هواوی تبلت‌‌های T10 و T10s را در بازار ایران عرضه کرده است

سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شیوع ویروس کرونا و به‌دنبال آن قرنطینه‌ی خانگی، دورکاری و آموزش مجازی موجب شده تا نیاز کاربران به استفاده از دستگاه‌های هوشمند بیشتر شود. دراین‌بین، کوچک‌بودن صفحه‌ی گوشی و محدودیت کار با رایانه ازجمله دلایلی است که عرضه و تقاضای تبلت‌های هوشمند را در بازار ایران بیش‌ازپیش کرده است.
تبلیغات

امروزه، کلاس‌های مجازی و آنلاین به یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزها، دانشجوها و حتی خانوده‌ها تبدیل شده و انتخاب تبلت مناسب دانش‌آموزی نیز این سردرگمی را بیشتر کرده است. بانوجه‌به اینکه گوشی‌های موبایل به‌دلیل نمایشگر کوچک‌ و لپ‌تاپ و کامپیوترهای خانگی به‌دلیل قیمت گران و حمل‌پذیری کم، از دایره انتخاب این دسته از کاربران خارج می‌شوند، بهترین راه‌حل استفاده از تبلتی کارآمد با ویژگی‌های منطبق بر نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان است. اولین نکته مهم درباره تبلت دانش‌آموزی، خرید محصولی ارزان‌قیمت و درعین‌حال باکیفیت است که بتواند ازپس تمامی نیازهای دانش‌آموز یا دانشجو به‌خوبی برآید.

علاوه‌بر قیمت معقول، نیاز به نمایشگر بزرگ برای استفاده‌ی دانش‌آموزان و راحتی کار آن‌ها به‌خوبی مشهود است؛ چراکه صفحه‌نمایش کوچک گوشی‌ هوشمند نمی‌تواند به‌خوبی حس در دست بودن کتاب را به کاربر القا کند. درضمن، نمایش فایل‌های PDF و خواندن متن‌ها روی نمایشگر کوچک اغلب با مشکلاتی همراه است و کاربر معمولا مجبور می‌شود برای بزرگ و کوچک کردن کلمات، پیوسته روی تصویر زوم کند که انجام مداوم این کار تجربه کاربری خوشایندی را برای دانش‌آموز ایجاد نمی‌‌کند.

افزون‌براین، تبلت هوشمندی که قرار است به ابزار کتاب‌خوانی دانش‌آموز تبدیل شود، باید استاندارد مناسبی برای نمایش تصویر و متن به‌همراه داشته باشد و محافظت از چشم کاربر را تضمین کند.

درواقع ساعت‌ها نشستن پشت کلاس‌های آنلاین سختی‌های خود را به‌همراه دارد و نیاز است تبلتی که در دستانتان قرار دارد، پس از تماشاکردن طولانی‌مدت نمایشگر، چشمانتان را خسته نکند و به آن‌ها آسیب نزند. ازاین‌رو در برخی تبلت‌های موجود در بازار نظیر محصولات هواوی شاهد افزوده‌شدن قابلیت کاهش نور آبی ساطع گ‌شده از نمایشگر و حالت‌های مختلف نمایشی (مثل eBook Mode) هستیم که به کاربر اجازه می‌دهد بهترین حالت نمایش را باتوجه‌به‌راحتی چشم‌هایش انتخاب کند.

ویژگی دیگری که برای استفاده‌ی دانش‌آموزان اهمیت دارد، استفاده‌ی هم‌زمان از چند برنامه‌ی مختلف یا تقسیم‌بندی نمایشگر به چند بخش است؛ قابلیتی که به‌واسطه‌ی آن دانش‌آموز می‌تواند به‌آسانی همراه‌با گوش‌دادن به درس، در صفحه‌ی دیگر مثلا در بخش یادداشت‌ها از گفته‌های معلمش یادداشت‌برداری کند.

همچنین ازآنجاکه روشن‌کردن وب‌کم در برخی از کلاس‌ها یا امتحان‌های مجازی امری ضروری است، به تبلتی نیاز خواهید داشت که بتواند ضمن داشتن دوربین سلفی، کیفیت تصویر خوبی نیز ارائه دهد. از میان تبلت های هواوی می‌توان به تبلت‌ میت پد T8، تبلت میت پد T10s و تبلت MatePad T10 اشاره کرد که درکنار قیمت مقرون‌به‌صرفه، قابلیت‌هایی متعددی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. 

تبلت‌های هواوی (Huawei Tablets) از معدود محصولاتی هستند که ویژگی‌های مخصوصی برای استفاده کودکان، قابلیت‌های نظارتی والدین و محافظت از چشم کاربر دارند. در این بخش، تبلت‌های هواوی میت پد T8 و تبلت هواوی میت پد T10 می‌توانند نظر والدین را به خود جلب کنند. به‌واسطه‌ی قابلیت‌های نظارتی، والدین می‌توانند دقیقا بر زمان‌بندی استفاده و حتی محتوای قابل‌استفاده در تبلت‌ برای فرزندشان مدیریت کنند.

علاوه‌براین، دیگر قابلیت کارآمد تبلتی نظیر MatePad T10s شما را از نگرانی آسیب به چشمان فرزندتان آسوده‌خاطر خواهد کرد. محافظ نمایشگر ۶ لایه‌ این تبلت هواوی باعث می‌شود علاوه‌بر کاهش نور آبی نمایشگر و راحتی چشم هنگام نمایش رنگ‌های گرم‌تر، سیستم هشداردهنده‌ای نیز روی تبلت فعال باشد که درصورت خیره‌شدن به صفحه‌نمایش برای مدت طولانی یا نزدیک‌کردن بیش‌ازحد تبلت به چشم، با پخش زنگ هشدار، کودک و والدینِ او را از این موضوع مطلع سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات