زیبال؛ درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه‌ آنلاین

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی، فرهنگ خرید به سمت فروشگاه‌ آنلاین تمایل پیدا کرده است و اگر می‌خواهید در این بازار رقابتی فعالیت کنید، داشتن درگاه پرداخت اینترنتی ضروری است.
تبلیغات

تصور کنید فروشگاهی در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر دارید. دست بر قضا، یک فروشگاه آنلاین هم وجود دارد که تمام کالاهای شما را حتی با قیمت بیشتر در سایت خود قرار داده است و کالا را به دست مشتریان در منزل می‌رساند. به نظرتان بعد از بازه سه‌ماهه کدام یک از شما فروش بیشتری خواهد داشت؟

خواسته یا ناخواسته این روزها با گسترش اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی، فرهنگ خرید مردم به سمت فروشگاه‌های آنلاین تمایل پیدا کرده است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید در این بازار پررقابت جان سالم به درببرید، داشتن یک کسب‌و‌کار آنلاین ضروری است.

 اگر چراغ کسب‌وکارتان را به‌تازگی روشن کرده و به‌دنبال پیدا کردن مجوزهای قانونی آن در بستر اینترنت هستید، دغدغه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، یکی از اصلی‌ترین مراحلی است که پیش رو دارید؛ اما چگونه می‌توان در کمترین زمان ممکن، بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را انتخاب کرد؟ اصلا درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چرا زیبال بهترین و امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی است؟

 درگاه پرداخت اینترنتی چیست

 زمانی‌که کسب‌وکارتان را در فضای دیجیتال و در بستر اینترنت، راه‌اندازی می‌کنید، برای فرایند پرداخت مشتری، دو راه پیش رو دارید: 

 راه اول این است که به ازای هر سفارش، از مشتری بخواهید که مبلغی را برایتان کارت به کارت کند و عکس فیش واریزی را برایتان بفرستد. مسلما این روش، چندان حرفه‌ای نیست. چون علاوه بر اینکه برای مشتری کار اضافه‌ می‌تراشید، نرخ تبدیل‌ سایت شما نیز پایین‌تر می‌آید. ضمن اینکه اعتماد مشتری نسبت به خرید اینترنتی در سایتتان، کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب در درازمدت، تعداد سفارش‌های اینترنتی‌ کمتر می‌شود. 

اگر به خاطر داشته باشید، در گذشته برای هر خرید اینترنتی و غیر حضوری، بایستی به خودپرداز مراجعه کرده و مبلغ آن را کارت به کارت می‌کردیم. البته این دوران مربوط به قبل از همه‌گیر شدن پرداخت‌های موبایلی و پیشرفته شدن سیستم بانکداری بود. ضمن اینکه عمل کارت به کارت نیز با هزار ترس و استرس همراه بود تا مبادا کسی که مبلغ را برایش واریز می‌کنیم، کلاه‌بردار از آب دربیاید و سفارش‌ به دستمان نرسد. 

اما روش حرفه‌ای‌تر برای فروشگاه‌های اینترنتی انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی است. با این روش، مشتری می‌تواند از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سفارش خود را ثبت کند. در این حالت هم اعتماد مشتری به شما بیشتر می‌شود و هم تعداد و سرعت پردازش سفارشتان بالا می‌رود. 

درگاه پرداخت اینترنتی یک درگاه آنلاین در بستر وب است که برای انجام فرایند پرداخت بین فروشنده اینترنتی و خریدار، فراهم شده است. درگاه پرداخت اینترنتی انواع مختلفی دارد که هر کدام امکان گزارش‌گیری را نیز برایتان فراهم می‌کند. درگاه پرداخت مستقیم و درگاه واسط بانکی ازجمله انواع درگاه‌های پرداخت هستند. 

ضرورت استفاده از درگاه‌ پرداخت آنلاین برای کسب‌وکار اینترنتی

تعداد سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی روزبه‌روز در حال افزایش است. امروزه هزینه ساخت و راه‌اندازی سایت نسبت به قبل کمتر شده است. قالب‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوای آماده، کار را برای داشتن یک کسب‌و‌کار در بستر اینترنت راحت کرده است. 

در این میان، اکثر فعالیت‌ها با هدف کسب درآمد، برای پیدا کردن بهترین راه‌حل جهت افزایش فروش و رونق کسب‌و‌کار انجام می‌شود. در نتیجه یکی از مهم‌ترین بخش از سایتتان، مرحله دریافت درگاه پرداخت آنلاین است. سایت شما از هر نوعی که باشد، به یک درگاه بانکی نیاز دارد تا فرایند خرید و ثبت سفارش را برای کاربرانتان راحت‌تر کند؛ بنابراین اگر این گزینه را در میان انواع روش‌های پرداخت ندارید، در حال از دست دادن یک فرصت بزرگ هستید.

فرق درگاه پرداخت واسط و مستقیم چیست

زمانی‌که برای دریافت درگاه بانکی سایت اقدام می‌کنید، دو گزینه درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط در مقابلتان قرار دارد. برای اینکه بدانید کدام یک را انتخاب کنید، می‌توانید خیلی ساده در چند جمله تفاوت این دو را بدانید:

برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم، حتما بایستی سایت شما اینماد داشته باشد. درحالی‌که درگاه واسط نیازی به اینماد ندارد. 

درگاه پرداخت واسط، سرویس‌ها و امکانات سودمندی را در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد و به ازای ارائه خدمات، کارمزد دریافت می‌کند. در عوض دیگر نیازی به داشتن مجوزهایی که یک درگاه پرداخت مستقیم لازم دارد، نخواهید داشت.

چرا باید از درگاه پرداخت اینترنتی واسط استفاده کرد

زمانی‌که کسب‌وکارتان تازه‌نفس است، معمولا درگیر شدن با قوانین حقوقی و مجوزها، کارتان را سخت‌تر می‌کند. به چند دلیل انتخاب درگاه پرداخت واسط، گزینه مناسبی است. چون:

  • با انتخاب درگاه پرداخت واسط در کمتر از چند دقیقه می‌توانید درگاهتان را فعال کنید. 
  • برای دریافت درگاه پرداخت واسط، نیازی به مجوز کسب‌و‌کار ندارید.
  • تسویه حساب در درگاه واسط همچون درگاه پرداخت اینترنتی امن زیبال بسیار منعطف و همراه‌با سرویس‌های جانبی زیادی است. 
  • نصب درگاه پرداخت اینترنتی واسط، راحت است.
  • با درگاه پرداخت واسط امکان مدیریت و گزارش‌گیری لحظه‌ای تراکنش‌ها وجود دارد.
  • امکان پیاده‌سازی آسان و سریع آن برای انواع سیستم‌های مدیریت محتوا وجود دارد.
  • با انتخاب درگاه پرداخت واسط مانند درگاه پرداخت اینترنتی زیبال به‌راحتی می‌توانید سایر راهکارهای پرداختی خود را نیز دریافت کنید؛ مانند تسهیم، بازگشت وجه و … که در قالب سرویس‌های پایدار و قابل پیاده‌سازی روی پلتفرم‌های مختلف ارائه شده است.

آموزش ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

اگر برای شما هم سؤال است که چگونه یک درگاه پرداخت آنلاین بگیریم، باید گفت برای دریافت این درگاه نیازی به رفتن به بانک ندارید. به‌راحتی با چند کلیک می‌توانید سفارشتان را به شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی واسط، اعلام کنید. پرداخت یارها درگاه پرداخت اینترنتی را بدون مراجعه حضوری و در کمتر از چند ساعت برایتان فعال می‌کنند.

برای نمونه فقط کافی است وارد سایت  zibal.ir شوید و فرم درخواست درگاه پرداخت را به‌صورت آنلاین پر کنید.

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از پرداخت‌ یار زیبال؛ ارائه‌دهنده راهکارهای نوین پرداختی 

درصورتی‌که به‌دنبال یک درگاه پرداخت اینترنتی هستید که بهترین خدمات و پشتیبانی را برایتان به ارمغان بیاورد، درگاه پرداخت اینترنتی زیبال با بهترین پشتیبانی و کامل‌ترین خدمات پرداخت، آماده ارائه خدمات و پشتیبانی از کسب‌و‌کار شما عزیزان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات