آموزش سئو با سایت سئو شو

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سایت سئو شو که فعالیت خود را ۳ سال پیش در زمینه آموزش سئو شروع کرده است، شما را با تکنیک‌های سئو خاکستری آشنا می‌کند.
تبلیغات

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید سئو را به دو دسته کلی کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم‌بندی می‌کنند. از نام سئو خاکستری می‌توان حدس زد که این تکنیک‌ها، روش‌هایی بین سفید و سیاه هستند. به عبارتی اگر از این تکنیک‌ها به‌درستی و با تخصص کافی استفاده کنید، نه‌تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید، بلکه با سرعت بیشتری به اهداف سئو سایت خود نزدیک می‌شوید. همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر گوگل این تکنیک‌ها را خلاف قوانین و ضوابط خود تشخیص دهد، سایت شما با عواقبی همچون پنالتی شدن مواجه خواهد شد؛ بنابراین به‌شدت توصیه می‌کنیم بدون داشتن دانش کافی تکنیک‌های زیر را به کار نگیرید.

در وهله اول باید آموزش سئو را به‌صورت کاملاً تخصصی و جامع فرابگیریم؛ ولی در ادامه قصد داریم تا شما را با تکنیک‌های خاکستری آشنا کنیم.

سایت سئو شو

تکنیک‌های سئو خاکستری

۱. استفاده از دامنه‌های منقضی‌شده

با یک جستجوی ساده می‌توانید به فهرستی از دامنه‌های منقضی‌شده و مرتبط با موضوع سایت خود دسترسی پیدا کنید. شما تنها با پرداخت هزینه‌ای کم جهت ثبت آن دامنه، می‌توانید مالکیت آن را از آن خود کنید.

پس از ثبت دامنه شما می‌توانید مطالب مرتبط قبلی را به سایت خود لینک دهید. با این کار شما اعتباری را از سایت مبدأ به سایت خود منتقل کرده‌اید. علاوه بر آن می‌توانید با درج محتواهای جدید روی این دامنه، مطالب جدید را نیز به سایت خود لینک دهید. با این کار گامی بزرگ در صرفه‌جویی مالی لینک سازی خارجی پروژه خود خواهید برداشت.

اما پیش از هر چیز باید دقت کنید که دامنه منقضی‌شده پنالتی نشده باشد؛ زیرا در این صورت نه‌تنها برای شما منفعتی نخواهد داشت، بلکه ممکن است به شما آسیب بزند.

۲. آپدیت محتوای سایت

گوگل همواره به‌دنبال نمایش مطالب جامع جدید و کاربردی به کاربران است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به گوگل نشان دهید که همواره محتوای شما برای کاربر مفید و مؤثر واقع خواهد شد، این است که محتواهای سایت خود را به‌صورت دوره‌ای آپدیت کنید.

برای آپدیت مقالات تنها کافی است یک پاراگراف متن جدید اما کاربردی و یک تصویر یا سایر مدیاها مانند صوت ویدئو و ... به آن اضافه کنید. در آپدیت محتوا به یاد داشته باشید که هرگز قسمتی از محتوا را پاک نکنید؛ زیرا این کار از نظر گوگل تغییر محتوای صفحه محسوب می‌شود و ممکن است رتبه شما را کاهش دهد.

سایت سئو شو

۳. لینک‌سازی خارجی‌

بدیهی است که گوگل به رفتار کاربران نسبت به برند ما اهمیت زیادی می‌دهد. یکی از راه‌هایی که گوگل برای تعیین اعتبار سایت ما استفاده می‌کند این است که بررسی می‌کند چه تعداد و ‌سایت‌هایی و چه وب‌سایت‌هایی به ما لینک داده‌اند. منطقی است که اگر ما برند معتبر و بزرگی باشیم، سایر وب‌سایت‌ها از ما صحبت می‌کنند و کاربران را به سایت ما ارجاع می‌دهند.

اما اگر بخواهید لینک سازی را به‌صورت طبیعی انجام دهید باید سال‌های زیادی را صرف تولید محتوا و برند سازی کنید تا به‌صورت خودجوش بقیه وب‌سایت‌ها به شما لینک دهند. اینجا است که سئو خاکستری به کمک ما می‌آید! شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به وب‌سایت‌های معتبر از نظر گوگل، لینک‌هایی را از آن‌ها خریداری کنید. در اغلب پروژه‌های سئو شاهد لینک سازی هستیم زیرا بدون این قدرت مخصوصاً در کلمات سخت، به نتیجه‌ای نخواهید رسید مگر در طی سال‌ها فعالیت مداوم.

۴. خرید رپورتاژ

رپورتاژها نوعی از لینک سازی خارجی  در خدمات سئو سایت محسوب می‌شوند. ‌پس سؤال ایجاد می‌شود که رپورتاژ چه مزیتی نسبت به لینک خارجی دارد؟

با استفاده از رپورتاژ نه‌تنها به علت لینک داده‌شده سایت شما تقویت می‌شود؛ بلکه این متن تبلیغاتی می‌تواند کاربرانی واقعی را به سایت شما هدایت کند و آن‌ها تبدیل به بازدیدکننده و در نهایت مشتری شوند.

اول باید بدانید که از کدام سایت‌ها رپورتاژ بگیرید. برای تعیین کیفیت رپورتاژ پارامترهای متفاوتی وجود دارند که در آموزش سئو سایت سئوشو  به بررسی تمامی این معیارها پرداخته‌ایم.

در قدم دوم باید مطلبی مناسب و کاربردی برای رپورتاژ خود بنویسید. این محتوا می‌تواند تبلیغاتی نیز باشد؛ اما در طی نتایج به‌دست‌آمده در تست‌های سئو مطالبی که برای کاربر جنبه کاربردی دارند، بیشتر مورد استقبال خوانندگان قرار می‌گیرند.

بر طبق مطالب بالا شما باید بدانید چه مطلبی را در کدام وب‌سایت منتشر کنید تا با بودجه‌ی معقول به نتیجه دلخواه برسید.

۵. لینک‌سازی چند گره‌ای

تا به اینجا متوجه شدیم که لینک سازی خارجی چه تأثیر زیادی بر سئو سایت ما دارد؛ اما اگر می‌خواهید این تأثیر را چندین برابر کنید، باید از لینک سازی چند گره‌ای کمک بگیرید‌.

لینک سازی چند گره‌ای به این معنا است که شما چند بک لینک قدرتمند برای سایت خود خریداری می‌کنید. سپس تعدادی لینک ارزان‌تر و با قدرت کمتر به صفحاتی که از آن‌ها بک لینک گرفتیم ارجاع می‌دهیم. با این کار تنها با پرداخت هزینه‌ای کم تأثیر بک لینک‌ها را چندین برابر می‌کنید.

۶. برند منشن

گوگل فکر می‌کند که شما اگر برندی معتبر باشید وب‌سایت‌های دیگر تنها به شما لینک می‌دهند؛ بلکه در جاهای مختلفی مانند کامنت‌ها یا بدنه مقالات باید نامی از شما ذکر شده باشد. به همین علت شما می‌توانید با منشن کردن نام برند خود در کامنت‌های وب‌سایت‌های دیگر یا شبکه‌های اجتماعی این سیگنال را به گوگل بدهید که افراد زیادی در رابطه با شما صحبت می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این کار را به‌طور غیر طبیعی یا بیش از حد انجام ندهید.

برند منشن به این معنا است که نام برند یا سایت شما بدون هیچ لینکی در سطح وب درج شود؛ بنابراین لینکی به سایت خود قرار ندهید.

تکنیک‌های موجود برای  سئو خاکستری تنها به این موارد محدود نمی‌شوند؛ بلکه در دنیای سئو راهکارها و تکنیک‌های مؤثر دیگری نیز وجود دارند. برای آن‌که بتوانید در مناسب‌ترین زمان به مطلوب‌ترین نتیجه برسید باید آموزش سئو را جدی بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات