هایک ویژن را به‌عنوان برند جهانی دوربین مداربسته بشناسید

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
هایک ویژن را احتمالا همه افراد آشنا با دوربین‌های مداربسته به‌خوبی می‌شناسند.
تبلیغات

برند هایک ویژن همواره یکی از بهترین برند‌های تجهیزات امنیتی و نظارتی در سراسر جهان است که توانسته با گستردگی درخورتوجه محصولاتش جای خود را در بازارهای جهانی تا حد زیادی باز کند. هایک ویژن در این سال‌ها با گارانتی پارس ارتباط افراز به ایران وارد شده و جایگاه مناسبی نیز در بازار ایران به‌دست آورده است.

نمایندگی‌های این برند در ایران توانسته‌اند به بهترین شکل محصولات این برند را به ایرانیان معرفی کنند. نمایندگی هایک ویژن در ایران یکی از فروشندگان دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیک، مانند دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی برند هایک ویژن است که آن را در مدل‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار داده؛ به‌طوری‌که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امنیت خانه و محیط کارتان را تا اندازه بسیار زیادی تأمین کنید.

حتما شما این نوع تجهیزات را در اطراف خود یا ساختمان محل سکونتتان یا در فروشگاه‌ها دیده‌اید یا با این نوشته در مکان‌های مختلف رو‌به‌رو شده‌اید که «این مکان مجهز به دوربین مداربسته است». در‌حال‌حاضر، این نوع از تجهیزات امنیتی توانسته‌اند تا حد زیادی از ارتکاب جرم و سرقت کم کنند یا اگر چنین اتفاقاتی رخ داد، با استفاده از دیدن فیلم‌های ضبط‌شده این دوربین‌ها کاربران توانسته‌اند به‌راحتی سارقان و مرتکبان جرم را شناسایی کنند.

در این مطلب، قصد داریم بیشتر درباره برند هایک ویژن و دوربین مداربسته هایک ویژن و مدل‌های متنوعش صحبت کنیم. در‌ادامه نیز، دو نوع دوربین هایک ویژن را بررسی خواهیم کرد. پس‌از‌این، به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام محصول برای محیطتان کاربردی‌تر است. همچنین با معرفی بیشتر نمایندگی هایک ویژن، مرکزی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید این تجهیزات را از آن‌ها بخرید.

دوربین‌ مداربسته هایک ویژن 

دوربین مداربسته یا CCTV مخفف کلمات Closet Circuit Television است و به‌معنای جعبه جادویی مداربسته است و آن دسته از دوربین‌هایی را دربر می‌گیرد که به‌صورت ثابت در یک جا نصب می‌شوند. این دوربین‌ها تصاویر را دریافت می‌کنند و به جایی دیگر انتقال می‌دهند یا در حافظه ضبط می‌کنند و نگه می‌دارند که در‌صورت نیاز می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

دوربین مداربسته هایک ویژن Hikvision را یکی از شرکت‌های چینی تولید کرده و در سال‌های اخیر، توانسته به یکی از پرفروش‌ترین محصولات و تجهیزات امنیتی به‌خصوص در حوزه دوربین‌های مداربسته در جهان تبدیل شود. تنوع محصولات، طراحی خاص، کیفیت ساخت و استفاده از بهترین لنزها و دوربین‌ها همگی نقش اساسی و مهمی در کیفیت این برند و شناخته‌شدنش در بازار جهانی داشته‌اند.

شرکت هایک ویژن محصولاتی از‌قبیل دوربین‌های تحت‌شبکه، ان‌وی‌آرهای هایک ویژن و دی‌وی‌آرها و آیفون‌های تصویری و... را به بازار عرضه کرده که هر‌یک کاربردهای خاص خود را دارد. پس از این توضیح خلاصه درباره دوربین‌های مداربسته هایک ویژن، می‌خواهیم ببینیم دوربین هایک ویژن مدل توربو HD چه ویژگی‌هایی دارد و برای استفاده در چه اماکنی مناسب است.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل توربو HD

دوربین‌ مداربسته هایک ویژن توربو HD Turbo HD ازجمله دوربین‌های مداربسته این شرکت است که با استفاده از سیگنال اختصاصی TVI تمامی تصاویر دریافت‌شده را به دستگاه‌های دی‌وی‌آر ارسال می‌کند. ساختار این نوع دوربین هایک ویژن بدین‌صورت است که به‌خودی‌خود نمی‌تواند عملیات پردازش تصاویر را انجام دهد و برای آنکه بتوان این تصاویر را ضبط کرد یا به‌نمایش درآورد، نیاز است از دستگاهی به نام دی‌وی‌آر استفاده شود. این تصاویر ازطریق کابل آنتن یا فیش بی‌ان‌سی BNC به دستگاه دی‌وی‌آر انتقال می‌یابد و کاربر می‌تواند هم زنده و هم پلی‌بک از تصاویر دریافتی استفاده کند.

ویژگی‌های دوربین هایک ویژن مدل توربو HD 

  • ازنظر قیمت از دوربین‌های تحت‌شبکه هایک ویژن ارزان‌تر است.
  • دوربین مداربسته توربو HD را از نسل دوربین‌های آنالوگ می‌دانند؛ اما می‌توان گفت در‌حال‌حاضر از کیفیت بسیار بهتری از آن‌ها برخوردار هستند.
  • نصب و راه‌اندازی دوربین هایک ویژن مدل توربو HD ساده‌تر است.
  • اگر در دستگاه دی‌وی‌آر قابلیت ضبط تصاویر ۵ مگاپیکسل مهیا باشد، نیازی نیست در خود دوربین مداربسته این ویژگی وجود داشته باشد.
  • از این نوع دوربین هایک ویژن در منازل مسکونی و محیط‌های کاری و هر جایی می‌توانید بهره ببرید که می‌خواهید روی آن نظارت کنید.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل تحت‌شبکه

شرکت هایک ویژن نوعی از دوربین مداربسته را نیز تولید و به بازار عرضه کرده که به دوربین‌های تحت‌شبکه معروف است و آن را از نمایندگی هایک ویژن می‌توانید بخرید. حال ببینیم کارایی این نوع دوربین هایک ویژن چگونه است و تفاوتش با دوربین مداربسته توربو HD هایک ویژن در چیست؟

به‌طورکلی دوربین‌های مداربسته تحت‌شبکه کیفیت تصاویر بهتری دارند؛ به‌طوری‌که کیفیتشان بین ۰.۳ تا ۲۹ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. دوربین‌های تحت‌شبکه برند هایک ویژن در دو مدل ارائه شده است که این دو مدل به ساختار و چگونگی ثبت لحظات و تصاویر در آن‌ها بستگی دارد. یکی از انواع دوربین مداربسته تحت ‌شبکه هایک ویژن نتورک آن است که برای دریافت و مشاهده تصاویر به دستگاه مرکزی مانند DVR نیازمند است؛ درست مانند دوربین هایک ویژن مدل توربو HD. نوع دیگری از دوربین‌های تحت‌شبکه هم در نمایندگی هایک ویژن ارائه شده‌اند که رم و حافظه دارند و بدون نیاز به دستگاه DVR، می‌توان به تصاویر دریافتی دسترسی داشت.

شاید بگویید نوع اول دوربین‌های تحت‌شبکه تفاوتی با دوربین‌های توربو HD ندارد؛ پس چرا به آن تحت‌شبکه می‌گویند؟ بله، درست است؛ اما این نکته را باید بگوییم که برای انتقال اطلاعات و تصاویر دوربین‌های تحت‌شبکه به کابل نیازی نیست و آن‌ها را ازطریق شبکه اینترنت می‌توان جابه‌جا کرد. بدین‌ترتیب، با دسترسی به اینترنت وای‌فای یا اینترنت خط موبایل می‌توانید این تصاویر را دریافت و آن‌ها را مشاهده کنید. البته دسترسی به اینترنت یکی از شروط مهم در استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن تحت‌شبکه است.

مزایای دوربین هایک ویژن مدل تحت‌شبکه

  • اطلاعات ضبط‌شده در این نوع دوربین هایک ویژن از‌طریق شبکه اینترنت انتقال می‌یابد.
  • دوربین مداربسته هایک ویژن مدل تحت‌شبکه می‌تواند صدای محیطی که دوربین در آن نصب شده، از‌طریق شبکه به محل حضور و صدایتان را به آن محیط انتقال دهد و مانند تلفن‌همراه عمل کند. این نوع دوربین‌ها برای برقراری ارتباط مدیر با کارمندان و کارگران کارخانه بسیار کاربردی خواهد بود.
  • برای استفاده از دوربین تحت‌شبکه به وای‌فای یا اینترنت خطوط موبایل نیاز خواهد بود.
  • ویژگی هوش مصنوعی که در طراحی دوربین‌های تحت‌شبکه هایک ویژن به‌کار رفته، مهم‌ترین خصیصه آن به‌شمار می‎‌آید، زیرا کمک می‌‎کند فرایند شناسایی به‌کمک سیستم‌های هوشمند انجام پذیرد.
  • داده‌ها و اطلاعات دوربین‌های تحت‌شبکه تنها از طریق پروتکل‌های WPA یا WPA2 TKIP و AES انتقال می‌یابد؛ بدین‌ترتیب، این نوع دوربین مداربسته هایک ویژن در بین کاربران از امنیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است.

درباره نمایندگی هایک ویژن 

با‌توجه‌به مطالب گفته‌شده، اکنون می‌دانید برای نصب تجهیزات امنیتی در خانه یا محیط کارتان باید از کدام‌یک از دوربین‌های مداربسته هایک ویژن استفاده کنید. نمایندگی هایک ویژن در ایران مدل‌های متنوعی از این محصول را ارائه می‌کند که می‌توانید با سرزدن به وب‌سایت این مجموعه تمامی این محصولات را ببینید. همچنین، با برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی نمایندگی هایک ویژن و دریافت مشاوره از کارشناسان این مرکز، دوربین مداربسته مناسب محیط خود را می‌توانید سفارش دهید. در این مرکز، محصولات این شرکت را با بهترین گارانتی هایک ویژن دراختیارتان قرار خواهیم داد.

برای خرید محصولات و دریافت مشاوره می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۶۹۹۲۵ تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات