فروش دوربین عکاسی کانن و نیکون 2021 با مکث شاپ

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
علاقه‌مندان به دوربین‌های DSLR، می‌توانند محصولات دو شرکت نیکون و کانن را از فروشگاه مکث شاپ خریداری کنند.
تبلیغات

در بررسی مکث شاپ تولیدکنندگان دوربین عکاسی از ابتدای شروع فعالیت خود تاکنون، تغییرات بسیار چشمگیری را در محصولات خود انجام دادند و همین امر باعث شد تا دوربین‌های نوین به دو مدل DSLR و بدون آینه تقسیم شوند. 

دوربین عکاسی

شما می‌توانید جهت بهره‌وری از انواع دوربین‌های DSLR با قیمتی مناسب، به max-shop.ir مراجعه کنید تا به‌راحتی سفارشات خود را درون سایت به ثبت برسانید.

حال قصد داریم شما را با سه دوربین عکاسی بی‌نظیر و DSLR آشنا کنیم که نیکون و کانن آن‌ها را طراحی و در بازار عرضه کرده‌اند. قبل از معرفی و بررسی این چهار دوربین، بیایید نگاهی جامع به دوربین عکاسی شرکت کانن و محصولات کمپانی نیکون بیاندازیم.

دوربین کانن

در صورتی که بخواهید از محصولات شرکت کانن خرید کنید، لزوم دارد از رده‌بندی دوربین‌های این کمپانی مطلع باشید؛ زیرا که کانن، چهار رده برای کاربران خود در نظر گرفته و هر رده مختص افراد مبتدی، نیمه حرفه‌ای، حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای است که در ادامه به این 4 رده می‌پردازیم. دوربین‌های سری M و R دوربین‌های کنون، بدون آینه هستند و چهار رده نام برده در بالا DSLR هستند!

مکث شاپ - کانن

4 رده برند Canon به این صورت معرفی می‌شوند که حرف بعد اعداد آن‌ها، D است و هرچه تعداد اعداد کمتر می‌شود، آن دوربین برای افراد حرفه‌ای‌تر و تصویر برداری منحصر بفرد تری طراحی شده است!

رده اول: دوربین‌های تک رقمی هستند که مختص به افراد فوق حرفه‌ای طراحی و در بازار خرید و فروش می‌شوند و در صورتی که بخواهیم از دوربین‌های تک رقمی نام ببریم، می‌توانیم به دوربین عکاسی 5D MARK IV و دوربین 6D MARK II اشاره کنیم که در بازار ایران بسیار پر طرفدار و گران‌قیمت هستند؛ قیمت بالای این دو دوربین به دلیل تفاوت چشمگیر آن‌ها نسبت به محصولات مشابه و رقبای خودشان، عنوان می‌شود!

رده دوم: دوربین‌های دو رقمی عکاسی کانن که به دوربین‌های میان‌رده نیز شناخته می‌شوند، مربوط به افراد حرفه‌ای، تصویربرداری از حیات وحش، عکاسی خیابانی، تصویر برداری ورزشی و نظایر آن، است که اگر بخواهیم مثالی از آن‌ها بزنیم می توانیم به 90D و 80D کانن اشاره کنیم.

رده سوم: دوربین عکاسی کنون به شکلی طراحی شده است که کاربران نیمه حرفه‌ای و کسانی که به‌تازگی از حالت مبتدی خارج شده‌اند، از آن‌ها استفاده کنند؛ همچنین این رده نیز دو دوربین پیشرفته را به خود اختصاص داده که با نام های 800D و 250D شناخته می‌شوند.

رده چهارم: دوربین‌های سری چهار رقمی کانن در این دسته‌بندی قرار گرفته‌اند؛ خرید دوربین عکاسی مبتدی کانن نظیر Canon 4000D یا Canon 2000D  می‌تواند برای افرادی که عکاسی تفریحی و تفننی انجام می‌دهند انتخاب مناسبی باشد.

دوربین نیکون

محصولات برند نیکون نیز مانند کانن بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند و یکی از عواملی که این کمپانی را نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی کنون متمایز می‌کند، فیلم‌برداری با دوربین‌های آن عنوان می‌شود.

فیلم‌برداری با دوربین عکاسی نیکون بسیار با کیفیت و منحصر بفرد است و علاوه بر آن، لنز های تولیدی نیکون نیز در جذب مشتریان بسیار تأثیر گذار هستند.

اگر کمی راجع به برندهای تولید کننده تجهیزات دوربین عکاسی مانند لنز تحقیق کرده باشید، متوجه می‌شوید که لنزهای نیکون بسیار رتبه بالاتری نسبت به دیگر رقبای خود دارند!

مکث شاپ - نیکون

همچنین جالب است بدانید شرکت کانن در شروع فعالیت‌هایش قادر به طراحی و تولید لنزهای مختص به خود نبود و همین امر باعث شد لنزهایش را از برند نیکون خریداری کند؛ علاوه بر آن سالیان سال از آن زمان می‌گذرد؛ اما هنوز برند نیکون لنز هایی منحصر‌به‌فرد تولید می‌کند که قیمت بالاتری از محصولات مشابه و رقیب خود دارد!

علاوه‌براین نیکون به‌صورت دائم با شرکت کانن در حال رقابت است و تمام این جدال‌ها بر سر جایگاه نخست در بازار جهانی دوربین عکاسی است. حال که متوجه شدید برند نیکون در بازار جهانی دوربین عکاسی چه رتبه‌ای دارد، به سراغ رده‌‌بندی و مدت‌زمان فعالیت این برند روی دوربین عکاسی DSLR می‌رویم.

رده بندی دوربین‌های برند نیکون بدین شکل است که همانند محصولات کانن، دارای یک سری حروف انگلیسی است؛ این حروف می‌تواند بدون ربط باشد؛ اما برای دوربین‌های DSLR، از حرف D در ابتدای اسم و قبل از اعداد استفاده می‌شود؛ به‌عنوان مثال می توانیم به دوربین عکاسی D850 و D7500 و... اشاره کنیم.

خب با تمام این تفاسیر بیایید نگاهی کلی به محصولات DSLR برتر کانن و نیکون بیاندازیم.

اول از همه قصد داریم به دوربین عکاسی 90D کانن نگاهی بیانداریم که جزو پر‌فروش‌ترین و پرطرفدارترین دوربین‌های DSLR موجود در بازار ایران است؛ این دوربین جزو محصولات دو رقمی و میان‌رده‌ای برند کانن به‌شمار می‌آید که در کنار قیمت بسیار مناسب خود، کاربردهای فراوانی نیز دارد!

دوربین عکاسی 90D کانن مشخصاتی مختص به خود دارد که عبارت‌انداز: ابعاد متوسط و خوش‌دست، تصویربرداری با رزولوشن 4640x6960 پیکسل و وضوح 33 مگاپیکسلی، قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت 4K، سنسوری از نوع CMOS، توانایی فوکوس روی 45 نقطه و...

دوربین عکاسی 90D در واقع ترکیبی از چند دوربین است که همین امر باعث متمایز شدن آن، نسبت به رقبایش می‌شود. این دوربین عکاسی نسخه پیشرفته‌تر دوربین 80D است و فوکوس خودکار آن در هنگام فیلم‌برداری، باعث شده تا از دوربین قبلی خود، بسیار نوین‌تر شناخته شود!

بکارگیری پردازنده منحصربه‌فرد DIGIC 6 درون دوربین عکاسی 90D باعث شد تا تصویربرداری به‌صورت پیاپی با سرعت 11 فریم‌بر‌ثانیه انجام شود و بتواند روی 45 نقطه به‌صورت هم‌زمان فوکوس کند.

در کنار تمام این تغییرات اساسی، سرعت شاتر دوربین عکاسی 90D نیز دچار دگرگونی شد و سرعت Shutter را تا حد 1/8000 فریم‌بر‌ثانیه تغییر داد؛ البته این نهایت سرعت است و حداقل سرعت فیلم‌برداری دوربین، 30 فریم بر ثانیه است.

ویژگی‌های ذکر شده در بالا، تمام مشخصات این دوربین عکاسی نیست بلکه مشخصات دیگری نیز وجود دارد که اگر قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای تصویر برداری و فیلم‌برداری را شروع کنید، شایسته است به سایتی که در ابتدای مقاله ذکر شد مراجعه کنید تا از آن‌ها بهره لازم را ببرید.

دوربین عکاسی D850 نیکون نیز همانند دوربین عکاسی 90D کانن دارای رتبه و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود است. نیکون در چندین سال اخیر ( تقریبا از سال ۲۰۱۵ تا 2019 ) تمرکز اصلی خود را روی تولید دوربین‌های DSLR گذاشت و همین امر باعث شد تا کاربران بسیاری به سوی خرید از محصولات این شرکت، جذب شوند!

این دوربین عکاسی برخلاف دوربین‌های مشابه و رقیب خود که قیمت پایین تری دارند، از قیمت بالاتری دارد اما این پروسه باعث نشد تا کاربران برند نیکون از این دوربین عکاسی استفاده نکنند!

دوربین عکاسی D850 نیکون مشخصاتی مختص به خود دارد که عبارت اند از: بدنه‌ای مقاوم، وزن متعادل، ابعادی بزرگ تر از 90D و 80D کنون، دقت حسگر 47 مگاپیکسلی، تصویر برداری با رزولوشن 5504x8256 پیکسل، فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و 4K که به کاربران این دسترسی را می‌دهد تا بتوانند ویدیویی فوق‌العاده و بی‌نظیر ضبط کنند و بکار گیری سنسورFull Frame روی این دوربین عکاسی.می‌توان D850 را یکی از ارزشمندترین دوربین‌های نیکون در بازار ایران دانست.

شرکت نیکون درون دوربین عکاسی D850 حسگرهای پیشرفته‌ای قرار داده است که باعث تسریع در عمل کاربران در هنگام تصویر برداری و فیلم‌برداری می‌شوند؛ همچنین بهره‌وری از فناوری BSI در حسگر های CMOS این دوربین عکاسی باعث شد تا تصاویر و ویدئو در هنگام مشاهده بدون هیچ‌گونه نویز و همراه‌با شفافیتی بی‌نظیر باشد!

دوربین D850 نیز همانند 90D کنون می‌تواند هم‌زمان کار چندین دوربین عکاسی را انجام دهد و تمام ویژگی‌های موجود در آن، نسبت به محصولات قبلی کمپانی نیکون پیشرفته تر است.

سرعت Shutter این دوربین در حالت عادی 30 فریم بر ثانیه است و به جهت تصویر برداری طولانی مدت، بسیار مناسب است؛ علاوه بر آن دوربین D850 نیکون با استفاده از رزولوشن 5504x8256 پیکسل و بهره‌وری از پردازنده EXPEED V می‌تواند تصاویری فوق‌العاده ثبت کند.

قابلیت و ویژگی دیگری که دوربین عکاسی D850 را نسبت به رقبای خود متمایز می‌سازد، بهره وری از آپشن تایم لپس است؛ استفاده از این ویژگی فقط در دوربین‌های نسل جدید امکان‌پذیر است و تایم لپس باعث می‌شود عکس‌های گرفته شده با دوربین با کیفیت 4K به‌صورت مستقیم روی دوربین ذخیره شود.

ویژگی تایم لپس در کنار بی صدا بودن هنگام تصویر برداری، باعث می‌شود هیچ‌گونه لرزشی در عکس ایجاد نشود.

دوربین 5D Mark IV

دوربین 5D Mark IV را دیگر تمام عکاسان حرفه‌ای و فیلم برداران پیشرفته به خوبی می‌شناسند؛ 5D Mark IV جزو پیشرفته‌ترین و گران‌ترین محصولات برند کانن است که در بازار ایران کاربران حرفه‌ای می‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند؛ زیرا که این محصول دارای ویژگی‌ها و کاربردهای بسیاری است که عکاسان و فیلم‌برداران مبتدی نمی‌توانند به خوبی از آن‌ها بهره لازم را ببرند.

مکث شاپ - کانن ۱

دوربین عکاسی 5D Mark IV کانن مشخصاتی مختص به خود دارد که عبارت‌اند‌از: ابعادی متوسط، وزنی سبک برای جایه‌جایی آسان، خوش دست بودن همانند دیگر محصولات کانن، دقت حسگر 32 مگاپیکسلی، تصویربرداری با رزولوشن 6720X4480 پیکسل، فیلم‌برداری 4K، بهره‌وری از حسگر CMOS درون این دوربین و سنسوری با ابعاد فول فریم.

دوربین 5D Mark IV تقریبا 2 سال است که وارد بازار ایران شده و مناسب تصویر‌برداری در هر زمینه‌ای است؛ رده‌بندی تصویر‌برداری عبارت‌انداز: عکاسی خیابانی، تصویربرداری آتلیه‌ای، عکاسی از طبیعت، تصویربرداری و فیلم‌برداری از همایش‌ها، سمینارها، مناسبت‌های عمومی و... حسگر به‌کاررفته در دوربین 5D Mark IV حساسیت به نور را بین ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰ تغییر می‌دهد.

همچنین شما می‌توانید مشخصات تکمیلی 5D Mark IV و قیمت به‌روز آن را درون سایتی که در ابتدا به آن اشاره شد، مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات