آشپزخانه‌های مدرن با گریت کابینت

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
گروه کابینت و دکوراسیون گریت با بیش از ۱۵ سال سابقه، در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت‌ کلاسیک و مدرن و دکوراسیون داخلی فعال است.
تبلیغات

استفاده از متریال جذاب و به‌روز می‌تواند فضای داخلی منزل را از حالت سادگی خارج کند و به محیط امن و جذاب تبدیل کند.

آشپزخانه‌های مدرن

بودن در محیط‌ زیبا و متفاوت خواسته هر فردی است که به طراحی داخلی منزل علاقه‌مند است. برای همین کابینت‌های آشپزخانه می‌توانند گزینه‌ای باشند تا تغییرات متفاوتی روی آن‌ها انجام داد. خصوصاً درباره کابینت‌هایی که نیاز به بازسازی دارند و قرار است رنگ و بوی تازه‌ای را به محیط آشپزخانه وارد کنند.

کابینت آشپزخانه مدل‌های مختلفی دارد که همین موضوع باعث می‌شود افراد در هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. اغلب این کابینت‌ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می‌شوند.

نکته قابل‌توجه ای که وجود دارد این است که قبل از تهیه کابینت‌ باید در خصوص آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی سبک مورد نظر را انتخاب کنید. روکش‌هایی که روی کابینت‌ استفاده می‌شوند می‌توانند دوام و عمر این محصول را افزایش دهند علاوه بر آن در زیبایی کابینت هم تأثیر مستقیمی دارند.

کابینت هایگلاس در طراحی داخلی آشپزخانه

اغلب خانه‌هایی که فضای ساده و مینیمال دارند از سبک مدرن پیروی می‌کنند. معمولاً در این سبک کابینت هایگلاس حرف اول را می‌زنند؛ به دلیل اینکه سادگی این محصولات توانسته است نظر مخاطبانی که علاقه‌مند به سبک مدرن هستند جلب کند.

کابینت گریت

در کابینت آشپزخانه هایگلاس که در واقع همان کابینت ام‌دی‌اف است، وجود ظاهری براق و شفاف در این کابینت گزینه‌ای بسیار محبوب است. برای همین در خانه‌هایی که آشپزخانه‌ی با نورگیر کم یا متراژ کوچک دارند، از این کابینت‌ها با رنگ‌های روشن استفاده می‌شود تا فضا بزرگ‌تر از آن چیزی که هست دیده شود.

اما در خصوص روکش‌هایی که روی کابینت های گلاس وجود دارد باید گفت هرچه این روکش‌ها باکیفیت‌تر باشند درخشش و برق بیشتری روی آن مشاهده می‌شود.

کابینت‌ هایگلاس از محصولات کشور آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیا است. نمونه‌های باکیفیت آن‌ها را می‌توان در بازارهای کابینت‌ مشاهده و یکی از آن‌ها را برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب کرد که در خصوص این موضوع مشاورانی هستند که می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مهم‌ترین گزینه برای کابینت‌های هایگلاس؛ موجی است که روی آن وجود دارد. این مورد هم براساس نحوه ساخت و کیفیت متریالی است که برای ساختن در نظر گرفته می‌شود. معمولاً برای این محصول بهتر است که یک متریال باکیفیت را انتخاب کنید؛ زیرا نوری که بر سطح کابینت های گلاس می‌تابد می‌شود باعث می‌شود موج‌ها و خط و خش روی آن مشاهده شود و این یک نقص به‌حساب می‌آید.

مزایا و معایب کابینت هایگلاس

از مزایای استفاده از کابینت های گلاس می‌توان به یکدست بودن سطح این کابینت‌ها اشاره کرد. این کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های کلاسیک نقش و نگارهای زیادی ندارند و از سادگی پیروی می‌کنند. در خصوص تمیز کردن کابینت‌ها روند بهتری در کابینت‌های هایگلاس وجود دارد.

به دلیل اینکه تورفتگی و برجستگی‌هایی روی آن وجود ندارد که گردوخاک و آلودگی روی آن بنشیند، هنگامی که سطح کابینت‌های هایگلاس را تمیز می‌کنید همه قسمت‌ها به‌صورت یکنواخت تمیز می‌شوند.

سبک جذاب نئوکلاسیک

برخی علاقه‌مند به ترکیب سبک‌های مدرن و کلاسیک هستند ون ترجیح می‌دهند که سبک نئوکلاسیک را که ترکیبی از این دو سبک است انتخاب و چیدمان داخلی آشپزخانه متناسب با این سبک اجرا کنند . برای این کار می‌توانید از کابینت‌های ممبران برای آشپزخانه استفاده کنید اما ریزه‌کاری‌هایی که روی آن قرار است اجرا شوند را باید کمتر در نظر گرفت.

البته این موضوع در حیطه کاری کابینت سازان است و شما با گفتن مواردی که در ذهنتان دارید می‌توانید محصول جذاب را تحویل بگیرید.

کابینت‌های آشپزخانه که به سبک ممبران تولید و اجرا می‌شوند می‌توانند در ترکیب با متریال‌های دیگری مانند شیشه هم دیده شوند. برای همین بهتر است که اگر می‌خواهید بازسازی کابینت آشپزخانه را انجام دهید و نمی‌دانید که کدام یک از کابینت‌ها را برای انتخاب کنید نگاهی به کابینت‌های ممبران و کابینت‌های هایگلاس بیندازید؛ به دلیل اینکه این دو متریال به‌عنوان رایج‌ترین متریال‌ها در بازار وجود دارند و برای همین حتی در ساخت کمد دیواری هم از آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

کابینت ممبران همان کابینت‌های کلاسیک ایرانی هستند که اضافه کردن هنرهایی مانند معرق و منبت؛ محبوبیت آن‌ها را بیشتر کرده است. کابینت‌های ممبران قابلیت شکل‌پذیری بالایی دارند و تنوع رنگی این محصول جلب مشتری بسیاری را به همراه داشته است.

افراد زمانی‌که برای خرید یک محصول اقدام می‌کنند به‌دنبال تنوع هستند که بتوانند آشپزخانه را آن‌گونه که علاقه دارند طراحی کنند؛ به همین دلیل برای خانه‌های کلاسیک این متریال گزینه‌ای به‌صرفه و جذاب خواهد بود.

کمد دیواری در سبک کلاسیک چگونه انتخاب می‌شود؟

کمد دیواری‌هایی که در خانه‌های مدرن قرار می‌گیرند با متریال‌های گلاس و کابینت‌هایی که در خانه‌های کلاسیک قرار می‌گیرند با متریال ممبران پوشش داده می‌شوند. برای همین انواع مدل‌های کمد دیواری را که در بازار وجود دارد بهتر است با درنظرگرفتن نیاز و کاربردی که دارید انتخاب کنید.

یک کمد دیواری خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که نیاز افراد را تأمین کند؛ برای مثال ایجاد کشو و قفسه و آویز می‌تواند فضا را بهینه‌تر کند. همچنین برای باز و بسته شدن در کمد دیواری می‌توان از ریل‌هایی استفاده کرد که  روند آسان‌تری راه برای باز و بسته شدن در کمد دیواری در برداشته باشد.

علاوه بر آن شکل و ظاهر کمدها هم اهمیت بسیاری دارند به دلیل اینکه در طراحی داخلی المان‌هایی که در یک فضا وجود دارند از لحاظ بصری تأثیر بسزایی در روحیه افراد دارند.

دغدغه‌ای که امروزه افراد با آن سروکار دارند قیمت محصولات و متریال‌هایی است که می‌خواهند آن را تهیه کنند. نوساناتی که در بازار وجود دارد؛ روی قیمت‌ها تأثیر بسزایی می‌گذارد. علاوه بر آن کمد دیواری و کابینت به دلیل اینکه از محصولاتی هستند که به‌عنوان نیاز افراد وجود دارند؛ قیمت آن‌ها ممکن است روزبه‌روز تغییر کند.

افرادی که به خرید می‌روند در واقع دغدغه این موضوع را دارند که چه مقدار افزایش روی این متریال‌ها وجود دارد؟ برای همین بهتر است که برای تهیه کمد دیواری، عواملی که روی قیمت آن تأثیرگذار است  شناسایی کنید. مواردی مانند بدنه کمد، در کمد و رنگ کمد مهم‌ترین تأثیر را در قیمت کمد دارند.

برای مثال رنگ، با توجه به خاصیت‌هایی که دارد از زیاد به کم است. رنگ‌های پولیشی که ضد آب هستند و پلی اورتان در آن‌ها به کار رفته است در رأس این هرم قرار دارد.

در برخی از موارد برای درهای کمد دیواری محدودیت‌هایی برای برشکاری وجود دارد که باعث می‌شود مدل‌های اجرایی محدود شوند. اینکه مدل‌های مختلفی را بتوان در طراحی آشپزخانه به کار گرفت می‌تواند در حیطه کاری کابینت‌سازان ماهر و باتجربه‌ی باشد که در این حیطه فعالیت خود را گسترش داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات