعات بیشتری می‌توانید کسب کنید).

۵. کلید‌های دارای تیریاک (به‌جای رله)

این کلیدها بیشتر برای محل‌هایی استفاده می‌شود که جریان خیلی کمی قرار است از کلید کشیده شود؛ ولی در مواقعی که جریان بیشتری موردنیاز است، این نوع کلید‌ها توصیه نمی‌شود؛ زیرا در‌اثر عبور جریان قطعه تیریاک بسیار داغ خواهد شد.

۶. قابلیت ریموت

برخی کلید‌های لمسی امکان ست‌شدن با ریموت کنترل را دارند و می‌توان با ریموت از راه دور آن‌ها را کنترل کرد. این ویژگی خاص می‌تواند کارایی کلید را افزایش دهد و کاربر بتواند به‌راحتی با استفاده از ریموت چراغ‌ها را روشن و خاموش کند. در پروژه‌های بزرگ و دوبلکس این ویژگی به نیازی مهم تبدیل می‌شود و کلید لمسی باید قابلیت ست‌شدن با ریموت را داشته باشد.

۷. کلید لمسی هوشمند

ویژگی بسیار جذاب برخی کلیدهای تاچ جدید یا همان کلید هوشمند قابلیت اتصال به سیستم خانه هوشمند است. بدین‌صورت که این کلید به تاچ پنل مرکزی خانه هوشمند و نرم‌افزار موبایل متصل می‌شود و می‌توان با تلفن‌همراه کلید را روشن و خاموش کرد. همچنین، قابلیت کنترل کلید در سناریوهای هوشمند وجود دارد. درواقع، با این کلید تاچ هوشمند می‌توانید در بسته سنتی و سیم‌کشی قدیمی سیستم خانه هوشمند را داشته باشید.

۸. کیفیت

مهم‌ترین عامل در انتخاب کلید لمسی کیفیت آن است؛ چرا‌که تمام ویژگی‌های پیشین در‌صورت عملکرد صحیح کلید معنا دارد و در‌صورت خرابی و سوختن کلید بقیه امکانات بی‌استفاده‌اند. پس کلید تاچ انتخابی باید بهترین کیفیت را داشته و از مواداولیه باکیفیت و طبق طراحی استاندارد ساخته شده باشد. عمر مفید کلید لمسی باکیفیت ممکن است بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ سال باشد که بسیار مناسب است. این در حالی است که برخی برند‌های چینی و بی‌کیفیت در بازار وجود دارند که بعضا حتی کمتر از یک سال کار می‌کنند و زود خراب می‌شوند.

۹. قیمت

درکنار کیفیت محصول، قیمت نیز بسیار مهم است؛ زیرا قرار نیست کلید با‌کیفیت قیمتی بسیار زیاد و نا‌معقول داشته باشد. بااین‌حال، کاملا توجیه‌پذیر است که برای محصولی با‌کیفیت باید هزینه بیشتری درمقایسه‌با محصولاتی با کیفیت کمتر پرداخت کرد. برای اطلاع از قیمت کلید و پریز لوکس و خرید کلید لمسی کلیک کنید.

۱۰. گارانتی

کلید لمسی حتما باید گارانتی معتبر با زمان مناسب داشته باشد؛ چرا‌که ممکن است دچار ایراد یا مشکل شود؛ پس شرکت تولیدکننده یا ارائه‌کننده آن را باید گارانتی کند. گارانتی تعویض بهترین نوع گارانتی است که درصورت وجود ایراد در کلیدآن را تعویض می‌کند؛ البته در گارانتی‌های معمولی نیز عیب کلید رایگان رفع می‌شود. ناگفته نماند شرایطی نیز برای گارانتی وجود دارد. در کلید‌های لمسی، عموما ضربه فیزیکی و شکستگی، ریختن آب روی کلید، ولتاژ و جریان خارج از محدوده ازجمله شرایطی است که کلید را از گارانتی خارج می‌کند؛ اما در بقیه موارد، عموما شامل گارانتی می‌شود. مدت زمان گارانتی نیز متفاوت است؛ ولی زمان سه تا پنج سال گارانتی ایدئالی می‌تواند باشد.

۱۱. خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش آن‌قدر اهمیت دارد که می‌تواند گارانتی و کیفیت محصول را زیر سؤال ببرد یا بر‌عکس ایرادات گارانتی و کیفیت را بر‌طرف کند. اینکه شرکت ارائه‌کننده خدمات پس از فروش دردسترس و سریع داشته باشد، بسیار مهم است. برای مثال، شرکتی گارانتی تعویض دارد؛ به‌شرطی‌که کلید خراب را خود کاربر باز کند و بفرستد و شرکت کلید نو را بعدا ارسال کند. ایراد این روش آن است که باید خودتان کلید را باز کنید و حداقل یک هفته جای کلید خالی باشد تا کلید نو برسد. باوجوداین، شرکتی دیگر با گارانتی معمولی پس از خرابی کلید در محل حاضر می‌شود و کلید معیوب را با کلیدی موقت جایگزین می‌کند و بعد از چند روز کلید تعمیرشده را با کلید موقت جایگزین می‌کند. شما کدام مدل را می‌پسندید: شرکتی با گارانتی تعویض، ولی خدمات ضعیف یا شرکتی با گارانتی معمولی، ولی خدمات قوی؟

نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، جزو مهم ترین نکات در انتخاب کلید بهترین لمسی است. ناگفته نماند اطلاعات لازم درباره اینکه کدام کلید لمسی ویژگی‌های مذکور را دارد، بهتر است از کارشناسان این حوزه دریافت کنید. برای این منظور، با شرکت خانه هوشمند هایکا می‌توانید تماس بگیرید تا کارشناسان شما را کاملا راهنمایی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات