آموزش تخصصی زبیکس در نمایندگی رسمی زبیکس

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت سدیدآفرین، نمایندگی رسمی زبیکس در ایران، جامع‌‌ترین دوره آموزش زبیکس به زبان فارسی را با استفاده از استادان مجرب آنلاین برگزار می‌کند.
تبلیغات

شرکت سدید آفرین سال ۱۳۷۸ در تهران ثبت شده و از آن زمان تاکنون، در حال ارائه خدمات فنی مهندسی به مجموعه‌های مختلف بوده است. حدود یک دهه است که این شرکت رسما در حوزه مشاوره، طراحی و اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول فعالیت است و ازطریق نیروهای متخصص، راهکارهای تخصصی در زمینه سیستم‌های متن‌باز و امنیت اطلاعات را ارائه می‌دهد.

مانیتورینگ زبیکس چیست؟

سیستم مانیتورینگ زبیکس از سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه و تاکنون، نسخه‌های جدید بسیاری از این نرم‌افزار منتشر شده است. زبیکس یکی از سیستم‌های مانیتورینگ قوی و مشهور جهان محسوب می‌شود و تقریبا هیچ‌ محدودیتی برای جمع‌آوری داده‌های شبکه ندارد و بسیار کارآمد است.

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک‌و‌بزرگ در ایران و سراسر جهان از زبیکس برای نظارت بر شبکه در انواع حوزه‌ها مانند سیستم‌های آموزشی، بانکداری و امورمالی، منابع شیمیایی و تأمین انرژی، پزشکی و دولتی استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار می‌تواند در هر لحظه حجم بسیار زیادی از داده‌های موجود در منابع و شبکه‌های مختلف را جمع‌آوری و امکان نظارت و مانیتورینگ آن‌ها را برای کاربران فراهم کند. این سیستم از قابلیت هشدار هوشمند و خودکار برخوردار است که باعث می‌شود کاربران به‌راحتی از مشکلات به‌وجود‌آمده در شبکه باخبر شوند.

چرا باید از سیستم نظارت بر شبکه زبیکس استفاده کنیم؟

برای آشنایی بیشتر با این نرم‌افزار پیشرفته، بهتر است چند نمونه از مزایای آن را باهم بررسی کنیم. یکی از مزایای مهم زبیکس، نیازنداشتن به خرید لایسنس است. در بازار، نرم‌افزارهای مشابه زیادی وجود دارند که فقط برای مدت کوتاهی و موقت به کاربران خدمات رایگان ارائه می‌دهند؛ یعنی شما بعد از گذشت مدتی مشخص، باید برای استفاده از این نرم‌افزارها هزینه لایسنس پرداخت کنید. بااین‌حال، خوشبختانه استفاده از سیستم زبیکس به خرید لایسنس نیاز ندارد و این سیستم به‌صورت متن‌باز در‌دسترس است.

از دیگر مزایای این سیستم امکان ارسال پیام هشدار، رابط کاربری و نصب آسان، امکان کنترل نرم‌افزار از راه دور و پشتیبانی آنلاین و تلفنی است. همچنین، امکان استفاده از این نرم‌افزار در سازمان‌هایی با ابعاد گسترده تا کوچک وجود دارد؛ اما مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار وجود نمایندگی رسمی آن در ایران است. با وجود تمامی این مزایا، استفاده درست و بهینه از زبیکس نیازمند داشتن تجربه و دانش کافی از این سیستم است.

دوره‌های آموزشی نمایندگی رسمی مانیتورینگ زبیکس در ایران با استادان مجرب

شرکت سدیدآفرین دوره‌های تخصصی و سمینارهای آموزشی متعددی برای تقویت و ارتقای دانش تخصصی در حوزه سیستم‌های متن‌باز و امنیت اطلاعات در ایران برگزار کرده است. شرکت‌کنندگانِ این دوره‌ها و سمینارها فرصت فراگرفتن آموزش‌های مرتبط را از متخصصان باتجربه پیدا می‌کنند؛ متخصصانی که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند.

ازجمله دوره‌های پرمخاطب‌، دوره‌های آموزشی زبیکس است. مدرسان دوره‌های آموزشی مانیتورینگ زبیکس، ازجمله استادان مجرب‌ کشور در حوزه زبیکس هستند که در کارنامه‌شان، سابقه تدریس در مؤسسه‌های آموزشی معروف به‌چشم می‌خورد. ازجمله این استادان مهندس مسلم قیم، مدیر فنی شرکت سدید آفرین است که چندین سال در زمینه سیستم‌های متن‌باز فعالیت کرده و ضمن برگزاری دوره‌های مختلف در مؤسسات معتبر، پروژه‌های موفق بسیاری در حوزه زبیکس در کارنامه‌اش دارد.

آشنایی با دوره‌های آموزشی زبیکس

مؤسسه سدید آفرین، تنها نماینده رسمی شرکت زبیکس در ایران، انواع دوره‌های آموزش زبیکس را به زبان فارسی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. دوره‌های این شرکت کاملا مطابق با سرفصل‌های شرکت زبیکس است و در پایان دوره به فراگیران مدرک معتبر ارائه می‌شود.

دوره‌های تخصصی آموزش سیستم مانیتورینگ زبیکس به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که متقاضیان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهره‌گیری از متخصصان متبحر این حوزه، دانش زبیکس را فرابگیرند. در این دوره‌ها، فراگیران تمرین‌های کاربردی زیادی انجام می‌دهند و پس‌ازآن هر‌یک می‌توانند زبیکس را به‌تنهایی نصب و تنظیم کنند و دستگاه‌های مختلف را برای انجام مانیتورینگ آماده سازند و دغدغه‌هایی را برطرف کنند که در زمینه مانیتورینگ رخ می‌دهند.

آغاز دوره‌های مجازی

با‌توجه‌به شیوع ویروس کرونا، می‌توانید در دوره‌های مجازی شرکت کنید و با همان کیفیت دوره‌های حضوری، آموزش زبیکس را به‌کمک متخصصان برتر کشور فرا‌بگیرید. در‌ادامه، با دوره‌های شرکت سدید آفرین در زمینه آموزش سیستم نظارت بر شبکه زبیکس بیشتر آشنا می‌شوید.

  • دوره Zabbix User: دوره‌ای کوتاه‌مدت است که در آن، فراگیران می‌توانند با مهارت‌ها و اطلاعات پایه‌ای آشنا شوند که برای کار با زبیکس و دریافت گزارش‌ها مدیریتی لازم است. این دوره به‌ویژه برای مدیران فناوری اطلاعات بسیار مناسب است.
  • دوره Zabbix Specialist: دوره‌ای مقدماتی برای آشنایی با زبیکس است. تنها پیش‌زمینه‌ی موردنیاز برای شرکت در این دوره آشنایی با سیستم‌عامل لینوکس است. این دوره شروع مسیر متخصصان شبکه و کارشناسان فناوری اطلاعات برای تبدیل به متخصص زبیکس است.
  • دوره Zabbix Professional: اگر گواهینامه دوره Zabbix Specialist را دریافت کرده باشید، دانش تخصصی‌تان را برای کار با زبیکس از‌طریق این دوره می‌توانید افزایش دهید.
  • دوره Zabbix Expert: این دوره مخصوص افرادی است که بعد از دریافت گواهینامه دو دوره قبلی، قصد دارند به‌صورت فوق‌حرفه‌ای روش کار با سیستم مانیتورینگ زبیکس را یاد بگیرند. در این دوره، فراگیران تخصص کامل در حیطه زبیکس کسب خواهند کرد.

در کنار گذراندن چهار دوره آموزشی اصلی، اگر تمایل دارید دانش کار با این سیستم در زمینه‌ای خاص را تخصصی‌تر فرابگیرید، در دوره‌های تکمیلی زیر می‌توانید شرکت کنید.

  • دوره Automation and Integration with Zabbix API: این دوره با هدف مطالعه عمیق Zabbix API و کاربردهای آن، مانند ایجاد گزارش یا ادغام با دستگاه‌های دیگر طراحی شده است. فراگیرانی در این دوره می‌توانند شرکت کنند که سطح پیشرفته‌ای در زمینه زبیکس دارند.
  • دوره Advanced Zabbix Data Pre-processing: این دوره شامل روش استخراج و تبدیل اطلاعات از منابع مختلف با استفاده از قابلیت‌های زبیکس و بدون به‌کارگیری ابزارهای خارجی است. هر مرحله از آموزش این دوره شامل مثال‌هایی عملی در این زمینه است.
  • دوره Advanced Zabbix Security Administration: در این دوره، فراگیران می‌توانند روش محافظت از ارتباطات داخلی سیستم زبیکس و ایمن‌سازی اطلاعات حساس، مانند کلیدهای رمزگذاری و ویژگی‌های امنیتی زبیکس را در سطحی پیشرفته‌تر فرابگیرند.
  • دوره Advanced Problem and Anomaly Detection with Zabbix: این دوره به روش‌های شناسایی مشکلات ایجادشده اختصاص دارد. هدف فراگیرانی که در این دوره شرکت می‌کنند، یافتن راه‌حل‌های مناسب برای تشخیص مشکلاتی است که در سیستم رخ می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های آموزشی زبیکس و ویژگی‌های سیستم مانیتورینگ زبیکس، می‌توانید به وب‌سایت تنها نمایندگی رسمی شرکت زبیکس در ایران مراجعه کنید.

چطور می‌توانم در دوره‌های زبیکس ثبت‌نام کنم؟

برای شرکت در دوره‌های شرکت سدیدآفرین و دریافت گواهینامه‌های معتبر، کافی است با شماره‌  ۰۲۱۲۶۴۰۳۸۶۱ تماس بگیرد یا ازطریق ایمیل info@sadidafarin.ir با کارشناسان مرتبط ارتباط برقرار کنید‌. کارشناسان سدید آفرین آماده‌اند تا با ارائه مشاوره رایگان، شما را در انتخاب مناسب‌ترین مسیر برای تبدیل به متخصص زبیکس راهنمایی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات