ایده‌ پرداز پرارین؛ نماینده رسمی دوربین مداربسته داهوا در ایران

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
دوربین‌های مدار بسته ابزارهای نوینی هستند که نیاز به آن‌ها هر روز پررنگ‌تر و استقبال مردم از آن‌ها بیشتر می‌شود.
تبلیغات

با اینکه روانشناسان از افزایش بی‌اعتمادی در اثر استفاده از دوربین مداربسته صحبت می‌کنند، اما استفاده از آن‌ها مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد ترس در مجرمین برای جلوگیری از وقوع جرم
  • جلوگیری از سرقت و امکان ردیابی سارقان توسط دوربین
  • افزایش بهره‌وری نیروی کار و حصول بازدهی بالا به کمک دوربینها
  • کاهش مسئولیت و عدم ایجاد تعهد برای شرکت‌ها در مقابل ادعاهای دروغین
  • محافظت از اطلاعات و بالا بردن امنیت
  • امکان مدیریت فضاها، بخش‌ها و تأسیسات مختلف از راه دور
  • شناسایی عادت‌ها و رفتارهای مشتری و بهینه‌سازی مسیرهای تردد در فروشگاه‌ها و مراکز خرید
  • شناسایی سریع مشکلات و ساده‌سازی عملیات به کمک تجهیز کارخانه‌ها به سامانه‌ی نظارت تصویری
  • ایجاد آرامش خاطر و کاهش استرس به دلیل وقوع حوادث از پیش تعیین نشده

علاوه بر موارد گفته‌شده، دوربین‌های مداربسته  می‌توانند به پیشرفت کسبو‌کار شما کمک کنند. همواره توجه به این نکته ضروری است، با توجه به افزایش کالاهای قاچاق و تقلبی در این بازار، کاربران و مصرف‌کنندگان فریب برخی فروشندگان سودجو را نخورده و با چشمی باز این کالاها را از شرکت‌های واردکننده‌ی اصلی خریداری نمایند. طی سال‌های اخیر بیشترین شکایت مصرف‌کنندگان از فروشگاه‌های غیر معتبری بوده که به‌صورت مقطعی کالای بی‌کیفیت را به داخل کشور وارد می‌کرده‌ و با قیمت‌های بسیار پایینی این کالا را عرضه کرده‌اند و خریدار راضی و خشنود به تصور یک خرید خوب از فروشگاه‌ها خارج می‌شود؛ اما این حس رضایت چندان دوام نمی‌آورد‌ و پس از چند ماه کار کردن این دوربین‌ها و خرابی‌های پی‌درپی شما را به فکر فرومی‌برد که به این جمله‌ی قدیمی دوباره ایمان بیاوریم که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. این اولین درسی است که هر فرد از این نوع خرید می‌گیرد. درس بعدی که جدیداً در این بازار در حال اتفاق افتادن است، این است که شما بعد از خرابی دوربین بیان می‌کنید فلان فروشنده به ما خدمات گارانتی داده و این محصول را پیش خود واحد گارانتی می‌بریم تا برای ما محصول را گارانتی کند و وقتی به آن فروشگاه مراجعه می‌کنید با در بسته مواجه می‌شوید. بله آن فروشنده چند صباحی وارد این بازار می‌شود و بعد از سود مقطعی که به جیب خود زده، از آن صنف خارج شده و شما می‌مانید و تعداد زیادی دوربین خراب و از بین رفتن پولی که برای خرید این دوربین‌ها صرف شده، پس پیشنهاد کارشناسان ما این است که حتماً دوربین‌ها را از شرکت‌های معتبر و واردکننده‌ی رسمی تهیه کنید.

در ادامه یکی از شرکت‌هایی که به‌صورت رسمی یکی از بهترین برندهای دوربین مداربسته در دنیا را در ایران وارد می‌کند، به شما معرفی می‌کنیم.

دوربین‌هایی که با گارانتی اصلی شرکت ایده پرداز پرارین در سراسر کشور به فروش می‌رسد، می‌تواند از شش راه به کسب‌و‌کار شما عزیزان کمک کند. متأسفانه برخی صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها نصب و راه‌اندازی سیستم دوربین مداربسته در محل کار خود را دست کم می‌گیرند. این افراد با قیاس هزینه‌ها و فواید نصب سیستم‌های نظارت تصویری به استفاده از راهکارهای سنتی‌ترِ تأمین امنیت روی می‌آورند تا قدمی رو به جلو در مدیریت هزینه‌های ثابت و متغیر شرکت برداشته باشند که البته در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسد. در عین حال، باید در نظر داشت که یکی از بزرگ‌ترین راه‌هایی که یک شرکت متضرر می‌شود، سرقت است. هر سازمان یا نهادی رویکردی مختص به خود در پیشگیری از ضرر دارد؛ ولی اغلب آن‌ها استفاده از سیستم‌های دوربین مدار بسته را به‌عنوان راهکار اصلی در دستور کار قرار می‌دهند. در یک سیستم دوربین مدار بسته (CCTV) یک یا چند دوربین مسئولیت انتقال تصویر به یک نمایشگر یا مجموعه‌ای از نمایشگرها می‌شود که در محلی نزدیک به دوربین مداربسته نصب شده‌اند. دوربین‌های مداربسته می‌توانند تصاویر زنده‌ی ویدیویی از شرایط لحظه به لحظه‌ی محل مورد نظر ارسال کنند یا برای ضبط تصویر برنامه‌ریزی شوند و از این طریق می‌توان در زمان دلخواه تصویر ضبط‌شده را بررسی کرد، اکثر دوربین‌ها قادر به اجرای هر دو فرایند هستند.

پرارین

دوربین‌های مداربسته می‌توانند مفیدتر از آنچه در نظر شما است، باشند. در اینجا ۶ راه کلیدی که دوربین مداربسته می‌تواند به حفظ امنیت کسب‌وکار شما کمک کند، آورده شده است:

۱-  بررسی‌های منظم

با روی کار آمدن سیستم‌های نظارت تصویری جدید مجرمین نیز سعی می‌کنند راه‌های تازه‌ای را برای سرقت امتحان کنند. باید کوشید با بررسی سیستم‌های به‌روز در بازار و به‌کارگیری از ایده‌های امنیتی جدید به تأمین هرچه بهتر امنیت کسب‌و‌کار خود روی آورد.

۲-  بازدارندگی

اگرچه سیستم نظارت تصویری تمام جرم و خرابکاری‌ها را متوقف نمی‌کند؛ ولی قابل‌رؤیت بودن دوربین‌های مداربسته به‌عنوان یک عامل بازدارنده از جرایم احتمالی عمل خواهد کرد. خطر سرقت از یک فروشگاه بدون دوربین مداربسته خیلی بیشتر از فروشگاهی است که به‌وضوح حضور دوربین مداربسته در آن دیده می‌شود. نصب دوربین‌های مداربسته در محل ورودی یا خروجی یک ساختمان و تصویربرداری از نقاط مهم و حساس مثل ویترین یک فروشگاه یا وسایل الکترونیکی نصب‌شده در یک مرکز خرید می‌تواند شانس یک فرد مجرم را برای انجام خرابکاری به حداقل برساند.

۳-  محافظت از خود و پرسنل

اطمینان حاصل کنید که دوربین‌ها در تمام نقاطی که نیاز است، نصب شده باشد و پرسنل دربارهٔ اینکه در زمان تهدید جدی چه واکنشی از خود نشان دهند، آگاه باشند. همچنین پرسنل خود را آموزش دهید تا رفتارهای مشکوک در مراجعین را تشخیص دهند. کادر شما باید بدانند چطور شما یا پرسنل دیگر را از وقوع جرم در محدودهٔ خود مطلع سازند. همه‌ی افراد در مقابله با فرد مجرم باید اعتماد به نفس خود را حفظ نمایند و مقام مافوق را از این خرابکاری آگاه سازند.

وجود دوربین‌ها در نقاط حساس یک مجموعه یا شرکت بسیار حائز اهمیت است، برای مثال اگر شما دوربین‌ها را در جای مناسب نصب کنید، می‌توانید به تمام جزییات یک مکان اشراف کامل داشته و به کنترل فعالیت‌ها و رخدادهای احتمالی افراد بپردازید.

توجه داشته باشید در یک محیط مسکونی که سالمندان یا کودکان حضور دارند، نصب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه یا دوربین‌های مداربسته‌ای که با انتقال تصویر به صاحب منزل یا شخص مراقب این افراد، باعث می‌شود تا در صورت خطرات احتمالی مانند روشن ماندن اجاق گاز، حمله‌های قلبی، ورود افراد ناشناس به مکان و ... از وقوع حادثه جلوگیری شود؛ یعنی به‌نوعی به‌عنوان عامل پیشگیری می‌توان از دوربین‌های مداربسته استفاده کرد.

همچنین این حالت را تصور کنید که در محیطی قرار گرفته‌اید که چندین دوربین مداربسته‌ی نصب‌شده در نقاط مناسب با تابلوهای علامتی را دارا است. در این مکان قطعاً سارقین یا افرادی که دنبال خراب‌کاری یا حتی نزاع هستند، از محیط خارج شده یا تصمیم دیگری می‌گیرند و این دقیقاً بحث دوربین مداربسته به‌عنوان یک عامل بازدارنده را مطرح می‌کند.

نکته‌ی بعدی استفاده از سامانه‌ی حفاظت از مجموعه یا محل مورد نیاز این است که با نصب سیستم‌های نظارت تصویری یا همان دوربین‌ مداربسته در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و در کل مکان‌های پررفت‌وآمدی که در آن شی‌ء گران‌بهایی نگه‌داری یا به فروش می‌رود، از قبیل طلافروشی و صرافی‌ها‌، می‌توان هر ثانیه رفتار افراد حاضر در محیط را زیر نظر گرفت یا اینکه بعد از اتمام روز کاری، اتاق کنترل اگر با مورد مشکوکی روبه‌رو شد با بررسی دقیق‌تر پی به سرقت انجام شده ببرد که چه کسی، در کجا این خطا را انجام داده است.

۴- جمع‌آوری داده‌ها و شواهد

دوربین‌های مداربسته هم امکان پیشگیری از وقوع جرم، هم قابلیت ارائه‌ی تصاویر قابل اتکا را دارند که به پلیس و نیروهای امنیتی و محافظتی در دستگیر کردن سارقین و بازداشت متهمان کمک کند. سیستم‌های مجهز به نمایشگر با تصاویری که از دوربین به نمایشگر ارسال می‌کند، به کادر امنیتی کمک می‌کند محدوده‌ی دلخواه را لحظه‌به‌لحظه بررسی کنند. این سیستم‌های نظارت تصویری به گونه‌ای عمل می‌کنند که اگر آن‌ها هر رفتار مشکوکی از افراد را در محدودهٔ تحت محافظت در تصاویر ببینند، می‌توانند به بقیهٔ اعضا هشدار داده و از وقوع احتمالی جرم جلوگیری کنند. به‌علاوه می‌توانند اطلاعات ضروری دربارهٔ شکل ظاهری مجرم پس از ارتکاب به جرم را در اختیار پلیس قرار دهند.

سرقت‌های خرد به تعبیر پلیس رو به افزایش است و بیشترین میزان این سرقت‌ها مربوط به سرقت محصولات غذایی فروشگاه‌های سوپرمارکت تا لباس‌های بچه‌گانه و دیگر محصولات خوراکی یا پوشاک است. نصب دوربین‌های مداربسته راهکاری برای پیشگیری از این دزدی‌های خرد یا شناسایی عوامل این رفتار ناپسند است که متأسفانه بسیاری از مغازه‌های کوچک و حتی بزرگ از نصب دوربین مداربسته خودداری می‌کنند.

در یک مغازه کوچک کافی است مغازه‌دار سر بچرخاند تا مثلاً یک پاکت شیر ناپدید شود که تکرار این موضوع هم ضرر چشمگیر مغازه‌دار را به دنبال داشته و البته از آن مهم‌تر سبب گسترش ناامنی در شهر می‌شود. راه‌اندازی سامانه‌های امنیتی و دوربین‌های مداربسته حتی در کوچک‌ترین مغازه‌ها و بوتیک‌ها و سوپرها تا کیوسک‌های موجود در پارک‌ها و فضاهای تفریحی یا حتی روزنامه‌فروشی‌ها ضروری است.

اما مشکل وقتی بیشتر احساس می‌شود که برخی واحدهای اجرایی، اختصاص هزینه برای نصب دوربین مداربسته و باقی تجهیزات و مقدماتش را اضافه دانسته و از انجام آن خودداری می‌کنند.

کارشناس فنی تیم پرارین در این زمینه با بیان اینکه دوربین مداربسته، کلیه‌ی دوربین‌هایی است که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می‌کنند، گفت: دوربین‌ها در حفاظت، نظارت و سیستم‌های مانیتورینگ امنیت به کار می‌رود.

کاربرد اصلی و عمده‌ی دوربین‌های مداربسته در سیستم‌های حفاظتی بوده؛ اما کاربردهای آن به سیستم‌های حفاظتی محدود نیست. کاربردهای پلیسی، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدیویی و تصویربرداری نامحسوس از دیگر موارد استفاده این دوربین‌ها است. کاربرد دوربین‌های مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است، جلوگیری از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی و استفادهٔ نامحسوس از دوربین‌های مخفی بسیار رواج یافته است.

دوربین‌های دستگاه‌های خودپرداز بانکی ATM که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد، از دیگر کاربردهای این دوربین‌ها است.

امروزه از این سامانه‌ها برای حفاظت و نظارت بر اماکن مهم، پرتردد و پرخطر استفاده می‌شود، موزه‌ها، فروشگاه‌ها، زندان‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن و حتی بیمارستان‌ها و مدارس از اماکنی است که به این سیستم‌ها مجهز هستند.

با وجود این سیستم، امکان شناسایی و تعقیب راحت‌تر مجرمان فراهم می‌شود، البته در برخی اماکن مانند فروشگاه‌ها ابزارهای نظارتی دیگری هم چون گیت فروشگاهی یا به‌اصطلاح دزدگیر لباس استفاده می‌شود که نواقص این ابزار را برطرف می‌کند.

 کارکرد دیگر سامانه‌های مداربسته، کارکرد نظارتی بوده و مدیران زیادی با این سیستم‌ها بر کار نیروهای خود نظارت داشته و کنترل ترافیک شهرها هم بر اساس این کارکرد سیستم‌های مداربسته استوار است.

دوربین‌ها درصورتی‌که کارشناسی شده و در نقاط کور فروشگاه‌ها و محل کسب نصب و دید مطلوب حاصل شود، بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند، استفاده از دوربین در فواصل مناسب و تنظیم آن برای پوشش کلیه نقاط محل مورد نظر، سبب پیشگیری  رفتار غیرمتعارف متخلفان می‌شود. متأسفانه برخی افراد با آگاه شدن از هزینهٔ دوربین‌ها به‌ویژه دوربین‌هایی که پوشش مطلوب دارند، از نصب تعداد مورد نیاز دوربین‌ها جلوگیری کرده و نتیجه لازم را دریافت نمی‌کنند.

صاحبان فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، مکان‌های اداری و تفریحی برای نصب دوربین بهتر است، کار را به عهده کارشناسان گذاشته تا با نصب دوربین در نقاط مورد نظر اگرچه با هزینهٔ بیشتر، از تخلف برخی افراد فرصت‌طلب جلوگیری و نظم و امنیت در جامعه ایجاد شود.

پرارین

۵- آرامش فکری

نصب سیستم دوربین‌های مداربسته نه‌تنها خیال کارکنان شما را از بابت اهمیت داشتن امنیت جان آن‌ها برای کارفرما راحت می‌کند؛ بلکه مشتریان و بازدیدکنندگان ناخودآگاه نسبت به فروشگاه یا شرکتی که دوربین مداربسته ندارد، احساس آرامش بیشتری در زمان بازدید از محل کسب شما می‌کنند. درحالی‌که برخی تمایلی به استقرار دوربین مداربسته در معرض دید عموم ندارند؛ ولی آمارها نشان‌دهندهٔ این است که بازدیدکنندگان با مشاهدهٔ دوربین مداربسته احساس آرامش بیشتری می‌کنند.

۶-  جلوگیری از سرقت اطلاعات

برای محافظت از اطلاعات و داده‌های خود در برابر تهدیدات سرقت سارقین یا حملات سایبری، می‌تواند اقدامات ساده‌ای مانند استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دوربین مداربسته بسیار کارساز  باشد.

امنیت اطلاعات به یک مسئله‌ی جدی برای افراد، شرکت‌ها و حتی دولت‌ها تبدیل ‌شده است. در جهانی که همه‌ چیز وابسته به اینترنت است، از اطلاعات کارت اعتباری گرفته تا انواع اسناد محرمانه یا اطلاعات پرسنلی کارمندان شما، اطمینان از ایمن ماندن داده‌های افراد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امنیتی محسوب می‌شود.

به منظور محافظت از اطلاعات مهم از جمله سوابق مالی مشتریان و پرونده‌ی مشخصات کارمندان از سیستم‌های کنترل دسترسی روی سیستم‌های کامپیوتری استفاده کرده تا ورود را محدود کنید. مرتباً لیست کسانی که امتیاز ورود به سیستم‌ها را دارند، بررسی کنید همچنین گذرواژه‌های فایل‌ها را به‌صورت منظم تغییر دهید. با نصب فایروال و آنتی‌ویروس اطمینان حاصل کنید که سیستم‌های فناوری اطلاعات شما به اندازه‌ی کافی در برابر تهدیدات خارجی محافظت شده‌اند. علاوه بر این با نظارت تصویری سیستم‌های بروز مداربسته و دزدگیر اماکن از سیستم‌ها و کامپیوترهای کلیدی از اطلاعات خود محافظت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات