جمع‌آوری و آنالیز دیتای پیج‌های اینستاگرامی با پلتفرم حرفه‌ای CoCo

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دیتای پیج‌های اینستاگرامی بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که Business Profile ارائه می‌کند؛ آیا راه امن و مطمئنی برای دسترسی به دیتای واقعی، مستند و مورد تأیید اینستاگرام وجود دارد؟
تبلیغات

حتما این جمله معروف «دوستانت را نزدیک خودت نگه‌دار، دشمنانت را نزدیک‌تر» در فیلم پدرخوانده شنیده‌اید. در دنیای کسب‌وکار می‌توان جای دشمن را با رقیب عوض کرد و باز هم این جمله ارزشمند می‌شود. چرا؟

به این دلیل که نیاز داریم از رقبایمان یاد بگیریم؛ از رقابت عقب نمانیم و همیشه راهکارهای مناسب و خلاق برای بالا بردن سطح برند خود داشته باشیم؛ اما چگونه؟ با تکنیک‌ها و ابزارهایی که امروز در بازاریابی مدرن استفاده می‌شوند؛ ما باید از اعدادی که فقط به‌عنوان امتیاز هستند فاصله بگیریم و به سمت اعدادی که نشانگر رویدادهای بااهمیت برای ما هستند، گام برداریم.

رسانه‌های اجتماعی فرصتی بی‌سابقه برای ارتباط با مشتریان فراهم می‌کنند و چشم‌اندازی بی‌نظیر به کسب‌وکارها می‌دهند. بنابراین تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی اغلب تفاوت بین موفقیت و شکست برای به دست آوردن نتایج مورد نظر شما است.

CoCo چیست و چگونه کار می‌کند؟

CoCo یکی از پلتفرم‌های کاربردی جمع‌آوری و آنالیز دیتای اینستاگرام است که اطلاعات متنوع و مفیدی را برای تحلیل فعالیت‌ پیج‌های اینستاگرامی در اختیارتان خواهد گذاشت. مهم‌ترین مزیت دسترسی به این دیتاها این است که شما می‌توانید شناخت مناسب‌تر و کامل‌تری از مخاطبان خود، رفتار آن‌ها و کیفیت تعاملشان با محتواهایتان به دست بیاورید و در صورت نیاز، استراتژی‌های خود را تغییر دهید یا کامل‌تر کنید. علاوه بر این می‌توانید عملکرد رقبایتان را بررسی و تحلیل کنید، پست‌ها، هشتگ‌ها و کلمات کلیدی موفق و پربازدیدشان را شناسایی کنید و کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی‌شان را بسنجید.

CoCo چه امکاناتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؟

۱. دیتای ۸ پارامتر اصلی پیج‌ها

اینکه بتوانید در یک نگاه به مهم‌ترین دیتاهای پیجتان دسترسی داشته باشید، مزیتی بزرگ برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی‌تان است. CoCo در ابتدای ورود شما به داشبورد، ۸ پارامتر اصلی پیجتان را در اختیار شما قرار خواهد داد. این ۸ پارامتر در صفحه اینستاگرام زومیت برای ۳ ماه گذشته عبارت‌اند از:

coco

۲. انواع نمودارهای تحلیلی

افرادی که کسب‌وکاری در شبکه‌های اجتماعی دارند، ضروری است که به‌صورت مداوم اطلاعات و دیتاهای پیجشان را بررسی و تحلیل کنند و دسترسی داشتن به نمودارهای مختلف، یکی از بهترین ابزارهایی است که این اطلاعات مدون را به‌سرعت در اختیارشان قرار خواهد داد. نمودارهایی که CoCo به کاربران خود ارائه می‌کند عبارت‌اند از:

نمودار Engagement Growth

معمولاً با هر تغییری که در استراتژی‌ تولید محتوا ایجاد می‌شود، نرخ Engagement صفحات نیز تغییر می‌کند. این نمودار CoCo کامل‌ترین اطلاعات تغییرات نرخ  Engagement را در بازۀ زمانی مورد نظر شما در اختیارتان قرار خواهد داد.

نمودار Post Types

مهم‌ترین بخش آنالیز یک صفحه در فضای مجازی مربوط به نوع و استراتژی محتوا است. چه نوع محتوایی تأثیر‌گذار‌تر است؟ چه فرمت محتوایی بیشتر استفاده می‌شود؟ مخاطبان با کدام یک از این فرمت‌ها تعامل بیشتری برقرار می‌کنند؟

 شما با بررسی این نمودار می‌توانید بینش بسیار خوبی در خصوص عملکرد نوع و استراتژی محتوای خود و رقبایتان کسب کنید و ببینید در حوزه‌ی فعالیت کاری مشابه شما بیشتر از چه فرمت محتوایی استفاده شده است. این نمودار می‌تواند فرصت‌های پیش‌ روی شما را مشخص کند و تا حدودی راهنمای شما برای تولید محتوا در اینستاگرام  باشد.

نمودار Follower Growth

این نمودار CoCo میزان افزایش فالوئرهای شما را در بازه‌‌های زمانی مختلف نشان داده و به شما کمک می‌کند با تعیین تاریخ‌های زمانی مختلف، عملکرد فعالیت‌های اینستاگرامی خود را از لحاظ جذب فالوئر بررسی کرده یا علت ریزش فالوئر صفحه‌تان را پیدا کنید.  می‌توان گفت با استفاده از این نمودار می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را در جذب مخاطب شناسایی کرده و از آن‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر جهت رشد صفحه‌تان استفاده کنید.

۳. معرفی بهترین پست‌ها، هشتگ‌ها و کلمات کلیدی

بررسی صفحاتی که فعالیتی مشابه شما دارند به شما کمک می‌کند تا هشتگ‌ها و کلمات کلیدی اصلی مورد توجه مخاطبانتان را پیدا کنید و در بهبود ورودی هشتگ خود استفاده کنید.  

 قابلیت Top Hashtags در CoCo به شما کمک می‌کند با بررسی دقیق هشتگ‌های هر صفحه در پیدا کردن هشتگ‌های مناسب صفحه خود، چند قدم از رقبا جلوتر باشید.

coco

۴. مقایسۀ دیتای پیج شما با رقبایتان

حتماً برایتان پیش آمده که بخواهید دیتاهای مهم پیج خود را با پیج رقبایتان مقایسه کنید و از این طریق مزیت رقابتی و نقاط قوت خودتان را شناسایی کنید. برای این کار کافی است صفحات مورد نظرتان را از بخش Comparison انتخاب و دیتاهایی مثل Follower Growth، Engagement، Average Like Count و Average Comment Count را در یک بازۀ زمانی مشخص با یکدیگر مقایسه کنید.

۵. بررسی و آنالیز دیتای کمپین‌های تبلیغی

شما با اضافه کردن نام و لینک پست کمپین‌های تبلیغی خود در CoCo می‌‌توانید با تعیین هدف در سه بخش Engagement، کامنت و لایک (با توجه به اولویت اصلی خودتان)، گزارش‌های دقیق و لحظه‌ای از کیفیت، میزان دیده شدن و محبوبیت پست‌های کمپینتان بگیرید و از این طریق کیفیت کمپین‌های ایجادشده را ارزیابی و تحلیل کنید.

هزینه استفاده از خدمات CoCo چقدر است؟

حتماً می‌دانید که  کاربران ایرانی به دلیل وجود محدودیت‌های بین‌المللی برای پرداخت، معمولاً در استفاده از خدمات اغلب پلتفرم‌های آنالیز دیتای اینستاگرام با مشکلاتی مواجه‌اند؛ اما در CoCo شما به‌راحتی می‌توانید تمامی پرداخت‌ها را به‌صورت ریالی انجام دهید.

پلتفرم CoCo امکانات خود را در قالب پکیج‌های مختلف و در بازه‌های زمانی سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه ارائه می‌کند:

  • پکیج Business 
  • پکیج Agency 

همین امروز می‌‌توانید با ساخت پروفایل کاربری خود در CoCo تا یک هفته به تمامی امکانات آن دسترسی رایگان و Agency داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات