خرید لپ تاپ ورک استیشن از اول استوک

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
فروشگاه اینترنتی اول استوک مرجع تخصصی خرید و فروش لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم اروپایی، کالای دیجیتال و موبایل یکی از بهترین و به‌روز‌ترین فروشگاههای اینترنتی کالای دیجیتال در ایران است.
تبلیغات

این فروشگاه امکان انتخاب و خرید و فروش آنلاین انواع مدل‌های لپ تاپ استوک ، نوت بوک، گوشی موبایل، تبلت، ساعت دیجیتال، پرینتر، هارد اکسترنال، پردازنده، مادربرد، رم، هارد دیسک، کیبورد، موس، مانیتور، مودم، سخت‌افزار، قطعات کامپیوتر و رایانه، لوازم جانبی و بسیاری از لوازم مورد نیاز در دنیای کامپیوتر در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد. اول استوک به شما کمک می‌کند تا کالای مورد نظر خود را در بازه قیمتی بسیار رقابتی و پایین‌تر از کالای مشابه آکبند به شکل صحیح انتخاب کرده و یک خرید آنلاین مطمئن را تجربه نمائید. مجموعه اول استوک در کمک به خریداران و مشتریان خود جهت انتخاب و خریدی مناسب با بهترین قیمت در ایران پیش‌گام بوده است.

اول استوک

لپ تاپ ورک استیشن چیست ؟

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد هر چیزی که مانند یک لپ تاپ باز و بسته می‌شود – و می‌توان از آن استفاده کرد – به‌عنوان یک لپ تاپ واقعی واجد شرایط است.

بااین‌حال، بسیاری از لپ‌تاپ‌های امروزی در واقع سیستم‌هایی با قدرت بالا هستند که آن‌ها به‌عنوان لپ تاپ ورک استیشن یا ایستگاه کاری موبایل طبقه بندی می‌شوند.

تفاوت لپ تاپ ورک استیشن با لپ‌تاپ‌های عادی چیست؟

لپ تاپ ورک استیشن یا ایستگاه کاری به‌طور کلی برای انجام پردازش‌های بسیار سنگین و طولانی مانند رندر، انیمیشن سه‌بعدی، نرم‌افزار‌های CAD و طراحی، تجزیه و تحلیل داده ها و ویرایش ویدئو طراحی شده است.

از طرف دیگر، لپ‌تاپ‌های مرسوم و عادی به‌طور کلی برای کارهای کم مصرف و روزمره مانند وب گردی، بررسی ایمیل، پخش ویدئو و گوش دادن به موسیقی و تایپ اسناد کافی است.

هر کدام با توجه به قابلیت‌های خود قیمت گذاری می‌شوند.

بیایید اکنون در مورد آنچه یک لپ تاپ را به‌عنوان یک ایستگاه کاری واقعی همراه طبقه بندی می‌کند، مزایای این سیستم‌ها و نحوه خرید بهترین مورد در بازار امروز صحبت کنیم.

درحالی‌که طبقه بندی لپ تاپ از برند به برند دیگر متفاوت است، چند ویژگی قابل‌توجه لپ تاپ ورک استیشن وجود دارد که در سراسر صنعت لپ تاپ معمول است. بیشتر آن‌ها، اما نه همه، بسیاری از ویژگی‌های زیر را می‌توانند داشته باشند.

پردازنده چند هسته‌ای

توانایی مدیریت بسیاری از برنامه‌ها در یک زمان، به‌ویژه برنامه‌هایی که از حافظه فوق‌العاده بالایی استفاده می‌کنند، مشخصه یک لپ تاپ ورک استیشن یا ایستگاه کاری موبایل است. انتظار می‌رود مشخصات یک مدل دارای نسل 8th Intel® i5 یا بالاتر یا پردازنده‌ای قابل مقایسه با برند‌های دیگر باشد.

همان ویژگی‌هایی که یک CPU را برای بازی کردن عالی می‌کند، به یک ایستگاه کاری موبایل این قدرت را می‌دهد که پردازش‌های سنگین مانند رندرینگ ۳ بعدی و  تدوین انواع داده‌های سنگین را انجام دهد.

پردازنده‌های شرکت اینتل در مدل‌های سری QM / MQ / XM / Xeon  از جمله پردازنده‌های بسیار حرفه‌ای و قدرتمند شرکت اینتل شامل سری Core i7 / i9 / Xeon هستند که توانایی بی‌نظیری در پردازش برای لپ تاپ ورک استیشن و انواع ایستگاه کاری ایجاد کرده‌اند.

لپ تاپ ورک استیشن دارای حافظه رم بسیار بالا

اغلب لپ‌تاپ‌های ایستگاه کاری دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که یکی از برترین ویژگی‌های این سری از لپ تاپ داشتن امکانات ارتقا لپ تاپ و افزایش حافظه‌های رم در این مدل لپ‌تاپ‌ها است.

بسیاری از مدل‌های سری ورک استیشن دارای حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 هستند. اما به منظور افزایش کارای و سرعت پردازش‌های مهم توسط یک لپ تاپ ایستگاه کاری ماژول‌های حافظه رم به ۴ عدد افزایش یافته تا کاربر بتواند به میزان نیاز حافظه رم تا ۳۲ گیابایت افزایش دهد.

همچنین در مدل‌های جدید تر لپ‌تاپ‌های ورک استیشن که دارای حافظه‌های DDR4 هستند می‌تواند میزان رم را تا ۶۴  گیابایت و ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد.

درحالی‌که اغلب لپ‌تاپ‌های طبقه بندی شده برای کاربران عادی و کاربران خانگی می‌توانند تنها ۱۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشند.

داشتن درایو‌های SSD با بروز ترین تکنولوژی

برخلاف هارد دیسک‌های HDD حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD هیچ بخش متحرکی ندارند. آن‌ها سریع‌تر کار می‌کنند و به‌طور کلی کاربرد طولانی تر دارند درحالی‌که HDD‌های استاندارد می‌توانند بیشتر در معرض خرابی فیزیکی قرار گیرند. هارد‌های SSD برای کنترل حجم کار و افزایش چشم گیر سرعت سیستم‌هایی که هرگز برنامه‌های خود را متوقف نمی‌کنند و لپ تاپ ورک استیشن دارای SSD  می‌تواند ۲۴ ساعت شبانه روز پردازش‌های خود را انجام دهد.

انواع حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD که سیستم‌های ورک استیشن از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند شامل حافظه‌های سری m-Sata، SSD Nvme، M.2 و بسیاری مدل‌های درایو SSD 2.5 inch در برند‌های مختلف است.

 

اول استوک

کارت گرافیک حرفه‌ای |GPU (واحد پردازش گرافیک)

درحالی‌که همه لپ‌تاپ‌ها کارت‌های گرافیکی یا پردازنده‌های گرافیکی دارند، یک ایستگاه کاری سیار یک GPU ارتقا یافته برای کمک به کاهش پردازش‌های CPU برخی از کارها در نمایش گرافیکی برای شما خواهد داشت.

این به معنای ارائه خروجی پردازش‌های سنگین با تأخیر کم‌تر برای پروژه‌های گرافیکی حرفه‌ای و سنگین مانند رندرینگ سه‌بعدی و نرم‌افزار‌های طراحی CAD است.

از جمله کارت گرافیک‌های حرفه‌ای مختص سیستم‌های ورک استیشن می‌تواند به سری محبوب و معروف QUADRO  از شرکت Nvidia اشاره کرد.

همچینن رغیب دیرینه این شرکت یعنی AMD نیز برای انواع سیستم ورک استیشن و لپ‌تاپ‌های ایستگاه کاری همراه کارت گرافیک‌های حرفه‌ای و مخصوص خود تحت عنوان FirePro  را معرفی کرده است و در انواع ورک استیشن مورد استفاده قرار گرفته است.

 صفحه‌نمایش یک ایستگاه کاری موبایل

هنگام انتخاب صفحه‌نمایش ایستگاه کاری موبایل، چه ویژگی‌هایی باید در نظر بگیرم؟

نمایشگرها با طیف گسترده ای از کاربران طراحی شده‌اند. ۳ عنصر اصلی وجود دارد که توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب صفحه‌نمایش مناسب به آن‌ها توجه کافی داشته باشید:

۱) وضوح (FHD 1920×1080 در مقابل UHD 3840×2160)

۲) روشنایی (با واحد اندازه گیری)

۳) طیف رنگ (72% NTSC,100% Adobe ,DCI-P3)

با وضوح بالاتر تصاویر تمیزترین و واضح ترین را نمایش می‌دهند.

نمایشگرهای روشن‌تر برای آن دسته از کاربران که خارج از منزل کار می‌کنند یا به‌طور مداوم در حال حرکت هستند مفید است.

گستره رنگ برای هنرمندان، طراحان و خالقانی که باید آن رنگ‌های سیاه یا عمیق واقعی را در محتوای خود ببینند، مهم است.

اکثر لپ‌تاپ‌های سری ورک استیشن دارای نمایش گرهای حرفه‌ای با ویژگی‌های یاد شده هستند و مناسب کار با نرم‌افزار‌های طراحی و تدوین و انیمیشن سازی خواهند بود.

حافظه ECC

برخلاف رایانه‌های معمولی، که قادر به خواندن یا حل خطاهای تک بیتی نیستند، یک حافظه ECC (کد تصحیح خطا) می‌تواند خرابی داده ها را شناسایی و اصلاح کند تا فرایندهای حساس ادامه یابد.

به‌عنوان مثال فرایندهای علمی و حسابی حتی کوچک‌ترین وقفه را در محاسبات آن‌ها تحمل نمی کنند، بنابراین این نوع حافظه برای کارهای محاسباتی روزمره در این صنایع مورد نیاز است.

Raid | تکنولوژی برای ترکیب چندین هارد دیسک

سیستم RAID از بیش از یک هارددیسک برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند، که احتمال پاک شدن اطلاعات را کاهش می‌دهد. این امر پردازش و ذخیره داده‌ها را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند.

 RAID مخفف عبارت Redundant Array of Inexpensive Disks و تکنولوژی برای ترکیب چندین هارد دیسک به یک واحد با هدف افزایش سرعت، کارایی و امنیت وسایل ذخیره‌سازی است. بدین صورت که چندین هارد دیسک به یکدیگر متصل شده و یک واحد را تشکیل می‌دهند، بسته به اینکه در چه سطحی از تکنیک RAID پیاده‌سازی شده باشند، باعث افزایش کارایی سیستم می‌گردد. این تکنولوژی معمولا در سرورها و کامپیوترهایی که دارای کارایی بالا هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه این ویژگی‌ها در همه لپ‌تاپ‌های ورک استیشن همراه در دسترس خواهند بود، اما این استاندارد‌ها در بقیه برند‌های لپ تاپ در طبقه بندی‌های مختلف که در دسترس عموم مردم است رعایت نخواهد شد و این ویژگی‌ها عموما مختص یک لپ تاپ ورک استیشن یا ایستگاه کاری همراه خواهد بود.

بهترین لپ‌تاپ‌های ورک استیشن (لپ تاپ ایستگاه‌های کاری)، تنها لپ‌تاپ‌هایی هستند که می‌توانند انبوه داده‌ها را پردازش کنند یا فایل‌های ویدئویی بزرگ تا کیفیت 4K را ویرایش کنند.

البته، بهترین لپ‌تاپ‌های ورک استیشن برای کاربران حرفه‌ای که نیاز به اجرای برنامه‌های گرافیکی فشرده و پردازش‌های گرفیکی سنگین دارند، هدف قرار می‌گیرند.

تفاوت کلیدی بین برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و لپ‌تاپ‌های ورک استیشن GPU آن است، زیرا در درجه اول برای کارهایی مانند طراحی و رندرینگ سه‌بعدی به‌جای عملکرد بی‌نظیر در بازی بهینه‌سازی شده‌ است.

لپ‌تاپ‌های ورک استیشن (ایستگاه‌های کاری) به‌طور کلی CPU‌های قوی‌تری دارند؛ مانند پردازنده اینتل Core i9 یا اینتل Xeon، به‌جای Core i7 معمولی که در بیشتر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming Laptop) ارائه می‌شود.

لپ تاپ ورک استیشن دارای قابلیت‌های بسیار دیگری از جمله توانایی ساپورت هم‌زمان چند هارد دیسک، توانایی ساپورت از انواع سیستم‌های Raid است، همچنین توانایی ارتقا سیستم و قطعات لپ‌تاپ‌های ورک استیشن از جمله ویژگی‌های سری WorkSation است.

لپ تاپ ورک استیشن ( ایستگاه‌های کاری موبایل ) به‌طور گسترده توسط مهندسان امروزی، دانشمندان داده، تحلیل گران مالی، مهندسین معماری، هنرمندان، طراحان گرافیک، مهندسین کامپیوتر و شبکه و مهندسین برق که نیاز به عملکرد عالی دارند استفاده می‌شود.

از جمله لپ‌تاپ‌های ورک استیشن برند‌های معروف می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد :

کمپانی معروف HP لپ‌تاپ‌های ورک استیشن خود را در سری HP ZBook معرفی می‌کند

شرکت دل لپ‌تاپ‌های ایستگاه کاری خود را در سری Precision Mobile Workstations معرفی کرده است.

همچنین شرکت لنوو لپ‌تاپ‌های ورک استیشن خود را در سری ThinkPad P Series , ThinkPad W Series معرفی کرده‌اند.

شما می‌توانید لپ تاپ استوک دل و لپ تاپ استوک ورک استیشن را از اول استوک خریداری کند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات