خرید زیرو کلاینت یونیوو از بهین تکنولوژی

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت بهین تکنولوژی در راستای افزایش طیف محصولات و خدمت‌رسانی بیشتر به کاربران، زیرو کلاینت یونیوو مدل UZ100 را به‌صورت تولید داخلی در دسترس کاربران سازمانی قرار می‌دهد.
تبلیغات

زیرو کلاینت که یک دستگاه بسیار مفید برای کاهش هزینه و افزایش امنیت در سازمان‌ها و ادارات به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. این دستگاه به دلیل ساختار و ماهیت خود که نقش یک ترمینال را بازی می‌کند، نیاز سازمان‌ها را از خریداری تعداد زیادی کامپیوتر برطرف می‌سازد و با قرار دادن یک کامپیوتر به‌عنوان سرور و اتصال زیرو کلاینت به آن، می‌توانید کاربران را بدون نیاز به خریداری سخت‌افزار گران‌قیمت با طول عمر پایین و شرایط نگه‌داری دشوار به سیستم عامل و نرم‌افزار‌های مورد نیاز متصل کنید.

در زیرو کلاینت یونیوو مدل UZ100 از پردازنده دو هسته‌ای TERA2321 به همراه ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و دو خروجی DVI بهره می‌برد که به این ترتیب امکان اتصال دو صفحه‌نمایش به آن وجود دارد. در حقیقت UZ100 به یک کامپیوتر قدرتمند در نقش سرور از طریق شبکه متصل شده و بدون نیاز به نصب تجهیزات ذخیره‌سازی، پردازنده، حافظه رم و همچنین سیستم عامل به کاربران سرویس‌دهی می‌کند.

زیرو کلاینت یونیوو مدل UZ100 با دارا بودن پورت‌های متنوع خود، خدمات بسیار مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهد. از جمله پورت‌های این محصول می‌توان به دو عدد خروجی تصویر DVI، یک پورت شبکه RJ-45، یک خروجی هدفون، یک پورت میکروفون، چهار عدد پورت USB (برای اتصال ماوس، صفحه‌کلید و تجهیزات ذخیره‌سازی) و اسلات قفل Kensington اشاره کرد که مجموعه کاملی را ارائه می‌دهد. برای انجام مکالمات صوتی و ارسال دستورها صوتی به سیستم عامل سرور، یک پورت میکروفون نیز روی پنل جلوی بدنه نصب شده که از فاصله استاندارد میز کار و کاربر قادر به نصب میکروفون برای دریافت صدا با کیفیت مناسب خواهد بود. دو عدد از پورت‌های USB روی پنل جلو برای دسترسی آسان‌تر و دو عدد دیگر نیز روی پنل پشت قرار گرفته‌اند. روی پنل جلو نیز کلید پاور، نشانگر وضعیت پاور و جک‌های صوتی مشاهده می‌شوند.

همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، زیرو کلاینت از طریق شبکه با سرور ارتباط برقرار می‌کند و در نتیجه سرعت شبکه تأثیر فراوانی روی عملکرد کلی آن ایفا می‌کند. از این رو محصول UZ100 یونیوو به یک پورت شبکه گیگابیتی با قابلیت ارائه پهنای باند ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه مجهز شده که به‌شدت روی سرعت نهایی اتصال مؤثر است. درصورتی‌که از یک خروجی تصویر DVI به‌کاررفته در UZ100 استفاده کنید، قادر به دریافت حداکثر خروجی ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل بوده و اگر از هر دو آن‌ها به‌صورت هم‌زمان خروجی دریافت کنید، حداکثر وضوح تصویر ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل را به دست می‌آورید. به این ترتیب کاربران سازمانی حرفه‌ای نیز قادر به بهره‌گیری از صفحه‌نمایش‌های عریض با وضوح تصویر بسیار خوب 2K بوده تا هنگام کار به تمام جزئیات تصویر مسلط شوند.

بهین تکنولوژی

با توجه به اینکه نحوه فعالیت زیرو کلاینت مبتنی بر مجازی‌سازی و استفاده از شبکه برای ارتباط میان سرور و پروتکل نرم‌افزاری بوده و هیچ داده‌ای روی دستگاه ذخیره نمی‌شود، امنیت کار با آن بسیار بالا بوده و ازاین‌رو حتی می‌توان از Univo UZ100 در سازمان‌های امنیتی و نظامی نیز استفاده کرد. ابعاد بدنه پلاستیکی اما با کیفیت UZ100 به ترتیب برابر با ۳۹٫۵×۱۴۳×۱۰۳ میلی‌متر (عرض×ارتفاع×عمق) و وزن آن نیز فقط ۳۶۲ گرم است. به‌این‌ترتیب می‌توانید این محصول را در کمترین فضای ممکن روی میز کار قرار دهید. بدنه این محصول روی یک پایه پلاستیکی باکیفیت قرار گرفته و حفره‌هایی برای پیچ کردن آن روی سطوح مختلف مشاهده می‌شود.

خنک‌سازی زیرو کلاینت یونیوو توسط حفره‌های متعدد روی بدنه و با بهره‌گیری از جریان هوای محیط صورت می‌پذیرد و به دلیل عدم وجود سخت‌افزار پیچیده، نیازی به استفاده از سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای وجود ندارد. زیرو کلاینت یونیوو قادر به سرویس‌دهی در دمای محیط صفر تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بوده و میزان رطوبت ۱۰ تا ۹۰ درصد را تحمل می‌کند. از این رو به‌سادگی می‌توان از این محصول جذاب و کارآمد در نقاط مختلف کشور که دارای شرایط آب و هوایی متغیری هستند، در بالاترین سطح کارایی و بدون بروز کوچک‌ترین مشکلی استفاده کرد. سیستم خنک‌کننده این محصول سبب عدم ایجاد نویز گردیده که به ایجاد محیط کار بسیار ساکت منجر می‌شود. در نقطه مقابل اما کامپیوترهای شخصی به چند فن مختلف (از جمله پاور، پردازنده، کارت گرافیک و کیس) برای کنترل دما نیاز دارند که به همین دلیل سبب ایجاد نویز صوتی می‌شوند.

نرم‌افزار به‌کاررفته در یونیوو UZ100 که با نام زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) گفته می‌شود، از نوع VMWare Horizon View بوده و مدیریت ارتباط دستگاه با سرور، ارسال و دریافت داده بر پایه آن انجام می‌شود. این بستر نرم‌افزاری به مدیر شبکه امکان برقراری ارتباط از طریق ماشین مجازی، ارتباط شبکه و سرویس ابری برای ارائه یک سرویس مدیریت‌شده به کاربران را می‌دهد. مدیریت منابع سخت‌افزاری و کاربران متصل به شبکه توسط این پروتکل نرم‌افزاری، بسیار ساده، خودکار و ایمن بوده و بر اساس تقاضای کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن، دسکتاپ‌های مجازی تشکیل می‌شود. ساختار پروتکل VDI به دلیل پیشرفته بودن آن، سبب ارائه سرویس و مدیریت کاربران به‌صورت مستقل می‌شود که این ویژگی در زیرو کلاینت یونیوو مدل UZ100 نیز در دسترس مدیر شبکه قرار می‌گیرد.

توان مصرفی بسیار بهینه زیرو کلاینت برای سازمان‌هایی که تعداد کاربران زیادی دارند، به‌عنوان یک راه‌حل بی‌نظیر برای کاهش هزینه‌های برق و خرید تجهیزات به شمار می‌رود. به‌عنوان مثال یک کامپیوتر شخصی در کمترین حالت به توانی معادل ۲۰۰ وات نیاز دارد، اما یک Zero Client مانند محصول یونیوو حداکثر مصرف توان حدود ۱۵ وات را نشان می‌دهد. زیرو کلاینت یونیوو مدل UZ100 به دلیل کیفیت ساخت بالا، بهره‌مندی از سخت‌افزار مدرن و پروتکل نرم‌افزاری پیشرفته موفق به دریافت استانداردهای متعددی از جمله CB، NRTL، FCC، CE، VCCI، BSMI، CCC و Energy Star گردیده است. زیرو کلاینت یونیوو بر پایه موتور Teradici PCoIP تولید شده که یک تجربه بی‌نظیر از قدرت محاسباتی و مدیریت را در کنار وضوح بالا، گرافیک سه‌بعدی با نرخ فریم کامل، پشتیبانی از صدای با کیفیت HD، نمایشگرهای دوگانه و اتصال جانبی USB ارائه می‌دهد که ارزش خرید آن را به‌شدت افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات