اجاره انواع اقامتگاه از وبسایت هومسا برای اقامت‌های روزانه در سفرهای ایرانگردی

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مقدمات سفر را که فراهم می‌کنیم به فکر جایی برای اقامت چندروزه می‌افتیم. سفرهای داخلی به نسبت سفرهای خارجی به‌مراتب راحت‌تر پیش می‌رود.
تبلیغات

همین که از بافت مسکونی و شرایط اقلیمی یک منطقه خبر داشته باشیم به ما کمک می‌کند تا در ایرانگردیمان بتوانیم حدس‌هایی در مورد اقامتگاه پیش رو بزنیم. مثلاً سواحل شمال گزینه‌ای مثل اجاره روزانه یک ویلا ساحلی را برای ما قرار می‌دهد تا متناسب با بودجه و سلیقه خود و هم‌سفرهایمان یکی را انتخاب کنیم. یا اگر قصد یک سفر زیارتی داریم به شهری مثل مشهد داریم بهترین گزینه برای اقامت سوئیت‌ها و آپارتمان‌هایی هستند که به‌ زوار خدمات اقامت ارائه می‌دهند. در این میان وب‌سایت‌های اجاره روزانه ویلا و اقامتگاه مانند وب‌سایت هومسا به آدرس  homsa.net این کار را برای ما راحت‌تر می‌کند؛ چرا که با چند کلیک می‌توان تعداد زیادی از انواع اقامتگاه در جای‌جای ایران را با هم مقایسه کرد و مهمان میزبانی قابل اعتماد شد.

انواع اقامتگاه‌های محلی

اجازه دهید در همین ابتدا به شما بگویم که منظور از اقامتگاه‌های محلی آن دست از اقامتگاه‌هایی است که میزبان آن افراد محلی هستند. مقصود ما از این نوع اقامتگاه‌ها، متفاوت‌تر از  هتل یا مهمان‌پذیر است. در این مطلب بیشتر به اقامتگاه‌هایی می‌پردازیم متناسب با بافت بومی و منطقه‌ای هستند. سوئیت، آپارتمان مبله، ویلا، اقامتگاه بوم‌گردی و کلبه، ۵ نوع اقامتگاه سفر هستند که در جاهای مختلف می‌توان دید. در ادامه به شکل مفصل‌تری از هر کدام خواهیم گفت.

اقامتگاه بوم‌گردی و تجربه زندگی بومی

بیشتر از یک دهه است که اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اقصی نقاط مختلف ایران فعالیت می‌کنند. اکثر این اقامتگاه‌ها در روستا و معمولا در نزدیکی یک وب‌سایت طبیعی منحصر‌به‌فرد مثل پارک ملی قرار گرفته‌اند. اقامتگاه بوم‌گردی الهام‌گرفته از اکولوژ در دنیاست و متنوع‌ترین آن‌ها را می‌توان در آسیای شرقی و آمریکای جنوبی دید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولا سازگار با محیط زیست و بافت همان منطقه ساخته می‌شود و در راستای معرفی بهتر فرهنگ منطقه فعالیت می‌کند؛ بنابراین مهمانانی که اقامتگاه بوم‌گردی را برای اقامت انتخاب می‌کنند، باید به این موضوع توجه نمایند که قرار است یک زندگی بومی را تجربه کنند و خبری از امکانات رفاهی مدرن نیست. گرچه اخیرا بعضی از همین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حین حفظ و پرداختن به سنت‌ها، امکاناتی در حد یک هتل فراهم کرده‌اند و اتفاقاً مخاطبان زیادی نیز دارند.  

در مناطق کویری مثل خوروبیابانک، ورزنه، شهداد، طبس و در استان‌های شمالی کشور و قشم بیشترین‌ اقامتگاه‌های بوم‌گردی را داریم. اقامتگاه بوم گردی قدیم خونه در گیلان، اقامتگاه بوم‌گردی یارا در تنکابن و اقامتگاه کلودنگ در قشم، برخی از معروف‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در ایران هستند.  اخیرا با استقبال گردشگران تعداد این اقامتگاه‌ها در همه جای ایران بیشتر و بیشتر شده و بدون شک با پشت سر گذراندن دوران کرونا این خانه‌ها پر از مهمان می‌شود.

homsa-2

کلبه‌های جنگلی؛ یک انتخاب ناب

اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی باشید به محض قدم زدن در یک جنگل بکر قصد آن را می‌کنید با اجاره کلبه حتی شده یک شب را در آنجا زندگی کنید. معمولا کلبه‌ها در مناطق ییلاقی قرار گرفته‌اند و امکانات رفاهی زیادی ندارند اما آنچه از اقامت در یک کلبه محلی نصیبتان می‌شود حس آرامشی است که به واسطه سادگی به وجود می‌آید. یکی از بهترین مناطق برای تجربه زندگی در یک کلبه جنگلی ماسال یا تالش است که فصل اردیبهشت و خرداد بهترین زمان برای سفر به ییلاقات این مناطق است.

سوئیت و آپارتمان مبله؛ اقامتگاه‌های نقلی و لوکس

این اقامتگاه‌ها از یک سوئیت جمع‌وجور و اقتصادی شروع و به یک آپارتمان لوکس و پنت هاوس منتهی می‌شود. بسته به جغرافیای هر منطقه این طیف انتخاب‌های بیشتری پیش روی شما قرار می‌دهد. اغلب این اقامتگاه‌ها، خانه‌های دوم میزبانانی است که به‌دنبال کسب درآمد از صنعت گردشگری هستند. بیشترین مخاطب سوئیت و ویلاها را خانواده‌هایی تشکیل می‌دهد که به‌دنبال اقامتگاهی راحت، دربست و در عین حال اقتصادی هستند؛ بنابراین اینکه واحد انتخابی در کدام طبقه قرار گرفته و چقدر با همسایه‌های دیگر در ارتباط است، می‌تواند در انتخاب مهمانان تأثیر بگذارد. اگر به کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز یا مشهد سفر کردید، اجاره روزانه  آپارتمان مبله در تهران، اجاره روزانه سوئیت در شیراز، مشهد یا اصفهان با توجه به بافت زندگی شهرنشینی بیشتر مرسوم است.

homsa-3

ویلاهای ییلاقی و شمال ایران؛ فرصتی برای فرار از زندگی ماشینی

گسترش ویلاها و ساخت‌وسازهای شهری موجب از بین رفتن بافت طبیعی مناطق بکر شده اما در عین حال فرصتی برای استراحت و تفریح نیز فراهم کرده است. اغلب این ویلاها در اطراف شهرها و مناطق جنگلی و ساحلی قرار گرفتند و بهترین انتخاب برای یک آخر هفته کوتاه‌مدت به شمار می‌روند. کردان و لواسان در اطراف تهران، شاندیز و طرقبه در اطراف مشهد، باغ بهادران و چادگان در اطراف اصفهان چند نمونه از محبوب‌ترین ییلاقاتی هستند که ساکنین این شهرهای بزرگ آخر هفته‌های خود را در آن می‌گذرانند. اجاره روزانه ویلا لواسان، کردان و دماوند چند سالی است که طرفداران زیادی در میان اهالی تهران پیدا کرده است. ولی محبوب‌ترین شهرها برای اجاره روزانه ویلا شهرهای شمالی علی‌الخصوص شهرهای استان مازندران است. هر وقت که دوران تعطیلات است این شهرها با خیل عظیم مسافرینی مواجه می‌شوند که پیدا کردن اقامتگاه بزرگ‌ترین دغدغه آن‌ها است. برای اجاره ویلا روزانه در رامسر یا محمودآباد بهترین راه مراجعه به وب‌سایت‌های اجاره ویلا مثل هومسا است. از این طریق مشکل پیدا کردن اقامتگاه مناسب برای خانواده‌ها در ایام تعطیلات کاهش پیدا می‌کند. اجاره ویلاهای لوکس یا نقلی بسته به بودجه‌ای دارد که شما برای اقامت خود در سفر در نظر گرفته‌اید. در هومسا امکان اجاره اقامتگاه با قیمت‌ها و امکانات متفاوت وجود دارد. اگر افراد سالمند و بچه همراهتان هستند به داشتن اتاق‌های مستر یا تعداد پله‌ها بیشتر توجه کنید.

چه اقامتگاهی برای چه کسی مناسب است؟

پاسخ این سؤال پیش خودتان است؛ منظورم این است که هرکسی بهترین شناخت را از علاقه خود دارد و بسته به تیپ شخصیتی خود که آیا فرد ماجراجویی هستید یا خیر به‌دنبال اقامتگاهی مناسب باشید. یا میزان بودجه شما، همسفرانتان یا حتی حال و هوای روزهایی که می‎‌گذرانید همگی در انتخاب این اقامتگاه‌ها تأثیر می‌گذارد.

کلام پایانی

ویلا، سوئیت، آپارتمان مبله، اقامتگاه بوم‌گردی و کلبه ۵ نوع اقامتگاه محلی هستند که اغلب توسط میزبانان محلی اداره می‌شود و با اجاره به مهمانان و وب‌سایت‌های آنلاین رزرواسیون اقامتگاه به کسب درآمد می‌پردازند. مهمانان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، سلیقه و بودجه خود اقامتگاهی را انتخاب می‌کنند و بخشی از جاذبه‌ی سفر را به اقامتگاه اختصاص می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات