همراه مکانیک: خودروهای پانصد میلیونی برتر ازنظر مشخصات فنی

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید خودرو، میزان بودجه دردسترس است. این کار آسانی نیست که با بودجه مشخص بتوانیم بهترین خودرو را انتخاب کنیم که مطابق با نیازهایمان باشد و بعدا در هنگام فروش ما را به‌زحمت نیندازد و به صرف وقت و تحقیق درست نیاز دارد.
تبلیغات

آمار نشان می‌دهد که 72 درصد خودروهای کارکرده دچار حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ درنتیجه در چنین وضعیتی نیاز به متخصصان خبره و مجرب احساس می‌شود تا در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن به ما کمک کند.

خودروهای پرطرفداری را با حدود بودجه ۵۰۰ میلیون می‌توان خرید که قرار است در این مقاله، چهار نمونه از آن‌ها را ازنظر مشخصات فنی و پیشرانه بررسی می‌کنیم و در‌نهایت به جمع‌بندی برسیم و ببینیم از بین این خودروهای محبوب، کدام‌ را انتخاب کنیم. حتما با ما همراه باشید.

(ثبت سفارش خرید خودرو بی‌دردسر، بدون صرف وقت و با مشاوره رایگان با کلیک روی این لینک)

۱. مزدا ۳ نیو تیپ ۳ مدل ۹۰

افرادی که به‌دنبال سدان خوش‌ساخت ژاپنی با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان هستند، حتما باید مزدا ۳ نیو مدل ۹۰ را نیز در دایره انتخاب‌هایشان بگنجانند. این سدان جمع‌وجور سامورایی پیشرانه ۲ لیتری چهارسیلندر تنفس‌طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر را در زیر درپوش موتورش پنهان کرده است تا به‌واسطه بهره‌مندی از جعبه‌دنده پنج‌سرعته خودکار، شتاب ۹.۲ ثانیه را در‌اختیارتان قرار دهد. بنابراین، مزدا 3 نیو سدانی چابک با عملکرد و دوام فنی مناسب است که قطعا از‌لحاظ فنی می‌تواند نیازمندی‌های مشتریان ایرانی را به‌خوبی پاسخ دهد.

این سدان ۱۲۶۰ کیلوگرمی از مصرف سوخت نسبتا متعادلی به میزان ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر بهره می‌برد و حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر‌بر‌ساعت را ارائه می‌دهد؛ بنابراین، مدل ۹۰ تیپ ۳ این خودرو را می‌توان به‌عنوان سدان توانمند ۵۰۰ میلیون تومانی با سواری نسبتا نرم و بازار دست‌دوم بسیار مناسب قلمداد کرد.

۲. کیا سراتو فول خودکار موتور ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۳

نسل دوم کیا سراتو که هم به‌صورت مونتاژ و هم به‌صورت وارداتی در بازار ایران حضور پیدا کرده است، یکی از سدان‌های توانمند از‌نظر مشخصات فنی در بازار ایران به‌شمار می‌رود؛ به‌ویژه مدل ۲ لیتری خودکار این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۱۵۴ اسب‌بخاری‌اش، شتاب و چالاکی مناسبی در‌اختیارتان قرار خواهد داد. سراتو ۲۰۱۳ معادل ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور را از‌طریق جعبه‌دنده چهاردنده خودکار به‌سوی محور جلو ارسال می‌کند و شتابی در حدود ۱۰.۵ ثانیه ارائه می‌دهد که برای خانواده‌های ایرانی، تقریبا متقاعدکننده به‌نظر می‌رسد.

کیا سراتو ۲۰۱۳ می‌تواند به‌ سرعت ۱۹۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند و در‌این‌بین، حدود ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی سوخت بسوزاند. سیستم تعلیق این خودرو عملکردی نسبتا خشک‌تر از مزدا ۳ ارائه می‌دهد؛ اما تعادل و هندلینگ قابل‌قبولی برای کاربرانش به‌ارمغان می‌آورد. بنابراین، بهتر است سراتو ۲۰۱۳ را نیز به‌عنوان سدان توانمند حدودا ۵۰۰ میلیون تومانی در فهرست اولویت‌هایتان جای دهید.

۳. سوزوکی ویتارا ۲.۴ لیتری خودکار کلاس ۵ مدل ۹۰

فرم بدنه شاسی‌بلند، سیستم انتقال قدرت دو‌دیفرانسیل، ظاهر ایرانی‌پسند و پیشرانه تنفس‌طبیعی با قدرت ۱۶۹ اسب‌بخار که از جعبه‌دنده چهاردنده خودکار بهره می‌برد، جزو معیارهایی به‌شمار می‌روند که در نظر اقشار متوسط قطعا درخشان جلوه خواهند کرد. بنابراین، سوزوکی گراند ویتارا مدل ۹۰ در نسخه ۲.۴ لیتری خودکار گزینه‌ای مناسب به‌عنوان خودرو ۵۰۰ میلیون تومانی از‌نظر پیشرانه و مشخصات فنی است.

این خودرو شاسی‌بلند جمع‌وجور ۲۲۷ نیوتن‌متر گشتاور نیز تولید می‌کند که به‌واسطه دو دیفرانسیل به‌سمت تمامی چرخ‌ها منتقل خواهد شد. بنابراین، طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به سفر در جاده‌های روستایی نیز می‌توانند از این محصول ایران‌خودرو حداکثر بهره را ببرند؛ بدون آنکه نگرانی چندانی از بابت واردآمدن فشار بیش‌ازحد به سیستم فنی خودرو خود داشته باشند.

سوزوکی گراند ویتارا از‌لحاظ شتاب‌گیری نیز چندان دست‌وپابسته نیست و حدود در ۱۲ ثانیه‌ می‌تواند به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۵ کیلومتر‌بر‌ساعت است که رقمی قابل‌قبول برای مشتریان ایرانی خواهد بود. البته مصرف سوخت این خودرو به‌دلیل حجم زیاد پیشرانه‌اش، اندکی زیاد به‌نظر می‌رسد؛ چراکه ویتارا حدود ۹.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی سوخت مصرف خواهد کرد که مسلما در سطح شهر این رقم افزایش خواهد یافت. با‌این‌حال، به‌جرئت می‌توان گفت در بازه قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی ویتارا یکی از بهترین شاسی‌بلندهای آفرودی از‌نظر دوام فنی، کیفیت ساخت پیشرانه و مشخصات فنی خواهد بود.

۴. رنو ساندرو استپ وی خودکار مدل ۹۹

عملکرد مناسب پیشرانه تندر ۹۰ به‌عنوان محصولی اقتصادی در بازار ایران، مقوله‌ای کاملا شناخته‌شده است. ساندرو استپ وی خودکار نیز از همین پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر و جعبه‌دنده چهاردنده خودکار بهره می‌برد که درمقایسه‌با سایر گزینه‌ها توان فنی این خودرو چندان قدرتمند به‌نظر نمی‌رسد؛ اما رنو ساندرو خودکار در مصارف خانوادگی خودرویی نسبتا توانمند به‌شمار می‌رود که شتاب حدود ۱۱.۵ ثانیه‌ای ارائه می‌دهد و به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا می‌کند.

مصرف سوخت ترکیبی ساندرو استپ وی خودکار نیز حدود ۸ لیتر عنوان شده است که کمی زیاد به‌نظر می‌رسد. درضمن، یکی از دلایل اصلی انتخاب ساندرو در استهلاک نسبتا کم و قیمت لوازم یدکی ارزان آن نهفته است؛ چراکه موتور این خودرو همان‌طور‌که اشاره شد، با تندر ۹۰ مشترک است و لوازم آن به‌طور گسترده در بازار یافت می‌شود. همچنین از‌لحاظ قیمتی درمقایسه‌با سایر رقبا، بسیار ارزان‌تر است؛ بنابراین، مالکان رنو ساندرو از‌لحاظ قطعات یدکی خیال راحت‌تری درمقایسه‌با سایر گزینه‌های این فهرست خواهند داشت.

همراه مکانیک

همان‌طورکه دیدید، در این فهرست خودروهای مختلفی از کلاس‌های بدنه متفاوت جای داده شده است؛ بنابراین، مهم‌ترین معیار انتخابتان به نوع نیازتان برمی‌گردد. در این زمینه، اگر خودرو دودیفرانسیل شاسی‌بلند احتیاج دارید، قطعا سوزوکی ویتارا بهترین توان فنی را در این بازه قیمت ارائه خواهد داد.

درباره خودروهای سدان نیز مزدا ۳ نیو و سراتو ۲۰۱۳ گزینه‌های متعادلی از‌لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی به‌شمار می‌روند. رنو ساندرو نیز گزینه‌ اقتصادی این فهرست است که گرچه از‌لحاظ توانایی فنی چندان دهان‌پرکن عمل نمی‌کنند، می‌توانید بسته به سلیقه و نوع نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و از عملکرد نسبتا مناسب بخش فنی آن‌ها حداکثر بهره را ببرید.

تمامی این خودروها را می‌توانید در نمایشگاه خودرو همراه مکانیک ببینید. خرید سفارشی از همراه مکانیک مزایای زیر را به‌همراه دارد:

  • مشاوره تخصصی تلفنی خرید خودرو برای مقایسه و انتخاب خودرو مناسب
  • جست‌وجوی تخصصی خودرو مدنظر در سطح کشور و معرفی آن‌ها به خریدار
  • ارسال کارشناس به نمایندگی از خریدار برای بازدید و کارشناسی کامل فنی و بدنه خودرو
  • ضمانت و گارانتی پرداخت خسارت روی خودروهای پیشنهادی همراه مکانیک
  • همراهی کارشناس با خریدار برای عقد قرارداد

کافی است روی این لینک کلیک کنید و درخواست خرید سفارشی خود را ثبت کنید.

نام خودرو

قیمت خودرو به تومان در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

مزدا ۳ نیو تیپ ۳ مدل ۹۰

۴۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰

کیا سراتو فول خودکار موتور ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۳ موتور TD

۵۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰

سوزوکی ویتارا ۲٫۴ لیتری خودکار کلاس ۵ مدل ۹۰

۵۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰

رنو ساندرو استپ وی خودکار مدل ۹۹

۴۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات