با آیلتس مترز در خانه برای آزمون آیلتس آماده شوید

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
باتوجه‌به شرایط موجود و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در دنیا، به‌ویژه کشور عزیزمان ایران، مشکلات بسیار زیادی برای آمادگی به‌منظور شرکت در آزمون‌های بین‌المللی ازجمله آزمون پرطرفدار آیلتس (IELTS) به‌وجود آمده است.
تبلیغات

درحال‌حاضر امکان شرکت در کلاس‌های حضوری وجود ندارد یا با خطرات بسیار زیادی همراه است؛ ازاین‌رو، مشکلات بسیاری برای زبان‌آموزان عزیز به‌وجود آمده است؛ اما این بدان معنی نیست که شما عزیزان نتوانید به مطالعه خود برای آزمون آیلتس ادامه دهید و از رؤیای خود مبنی‌بر کسب نمره ‌عالی در این آزمون دست بکشید. برای دستیابی به این هدف بزرگ، در این مقاله سعی کرده­‌ایم تا بهترین روش‌های آمادگی برای آزمون بین‌المللی آیلتس را با شما زبان‌آموزان عزیز به‌اشتراک بگذاریم تا بتوانید در خانه و بدون شرکت در هیچ کلاسی، تنها با استفاده از منابع استاندارد آموزشی و نکاتی که در این مقاله خواهید آموخت، خود را برای آزمون پیش روی آماده کنید. در پایان نیز تلاش خواهیم کرد تا یکی از وب‌سایت‌های فعال و منحصربه‌فرد را به شما عزیزان معرفی کنیم که درزمینه ارائه منابع جدید و به‌روز (الکترونیک و چاپی) آزمون آیلتس فعالیت می‌­کند. لطفا با ما همراه باشید.

 آزمون آیلتس، آزمونی برای نشان‌دادن مهارت‌های خود در زبان انگلیسی!

آیا در آزمون آیلتس شرکت کرده‌اید و نمره متوسط ۶ را کسب کرده‌اید؟ اگر دوباره در این آزمون شرکت کنید، ممکن است خوش‌اقبال باشید و نمره ‌بهتری را کسب کنید؛ اما باتوجه‌به هزینه زیاد شرکت در آزمون، عملا این کار بدون به‌دست‌آوردن مهارت‌های لازم، کاری اشتباه و به‌معنای هدردادن منابع مالی و زمان شما است. همچنین، باتوجه‌به اینکه آزمون آیلتس آزمونی کاملا استاندارد و دقیق است، بخت شما برای کسب نمره ‌بهتر (با عوض‌شدن سؤال‌ها در آزمون جدید) بسیار کم است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم مراحل اشاره‌شده در این مطلب را با دقت مطالعه و انجام دهید تا با خیال راحت و با اعتمادبه‌نفس کامل در آزمون خود شرکت کنید.

۱. با قالب و ساختار آزمون آیلتس آشنا شوید

شناخت قالب آزمون، انواع آزمون‌ها و سؤال‌های آزمون آیلتس رمز موفقیت شما است! بنابراین، هنگامی‌که قصد دارید برای آزمون آیلتس در خانه آماده شوید، این‌ واقعیت بسیار حیاتی است و باید جزء اولین اولویت­‌های شما باشد. حتی اگر مدرس آیلتس به‌خدمت بگیرید، اولین نکته‌ای که به شما آموزش می‌­دهد، در همین زمینه خواهد بود. درواقع، به‌دست‌آوردن دانش درباره قالب آزمون، نحوه آمادگی شما را بسیار راحت‌­تر و شفاف­‌تر می‌کند. این کار به شما در برنامه‌ریزی و مرتب‌کردن برنامه مطالعه خود نیز کمک می‌­کند.

در جدول زیر می­‌توانید قالب کلی مهارت‌های آزمون آیلتس را مشاهده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرکدام از مهارت‌های آزمون آیلتس، می‌­توانید به این لینک مراجعه کنید:

۲. زبان عمومی خود را تقویت کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که گاه زبان‌آموزان آیلتس آن را برای آمادگی برای آزمون آیلتس به فراموشی می­‌سپارند، تقویت زبان عمومی خود در مهارت‌های مختلف است. هیچ‌گاه فراموش نکنید که آزمون آیلتس آزمونی بین‌المللی است که وظیفه آن سنجش زبان عمومی شما است. پس بهترین راه برای موفقیت در این آزمون، تقویت زبان عمومی شما است. برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی، بهترین راه این است که روزانه با آن برخورد کنید. تلاش کنید از امروز فعالیت­‌های روزمره خود را مانند خواندن روزنامه، گوش‌دادن به موسیقی، دیدن سریال، گوش‌دادن به اخبار و... را همه به زبان انگلیسی انجام دهید.

۳. استراتژی‌ها و نکات مهم آزمون آیلتس را برای مهارت‌­های مختلف فرابگیرید

بعد از تقویت زبان عمومی خود، یکی از مهم‌­ترین مراحل موفقیت در آزمون آیلتس، یادگیری استراتژی‌­ها و نکات مختص آزمون آیلتس در مهارت‌های مختلف است. برای مثال، یکی از اشتباه رایج در تسک دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس این است که زبان‌آموزان فکر می‌کنند باید دقیقا درباره آنچه صحبت کنند که در «Cue card» نوشته‌ شده است. شما می‌­توانید این کار را انجام ندهید! دانستن این نکات و مواردی از این قبیل برای موفقیت در آزمون آیلتس بسیار حیاتی است و هرگز نباید از آن‌ها غافل شوید.

۴. از نمونه‌آزمون‌‌ها و سمپل‌های آزمون آیلتس غافل نشوید

هرگز این نکته مهم را فراموش نکنید که یکی از راه‌­های کسب نمره ‌عالی در آزمون آیلتس، تمرین‌کردن سؤال‌ها و نمونه‌آزمون‌های اخیر این آزمون است که به شما کمک می‌کند تا گام نهایی را برای موفقیت در آزمون آیلتس بردارید. آزمون‌های آیلتس عمدتا دو نوع هستند: نوع اول، آزمون‌های استاندارد مانند 14 کتاب «Cambridge IELTS» که انتشارات «دانشگاه کمبریج» منتشر کرده است. طبیعتا وقتی دانشگاهی که آزمون را برگزار می‌کند، کتابی را منتشر می‌کند، کاملا استاندارد خواهد بود؛ نوع دوم برخی آزمون‌­هایی که جنبه آموزشی دارند و اغلب سؤال‌های نکته‌دار را برای شما مطرح می­‌کنند، می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد.

۵. ضعف‌های خود را پیداکرده و برطرف کنید

اگر وقت زیادی برای آماده‌شدن برای شرکت در آزمون آیلتس را ندارید، بهترین راه پیدا‌کردن ضعف‌های خود در مهارت‌های مختلف آزمون و برطرف‌کردن آن‌ها است. سعی کنید درباره مهارتی با خود واضح و روشن باشید که باید بیشترین پیشرفت را در آن داشته باشید. آیا مشکل اصلی شما در صحبت‌کردن، گوش‌دادن، نوشتن یا خواندن است؟ وقتی مهارتی را شناسایی کردید که در آن بیشترین مشکل را دارید، الان زمان آن است که به چگونگی بهبود زمینه­‌های خاص در آن مهارت نگاه کنید. به‌یاد داشته باشید اگر قبلا نمره ۶.۵ را در آزمون آیلتس کسب کرده‌اید، فقط ممکن است لازم باشد در چند زمینه خاص پیشرفت کنید تا نمره خود را به ۷ برسانید و برعکس اگر نمره شما در آزمون قبلی ۴ یا ۵ است؛ پس باید زمینه‌های بیشتری را تقویت و زمان بیشتری برای مطالعه صرف کنید.

۶. استفاده از منابع معتبر و استاندارد؛ اصلی‌ترین ابزار شما برای موفقیت در آزمون آیلتس!

در پایان آنچه موفقیت زبان‌آموزانی را تعیین می‌کند که در خانه خود را برای آزمون آیلتس آماده می­‌کنند، انتخاب منابع مناسب و کاربردی برای هر مهارت است. اگر در انتخاب منابع درست و استاندارد دچار اشتباه شوید، ممکن است تمام تلاش شما برای موفقیت در آزمون آیلتس بی‌نتیجه بماند. این دقیقا یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که اکثر زبان‌آموزان آیلتس با آن مواجه هستند که قصد مطالعه در منزل را دارند. برای مثال، اگر تصمیم داشته باشید تا استراتژی‌­ها و نکات آزمون اسپیکینگ یا مهارت‌های دیگر آزمون آیلتس را فرابگیرید، باید بتوانید در کمترین زمان ممکن منبع یا کتاب مناسب را در این زمینه انتخاب و مطالعه کنید. همچنین، برای تست‌زنی و مطالعه نمونه‌‌آزمون‌های آیلتس، زبان‌آموزان باید از بین هزاران منبع موجود در بازار، یک یا چند منبع از آن‌ها را به‌عنوان منبع اصلی مطالعه خود انتخاب کنند.

ازآنجاکه این کار برای زبان‌آموزان بسیار مشکل و به تخصص زیادی در این زمینه نیاز است، در اینجا قصد داریم یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های ارائه منابع آزمون آیلتس را به شما زبان‌آموزان عزیز معرفی کنیم که بدون شک در ایران مشابه آن وجود ندارد؛ وب‌سایتی که منابع منتخب را از معتبرترین وب­‌سایت­‌های خارجی ارائه منابع استاندارد آیلتس مانند «آیلتس متریال» و «آمازون» تهیه‌ می‌کند و پس از بررسی و ارائه توضیحات لازم، آن‌ها را دراختیار شما زبان‌آموزان عزیز قرار می‌دهد.

آیلتس مترز

«آیلتس مترز»؛ پیشرو در ارائه منابع باکیفیت و به‌روز آزمون بین‌المللی آیلتس

«آیلتس مترز» (IELTSMatters) را بی‌تردید باید وب‌­سایت بسیار ضروری برای زبان‌آموزانی دانست که قصد مطالعه برای آزمون آیلتس در منزل را دارند. این وب­‌سایت تمام آن چیزی را برای شما آماده کرده است که برای موفقیت در آزمون آیلتس به آن احتیاج دارید. متخصصان این وب‌سایت که همگی از مدرسان آزمون آیلتس هستند، با انتخاب بهترین کتاب‌­ها از بین هزاران منابع موجود، خیال شما را بابت انتخاب منابع مناسب و کاربردی راحت کرده‌اند. دیگر لازم نیست برای انتخاب منابع مناسب خود، با تردید و سردرگمی زیاد سایت‌ها و کتاب‌های مختلف را مطالعه کنید. منابع در این وب‌سایت کاملا شفاف و واضح دسته‌بندی‌ شده‌اند و شما زبان‌آموزان عزیز می‌­توانید خیلی راحت در این وب‌سایت با مطالعه توضیحات ارائه‌شده برای هر منبع و مشاهده پیش‌نمایش آن، منبع موردعلاقه و مناسب خود را انتخاب و مطالعه کنید.

همچنین، کارشناسان متخصص این وب‌سایت ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به سؤال‌های شما هستند که نیاز شما را به دسترسی به مدرس یا مشاور کاملا برطرف می‌کند. لازم است درادامه معرفی این وب‌سایت منحصربه‌فرد اشاره‌ کنیم که خدمات ارائه‌شده در آیلتس مترز فقط شامل معرفی منابع نمی‌شود. متخصصان این وب‌سایت برای راحتی کار شما زبان‌آموزان عزیز، بسته‌های آموزشی جداگانه‌­ای برای هر مهارت طراحی و آماده کرده‌اند. برای مثال، اگر قصد دارید خود را برای مهارت آزمون اسپیکینگ آماده کنید و تخصص خاصی در انتخاب منابع ندارید، می‌توانید خیلی راحت بسته آموزشی اختصاصی آیلتس مترز برای مهارت اسپیکینگ را انتخاب کنید. حتی درصورت نیاز به اطلاعات و مشاوره بیشتر، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه آنلاین در ارتباط باشید و برای نحوه مطالعه خود مشاوره بگیرید.

در پایان، باید اشاره‌ کنیم در وب‌سایت آیلتس مترز زبان‌آموزان آیلتس می‌توانند علاوه‌بر موارد ذکرشده، بهترین مجموعه‌های ویدئویی آزمون آیلتس را نیز دریافت کنند که بهترین استادان آزمون آیلتس در سرتاسر دنیا آن‌ها را تهیه ‌کرده‌اند. با مشاهده این مجموعه ویدئویی‌ها و منابع دیگر ارائه‌شده‌ی وب‌سایت آیلتس مترز دیگر هیچ نیازی به شرکت در کلاس‌های حضوری نخواهید داشت. درضمن، بیشتر کتاب‌های ارائه‌شده در این وب‌سایت بزرگ همگی جزو منابع نایاب آزمون آیلتس هستند و می‌توانید در‌صورت تمایل آن‌ها را به‌صورت کتاب چاپی  نیز سفارش دهید که در کشور منحصربه‌فرد است. علاوه‌بر‌این، وب‌سایت آیلتس مترز با راه‌اندازی بخش «دانشنامه آیلتس» شما را از جدیدترین مقالات و نکات آموزشی آزمون آیلتس مطلع می‌سازد. همین ‌الان می‌توانید ازطریق لینک زیر ماجراجویی شیرین خود را برای شکست غول آیلتس شروع کنید. همه‌چیز برای شما فراهم است، همین ‌الان شروع کنید!

لینک ورود به سایت  آیلتس مترز

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات